Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Nejtík staví Kružítko
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=74&t=1589
Stránka 1 z 2

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 1:27:06 ]
Předmět příspěvku:  Nejtík staví Kružítko

Samozřejmě hovno Kružítko (pro nezasvěcené jméno okruhové přestavby v MH), ale Pyčolet...
Nuže, blíží se konec základních úprav Pyčoletu na okruh a já se rozhodl se s vámi podělit o poznatky, udělat celkovej přehled nákladů a inkasovat případně vaše připomínky a rady, poněvadž jsem v branži začátečník... tenhle přehled jsem si chtěl dřív nebo později udělat sám, tak jsem to rovnou převedl do "veřejné" formy. Čtenáři MH si pak můžou udělat srovnání mých nákladů a nákladů na Kružítko.

Co všechno už na Pyčoletu je mimo sérii a bude dokoupeno a bude mít pro mě využití na okruhu...

motorka: GSX-R1000 K5 - 175.000 kč

motor: bez úprav, pouze periferie... filtr a lauf byly už na moto, moje investice to nebyla
KN filtr - cca 1.500 kč
koncovka Yoshimura trioval - cca 15.000 kč
olej Motul 5100 15W50 (4 l) - 700 kč
filtr Hilfo - 200 kč

převody: původní série DID 530 17/42 - 110 článků nahrazena X-kroužkem Burrati 520, převod 16/45 - 1.619 kč (po slevě 30 %)
Od 520 si slibiju následující... je subtilnejsi, lehčí a má menší mechanické ztráty při přenosu výkonu na zadní kolo. Standardní úprava na okruh.

elektronika: zatím nic, v plánu je na 90 % Powercommaner III, můžu ho sehnat za asi poloviční cenu, než je běžně k mání. Až budu hodně rozmazlenej, začnu uvažovat i o rychlořazení, ale to má čas... :) PC se bude hodit na vyladění směsi a z praxe to většinou gixerům dost pomůže. Navíc nezbytnost, pokud chce člověk rychlořazení (jak které). Ale tohle všechno má čas...
V plánu je taky laptimer, ten bohužel gixero v sérii nemá a je to diletantsví!!!

brzdy:
pancířky Goldfren, byly v ceně při koupi moto - 4.500 kč
desky Ferodo SinterMetalic - 1.300 kč
kapalina Motul RBF 600 FactoryLine (bod varu 307 C) - 450 kč

Jinak série. V plánu jsou dílčí úpravy, které mají eliminovat přehřívání brzd na okruhu při ostré jízdě... laborovat budu nejdřív s jinýma deskama, v krajní nouzi pak plánuju novou pumpu Brembo a v té úplně nejkrajnější i jiné brzdiče. Tohle má každopádně absolutní prioritu.

podvozek:
vyměněn sériový tlumič řízení za stavitelný Willbers (24 poloh), byl v ceně motorky - cca 10.000 kč

Jinak vše v sérii a měnit zatím neplánuju. Až někdy něco odejde nebo se poškodí po havárii, budu pokukovat po jednotkách od WD nebo Öhlins. Opět... "z krámu" drahý, ale když má člověk kontkaty... :)

periferie:
z druhé ruky havarované lamináty (jinak Motoforza) - 5.000 kč
dokoupen dekl nádrže Motoforza - 1.700 kč
racing čiré plexi no name z Hongkongu :).. teprv na cestě - 700 kč
nezbytností k forzáckým laminátům jsou taky nové náfuky do sání, z druhé ruky - 1.000 kč
Alu držák přístrojovky z druhé ruky - 1.000 kč
pěna na racing sedlo - 200 kč
8 x rychloupínák na kapoty - 800 kč
přepákování PPtuning - 5.900 kč
padáky na rámu Suzuki. byly v ceně moto - cca 2.500 kč
padáky na kyvku a přední vidlice od Jimba - co je vám po tom?...
padák na lauf od Jimba - ... úplný hovno :)
pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SC2 - jetá sada za 3.000 kč

V souvislosti s instalací laminátů komplet odstrojení od všech zbytečností, který něco váží nebo by se zbytečně rozbily, protože je na dromu stejně nepotřebuju (a že toho bylo!!!).

Proč lamináty: jsou mnohem lehčí, není problém je opravit, je škoda rozmlátit originální kapoty, nejsou zde žádné zbytečnosti typu světla apod., jednoduše naprostá nezbytnost na okruh. Dekl nádrže kvůli zabránění poškození originálu (jen v případě kosmetických vad)

Proč pěna na sedlo: posaz je sice mnohem tvrdší a nepohodlný, ale o to tady nejde (ostatně mě to baví). Na tohle se kupuje spěciální zadní laminátový díl a posaz se celkově docela zvedne a sedací plocha je užší... posaz na motorce šel touhle úpravou hodně do sportovna. Díky pěně má jezdec mnohem lepší kontakt s motorkou a neklouže po sedle. Oceníte zejména při vysedávání, kdy se prostě noha krásně zasekne o sedlo tam, kde vy potřebujete.

Proč držák přístrojovky - dá se samozřejmě použít originál, ale ten stojí v případě poškození naprosto nesmyslný židoviny a tyhle věci jdou při nárazu srát jako první.

Přepákování PPtuning - stavitelné do devíti poloh, stavitelný chod páčky, sklony, vzdálenosti, možnost reverzního řazení (čehož stopro využiju)... paráda. Zítra budu instalovat a hledat optimální pozici. Stupačkama škrtám až příliš často a chci si je taky posunout víc dozadu.. pomůže opět při držení pozice při vysednutí. Sklony a vzdálenosti na páčkách si každý upraví pdle sebe. Chod páčky si zkrátím, takže řazení bude přesnější, akorát do páčky budu muset víc kopat. Reverzní řazení zajišťuje pohodlnější řazení na výjezdech především v levotočivých zatáčkách, kdy strkat nohu pod páčku, aby jezdec zařadil, skončí akorát nepříjemným škobrtnutím nohy o asfalt. Při podřazování před nájezdem do vinglu mám na toto dost prostoru. Navíc pokud není přítomno rychlořazení, kopat na rovinkách kvalty bez spojky někdy vyžaduje větší úsilí a opět je jednoduší na páčku dupnout než podebrat ze spodu. Podřazuje se se spojkou, takže tady je to jedno. Prostě reverz je výhodný po všech stránkách, jen se s ním musím zžít.

Padáky - to snad vysvětlovat nemusím. Všechny jsou silon, na vidlicích je osa udělaná z pevnostní šroubovice prostrčená hřídeli kol, silonové válcovité slidery se závitem uvnitř se našroubují zároveň z obou stran a celá soustava se dotáhne do protivky ručně. Jednoduchý, funkční, pohodlný. Z laufu ale možná půjde padák dolů, limituje mě v náklonech a už jsem na to málem silně doplatil.

Racing plexi - lepší aerodynamika, na okruhu opravdu velkej rozdíl oproti orig. tvaru. Čiré zbarvení je samozřejmostí, nehraje se na image... no, i když... :grin:

Rychloupínaky - nejsou nezbytností, každej si může lamináty pospojovat jak chce (jen zapomeňte na matice), ale je to velice rychlé a účinné řešení. Jejich prvotní instalace je docela zdlouhavá, ale následná montáž i demontáž kapot už je cvrkot a není potřeba žádného nářadí.

Pirelli Diablo Supercorsa - racingový gumy poslední generace. Jejich úbytek je sice značný, ale guma vyniká mimořádně rychlým ohřevem a adhezí prakticky od prvních kol. Když je guma na pokraji životnosti, dá o sobě sama vědět, nezradí hned. Bridgestone, Dunlop apod. mají srovnatelnou adhezi, ale je potřeba je víc ohřát (bez nahříváků ani ranu), aby držely, po překročení hranice životnosti prostě přestanou držet. Jejich největší výhodou je však mnohem větší životnost než u Pirelli. Já jsem ale začátečník a potřebuju pneu, která mi poskytne maximum rezerv a odpustí nějakou tu chybu. A zatím nemám nahříváky. O Pirelli se to nejen říká, ale už z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je to pravda a tyhle papučky mě dvakrát vytáhly ze seriózního průseru. Na jízdní vlastnosti si nemůžu stěžovat, ale nemůžu ani moc porovnat, reference jsou ale vynikající. V dohledné době nehodlám měnit.

V plánu jsou nová řídítka, při pádu se často lámou a originály jsou opět příšerně drahý. Nový budou mít taky větší sklon. Dále vymezovací vály na omezení raidu řízení. Na okruhu zatáčet řídítkama moc nepotřebujete a při pádu a prasknutí řídítka se tak oddálí možnost poškození nádrže řídítkem. Dále fólie na nádrž - protiskluzový efekt, při brždění je třeba přetížení rozložit na zápěstí i na kolena, která sevřou nádrž. Fólie zamezí klouzání. Dále pak karbonové kryty rámu, spojky, alternátoru, startéru a zadní vidlice... tyto doplňky jsou velice dobrou investicí, karbon-kevlar nejenže zabrání optickým poškozením (např. od štěrku), ale také případnému prodření vík motoru apod. Poslední plánovanou položkou jsou nahříváky na pneu.

To je asi vše, na co si teď vzpomenu...

Overall:
58.569 kč za všechny stálé investice
27.569 kč moje investice od koupě moto
202.569 kč moje veškeré náklady včetně moto

Další peníze sežral benál, pneumatiky, oblečení, přilba, koupě nezbytnýho vercajku a startovné na okruhu (zatím letos 4x volná, 1x Yamaha day, ve středu mě čeká celodenní trenink s ActionBike za 3.300 + příplatek za instrukce od Smrže a možná závod)

Částky, které budu sypat za uvedené plánované věci v budoucnu tu raději počítat ani nebudu, protože se mě chce bečet... ale půjde to přes 40.000 kč a to do toho nepočítám spotřební zboží, náklady na palivo, dopravu, startovné, případné opravy po havárii atd.

Takže tolik pro představu, kdyby někdo začal uvažovat o okruhovým ježdění :)... jo, jen předesílám, že tyhle náklady jsou přinejmenším směšné oproti tomu, co do toho vrážejí jezdci, kteří to myslejí aspoň trochu vážně (což bych rád) a chtějí nebo jezdí v Brně časy kolem 2:10.

A taky předesílám, že nejsem milionář, nikdo mě nesponzoruje (až na banku), je to holt moje láska a když to člověka baví, pak to prostě tolik nebolí ;).

Autor:  Jimbo [ ned 17. kvě 2009 9:00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Mnooo čéče jak to tak vidím s odstupem pěkně rozepsaný, už se to docela hromadí ty hotový úpravy, a taktéž investiční náklady :)
Ale jako paráda, fandím ti :good:

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 11:49:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Ale když se na to tak podíváš, ty jednotlivý položky, co jsem já sehnal, vyšly ještě docela fest levně... kupovat to všechno normálně z obchodu a nový, bylo by to zas někde úplně jinde. A nic z toho není žádná přebytečná rozmazlenost, je holej základ. Samozřejmě se dá jezdit na čemkoliv, ale......

Každopádně, účel tohoto soupisu bylo jednak seznámit místní s touhle stránkou věci, druhak pomoct vyřešit můj problém, a sice vymyslet nějak lak na dosud nelakované části kapot, což je zadní díl a dekl nádrže. Nějaký návrh už jsem zbastlil, ale věřím, že esteticky cítící nadšenci by se na tomto mohli ještě docela vyřádit.

Takže ZDE je aktuální vzhled.
A ZDE první návrh na lak.

Pokud máte o čem, tak kybicujte, nápady, kritiky, pochvaly.. vše, co vás padane k jakýmukoliv detailu. Budu vděčný za cokoliv...

Autor:  Shorty [ ned 17. kvě 2009 13:08:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

:good: paráda, máš to pěkně popsaný a jde vidět že to fakt myslíš vážně... Je pravda, že z obchodu by ty ceny byli úplně někde jinde. Další velkou výhodu máš, že jsi měl už nějaké komponenty na moto. Ty kdybys měl teprve kupovat, tak by to byli strašný investice ještě. No takže makej makej, ať máš komplet všechny ty úpravy cos napsal hotový ;)
No a k tomu řetězu, jakože na okruh určitě bude lepší 520 nebo se dává, no ale když s tím budeš jezdit i v provozu předpokládám, tak by měl jít řetěz rychleji do sraček ne? Nevíš jakej je rozdíl ve výdrži v tomdle?
Jinak barevná varianta :good:

Autor:  Jimbo [ ned 17. kvě 2009 13:17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Myslím že franta už v provozu končí... mě stačilo si na to jen senout :lol: jak fošna :lol:
No jinak ten grafickej návrh je pěknej, myslím že ke to takovej pěknej kompromis mezi tím co jsi navrhoval :good:

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 13:25:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Shorty píše:
Je pravda, že z obchodu by ty ceny byli úplně někde jinde. Další velkou výhodu máš, že jsi měl už nějaké komponenty na moto. Ty kdybys měl teprve kupovat, tak by to byli strašný investice ještě.

Jasný, no ale pravdou je, že všechny ty investice bývalého majitele jsou přepísklý, prostě nešetřil. Tlumič řízení by mě určitě nestál deset, s koncovkou bych šel do RP (jaké překvapení :grin: ), set pancířek by mě stál tak 2000 kč od PP apod. Ale to nic nemění na tom, že jsem happy, že to tam bylo.

Shorty píše:
No a k tomu řetězu, jakože na okruh určitě bude lepší 520 nebo se dává, no ale když s tím budeš jezdit i v provozu předpokládám, tak by měl jít řetěz rychleji do sraček ne? Nevíš jakej je rozdíl ve výdrži v tomdle?

Vydrží hovno :)... nebo nedokážu to ještě posoudit, ale podle referencí ostatních a z logiky věci určitě míň. Proto to udělám tak, že nejdřív budu brát fakt levný varianty, dokud si nenajdu optimální převod a pak třeba zainvestuju do něčeho, co vydrží dýl. A do té řetězovky chcu jít taky co nejdřív, ta současná DID 530 je ve výborným stavu, takže ju schovám a budu šetřit na případný prodej moto v budoucnu apod.

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 13:28:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Jimbo píše:
mě stačilo si na to jen senout :lol: jak fošna :lol:

já z toho byl taky takový nesvůj, když jsem na to poprvý sedl, hlavně posaz je fakt o dost vejš a sedlo je i mnohem užší... prostě jak na bidýlku. Ale po pár kolech jsem si to nemohl vynachválit, prostě to vůbec nejsou zbytečný investice! Ten rozdíl, to je úplně jiná liga...

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 13:30:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

A co se týče barev, tak přesně tohle jsem slyšet nechtěl :)... potřebuju kritiku! Neříkejte, že si to neumíte představit hezčí...

Autor:  Kaja [ ned 17. kvě 2009 14:14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Nejte co se týče barev ty linky vypadaj celkem good,já bych si teda asi dal jinou kombinaci bo mě se bílá moc nelíbí :grin:

Autor:  sting [ ned 17. kvě 2009 14:28:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

prej ze studenti nemaj prachy :D

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 15:04:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Já nemám! Banka měla! Ale pro upřesnění kvůli motorkám posledních pět let trávím vždy 1-3 měsíce v létě v UK pracovně, jinak by nebylo ničevo... no, a stejně se to neobešlo bez půjčky.

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 15:08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Mám tu ještě malinkou úpravu - přibyla spodní červená linka mezi černým a bílým polem... toš co myslíte?
nejde mi tu vložit obrázek, tak opět jen link...

http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=59126

Autor:  ewans [ ned 17. kvě 2009 19:44:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Nejt píše:
A co se týče barev, tak přesně tohle jsem slyšet nechtěl :)... potřebuju kritiku! Neříkejte, že si to neumíte představit hezčí...

Je to hnus..... :grin:

Autor:  Shorty [ ned 17. kvě 2009 21:23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

No k té druhé barevné variantě: vypadá to pěkně, ale přece jenom nechceš udělat něco jednoduchýho, páč až s tím pleskneš, tak se ti to nebude chtít znovu a znovu dělat do téhle podoby. Takže buď si s tím poprvé pohrát a pak na to přijdeš nebo to rovnou udělat nějak jednoduše, ikdyž to nebude tolik pěkný. Ale na krásu to přece nejezdí.

Autor:  sting [ ned 17. kvě 2009 21:54:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

taky si myslim ze v jednoduchosti je krasa... proste placnout na to jednu nebo dve barvy s nejakym napadem... stejne kdyz budes dobrej a budes mit sponzory tak tam bude takejch reklam ze je to uplne sumak :D

Autor:  Majk [ ned 17. kvě 2009 22:27:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Tak jo. Mas to preplacane a slozite. Ten klin z bile se me nelibi. Jaksi to rozbiji krivku masiny. Design co mas na seriovych kapotach je o hodne lepsi uz co se tyce barev. Muj styl je jednoduchost nejlepe v jedne barve (cerne :grin: ) nebo bych pouzil neco neokoukaneho trebas pomerancovou s kombinaci cerne. Ale je to tvoja masa tak si to udelej jak chces Ty. Apropo, proc nepouzijes barvy co mas na kombosce?
Jinak smekam klobouk

Autor:  Nejt [ ned 17. kvě 2009 23:43:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Jasný, že si to ve finále udělám podle sebe, ale díky za názor, ještě pár dalších takových (konstruktivních) a přinese to snad nějaké ovoce. Jinak v barvách kombi to nemám, protože celý předek už v laku je od bývalého majitele a to se mi teď nechce řešit, nemám na to čas. Takže to chci hodit do nějaké přijatelné a méně náročné formy. Co se týče hlediska složitosti vs. opravy po crashi, tak na tohle se vyprdněte, na krásu to sice nejezdí, ale kapoty prostě chcu co nejhezí bez ohledu na cokoliv.
Co se týče bílýho klínu, tak ta bílá plocha bude prostor pro nálepky, stejně tak ty původní náklepky, co tam jsou teď, zase zmizí, takže se to nějak vykompenzuje a složitější už to nebude určitě, to ani já nechcu. Ten poslední návrh s červenou linkou dole už je asi fakt moc.
Jinak teda jukněte teda hlavě na AKTUAL verzi a zkuste třeba navrhnout nějaký jednoduchý řešení pro teď, hrát si pak budu moct celý léto, ale teď tomu musím dát nějakou podobu, prostě něco udělat se zadkem a s deklem, oba jsou čistě bílý (tak jestli hodit dekl do černa a nechat to tak, nebo jen nějaký části atd.). Jo a jenom podotýkám, že bílé se držím protože je výrazná a motorka jde prostě dobře poznat i z dálky ;).

Autor:  sting [ pon 18. kvě 2009 16:24:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

no hodit dekl a prdel do cerna by podle me bylo pekny... pak na prdel hodit jeste cervene cislo... a budes mit cerno bilo cervenou masinu

Autor:  Nejt [ sob 23. kvě 2009 14:58:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Jo jinak malej report ohledně přepákování, poněvadž jsem ho ve středu poprvé otestoval... všechno bylo v reálu tak, jak jsem popsal v té teoretické části, co od něj očekávám, takže kosmospokojenost. Řazení je mnohem lepší a přesnější (i když pětka tam občas nějak nedolehne, ale to podle mě vyřeším na tom tisícihranu od převodovky), motorka se mě líp vede (mám ho na maximum vzadu a co nejvýš) a všechno mám prostě nastavené tip ťop míru. A přestože to už výš posunout nende, stejně už ho mám na levý straně sedřený :roll: ... takže bez něj už by to prostě nešlo.
Na reverz jsem si zvykal celou jednu jízdu, ale pak už jsem na to nemyslel vůbec, jen výjimečně jsem před vinglem zařadil místo podřadil a to jsem pochopitelně do helmy nadával až se hory zelenaly, protože bylo jasný, že tohle kolo to nejrychlejší nebude. Jinak je to paráda, kdybych věděl, že ten rozdíl bude takovej, nečekám na přepáčko a přehodím si to rovnou.

Prostě celkově: na okruh naprostá nezbytnost

Autor:  Krejzy [ sob 23. kvě 2009 18:28:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejtík staví Kružítko

Nejte k těm návrhům graf. zpracování - já bych na tu prdel hodil černo - bílou šachovnici přes kterou můžeš hodit ještě číslo.(resp. tu šachovnici umístit na tu vystouplou část podsedlovky).
Asi ne kalsiku ale trochu zvlněnou...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/