Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Řazení z neutrálu přes zuby
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=37&t=3106
Stránka 1 z 2

Autor:  Blahic [ pon 16. kvě 2011 8:18:19 ]
Předmět příspěvku:  Řazení z neutrálu přes zuby

Hosi mam takovy dotaz cim to je. Kdyz mam na Hulkovi zarazeny neutral a davam tam z nej jednicku nebo dvojku, jde mi to pres zuby. Ty stupne tam jdou kopnout rychle (to si jen tak cvakne pres ty zuby, ale skoci to tam). Pokud to tam chci ale zaslapnout jemne ten stupen, tak zacnou chrastit zuby a pres ne to tam nedostanu. Ostatni stupne jdou krasne jemne, jen z neutralu to tam skace pres zuby. Spojkovy lanko mam dotahly dost, o vikendu sem to este steloval. Cim to moze byt? Normalni to asi nebude :blink:

Autor:  Kweni [ pon 16. kvě 2011 16:54:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

nepouzivaj spojku a mas po probleme :grin:

-mozno je na case vymenit olej v motore
-aj na mojej SV to sem tam pocita zuby a to nema este ani 1rok
-mozno to je vizitka predosleho majitela (ak nejaky bol)

Autor:  Knoxville [ pon 16. kvě 2011 20:15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Kdyby ti spojka unášela, ucítíš že po zařazení I. má při vymáčklý spojce motorka tendenci se rozjet. Taky by klesly volnoběžný otáčky.
Nekvalitní olej ti může slepovat lamely - na chcíplý motorce zařaď I. a zkus s vymáčklou spojkou kousek popotlačit.

Autor:  Blahic [ pon 16. kvě 2011 20:26:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

To jsem zkousel pri tom stelovani ted o vikendu. Pri zarazeny jednicce na miste mam normalni otacky volnobehu pri zmackle spojce uplne u riditka, motor vubec nezabira, motor zacne zabirat po tom, co cca o 2 cm popustim packu spojky. S tim chciplym motorem jsem to nezkousel, ale to asi pujde taky v pohode.
Mohlo by to byt tim olejem jo ? Nebo spatne lamely by potrebovaly vymenit ? (ale ty lamely doufam ne :-/ )

Autor:  Noholam [ pon 16. kvě 2011 20:46:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Cus olejem to nebude když by si mel slepenou spojku tak by ti to při zařazeni škublo s motorkou. Mám dve motorky a dělaji to same obě proste to nema synchrony v převodovce. Zkus vymenit olej ale myselim že to bude stejne:-) Proste tam dávej rychlost rychle a je to:-)

Autor:  stafflik [ pon 16. kvě 2011 21:51:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Uplně prvni věc, zešteluj spojku podle manuálu. Druhá, neřaď pomaličku. Prostě to tam kopni. Třeti, to neznamená že neco nemáš v háji. Chce to vidět, slyšet nebo co já vim. Ono je rozdil eši ti to jenom tak klapne, nebo eši to fakt rveš přes zuby. Ale dyš ti to při vymáčklé spojce neunáši tak o tym pochybuju.

Autor:  jaja83 [ pon 16. kvě 2011 22:00:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů.
Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.

Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji.
(proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).

Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to.
...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.

...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat...

Autor:  Knoxville [ pon 16. kvě 2011 22:16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Synchrony nahradíš nohama, stačí se dvakrát odpíchnout - spojka - klap a je tam :) Ale asi bych se taky přikláněl k názoru, že je to jen o cviku. Otázkou je jak dlouho tu motorku máš a jestli se tenhle jev podle tebe zhoršil, nebo dělá li to "od začátku".
Jinak na opotřebený lamely zapomeň, to by se ti projevilo když, tak obráceně. Spojka by klouzala v záběru.

Autor:  Blahic [ pon 16. kvě 2011 22:33:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Ok , díky za rady.
Nevím , jestli to dělá už od začátku, něják jsem na to nehleděl a nezkoumal jetli tam jdou rychlosti i pomalu :) Cuknutí znám i z jiných motorek při řazení z neutrálu, ale těch klapajících zubů jsem si všimnul až někdy když se mi prostě povedlo náhodou tu řadičku jen pošimrat nohou k jedničce a vydalo to nepěkný zvuk ;)
Snad to teda nebude nic vážného.

Autor:  jantri [ pon 16. kvě 2011 23:01:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Na srazu to můžeme ozkoušet, ale myslím že se to občas projeví všem...

Autor:  Pajin80 [ pon 16. kvě 2011 23:09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

jak to tak ctu.. tak mam na svem neco podobneho...taky pri zarazeni z neutralu na 1 to trosku zarachoti ci preskoci, ze z toho nemivam dobry pocit....:O) Spise mi prijde ze to je i o citu zarazeni...

Autor:  popi [ úte 17. kvě 2011 15:41:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

jaja83 píše:
Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů.
Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.

Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji.
(proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).

Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to.
...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.

...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat...

souhlasím, jen dodám, že spojku unáší i samotný olej, právě díky své vlastní kinematické viskozitě.

Autor:  kufor [ úte 17. kvě 2011 16:14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

je to v pohode, neries ;)

ine motorky su na tom daleko "horsie" nez SVcko
napr. na RC8 R bola uplne napicu prevodovka a tam sa ti kolkokrat stalo, ze miesto 5ky ti padol falosny neutral, na rovinke v plnom kalupe nic prijemne, ked sa za tebou ruti stado dalsich pacientov ;)

Autor:  stanik [ úte 17. kvě 2011 23:39:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Ahoj všem když už jsme u toho falešného neutrálu tak se mi to taky občas stává u sv650 K3-.
A myslím že je to mezi 4. a 5. převodovým stupněm, nevěnuji tomu pozornost stane se mi to za sezonu tak cca 3-5x. Tak mě zajímá jestli je to normální a nebo jestli je chyba mezi řídítkama a přepakovaním. :idea:
Zda se mi že dělám menší pohyb nohou při řazení tím pádem se trefím mezi kvalty.
Jinak to stým neutrálem to mam taky myslím si že je to normální do určité míry.

Autor:  Blahic [ stř 18. kvě 2011 0:07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Mám K3 a ten falešný neutrál sem eště nikdy netrefil... a to řadím jak řikáš ty, jen tak okrajem boty to lehce pozvednu a kvalt tam vždy zatím skočil vpohodě.

Autor:  kufor [ stř 18. kvě 2011 9:47:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

proste to tam normalne kopni primeranou silou, ziadne jemne naznaky, je to motorka, ne hodinky ...

Autor:  Venca2011 [ pon 20. úno 2012 19:52:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Razeni do jednicky je hlucne a pocitove divne i na moji motce(bylo tak i u predesle), ale jak ctu, tak je to normalni. Jen jsem se chtel zeptat kde by mohl byt problem, kdyz 1,2 stupen zaradim v pohode a 3,4 uz nejde?premluvim to jen zarazenim bez spojky anebo s meziplynem. Kdyz ji vytacim tak to dela jen nekdy, ale pri pomalejsim tempu do 6 tis. pravidelne. Zacalo to minuly tyden po dvoudenni pauze...predtim to nedelalo. Olej Motul 5100 posledni vymena pred cca 1000 km. Jezdim venku v zemi nezasnezene :) Dik za odpoved

Autor:  AdamosSV [ pon 20. úno 2012 20:46:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Hele to ti nikdo tady přesně neřekne. Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady. Jinak musíš na servis at ti kuchnou spojku nebo když tam nic nenajdou tak i převodovku. Takže to řeš co nejdřív ,protože sezona je za měsíc- měsíc a půl. Bez porady z mechanikem a následné řešení závady se nic nevyřeší.

Autor:  Venca2011 [ úte 21. úno 2012 0:31:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

Ok vyzkousim postelovat. diky

Autor:  Kawa [ úte 21. úno 2012 9:47:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení z neutrálu přes zuby

AdamosSV píše:
Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady.

Rada nad zlato.... :mrgreen:
Možu se optat, jak se na litru(Venca má v podpisu,profilu SV1000), kde je hydraulická spojka šteluje dle manuálu...???
Tže Venco...mrkni na hladinu brzdovky na spojce, zda ti někde neprolíná (na motoru), odvzdušni + doplň brzdovou kapalinu. To je tak jediné, co můžeš na litru se spojkou "naštelovat".
Pokud máš hladinu v cajku, nebudeš mít bubliny, neprolíná ti....tak v ovládání spojky to nebude. Pak už spojka jako taková + přovodovka.....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/