Dawe02 píše:
Ale nezapomnel, dokonce je mi jasne ze rozdil v prispevku k celkovemu hmotnostnimu parametru (napr. Ired) momentu setrvacnosti bude pouze kolem 10% oproti rozdilu v hmotnosti...jen jsem uvadel co nejjednodussi formulaci pro prehlednost.
No tak když to víš, tak proč jsi tvrdil, že "Akcelerace muze byt vyssi jen vyssim momentem na zadnim kole" přehlednosti by to neuškodilo.
Dawe02 píše:
Hybny moment neznam. V mechanice se da mluvit o silovem parametru moment sily (bezne oznacovany jako moment) a potom hmotnostni parametr moment setrvacnosti.
Nicmene rozumim tomu, chtel jsi pouzit prave moment setrvacnosti. Tim tvrdis totez co ja o prispevek vyse a negujes sve puvodni tvrzeni.
Máš pravdu, špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem moment setrvačnosti...
Nejsem si vědom že bych negoval své tvrzení.???
Dawe02 píše:
To jsem nikde nepostrehl. A formulace "vykon ktery jde na zadni kolo" je silne matouci. Bud vykon na zadnim kole, nebo vykon na pastorku. Nebo se potom musime poustet do uvah jak nalozit s retezem, ktery ma take svou setrvacnost a coulombovo i viskozni treni....
Myslel jsem výkon na pastorku...
o tření řetězu v čepech bych se nebavil, ale spíš mě zajímá jestli víš jakej je rozdíl ve valivým odporu rolen řetězu právě na té hliníkové rozetě oproti ocelové... tam mi připadá, že by mohla ta hliníková naopak strácet. Ale bez tvrdosti obou rozet to asi nebude možný...
Dawe02 píše:
Al rozeta skutecne zvysi vykon motocyklu jako takoveho at se bavime o vykonu jakkoliv.
Souhlasím...
Dawe02 píše:
Edit> abych to upresnil. Vezmi si treba D'Allemberta a jeho pristup virtualnich praci a sil
To neznám...
Dawe02 píše:
Kdyz najdu sve poznamky, hodim sem nejaka konkretni cisla, ta Al rozeta dela u me nejakych 0.6-0.7% vykonu navrch.