Johny87 píše:
No používam Motul 5100 10/40. Pozeral som úplne všade, či netečie, skúšal som po jazde rýchlo nahodiť papier, aby som videl čo tečie.
Objavil som na chvoste čierne malé bodky ( mám žltú ), ale nedimy do biela. Už som dostal radu aby som začal používať 5w30 olej???
5W30 bych rozhodně nedával...bude ?moc? řídký.
1) Měl jsem 5100 10W40, žrala tak 3dcl/1000km před výměnou v 8000km (přetáhl jsem, protože jsem furt doléval...měl jsem ale vyměnit dřív).
2) Pak 7100 15W50 (při stejné teplotě motoru o trochu hustší), nežrala v podstatě nic...jestli max 1dcl/1000. Výměna v 6000km.
3) Tuhle sezónu mám 7100 10W40, pápne si tak 1dcl/1000.
Porovnávat můžu max. 2) a 3), protože jsem tyhle intervali jezdil stejně....a to sportovní polet na kopcích a 4 okruhové dny k tomu. Tedy motor dostal čouda. 1) jsem ještě jezdil na pohodu a občas polet.
Vliv na spotřebu má samozřejmě jízdní styl, ale i dodržování intervalu a hlavně kvalita oleje...motul má 5100 (v podstatě pro cesťáky nebo malé motory), 7100 (sport mašiny), 300V (závodní stroje).
Ono si člověk řekne, že když tam doleje 0,5l nového oleje, tak je to cajk....jenže v samotném motoru je cca 3l starého a jetého...takže jen tak lehce naředíš, ale nikam se s kvalitou neposuneš - je to furt jetý olej.
Zkus nejdřív přejít na ten 7100 10W40 a uvidíš.