Chytráci

... po X měsíční každodenní praxi z pneuservisu je můj postřeh následující. Lepení gum ok, ale doma se to nevyplatí už z finančního hlediska. Pokud dávám hříbek, jako že je to nejlepší varianta, tak ano, projet díru šídlem nejlépe a odbordelit, umět posoudit, jestli není kord moc poškozenej, zdrsnit, natřít lepidlem, hodit flastr a nahřátej pořádně přimáčknout (měli jsme na to válečkovitý udělátka) a pak zevnitř ještě přetřít speciální gumou, která má po zaschnutí vlastnosti jako ta bezdušová vrstva, kterou tím zdrsněním na začátku sejmeš. To lepidlo i ta tekutá guma jsou kurevsky drahá záležitost a jsou nezbytný, pokud chce mít člověk aspoň trochu jistotu. A mimo to... i tak nikdo nezaručí, že to vydrží a toho jsem byl svědkem zcela běžně a u aut!!!
Takže na moto a ještě k tomu na drom... ani pejču ani šišky. Záruka na to sice je, ale.......
Rozhodnutí je ale na každým, když už do toho přece jen půjdete, tak to stopro dejte servisu, dáte dvě kejla a je to aspoň trochu záruka, že jste to vy nezprasili.
A k tomu kordu... tam je problém v tom, že se poškodí tak jako tak a je tu to riziko, že se vlákna při vzestupu tlaku postupně rozjedou ještě víc a guma se tzv. zboří a vytvoří bublinu, bo v tom místě prostě bandáž nedrží tlak, ale to neznamená, že musí guma nutně ucházet, takže přeměřením tlaku to taky nezjistíte vždycky, je potřeba i opticky kontrolovat profil gumy. Pokud se objeví byť minimální bublina, gumu vyhodit, za prvý je v pejči profil a za druhý bude hodně náchylná na další defekt ve stejným místě a pak už s kurevsky rychlým únikem vzduchu, což je reálně vo držku.