Suzuki SV.cz forum http://www.suzukisv.cz//forum/ |
|
cylinder theory http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=52&t=959 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | cocalero [ sob 04. říj 2008 13:58:31 ] |
Předmět příspěvku: | cylinder theory |
Nejsem zadnej technickej koumes, ale zajimalo by me, jak to funguje s valcema? Co zpusobuje rozdilne vlastnosti dvouvalcu, trivalcu a ctyrvalcu? Mam na mysli predevsim prubeh vykonu v ruz. otackovem spektru a sound..Muzete se k tomu nekdo vyjadrit a vubec tu probrat rozdily? |
Autor: | mateSAS [ ned 05. říj 2008 0:03:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
tak ... predne bych chtel upozornit, ze nejde ani tak o pocet valcu, jako spis o zauhleni kdliky a zpusob zapalovani ... cili dejme tomu prikladem ctyrvalec ti muze behat v ruznych stylech ... zapalovat mzou valce v ruznym poradi ... muzes mit dva valce na stejnym uhlu pootoceni kliky ... muzou ti zapalovat soucasne .. cili z toho mas vlastne radovej dvouvalec atd ... jinak rozdil se nejlip vysvetluje u rozdilu 4valec a trivalec .... u ctyrvalce t vetsinou pali dycky jenom jeden valec ... cili dejme tomu pri 10 000ot/min mas nejakej pocet X pracovnich cyklu .... pokud budes mit trivalec, tak tam ti makaj jenom tri valce, al msi klikovkou otacet stejne rychle ... cili ti vychazi vic pracovnich cyklu na stejnej pocet otacek (musi tam dochazet castejs k zapalovani - logicky ... kdyz neco rozdelis mezi 4 a nebo mezi tri lidi ... tak v ty parte tri lidi dostane kazdej o trosku vetsi dil) .... z toho duvodu se Trimph drzi trivalce - dostanes z nej vyssi vykon (kroutak) trosku jina je situace napriklad u chopperu - vsimli jste si nekdy, ze kazdej japonskej chopper dvouvalec do V ma valce "vedle sebe"? jakoze nejsou v zakrytu za sebou, ale Harlej je ma presne za sebou? je to proto, ze u japonc ma kazda ojnice svuj cep (vetsinou presazenej - v urcitym uhlu vuci sobe), ale u Harleje jsou obe ojnice na jednom cepu ... a kapitola sama pro sebe jsou jednovalce .... tam musis mit relativne velkou kliku, nebo vysokej volnobeh, protoze ti pripada jeden pracovni cyklus na dve otoceni klikovky ... nicmene ... maly vysvetleni toho, pro endura rady strilej do vyfuku - jednovalec pali pri kazdy horni uvrati, cili i pri vyfuku - proto se obcas zapali nedohorely palivo .... ![]() uf ... staci takhle? ![]() |
Autor: | keyman [ ned 05. říj 2008 0:08:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
Ty voe a nestaci rict zkratka, ze ti chutna ![]() |
Autor: | keyman [ ned 05. říj 2008 0:52:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani. |
Autor: | cocalero [ ned 05. říj 2008 10:57:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
Citace: uf ... staci takhle? mates, dik uf, staci to takhle. pripadam si tady trochu jako neznalek, ale sem uz zas o krucek dal k pochopeni ![]() |
Autor: | cocalero [ ned 05. říj 2008 11:00:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
keyman, dik za zjednodusseni ![]() |
Autor: | mateSAS [ ned 05. říj 2008 23:19:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
keyman píše: Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani. o ou .... to je to ceho jsem se snazil dovysvetlit .... trebas nektery dvouvalce jsou tzv. jednohupy -cili chodeji oba dva valce soucasne ... a oba dva socasne zapalujou, cili se to chova jako jednoalec ... stejna situace je i u ctyrvalcu - vpomenme, kdyz ducati vstoupila do sveta MotoGP, tak vyuzivala jestli se nepletu Vckovej ctyrvalec, nicmene jim dva a dva pisty chodily a palili soucasne ... cili z toho meli "dvouvalec" ... vyhoda tohoto je, ze mas mensi hmotnosti, tudiz si muzes dovolit vyssi otacky ... trebas TDM (TRX) je radovej dvouvalec, ale co vim, ta ma kliku presazenou o nejaky nesmyslny uhly (ne 180), ale tusim ze 120 ... cili se ten motor chova "jinak" ![]() |
Autor: | keyman [ ned 05. říj 2008 23:27:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
No to uz je fakt tema pro fajnsmekry ![]() ![]() |
Autor: | mateSAS [ pon 06. říj 2008 23:21:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
naopak - to vysvetluje celou pointu ... nezalezi na poctu valcu, ale na tom, jak je zalomena klika .... ![]() a to se dostavame k dalsimu tematu a odpovedi na dalsi otazku ... cili ze zatah motoru je zavisly taktez na delce zdvihu ... cim vetsi zdvih, tim vetsi kroutak (sila na paku - fyzika zakladni skoly)... cili s tim souvisi i to, ze kdyz mas 600 v ctyrech valcich, tak mas uplne jinej zdvih, nez kdyz to nacpes do jednoho valce ... nicmene u velkyho zdvihu pak vznikaj vysoky pistovy rychlosti ... cili oooooooooobrovsky zrychleni pri zastavovani a rozjizdeni pistu ... proto jednovalce tocej min nez vicevalce ... (u dvoutaktu je to kapanek jinak)... |
Autor: | cocalero [ úte 07. říj 2008 0:47:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi ![]() |
Autor: | mateSAS [ úte 07. říj 2008 20:15:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: cylinder theory |
cocalero píše: tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi ![]() mno .... mas nakej prumer valce (pistu) .... a pak mas nakou drahu, po ktere ti pist beha ve valci ... a jednoduchym vzoreckem ( ("pí" x D x D)/4 ) x zdvih ti vyjde zdvihovy objem jednoho valce ... kdyz to logicky vynasobis poctem valcu, tak mas objem celyho motoru ... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |