Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
technika jízdy http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=29&t=4324 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | hOOrNeT [ sob 22. čer 2013 0:21:58 ] |
Předmět příspěvku: | technika jízdy |
Nazdárek, zeptám se Vás zkušenejších střelců, jak na to. Jde mi o průjezdy zatáčkovitým terénem. Jasně, když je jedna zatáčka tak se hezky na motorce "našteluju" a pošlu ji tam, ale mám problém v rychlých překlápěčkách. Jezdím na Nku 650. Před zatáčkou nechodím moc ostře na brzdy - neumím ještě plynule jít z brzd do plynu abych si nerozhoupal motorku. Takže před zatáčkou si nejčastěji přibrzdím motorem + lehce přední brzdou, posunu zadek tak na čtvrt / půl prdele ven, koleno dám lehce od motorky (žádný páčení ven), trup tlačím do vnitřní strany zatáčky a jdu s ramenem a hlavou dolu a k řidítku. Na stupkách jsem přes špičky. Při nájezdu už mám motorku trochu pod plynem, aby byla jistější a od apexu přiměřeně akceleruji. Můj problém nastává v rychlých překlápěčkách, kdy vyjedu z jedné zatáčky pod plynem a teď v té krátké chvilce mám přehodit prdel na druhou stranu sedadla a ještě si dobrzdit abych neměl příliš velkou nájezdovku... často si přitom způsobím zavlnění motorky. Přistihl jsem se, že když přehazuju prdel z jedné strany na druhou, tak v podstatě nesedím na sedle a většinu váhy držím ve stupkách a prdelí jen škrtám o sedlo... Šteluju se ještě před zatáčkou, chvilku před tím, než ji "zalomím". Nejdřív jsem vůbec nevysedával, ale zrychloval jsem, až jsem se dostal k tomu, že mi ujížděl jak předek i zadek (přičemž jsem se málem p*sral), pak jsem se začal pokoušet vysedávat a zrychlil jsem. Ale co ty rychlý překlápěčky? Vše to trénuji na jednom úseku, který dobře znám a ty zatáčky se pekelně rychle střídají. Jízda na 3ku a 4ku. Rychlosti v zatáčkách od 70 - 105km/hod. Rychlé překlopení se mi jistě bude hodit i do budoucna, nerad bych byl někde překvapen. Díky střelci ![]() |
Autor: | misekd [ sob 22. čer 2013 10:51:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
Koukal jsi na "Twist of the Wrist 2" ? Tam se pěkně věnují překlápění motorky. Skutečností ale je, že když takhle pálíš, tak si neposedíš a nohama to prostě musíš odpracovat. Samotné zatočení... countersteer prostě neošálíš. |
Autor: | hOOrNeT [ sob 22. čer 2013 11:09:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
jo jo, shlédnul jsem to několikrát a snažil se nasát co nejvíc informací. Asi se na to ještě podívám. Říkáš odpracovat nohama. Tak na to jdu asi správně, protože si ten úsek několikrát dám tam a zpět a pak pořádně cítím stehenní svaly. Má někdo nějakou radu, nebo tip jak se zlepšit? Borci, napište svoje know-how ![]() děkuji |
Autor: | stafflik [ sob 22. čer 2013 14:11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
misekd píše: Koukal jsi na "Twist of the Wrist 2" ? Dík za info o videu. Neznal sem ho, sosnul a omrkl jen tak na rychlovku a vypadá to suprově. Večer se mrknu na celé filmek. ![]() |
Autor: | jantri [ sob 22. čer 2013 16:20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
stafflik píše: misekd píše: Koukal jsi na "Twist of the Wrist 2" ? Dík za info o videu. Neznal sem ho, sosnul a omrkl jen tak na rychlovku a vypadá to suprově. Večer se mrknu na celé filmek. ![]() Dá se to někde stáhnout na netu? Twist of the Wrist 2 |
Autor: | misekd [ sob 22. čer 2013 20:25:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
jantri: Určitě dá, řekl bych že i na uložto, ale jsem to línej zkusit.... ale když jsem střelil google (abych správně napsal velká malá písmena v názvu) tak mi to hodilo i "http://www.youtube.com/watch?v=bVWNinsmkAw" (časem to asi smažou/přemístí) hOOrNeT: Je hodně věcí co se vždy dá zlepšit. Co se pozice těla týče tak určitě být už připraven před zatáčkou + zatáčet "pozdě" (v videu to snad ukazujou) ... jen taková vtipná věc, že z utáhlejch zatáček při rychlé změně směru a agresivním výjezdu má SV650 tendenci na 1,2 (3?) zvednout/odlehčit předek... já to vždy ustál, ale jsou i míň šťastní jedinci .) |
Autor: | hOOrNeT [ sob 22. čer 2013 20:40:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
misekd, diky za reakci. To s tím zvednutím je pravda. Podařilo se mi to asi před týdnem na trojku, kdy jsem na výjezdu za ní moc zabral. Mám 70kg+výstroj a ta mrška se mnou vyskočila raz dva - naštěstí už to bylo ve chvíli, kdy jsem jel takřka rovně. To s tím "opožděným" sklápěním vím a snažím se to dodržovat. Menší poznatek. Dnes jsem byl opět potrénovat a už jsem asi na to přišel, jak se rychle překlápět z jedné strany na druhou. Když si do toho lehce hrábnu přední brzdou, tak se mi motorka hezky sama rovná a přitom se musím přehoupnout na druhou stranu. Díky brzdě je motorka hezky stabilní a "vede rovně". To mi pomůže přemoci ten střed mezi přesedáním, kde jsem si ji vždy rozhodil. Plácám blbosti, nebo je to tak správně? ![]() |
Autor: | SVRider [ čtv 27. čer 2013 13:25:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
hodně záleží v jakou zvolíš stopu při průjezdu a jakou rychlostí pálíš...já měl ze začátku strach to klopit, že mi to ustřelí apod...ale ubec, ty gumy vydrží strašně moc když je čistá cesta... ![]() ![]() |
Autor: | SVRider [ čtv 27. čer 2013 15:55:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
a podle toho jakou zvolíš stopu se odvíjí to jak vyjedeš ze zatáčky,,,to ti pak usnadní i to přehození stran...dobržduji spíš zadní zlehka...přední tě má tendenci rovnat, což mě párktát taky rozhodilo...je to o tom se nebát a fakt zesednout ...jinak docela je to makačka jak jezdíš delší dobu no ![]() |
Autor: | hOOrNeT [ čtv 27. čer 2013 21:34:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: technika jízdy |
zjistil jsem, že původní setup podvozku je i na mě moc měkký (váha 70kg+výstroj), takže postupně přitvrzuju. Zadní tlumič mám na 4ce a předek pomalu pořád přitvrzuju, až se dostanu někam, kde mi to bude vyhovovat. Vzhledem k mojí váze jistě nebude potřeba dodělávat podložky pod pružiny atp. Motorka je hned klidnější a já mám při průjezdu rozhodně lepší odezvu od předního kola, což je fajn ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |