Tak abych se k tomu taky vyjádřil:) : Základní věc pro dostatečnou pevnost a bezpečnost padáků na esvéčku je volba úchytu. Osobně netuším, proč někdo uchycuje padáky na ten přední úchyt, protože padáky musí být tím pádem delší (větší páka na šroub) a k tomu je ten úchyt podstatně slabší než ten zadní se šroubem, co jde skrz motorem. Posuďte sami pevnost toho úchytu - drží ho obě strany rámu + celý motor, který má místo klasických dvou patek za rámem hliníkový masivní tunel, který jde celou jeho šířkou. TO NEJDE UTRHNOUT! Co se šroubů týče, tak se šroubů s pevností 10,5 a dokonce ani 12,9 nebojte. „Měkčí 8,8“ stačí bohatě, mají tendenci se spíše masivně ohnout při přetížení, kdežto tvrdší 10,5 nebo 12,9 se ohnou jen do určité míry a pak prasknou. Pro SV používám závitovku 8,8 a s dvěmi dosavadními crashtesty nebyl v tomto problém. Jak řekl Popi SV – padák jde udělat tak, aby i šestka šroub měla stejnou pevnost jako desítka. Je to sice hodně přehnané, ale je v tom hlavní myšlenka, která praví, že naprosto zásadní věc pro přežití šroubu při pádu je průměr dosedací plochy, který tvoří velikost páky. Majku – ty padáky co jsi tam měl předtím upadly právě díky tomu, že měly směšnou dosedací plochu a proto se utrhly. PARK – jestli se někomu nelíbilo zpracování, tak to patrně budou padáky z dob dávno minulých, kdy jsem měl jiné soustružníky. Teď je kvalita podle mě úplně někde jinde. A logo je jen nálepka, jde strhnout a je jen na tobě, jestli si ji tam necháš, nebo ne Jindrs: „ máš spočítanou pevnost? aby jsi je potom neulomil když je máš tak dlouhý..“ …co na tom chceš počítat? Znáš sílu, která na ně bude při pádu působit? Jediné, co by se dalo počítat je síla, při které ten padák urveš a to je zbytečný údaj, protože deformační pevnosti rámu nedosáhneš stejně a pevnější spojovací materiál v tomto nic moc nevyřeší. Jak s tím vlítneš do hlíny, nebo ti při slidu zapadne padák do díry, tak ho utrhneš tak jako tak Pád jako takový je co se sil týče tak neodhadnutelný, že tam nemá cenu nic moc počítat..
Co se lámání držáku stupaček týče, tak neporadím asi nic jiného, než stupačky trochu oříznout, ale do toho se nikomu asi příliš nebude chtít
|