mateSAS píše:
:)))))))))))))))))))
hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus...
jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ...
z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd ....
jj takhle nejak mi to popisoval tatik chemik

)) ..ale znas to tatikovi se zas tak moc neveri a hlavne nerikal nic o velikosti komprese.. videl to jen z pohledu chemika:)))
tak kdy zacneme zvysovat kompresy u SV ? - na jawce sem mel snizenou hlavu

))
Jako dalsi pozitivum tedy dle servisu... je, ze kdyz motku na zimu uskladnite... do 100 oktanu neni pry treba pridavat aditiva... kdyz to stoji celou zimu s tou jednou nadrzi. Kdyztak mi to vyvrat..
