Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
chcípání za jízdy http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=3056 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Stasa [ pát 22. dub 2011 19:31:49 ] |
Předmět příspěvku: | chcípání za jízdy |
Dnes jsem se byl projet, mám SV 650 S (r.v.03). Měl jsem pře 14 dny problém s tím, že když jsem chtěl vyjet, nastartoval jsem moto a nechal běžet než jsem zavřel garáž. Potom jsem se chtěl rozjet, zmáčknu spojku, dám jedničku a chcípne motor...na displeji svítí kontrolka oleje (ale až po tom, co to chcíplo, což je asi ještě normální). Přesto jsem se kouknul na hladinu oleje a dolil ho. Potom už se mi toto nestávalo. Dnes jsem vyjel na projížďku, rozjezd v pohodě a po cca 15 km jsem přijel ke kruháku, vyřadím a chcípne mrcha. Opět se rozsvítí kontrolka oleje (ale zase až po tom, co to chcípne). Startuju...nic, startuju znova, chytí ale po přidáni plynu chcípne. Pak se mi to podaří rozjet na potřetí a jede v pohodě. Po dalších 10 km to samé ale za jízdy a ne po vyřazení rychlosti, opět jsem to nastartoval na potřetí asi tak. Od té doby jsem najel cca 40 a už se to nestalo...kamarád říkal, že se mu to také stávalo u Yamahy XT 660 a říkal, že to bude možná špatně namíchanou směsí...a nebo mě napadl filtr (olejový či palivový). Nějaká rada? Díky |
Autor: | jirin.sv [ pát 22. dub 2011 20:26:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Kolik máš nastavený volnoběh? To co popisuješ jsou celkem klasické příznaky nízkého volnoběhu. Nastavit na 1200–1300 otáček ![]() Jinak kontrokla svítí stejně tak, jako když zapneš zapalování a nemáš nastartovaný motor – nejede čerpadlo => nesepne čidlo => svítí dioda. |
Autor: | Stasa [ sob 23. dub 2011 13:37:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
takže kontrolka oleje je při chcípnutém motoru a při startování (potom zhasne) normální, že jo? no zkusím poštělovat ten volnoběh, je to ten šroubek pod sedlem z levé strany, ne? a co tam směs? nemůže to být tím? jinak díky moc.. |
Autor: | stafflik [ sob 23. dub 2011 13:56:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Nizké volnoběh bych bral. Ovšem mu to chcipe aji za jizdy a to už ono asik nebude ![]() |
Autor: | signalCZ [ sob 23. dub 2011 15:08:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
zkus se mrknout jak je na tom stojánek a čidlo... někdy se stává že ho stojánek nezaklapne pořádně a chcípne to.. |
Autor: | jirin.sv [ sob 23. dub 2011 15:13:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
stafflik píše: Nizké volnoběh bych bral. Ovšem mu to chcipe aji za jizdy a to už ono asik nebude Moje to dělala, klasika dojíždění ke křižovatce. Dojíždím, sáhnu po spojce a chcíp. To stejné při „tůrování“ při propadu otáček.![]() Stasa píše: takže kontrolka oleje je při chcípnutém motoru a při startování (potom zhasne) normální, že jo? no zkusím poštělovat ten volnoběh, je to ten šroubek pod sedlem z levé strany, ne? a co tam směs? nemůže to být tím? Pod sedlem nic není leda baterka. Volnoběh se nastavuje na levé straně motorky pod nádrží zhruba uprostřed rámu – je to křížový šroubovák.Jinak s mazáním to nic společného fakt nemá. Sedni si do auta, pust rychle spojku, aby auto chcíplo no a udělá to to stejné. Není tam tlak => čidlo sepne jen při určitém tlaku => čerpadlo nejede, tak dojde k připojení kostřícího kontaktu kontrolky => kontrolka svítí ![]() Volnoběh nastav při teplotě motoru 85–90 °C na tu výši, co jsem psal. |
Autor: | Stasa [ sob 23. dub 2011 16:48:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
[/quote]Pod sedlem nic není leda baterka. Volnoběh se nastavuje na levé straně motorky pod nádrží zhruba uprostřed rámu – je to křížový šroubovák. Jinak s mazáním to nic společného fakt nemá. Sedni si do auta, pust rychle spojku, aby auto chcíplo no a udělá to to stejné. Není tam tlak => čidlo sepne jen při určitém tlaku => čerpadlo nejede, tak dojde k připojení kostřícího kontaktu kontrolky => kontrolka svítí ![]() Volnoběh nastav při teplotě motoru 85–90 °C na tu výši, co jsem psal.[/quote] Myslel jsem pod nádrží, ne přímo pod sedlem (jak je baterka) ![]() |
Autor: | popi [ sob 23. dub 2011 19:22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
taky jsem měl stejný příznaky kdysi na SV K3. Nemyslím si ale že to je čistě jen volnoběhěm, nejspíš se tam prostě sečte více faktorů a velmi nízký volnoběh to jen podrthne. Určitě bych vyčistil svíce, popřípadě je vyměnil dle stavu, vyčistil vzduchovej filtr a seřídil TPS. potom nastavit volnoběh na 1300 nebo i 1350rpm a máš po problému. |
Autor: | jirin.sv [ sob 23. dub 2011 21:24:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Popi má určitě taky pravdu. Ale přiznám se, že co se mi 2 × zatím stalo, tak vždy stačilo zkontrolovat volnoběh (samozřejmě vždy nižší než má být) a bylo to OK. TPS taky není od věci ![]() |
Autor: | Stasa [ ned 24. dub 2011 9:33:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
jirin.sv píše: Popi má určitě taky pravdu. Ale přiznám se, že co se mi 2 × zatím stalo, tak vždy stačilo zkontrolovat volnoběh (samozřejmě vždy nižší než má být) a bylo to OK. TPS taky není od věci ![]() dobrá, volnoběh nebude problém pořešit...teď už jen, co je to to TPS ![]() je fakt, že před cestou zpět mi kámoš lehce pošteloval ten volnoběh a celou cestu zpět (cca 40 km) se mi to už nestalo ani jednou.. |
Autor: | cmelodajko [ sob 06. srp 2011 14:09:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
zdravim vas, ja som tu novacik, aj motorku som kupil len pred 10 dňami.. no však tento istý problem mam aj ja a dnes obzvlast. proste som vyradil kusok pred krizovatkou, zastavil na krizovatke, zaradim rychlost a akonahle som sa dotkol plynu, tak mi to zdochlo ![]() ![]() |
Autor: | Blahic [ sob 06. srp 2011 15:17:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
ty budes mit asi jiny problem, kdyz ti to nejde pak nastartovat .... Mozna nejake porouchane rele nebo neco takoveho, ale tim volnobehem to asi nebude. Me kdyz to na chciplo kvuli tomu volnobehu tak jsem to nastartoval hned z fleku jak to chciplo ![]() |
Autor: | cmelodajko [ sob 06. srp 2011 18:03:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
ja neviem, stalo sa mi to zatial asi 3razy... akurat som sa bol previezt znovu na nej asi cca 30km a bezproblemov. a ked mi zdochla, tak mi na prve nastartovanie nechytila, ale na druhe hned chytila a dalej isla normalne... neviem, mam ju len kratko. pojdem dat vymenit olej do servisu, tak poviem servisakovi nech sa mi na to troska pozrie... dakujem |
Autor: | jirin.sv [ sob 06. srp 2011 22:46:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Tak pokud koupíš jetou motorku, tak aspoň já teda beru za samozřejmost, že spotřební věci jako je olej, svíčky, brzdovka ihned po koupi vyměním. Vzduchový filtr také minimálně za zkouknutí stojí. Toto vše pořešit a pak se případně může hledat příčina. Každopádně seřídit volnoběh + TPS a uvidíš ![]() |
Autor: | cmelodajko [ pon 08. srp 2011 7:51:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Ja to beriem tiež tak,len mechanik čo mi to ma robiť už vyše týždňa nemá čas:-( ale začínam mať obavy,lebo včera večer som zmokol na motorke a začala úplne protestovať,pri nízkych otáčkach úplne sekala a keď som vyradil hned zdochla.naštartujem chytila hned ale musel som ju držať v otáčkach,akonáhle som pustil plyn znovu zdochla a takto asi 3krát:-( potom som ju schoval..uvidím čo povie,keď ju dnes vytiahnem:-( možno s tým ten dážď nič nemal,ale ja by som to povedal asi na elektriku:-( |
Autor: | Kawa [ pon 08. srp 2011 9:34:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
cmelodajko píše: Ja to beriem tiež tak,len mechanik čo mi to ma robiť už vyše týždňa nemá čas:-( ale začínam mať obavy,lebo včera večer som zmokol na motorke a začala úplne protestovať,pri nízkych otáčkach úplne sekala a keď som vyradil hned zdochla.naštartujem chytila hned ale musel som ju držať v otáčkach,akonáhle som pustil plyn znovu zdochla a takto asi 3krát:-( potom som ju schoval..uvidím čo povie,keď ju dnes vytiahnem:-( možno s tým ten dážď nič nemal,ale ja by som to povedal asi na elektriku:-( Základní údržba není nic složitého... A déšť...pročti si: viewtopic.php?f=34&t=504&hilit=za+de%C5%A1t%C4%9B Máš podle profilu babku, jakmile se ti dostane voda na přední svíčku, tak to zdechá, jede na 1 válec.... Řešení je tu (zamezení, aby ti nešla voda na přední válec) http://www.suzukisv.cz/index.php/sv-gal ... &g2_page=3 |
Autor: | cmelodajko [ pon 08. srp 2011 10:47:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Áno mám babku:-) super!ďakujem veľmi pekne,keď sa tak nad tým zamyslím,to by aj sedelo,že na jeden valec.. Veru asi si to porobím sám,lebo so servismi nemám dobré skúsenosti:-( a úplne ľavý nie som:-)na skútri som si robil všetko sám a aj auto prevažne sám:-) ešte raz ďakujem,veľmi si mi pomohol:-) |
Autor: | cmelodajko [ pon 15. srp 2011 7:17:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chcípání za jízdy |
Takže môj problém so zdochýnaním som včera vyriešil;-) zvýšil som voľnobežné otáčky na cca 1450o/min a odvtedy ani malé zaváhanie;-) predtým som mal tak cca 1100o/min.tak som sa chcel ešte spýtať,aké máte vy otáčky na voľnobeh? Ďakujem |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |