Kawa píše:
tak ne, že bych si připadal jako debil, ale neutrál mně po napájení odporu svítí taky(na přístrojovce)

...
Proč by sis měl připadat jako debil?

Mně ze schématu přišlo, že by neutrál u TRE (jen odpor) svítit mohl, ale leckde jsem četl, že tomu tak není. Nebyl jsem si jistý, protože jsem to na vlastní oči neviděl, proto jsem (trochu "právnicky") nikdy netvrdil to, že s TRE nesvítí, ale jen to, že s ATRE ano.

Každopádně ale děkuju za info.

Kawa píše:
... mohl bys mně nějak popsat, jak bude fungovat TRE(odpor) ATRE(tebou nabízené) s ukazatelem GIPRO? Je to jen ukazatel, bez ATRE...
Nerad bych se nechal opět dezinformovat

(opět jsem to na vlastní oči ještě neviděl), ale jsem dost výrazně přesvědčen, že zrovna GIPRO ti bohužel nebude fungovat ani s TRE ani s ATRE (i informace na tebou uvedené stránce s tím souhlasí:
"... na rozdíl od konkurenčních výrobků čte pozici zařazeného rychlostního stupně přímo z jednotky ECU").

Důvodem je, že GIPRO bere signál z toho, co TRE (i ATRE) obchází. Jednoduše řečeno, TRE nutí motorku si "myslet", že tam má šestku. GIPRO ukazuje, co si motorka "myslí", že má zařazeno.
Pokud chceš TRE (nebo ATRE) a ukazatel kvaltu, jsou dvě řešení. První je koupit výrobek přímo od GIPRO (tedy ukazatel a TRE v jednom), druhé je použít ukazatel, který nečte informace o zařazeném stupni z elektroniky motorky, nýbrž si třeba počítá poměr otáček a rychlosti (Engear a další). Druhou variantu mám na motorce já.
Kawa píše:
... vzhledem k tomu, že už tam mám odpor, tak výhoda snadnější instalace ATRE už je pro mě taky pase.
jak dále píšeš, tak o rozdíl po nastartování, zahřívání mně až tak nejde...
Chápu, že pokud už máš TRE, výhoda snazší instalace odpadá, psal jsem to i pro ostatní, aby viděli rozdíl. Na chování při zahřívání si lidé na zahraničních fórech občas stěžovali, tak nevím.
Poslal bych ti SZ s dotazy ohledně volnoběhu s TRE, pokud ti to nevadí. Jde čistě o mou zvědavost, nemá cenu to tím tady plevelit.
