Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
Omezení výkonu K3 a novější – návod http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=4346 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | _TB_ [ čtv 11. črc 2013 10:11:30 ] | ||
Předmět příspěvku: | Omezení výkonu K3 a novější – návod | ||
Troufnu si říci, že se mi podařila provést nejlepší možná varianta, a to omezit výkon na 25 kW použitím omezovací řídící jednotky z druhé ruky – je to varianta relativně dost levná, oficiální (do TP), motocyklu neškodná a snadno vratná. Sem přidávám jen stručný návod jak na to, jde prakticky o totéž, co sem kdysi psal popi (třeba tady). Pozn.: Pro změnu výkonu v TP potřebujete vždy oficiální vyjádření někoho, kdo do toho má co mluvit (potvrzení že byla změna skutečně provedena, a to schváleným způsobem). V našem případě je to výrobce (resp. výhradní dovozce – Suzuki Motor Czech s.r.o.). Že si výkon opravdu omezíte je sice fajn, ale k zápisu změny údaje v TP stále potřebujete ono potvrzení. Samotné měření z brzdy bohužel úřadům opravdu nestačí, skutečný výkon motorky nikoho nezajímá. Proto postup nejdříve konzultujte telefonicky nebo emailem (nejlépe obojí) s autorizovanými prodejci/servisy Suzuki.
![]() 2. Sežeňte si řídící jednotku (CDI) s palivovou mapou na 25 kW. Od původní jednotky se vzhledově liší posledními číslicemi v prvních dvou řádcích nápisu na ní. Původní (53 kW) pro r. v. 2003-2007 nese tyto dva řádky: F8T95771 MGT060 Omezovací (25 kW) má místo toho F8T95772 MGT061, obě čísla jsou zkrátka o jedno větší. Foto v příloze. Taková jednotka se občas objeví v prodeji přímo, někdy majitel ani neví, že je omezovací (jen přeprodává díly), vyplatí se i zeptat někoho, kdo rozprodává na díly celé SV (bourané) dovezené ze zahraničí. Cena CDI se teď obvykle pohybuje okolo 1000-2000 Kč. 3. Servis, se kterým jsem v téhle věci spolupracoval (Triskel Břeclav), mě nechal, abych si jednotku vyměnil sám, protože dovozce stejně požadoval měření výkonu jako důkaz. Pokud se se svým servisem domluvíte stejně, vyměňte ji, je to opravdu velmi snadné. Je pod sedlem jezdce, před výměnou můžete pro jistotu odbojit baterku. Pak stačí vytáhnou CDI, odpojit konektor, připojit druhou, zastrčit ji na místo a je hotovo (viz video; není moje). Dále odmontujte vše, co by vám mohlo výkon zbytečně zvyšovat, ať ho máte na měření co nejnižší. Můžete pak vyzkoušet, zda výkon skutečně klesl. Změna se projeví ve vysokých otáčkách (nad 7 tis.), něměli byste být schopni zrychlovat přes 150-160 km/h. 4. Pokud to po vás dovozce chce, domluvte si termín měření výkonu v servise Suzuki. Odtamtud pak odešlou protokol o provedení restrikce a výsledek měření ke schválení dovozci do Prahy. 5. Čekejte zhruba dva týdny až měsíc. Poštou příjde obálka, kterou Suzuki poslalo na vlastní náklady ![]() ![]() Původní jednotku pak můžete prodat a ještě tak dostat zpět podstatnou část nákladů vynaložených na omezení. Opětovné otevření na plný výkon je totiž jednoduché a origo CDI k tomu nepotřebujete – stačí přerušit drát, který vede k pinu č. 25 na jednotce (spousta info tady na fóru i jinde na netu; sám třeba taky přidám, až to budu dělat) a motorka má plných 53 kW. ![]() Za vydatnou pomoc se sháněním informací děkuji Jiřinovi. ![]() Moje celkové náklady:
Měření výkonu: 900 Kč Poplatek na úřadě: 50 Kč + telefon, čas - zbylá CDI Nějaké dotazy? ![]() EDIT: Oprava překlepu a nepřesností.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |