Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Řazení druhého stupně
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=15&t=5029
Stránka 1 z 1

Autor:  Rolda89 [ čtv 30. čer 2016 17:41:37 ]
Předmět příspěvku:  Řazení druhého stupně

Ahoj, celou dobu co vlastním babku 2002 si lámu hlavu s tím, jestli řadit druhý stupeň z jedničky dělá na všech těhle motorech problém, nebo je to něco vychozenýho, popřípadě omletýho. Spojka vystavuje perfektně, na místě řadim jedničku bez bouchnutí, dělá to pořád, ať je novej olej nebo ne. Když nijak nevytočim jedničku, jen se rozjedu a zhruba v 2500ot zařadim dvojku tak je to jako normální zařazení jakkýkoli rychlosti, když jedničku vytočim víc, tak se můžu snažit to tam hodit seberychlejc, ale vždycky cejtim, jak výstupky zadrnčej a nezapadnou hned. Díky za postřehy, jinak je vše bez problémů.

Autor:  Hasha [ čtv 30. čer 2016 19:04:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení druhého stupně

Naprosto normální...dáno konstrukcí převodovky v motorce(kách). Přechod 1-2 u většiny starších motorek na trhu je prostě s cvaknutím. U Hondy mě to taky vytáčelo...

Celý přenos síly se dá rozdělit na 3 části:
1) zadní kolo + řetěz + kolečko + část převodovky
2) část převodovky + hnací hřídel od spojky + část spojky
3) část spojky + převodová kola + klika

Část 1) je stále v pohybu, pokud je motorka v pohybu.
Část 2) má proměnlivou rychlost v závislosti na zařazené rychlosti nebo stojí při neutrálu a zmáčklé spojce
Část 3) je stále v pohybu, když ti běží motor.

Tím že zmáčkneš spojku, přerušíš spojení 2)-3)...1) se stále točí (jedeš) a 2) se stále točí (máš zařazeno 1ku). Zde je pak důležitě si uvědomit, že řazením 2ky vlastně na moment odpojíš 2) od 1) a následně spojíš ale s jiným převodem. Vlivem setrvačnosti se 2) stále točí na původní otáčky, nicméně ty jakoby připojuješ 1) s jinou rychlostí. Pak vznikne ono lupnutí, 1) a 2) má nesouhlasnou rychlost...a tomu nelze zabránit protože převodovka v motorce nemá na rozdíl od auta žádné synchrony, které by rozdílné rychlosti eliminovaly (funguji jako taková malá spojka).

Teoreticky by se dalo řadit bez lupnutí, kdybys opravdu pomalu pohyboval páčkou řadičky, tím pádem během krátkého "neutrálu" se 2) stihne zpomalit natolik, že se srovnají otáčky.

Nevím jestli někomu tento výklad pomůže, kdyžtak ignorujte ;)

Autor:  Rolda89 [ čtv 30. čer 2016 20:03:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení druhého stupně

každý výklad je přínosem ;-) chápu to. Při jiných rychlostech nic, jen ta dvojka jakoby spočítá zuby a zapadne, když nevytočim, ale dám ji hned po rozjetí, tak bez problému. jenže když chci rychlej odstřel, třeba z křižovatky, tak jedničku nemůžu nijak roztáhnou, protože mi je jasný, že to počítání, neni moc dobrý pro převodovku. Četl jsem, že na většině motorek u převodovky odchází jako první druhá rychlost. Myslím, že u druhýho stupně se hejbou obě kola, na to ještě mrknu, mám doma druhej rozpůlenej motor.

Autor:  Vilém [ ned 18. zář 2016 11:31:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení druhého stupně

Hoj, tak u mě se řazení z 1 na 2 projevuje stejně. Když ji víc vytočím, tak nezařadí. Spočítám všechny zuby a musím snížit otáčky. Celkem pakárna, když to chci opálit. Na rozjezdu si mě dávaj i 6ky.
Máte to ještě někdo takový??

Autor:  RASíček [ pon 19. zář 2016 8:42:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení druhého stupně

650N, K4, 67tis.km
musím zaklepat na dřevo, řadím naprosto v pohodě, při rozjezdu vytáčím někdy až k červenýmu (jezdím s klukama S100RR a R1...), samozřejmě je trochu znát, že mezi 1 a 2 je neutrál, takže jen jinej pocit, než mezi ostatníma rychlostma.
Až poslední dobou se stává, že první zařazení jedničky po (vícedenní) přestávce dá ránu, ale pak už řadí sqěle. A věřte, že v Pze na semaforech bych to poznal...
K poznatku, že 2 odchází u všech motorek, naprosto sedí, protože kámošovi na R1 (najeto hafo moc) odešla úplně, druhýmu na S1000RR (něco přes 30tis) totéž, snažili se jezdit už jen 1->3, ale prej to nejde... takže oba přes zimu dělají motor (R1 je na prodej na Motorkářích). Ale, vlastně se jim nedivím, když závoděj se mnou :-)

Autor:  Rolda89 [ pon 19. zář 2016 13:06:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení druhého stupně

Ahoj, musím říct, že mi celkem pomohlo dát řadičku níž, tu rychlost tam víc dotáhnu nohou, jinak řadím tak nějak normálně u 4000 jakoby nadvakrát, z jedničky na neutrál a pak dvojku a neslyším žádný počitání prostě zapadne parádně, když chci odpich, tak ji tam prostě kopnu a je to, po posunutí řadičky níž opravdu rozdíl, a řekl bych i po tom co jsem měl motor rozhozenej na obou stranách a předělal spojku s novejma pružinama, tak taky lepší, s tím je potřeba dát nový lanko na spojku, ty pružiny jsou o dost silnější a starý lanko je jak guma, už ho tam mám daný, ale ještě jsem nevyzkoušel.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/