SVátek dnes 23.09. : Darina
Home Opravy Výměna řetězové sady na SV 650
 

Aktuální dění na foru

 

Nejbližší akce

Výměna řetězové sady na SV 650 PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Jaša   
Sobota, 07 Únor 2009 20:53

Jak poznáte, že je starý řetěz zralý na výměnu?

Nevhodný řetěz poznáte podle různých vlastností (nemusí se projevit všechny):

  • Šponováky jsou na doraz a řetěz je volný
  • Řetěz je nerovnoměrně vytáhnutý
  • Řetěz lze odtáhnout od rozety

Původní řetěz D.I.D. vydrží ±30 000 km, ale tato hodnota se může velmi lišit podle jízdního stylu a údržby řetězu.

Co budete potřebovat?

  • Přední řetězové kolečko (15 zubů)
  • Rozetu (pro SV 650 45 zubů, SV 650S 44 zubů)
  • Řetěz dle vlastního uvážení (110 článků pro SV 650, 108 článků pro SV 650S)
  • Stojan pod zadní kyvnou vidlici
  • Nýtovačku nebo jiný nástroj pro rozpojení a spojení nového řetězu
  • Ořech 32 do goly
  • Základní nástroje (klíče, gola nebo trhák)
  • Lepidlo na zajišťování závitů
  • Posuvné měřidlo

Postup výměny

Motorku postavte na stojan.

Sundejte kryt předního převodového kolečka a povolte 2 šrouby držící ovládací prvky spojky (jinak by nebyl možný přístup k matici řetězového kola).

Nyní je potřeba povolit matici 32, která drží řetězové kolečko. Nejdříve odehněte pojistku bránící povolení matice. Poté je možné matici povolit, ale je potřeba zajistit řetězové kolečko proti protáčení. Já jsem použil jasanovou příčku z ribstole strčenou do zadního kola, ale můžete také poprosit někoho ať na motorku sedne a podrží zadní brzdu. Stejným způsobem povolte 5 matic držících rozetu (matice jdou povolit i když je kolo sundané, ale takto je to jednodušší).

Nyní je potřeba odstranit starý řetěz. Pokud máte nýtovačku, tak ji nastavte na roznýtování (provádí se trnem) a libovolný článek rozlisujte. Řetěz je také možné rozříznout flexou.

Teď už můžete úplně odstranit přední řetězové kolečko (určitě si ale schovejte pojisku) a také sundejte zadní kolo (pečlivě si uchovejte všechny vložky atd.). Pět matic na rozetě úplně odstraňte a starou rozetu můžete vyndat.

Následující odstavec je volitelná část výměny – čištění dílů, které budou použity znovu. Jak jsem zmínil, čištění je dobrovolné, ale zase můžu za sebe říct, že se tyto díly čisté nejlépe pokud jsou rozebrané. Pro čištění použijte například petrolej nebo arvu.


Nyní už můžete pomalu montovat nové díly – stejným způsobem jak jste je demontovali. Rozetu připevněte pomocí 5ti šroubů, každý z nich zajistěte lepidlem na závity. Nasaďte také přední převodové kolečko, zatím ho dotáhněte jen rukou (úplné dotažení doporučují provést až po nasazení řetězu). Na motorku namontujte zadní kolo (hlavně správně poskládejte vymezující válečky).

Výměna se pomalu chýlí ke konci – vybalte si řetěz, nýtovací spojku a mazivo do článku. Mazivo si vytlačte na nějaký kousek umakartu nebo tvrdého papíru. Nýtovací spojku a těsnící kroužky důkladně namažte pomocí maziva – použijte špejli nebo kus dýhy. Řetěz spojte pomocí spojky a přiložte „spojovací plech“ na druhou stranu. Pro jeho zalisování na spojku bude opět potřeba nýtovačka. Lisujte opatrně, pomocí posuvného měřidla kontrolujte tloušťku lisovaného článku s ostatními články. U mého řetězu byla tloušťka 20 mm.

Po nalisování je potřeba článek zajistit proti rozpadnutí rozklepnutím tyček článku – to se povede posledním nástavcem do nýtovačky.

Teď je možné plně dotáhnout matici na předním kolečku (já jsem si opět zajistil kolo proti protáčení) – na závit je také dobré dát lepidlo na závity. Po dotažení ohněte pojistku pod maticí.

Výměna je tak skoro hotová stačí už jen opětovně namontovat ovládání spojky, kryt řetězového kolečka a seřídit vůli řetězu dle manuálu.

Na závěr dodávám anglický manuál pro nýtovačku D.I.D., kterou jsem při montáži použil.

Doufám, že Vám návod montáže aspoň trochu pomůže :-)

Jirin.SV

Aktualizováno Pátek, 06 Březen 2009 17:56