Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
Serizovani podvozku? http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=37&t=1922 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | pylot [ pát 28. srp 2009 10:59:20 ] |
Předmět příspěvku: | Serizovani podvozku? |
Tak mi uz delsi dobu vrta hlavou jak se serizuje podvozek. Uz si jakz takz dokazu predstavit co je predpeti utlum a odskok a jeste bych potreboval rict neco o kompresi. Taky by me zajimalo co je spatne kdyz je treba motorka v naklonu nervozni nebo kdyz se naopak nechce do naklonu vubec skladat. Nebo treba co je blbe kdyz se skubou gumy? Napiste sem nejaky svoje poznatky a zkusenosti. Dik. |
Autor: | kufor [ pát 28. srp 2009 11:25:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
trhanie gumy a nervozita v naklone ma zaujima tiez nejte, popi? ![]() |
Autor: | Nejt [ sob 29. srp 2009 0:20:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
se mě nechce teď ![]() |
Autor: | Shorty [ sob 29. srp 2009 10:01:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
Škubání gum může způsobit spousta věcí, Nejt sem napíše co ví a myslím že to bude vyčerpávající... Každopádně SV650 a vůbec babka je co se týče nastavení podvozku naprosto v prdeli ![]() |
Autor: | mateSAS [ sob 29. srp 2009 10:32:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
hm ... taky neporadim ... ![]() ![]() |
Autor: | stafflik [ sob 29. srp 2009 12:20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
Moja řeč Mates ![]() |
Autor: | popi [ sob 29. srp 2009 15:18:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
tak na toto nemám dost času, abych tu vše popsal... ale základ je v tom seřídit pérování na správné hodnoty.... to znamená statické propružení bez jezdce a s jezdcem na silnici (sport/touring) bez jezdce zadek 5-15mm a předek 10-20mm s jezdcem zadek i předek 30-35mm to je naprostý základ beu kterého ti není platný vůbec nic... samozdřejmostí je správná funkce tlumičů a jakost náplní... pokud je pérování nastaveno dobře, je potřeba seřídit tlumení... Velmi jednoduchá pomůcka je stlačovat motorku těsně za víčkem nádrže kde je cca těžiště většiny sportovních motorek. Sleduje se zdali při kompresi(stlačení tlumičů) jdou předek/zadek stejně rychle a to stejný při odskoku(roztažení tlumičů) U moderních jednotek se toto doladí utažením nebo povolením příslužných škrtících ventilů... poté je podvozek velmi zběžně nastaven správně... a pro normální podminky silnic je zcela dostačující... Pro okruh je nastavení zase jiné, ale základ stejný... jemné doladění tlumení se pak dělá podle stylu jezdce a normální plevy jako jsem já nebo Nejt je postačující naladit podvozek podle opotřebení pneumatik protože ty lecos prozradí... U SV je lecos pasé protože nemá plně seřiditelnou tlumící jednotku, ale pokud se smíříš s tlumením zadku tak k tomu pomocí různých viskozit oleje dokážeš přibližně doladit předek... Ale vše je to jen tak od oka, ale to poznáš většinou až na okruhu... co budeš ladit dál musíš poznat sám... jezdtli se motorka nedotáčí, přetáčí, jaký má úhel řízení, jestli uskakuje zadní kolo při akcelerace nabo se naopak moc ponoří.... no je toho mraky co zkoumat a to se o tlaku v kolech ani nebudu zmiňovat.... |
Autor: | kufor [ pon 31. srp 2009 15:12:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
dik popi ![]() naladim to na standard a budem asi laborovat nic ine asi nevymyslim ... |
Autor: | Nejt [ pon 31. srp 2009 15:40:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
Jenom si to trhání nepleťe se žmolkováním... to je přesně opačnej efekt a někdy to mají lidi tendenci hl. u zadní gumy zaměnit. K trhání dochází především kvůli příliš nešetrnému zacházení s plynem na výjezdech, kdy si guma vytváří falešnou hranu a maso se doslova vytrhává ze střední části okraje gumy. Další příčinou je vysoký tlak v gumě, případně příliš tvrdý odskok útlumu. Předpětí pružin jako takový by na trhání gumy moc vliv mít nemělo. U trhání se vyloženě mění profil gumy a ta výrazně ztrácí adhezi především ve středím náklonu, kde právě dostává nejvíc zabrat na výjezdech. Žmolkování nevadí ničemu, pokud je to moc, tak stačí jen malinko přihustit, případně si můžete dovolit jemně přitvrdit odskok. Ale popravdě jsem ještě neslyšel nic o tom, že by se někomu na silnici trhaly nebo žmolkovaly gumy. Nějaké náznaky žmolkování se na zadku občas objeví při hodně agresivní jízdě a ve velkých vedrech, trhání je zas častější na studenějším povrchu, to ale nikdo palici nejezdí. Každopádně je jasný, že můžete ladit co chcete, ale jestli máte vyběhaný jednotky, špatnej olej apod., nepomůže nic. Takže nejdřív zkontrolovat a případně udělat repas tohoto, potom ladit. Ale jak píše Popis a Kraťas, SV má prostě limity hrozně nízko, pro střelce je ta motorka prostě nedostačující. Kufor - pokud cítíš nervozitu v náklonu na silnici, hledal bych chybu nejdřív v typu použité pneumatiky (případně stavu) a natlakování. Pokud mluvíš o okruhu, tak tam už toho může být zas o dost víc. |
Autor: | kufor [ pon 31. srp 2009 15:45:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
ja sa bavim o okruhu, na beznych cestach sa nic z toho nedeje, bo to clovek nepali jak magor ![]() jo, mne sa netrha, iba zmolkuje, to je v poriadku len ma zaujimali priznaky tohto deja, dik za vysvetlenie neklud v naklone si scasti sposobim sam neopatrnym vysadanim a neplynulou jazdou scasti mam pocit, ze mi to robi zadna pruzina, proste s nou nak neviem najst spolocnu rec ![]() jak som spomenul, hodim to do factory settings a potom budem postupne pritvrdzovat ja to spravne nastavenie najdem! ...dufam, ze to nebude za cenu padu ![]() |
Autor: | Nejt [ pon 31. srp 2009 15:50:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
hoď factory setup a v podstatě všechno přitvrzuj, jen tlak v gumách zmenši ![]() ... ale nejlepší stejně budeš mít, když si to nejdřív necháš očekovat nějakým zkušeňákem, nejdřív jestli je podvozek vůbec v kondici, pak jeho setup. Btw. co vlastně jezdíš gumy? |
Autor: | kufor [ pon 31. srp 2009 16:28:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
heh, minule som sa pobavil nad tlakomermi moj tlakomer hlasi o 1kpa viac jak na pumpe, kamosov pre zmenu o 1kpa menej jak na pumpe 3 tlakomery, 3 hodnoty ...a teraz, co je spravne? ![]() jo, hodim to na default, zapisem a budem postupne menit tlak gum davam cca. 200kpa na zadok, 210kpa na predok to sa mi osvedcilo ako rozumna hodnota este to premeram po dojazde, jak sa to zvysilo gumy jazdim BT-016 (a som s nimi moc spokojny, ani raz ma neprekvapili; robia to, co chcem) orly prestudujem, idem nato ![]() |
Autor: | pylot [ pon 31. srp 2009 21:10:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Serizovani podvozku? |
Tak sem chvilku brousil na ty strance co tady vyplivnul nejt a nasel sem tam vazne moc pekny cteni o podvozku... Je tam presne to co sem chtel. ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |