Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

výkon vs. točivý moment
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=37&t=1424
Stránka 1 z 2

Autor:  4man [ čtv 09. dub 2009 13:24:24 ]
Předmět příspěvku:  výkon vs. točivý moment

Možná se bude zdát tento dotaz směšný, ale moc tomu nerozumim... Co vim, tak točivý moment způsobuje větší zrychlení, ale jak pak tedy poznám víc koní? tim že se bude mašina lépe vytáčet? Díky za osvětu.. :blush:

Autor:  4man [ čtv 09. dub 2009 13:35:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

jen dolnim o jednu otázku, co mašina dělá když klesá kroutící moment ale výkon stále stoupá? večer doplním grafem z brzdy.. Nechával jsem si mašinu seřídit a chlapík od brzdy mi řikal, že to ladil spíše na výkon. Včera co jsem se byl projet, mi přišlo že se mašině kolem 5000 ot/min moc nechce a je tam i na grafu vidět propad v točivém momentu. Výkonová křivka je přitom krásně hladká... A sem tam mi z laufu vystřelí

Autor:  taxik [ čtv 09. dub 2009 14:29:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 13445.html

Autor:  4man [ čtv 09. dub 2009 17:11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Tohle jsem četl, ale tenhle článek mi prd vysvětlil...

Autor:  popi [ čtv 09. dub 2009 17:20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

no, když to řeknu jednoduše....

točivý moment je síla motoru, a výkon udá jak intenzivně (kolikrát za jednotku času) je motor schopen tu sílu podat na kolo...

Má to spolu mnohem víc souvislostí, ale toto se mi zdá nejjednodužší...

Autor:  4man [ čtv 09. dub 2009 17:35:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Už je mi to trochu jasnější, díky...
A co by se tedy stalo, kdyby byly propady ve výkonu, kdežto krouťák vyhlazenější? je-li je to teda vůbec možný...

Jinak zde odkaz na můj graf z brzdy
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_ ... c804349a27

Autor:  ewans [ čtv 09. dub 2009 18:03:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Dyz uz to das do gallerky tak bys to mohl otocit.Ten graf se me nezda-hlavne ten propad v kroutaku a to ze ti to ladil na vykon je taky kravina,SV neni masina na ktery se honi kazdej konik nahoru.Spis je dulezitejsi hladka krivka-jak kroutaku tak vykonu.A ze to to obcas strili znamena ze mas asi bohatou smes.o tom uz se toho tady napsalo mraky,tak zkus vic hledat,ale ten borec co ti to ladil asi neni ten spravnej odbornik

Autor:  Jimbo [ čtv 09. dub 2009 18:11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

No prvně sem si říkal že máš tu křivku hnusnou, ale když sem mrkl na svoju, tak sem zjitil že to máme podobný:
http://www.suzukisv.cz/index.php/sv-gal ... emId=36128
každopádně se mě ten výkon drží u maxima ve větším spektru otáček. Asi ale mnohem důležitější je lambda, tu ti dělal? asi moc né, když ti to střílí....

Autor:  Nejt [ sob 11. dub 2009 9:02:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

4man - ten propad je docela velkej na to, že ti to někdo ladil (počítám přes PC nebo Ignijet)... ta křivka by měla být krásně hladká, tohle ty mašinky umějí.
Jinak k tvé otázce, vysvětleno polapatě; pokud ti klesá krouťák a výkon jde stále nahoru, tak v daných otáčkách už se prostě motoru moc nechce a otáčky (a rychlost) polezou nahoru jen pomalu (u SV typické nad cca 7500 ot. na 5.-6. kvalt, viz. maximální točivý moment z tvého grafu). Jakmile končí výkonová křivka, motor už nejde nikam a seš na nejvyšší možné hranici jeho vykonané práce (otáček). Jinak se teda přiznám, že jsem ještě neviděl situaci, kdy by krouťák začal klesat a výkon šel stále nahoru.... až samozřejmě na nějaké lokální propady, ale každej propad krouťáku je více či méně doprovázen i propadem na výkonové křivce.

Autor:  Jimbo [ sob 11. dub 2009 9:13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Tak SVka to tak mají, že koncem otáčkovýho spektra, od nějakejch těck 7500 ot./min kde má krouťák max. už křivka krouťáku leze dolů, a výkonová leze nahoru a má max. kolem 9500 ot./min,

Autor:  Nejt [ sob 11. dub 2009 9:24:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

No jistě, a z toho plyne, že to nejlepší tě na SV čeká do cca 8.500 ot., pokud tam teda nemáš nějaký úpravy, kdy se to celý může posunout ještě dost nahoru.

Autor:  Jimbo [ sob 11. dub 2009 9:34:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

přesně tak

Autor:  Karlie [ sob 11. dub 2009 9:37:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Je normální, když vezmu třeba na trojku ostřeji za plyn (předjíždění), že motorka ztratí výkon (absolutně nezareaguje) a pak vyletí jak raketa?

Autor:  Jimbo [ sob 11. dub 2009 9:38:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

No to u SVčka teda moc normální není, to budeš mít někde propad kouťáku a slušnej... mazej stím na brzdu

Autor:  Nejt [ sob 11. dub 2009 9:52:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.

Autor:  Karlie [ sob 11. dub 2009 9:55:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Jimbo píše:
No to u SVčka teda moc normální není, to budeš mít někde propad kouťáku a slušnej... mazej stím na brzdu


Dneska jdu řešit problémy se startovánim (alternátor dobíjí, ale něco si bere víc než by mělo, takže sem tam nenastartuju, včera mi to chcíplo na křižovatce a čekala jsem na novou baterku, abych se dostala aspoň domů, protože na nabitou baterku se to většinou chytne a jsem schopná něco ujet) :mrgreen: Zatim padlo podezření na diody, uhlíky nebo startér Doufám, že to bude nějaká prkotina
Brzdu mi tam asi neudělaj, ale to budu případně řešit přístí týden...

Autor:  Karlie [ sob 11. dub 2009 9:57:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

Autor:  Jimbo [ sob 11. dub 2009 12:41:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Karlie píše:
Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

Právě kolem 6-7 tis. je motor takovej nervózní(blíží se max. krouťáku), a to mám třeba já rád, a když za to zatáhneš tak to vystřelí jak brko :good:

Autor:  ewans [ pon 13. dub 2009 3:09:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Karlie píše:
Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

Tak v techle otackach by to nemelo mit zadnou(relativne)prodlevu.Pokud jak rikas to chvilu trva nez se dostavi reakce tak je URCITE neco spatne,ale co ti presne nereknu.Ja bych si tipl privod vzduchu nebo paliva.

Autor:  Nejt [ pon 13. dub 2009 10:32:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon vs. točivý moment

Je to divný no, mě právě babka od šesti vystřelila dopředu krásně a žádnou takovou prodlevu třeba mezi 5-6 tis. jsem nezaznamenával.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/