Pro Stinga a ostatní sepíšu něco o přerušovačích:
1. Klasický bimetalový přerušovačFunguje na principu ohřívání bimetalu proudem co teče do žárovek. Jeho výhoda je nízká cena, ale na použití na motorku není moc vhodný – velmi trpí otřesy a také reaguje na různá napětí. Najdete ho ve všech škodovkách do modelu favorit včetně a v Jawách či ČZ.
Pro použití s LED blinkry je absolutně nevhodný – blinkry mají malý odběr proudu, bimetal tak nefunguje správně
Příloha:
400.jpg [ 10.99 KiB | Zobrazeno 14666 krát ]
2. Elektronický „kontaktní“ přerušovačJe lepší řešení než bimetalový přerušovač. Je v něm relé a odporový drát, který měří stejně jako u bimetalového přerušovače proud, a dále pak jednoduchý obvod, který se stará o spínání a rozpínání relé. Toto relé pak spíná samotná směrová světla.
Tohoto typu je použito třeba ve Feliciích, předpokládám, že i u SV.
Kvůli použití odporového drátu je také tento přerušovač na použití s LED blinkry nevhodný.
Příloha:
DSC_1358.jpg [ 34.27 KiB | Zobrazeno 14681 krát ]
Příloha:
DSC_1357.jpg [ 32.89 KiB | Zobrazeno 14678 krát ]
3. Elektronický „bezkontaktní“ přerušovačObsahuje pouze základní desku s integrovaným obvodem (nějaký časovač – např. NE555) a dalším příslušenstvím. Tomuto přerušovači je absolutně jedno jaký proud přes něj teče – zvládne tak bez problému obsloužit i LED blinkry.
Je to ten přerušovač co jsem popisoval v té stavbě tady:
viewtopic.php?p=19758#p19758Dá se koupit třeba tady:
http://www.moto-prodejna.cz/product_info.php/cPath/37/products_id/2346 nebo tady:
http://www.quadprofi.cz/e-shop/elektroprislusenstvi-4/rele-na-blinkry-elektronicke-32.html