Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
Změna počtu zubu na sekundárním převodu http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=557 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | milanosor [ úte 27. kvě 2008 4:10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
Ahoj SVckari ![]() ![]() |
Autor: | SV Mušketýr [ úte 27. kvě 2008 8:07:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zmena poctu zubu na primarnim prevodu retezovky |
Jo tak podobně jsem laboroval nedávno, jen s tím rozdílem že jsem dával o zub menší řetězové kolečko, tedy místo 15 jsem dal 14 a bylo to celkem dost poznat. Maximálka šla dolů tak o 10-15 Km/h ale ten tah byl super i ve dvou tam bylo 190 jedna báseň. Jen byl trochu problém s tou maximálkou, nebyl totiž problém se na 6-ku dostat do červené zóny otáčkoměru. Jinak snad ti pomůže tato stránka http://www.gearingcommander.com stačí si tam zadat typ motorky a vypadnou ti hodnoty které by tě mohly zajímat. Jo ještě jedna rada, než dávat větší kolečko tak zkus dát menší rozetu. Nepotřebuješ tak delší řetěz. A ještě jeden poznatek co mi říkali v servisu, jeden zub na kolečku rovná se cca 2,5 zubu na rozetě. Snad jsem to napsal srozumitelně. No myslím že ta stránka ti pomůže asi nejvíce ![]() |
Autor: | popi [ úte 27. kvě 2008 10:42:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
no tak samozdřejmě se to dá spočítat, kolik ti to hodí na rychlosti a na otáčkách. Pokud ale najdeš nějakej dobrej převodník na netu, kterej ti to spočítá sám, je to rychlejší... Levnější záležitost bude koupit o zub větší pastorek pokud vystačí délka řetězu... |
Autor: | milanosor [ úte 27. kvě 2008 14:55:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
Jdu to tedka zkouknout, kolik vule mam na retezu. Ale tusim ze to bylo kousek za stredovou ryskou.JInak diky SV Mušketýru za odkaz. Nejspis to vypada, ze zkusim pridat jeden zub na pastorek a uvidime, jak se to bude chovat v praxi. Vzdy mam tu moznost tam hodit zpet original.Pokud ma ale jeste nekdo zkusenost, tak piste. Objednavat budu az na konci tydne. |
Autor: | Nejt [ úte 27. kvě 2008 15:56:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
No s tím vracením zpět na originál už to není tak v pohodě, protože řetězovka je komplexní záležitost a je třeba všechny tři komponenty zajíždět pospolu. Dost jsem si o tom zjišťoval, protože jsem chtěl zvýšit převodovej poměr, ale prostě je blbost vyměnit třeba jen kolečko a rozetu s řetězem nechat původní, to by se řetěz i kolečko opotřebilo mnohem rychleji. Takže pokud už tam koupíš komplet řetězovku nastavenou na určitý poměr, budeš s ní jezdit a pak se zas rozhodneš pro změnu, je lepší už to nechat tak nebo tam hodit jinou opět komplet řetězovku a tu původní jako komplet třeba prodat. Jinak jak píše Mušketýr, 1 zub na kolečku udělá cca 2,5-3 zuby na rozetě. Takže bych s tím kolečkem o 2 zuby byl opatrný, ať ti na zadním kole zbyde aspoň nějakej krouťák. Jo a tomu odkazu bych moc nevěřil, rozhodně tam nejsou započítaný věci jako odpor vzduchu apod., takže bych řekl, že jsou ty převodníky spíš pro srandu, než že by z nich bylo možný nějak reálně vycházet. |
Autor: | popi [ úte 27. kvě 2008 18:03:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
no tak on na ní má najeto pouze 3000km, takže se dá stále považovat za novou, ale je pravda, jak píše Neith, že pokud tam po 15000km hodíš zase zpátky, pošleš řetězovku velkou rychlostí do kytek... |
Autor: | SV Mušketýr [ úte 27. kvě 2008 18:53:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
Já jsem to vracel zpáky po cca 500 km od výměny řetězové sady a už jsem si říkal že je asi nejvyšší čas. Nejraději bych tam ale to menší kolečko nechal, jenže občes potřebuji zajet na moravu a jet skoro celou cestu na 6-ku se mi moc nechtělo tak jsem to raději vrátil na původní kolečko, ale ten tah mi bude chybět ![]() |
Autor: | milanosor [ stř 28. kvě 2008 3:05:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
Jak uz jsem predtim psal, tak retezovka moc nalitano nema.Urcite uz si to na sebe trochu sedlo,ale snad by se to nemuselo uplne pohadat.Samoze je pravda, ze lepsi vymenit to jako celek.Ale tak prave pokud vymenim male kolecko, je to nejlevnejsi varianta ja to zkusit. Pokud mi ta rychlost/zbytek kroutaku nesedne,tak tam hnedka dam zpatky origos, ale vyzkouset to chci. Precejenom, tech dlohych prejezdu mam dosti. |
Autor: | milanosor [ sob 31. kvě 2008 15:24:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna počtu zubu na sekundárním převodu |
Tak z teorie do praxe.Vymenil jsem 15ti zubove kolecko za 16ti zub a rychlost pri 6000rpm je z 125km/h nyni na 135km/h. Takze rozdil udelal cca 10km/h na poslednim prevodovem stupni. Takze tak nejak to vyslo vse dle predpokladu. Nejsem si uplne jisty, zda-li bych dostal s touto delkou retezu dopredu 17 zubu, ale mozna jo.Prozatim to necham tak a uvidim jestli to bude trosku lepsi.Diky vsem za nazory ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |