Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
Tlak v pneu okruhy http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=15&t=2488 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bendas [ úte 11. kvě 2010 15:22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Tlak v pneu okruhy |
Čau, scháněl sem nový gumy, který sem nakonec vyřešil jako předtim vzadu - Dragon Supercorsa PRO SC2 160/60 a do předu už nezbejvali penízky, tak DIABLO Front 120/60. Nicméně když sem prolejzal weby, tak sem narazil na konfigurátor od MICHELINu, tak mě to při požadavku na gumu pro občasný svezení po okruhu doporučilo Michelin Power One a co mě zarazilo byl tklak, na kterej to doporučujou... Vepředu 2,1 a vzadu 1,9 bar.... To mě přijde docela málo... Můžou tu okruháři vysvětlit proč tomu tak je, jestli by tenhle tlak doporučili i bez nahřejváků a popřípadě, jestli maj vysledovaný nějáký ideální tlaky na různý okruhy (Most, Brno atd...)? Díky |
Autor: | kufor [ úte 11. kvě 2010 15:55:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
jo, presne tie tlaky sa mi osvedcili dopredu davam 2.1-2.2 dozadu 1.9 na jazdu s SVckom je to tak akurat samozrejme zalezi aj na type gumy a na miere hrotenia situacie:) |
Autor: | Shorty [ úte 11. kvě 2010 16:14:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
kufor to popsal dobře ![]() Pak odpověď na další otázku, je jedno na jakej okruh, tenhle tlak zůstává pro amatéry stejnej. Až profíci si už ladí okruh od okruhu trošku jiný tlaky podle teploty apod. A nížší tlak se dává proto, že kdyby jsi tam měl standartních 2.5 a guma se ohřála na okruhu, tak se začne přehřívat a klouzat, bude tvrdá, budeš mít špatnou odezvu. Takže dáš nižší tlak, těch 1.9 - guma se ohřeje a zvedne se tlak na já nevím 2.2-2.3 nevím přesně, je to můj odhad a při téhlech tlacích budeš o hodně lépe cítit co motorka dělá a pro gumu je to provozní teplota, proto bude fungovat tak jak má. |
Autor: | Jimbo [ úte 11. kvě 2010 18:24:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
No a já bych to shrnul jednoduše, s rostoucí teplotou, roste i tlak v pryži ![]() Chcu to schválne vyzkoušet jakej to bude rozdíl na studené pryži, a když na nich nechám hoďku nahříváky. Snad příští týden se k tomu dostanu... |
Autor: | Jindrs [ ned 16. kvě 2010 22:37:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni |
Autor: | Shorty [ pon 17. kvě 2010 12:13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Toto není dobrý tvrzení ![]() Takže pokud člověk nejezdí tako dobrý časy a začíná na okruhu, tak nemusí upouštět tolik, páč by to nezahřál, ale ty 2 desetiny by měl upustit. Jinak zahřátí trvá tak jedno kolo, člověk pro jistotu projede 1,5-2 kola, po tomhle už to člověk musí mít zahřátý, pokud jede tak jak má. Když neupustíš tlak, tak to stejně taky musíš zahřát, jinak můžeš sebou mrsknout stejně. |
Autor: | popi [ pon 17. kvě 2010 20:01:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Jindrs píše: pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni to si nemyslím že je dobrá rada není potřeba to extremně hrotit, ale třeba předepsaných 2,5 nebo 2,8 bych ny zadku rozhodně nenechal a předek jakbysmet... předek hodit na 2,1 a zadek alespoň na 2,2 nebo i míň... |
Autor: | Jindrs [ pon 17. kvě 2010 20:06:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
hele ze svy hlavy to nemam kamosovi to ted nedavno rikali kdyz byl v motoskole.Ja osobne nejak tlak neresim proste jedu na tom co tam mam a nikdy jsem nemel problem |
Autor: | popi [ pon 17. kvě 2010 21:18:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
vím o čtyčech výhodách, proč upustit tlak. 1. vyšší dafromace gumy během jízdy = větší tvorba tepla = lepší prohřátí gumy 2. při nižším tlaku se guma víc rozplácne na asfaltě a tím pádem drží na větší ploše, tlak je na gumu víc rozložen a guma míň lokálně zatěžovaná, poškozovaná 3. při větší styčné ploše gumy s asfaltem je méně náchylná ke smyku vlivem drobných nešistot nebo vad na trati 4. u nižšího tlaku lépe poznáš smyk, gume se může v extrému víc deformovat a je tam větší pravděpodobonost že počátek smyku ponáš včas nebo se guma ještě dokáže chytit bo je pružnější... z toho pro mě plyne zrovna tolik negativ vysokého tlaku v gumách a o ničem pozitivním nevím... |
Autor: | Jindra [ úte 18. kvě 2010 7:59:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Popi - No takhle bych to říct nedokázal, ale asi máš pravdu ![]() |
Autor: | kufor [ úte 25. kvě 2010 14:21:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
jasne, tam neni o com uvazovat standardne nahustena guma sa proste po par kolach pretlakuje a je proste moooooc mensia stycna plocha -> horsia trakcia -> auuu tak nastudovat popisove 4 zlate pravidla ![]() |
Autor: | Kasym [ úte 25. kvě 2010 14:46:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. |
Autor: | popi [ úte 25. kvě 2010 16:49:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak |
Autor: | Nejt [ úte 25. kvě 2010 21:58:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Mě se tlak zvedl vždycky (za tepla) v předu i vzadu a na všech dromech o 0,3 baru, takže při tlaku 2,1/1,7-1,8 jsem na 2,4/2,0-2,1 a předepsanej je 2,5/2,9 za studena ![]() |
Autor: | Kasym [ stř 26. kvě 2010 8:45:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
popi píše: Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak nejsem okruhovej jezdec a na to moje mrdání si vystačim se předepsanejma hodnotama,ale že to vliv asi má to nepopírám..jinak by to asi nikdo neřešil. ![]() |
Autor: | Nori-SV-1000S [ čtv 17. čer 2010 21:48:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlak v pneu okruhy |
Na nahřívákách po 40 minutách předek 2,1,zadek 2,0.Když jsem to měřil studené,tak 1,7 předek a 1,6 zadek.Gumy Dunlop D211GP Racer,Endurance.Fungovalo to supr.V provozu jsem to nafoukl na 2,4 za studena. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |