Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
100 oktanů ??? http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=15&t=950 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | NecMaster [ úte 30. zář 2008 18:29:06 ] |
Předmět příspěvku: | 100 oktanů ??? |
Asi každý chcem pro svojí motorku to nejlepší, proto mě napadlo, že bych pořídil 100 oktanovej benzín Shell V-Power Racing. Musel jsem kvuli tomu 30km od baráku, páč u nás ve městě jsou Shellky 2, ale ani jedna toto nenabízí. Načepoval jsem plnou a myslel, že pocítím aspoň minimální rozdíl, ale nestalo se. Naopak, když jsem stál na křižovatce kolísal mi +/- 100 otáčkek volnoběh, což předtím nikdy nedělalo. Myslíte že je dobré to tam lít, nebo je lepší zůstat u Natural 95 ??? |
Autor: | keyman [ úte 30. zář 2008 18:33:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
Uz se to tu rozebiralo, ze je SV stavene na 91 oktanu. Lit tam vic nez 95 je zbytecny luxus, ktery ten motor neoceni. |
Autor: | NecMaster [ úte 30. zář 2008 18:35:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval ![]() |
Autor: | shark [ úte 30. zář 2008 18:54:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
pokud vim tak se tu rikalo ze mensi spoterba a hlavne to prej vycisti to kudy to prochazi, proto je dobre to obcas timhle prolejt |
Autor: | petr [ úte 30. zář 2008 18:57:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
jezdím jen 100 oktan od shellu... (ma uchylka je to muj milacek a musi papat to nejlepsi ![]() ![]() |
Autor: | mateSAS [ úte 30. zář 2008 20:15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
![]() hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus... jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ... z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd .... |
Autor: | popi [ stř 01. říj 2008 8:15:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
mates_ není co dodat |
Autor: | Kasym [ stř 01. říj 2008 8:19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. |
Autor: | keyman [ stř 01. říj 2008 9:37:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
NecMaster píše: Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval ![]() Tak to mas asi nejaky unikatni manual. Vsude jinde je psano 91. Viz. zdejsi v galerii i na moji K8.... |
Autor: | petr [ stř 01. říj 2008 10:57:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
mateSAS píše: :))))))))))))))))))) hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus... jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ... z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd .... jj takhle nejak mi to popisoval tatik chemik ![]() tak kdy zacneme zvysovat kompresy u SV ? - na jawce sem mel snizenou hlavu ![]() Jako dalsi pozitivum tedy dle servisu... je, ze kdyz motku na zimu uskladnite... do 100 oktanu neni pry treba pridavat aditiva... kdyz to stoji celou zimu s tou jednou nadrzi. Kdyztak mi to vyvrat.. ![]() |
Autor: | Jimbo [ stř 01. říj 2008 17:09:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
Já žádný aditiva nedávám, naliju benál až po dekl a hotovka... Ale to patří spíš do vlákna zazimování... |
Autor: | zdeněk [ stř 01. říj 2008 21:17:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj. |
Autor: | mateSAS [ čtv 02. říj 2008 0:00:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
zdeněk píše: Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj. omyl! je to prave kvuli zminovanymu vysokymu kompresnimu pomeru .... |
Autor: | mateSAS [ čtv 02. říj 2008 0:02:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop ![]() jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ... |
Autor: | popi [ čtv 02. říj 2008 2:12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
mateSAS píše: Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop ![]() jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ... hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co? |
Autor: | Kasym [ čtv 02. říj 2008 8:06:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
mateSAS píše: Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop ![]() jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ... netvrdim,že se do toho nedá lejt 95 jen říkám,že motor kterej má účinně využít 100 oktanů musí mít kompresi větší jak tohle ![]() |
Autor: | mateSAS [ čtv 02. říj 2008 20:27:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 100 oktanů ??? |
popiSV píše: hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co? jj ... presne tak .... prilnavejsi pneu = nizsi vykon, podhustena guna = nizsi vykon... proto se u zavodnich maloobjemovych motek pouzivaj bezokrouzkovy retezy (kvuli valivymu (nemam tam chybu?)odporu)... stejne tak se na MX motkach nepouzivaj krouzkovy retezy, pac by ti to treni v krouzcich (resp.mezi nima a clankem) zastavilo ve vzduchu kolo a sel bys na drzku ... tam se kolo musi volne tocit... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |