Právě je úte 01. črc 2025 21:57:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 18:29:06 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17
Příspěvky: 270
Asi každý chcem pro svojí motorku to nejlepší, proto mě napadlo, že bych pořídil 100 oktanovej benzín Shell V-Power Racing. Musel jsem kvuli tomu 30km od baráku, páč u nás ve městě jsou Shellky 2, ale ani jedna toto nenabízí. Načepoval jsem plnou a myslel, že pocítím aspoň minimální rozdíl, ale nestalo se. Naopak, když jsem stál na křižovatce kolísal mi +/- 100 otáčkek volnoběh, což předtím nikdy nedělalo. Myslíte že je dobré to tam lít, nebo je lepší zůstat u Natural 95 ???

_________________
Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 18:33:50 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
Uz se to tu rozebiralo, ze je SV stavene na 91 oktanu. Lit tam vic nez 95 je zbytecny luxus, ktery ten motor neoceni.

_________________
bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 18:35:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17
Příspěvky: 270
Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval :-) , jinak v manuálu mám napsáno minimum 95 a víc.

_________________
Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 18:54:38 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12
Příspěvky: 6567
Bydliště: Praha
pokud vim tak se tu rikalo ze mensi spoterba

a hlavne to prej vycisti to kudy to prochazi, proto je dobre to obcas timhle prolejt

_________________
(2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5) > (2021) SV650RR K8 + GSX-R1000 K6 + CBF600S-ABS K6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 18:57:03 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 3
jezdím jen 100 oktan od shellu... (ma uchylka je to muj milacek a musi papat to nejlepsi :)))) a poznatky... na spickovym vykonu to znat neni a v nizkejch otackach mam pocit ze jede o chlup lip, ale zase je to pri klidny jizde nervozni a skube... kdyz nedam plnej... asi by byl lepsi 95... ten kdyz jsem ho jednou z nutnosti natankoval byl v tech nizkejch otackach mnohem pratelstejsi :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: úte 30. zář 2008 20:15:36 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
:)))))))))))))))))))

hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus...

jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ...

z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd ....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 8:15:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
mates_ není co dodat

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 8:19:44 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá.
Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 9:37:32 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
NecMaster píše:
Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval :-) , jinak v manuálu mám napsáno minimum 95 a víc.

Tak to mas asi nejaky unikatni manual. Vsude jinde je psano 91. Viz. zdejsi v galerii i na moji K8....

_________________
bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 10:57:11 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 3
mateSAS píše:
:)))))))))))))))))))

hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus...

jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ...

z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd ....


jj takhle nejak mi to popisoval tatik chemik :))) ..ale znas to tatikovi se zas tak moc neveri a hlavne nerikal nic o velikosti komprese.. videl to jen z pohledu chemika:)))
tak kdy zacneme zvysovat kompresy u SV ? - na jawce sem mel snizenou hlavu :)))

Jako dalsi pozitivum tedy dle servisu... je, ze kdyz motku na zimu uskladnite... do 100 oktanu neni pry treba pridavat aditiva... kdyz to stoji celou zimu s tou jednou nadrzi. Kdyztak mi to vyvrat.. :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 17:09:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Já žádný aditiva nedávám, naliju benál až po dekl a hotovka...
Ale to patří spíš do vlákna zazimování...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: stř 01. říj 2008 21:17:04 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: čtv 02. říj 2008 0:00:27 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
zdeněk píše:
Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj.


omyl! je to prave kvuli zminovanymu vysokymu kompresnimu pomeru ....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: čtv 02. říj 2008 0:02:55 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
Kasym píše:
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá.
Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba.



e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop :)

jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: čtv 02. říj 2008 2:12:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
mateSAS píše:
Kasym píše:
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá.
Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba.



e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop :)

jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ...

hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co?

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: čtv 02. říj 2008 8:06:15 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
mateSAS píše:
Kasym píše:
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá.
Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba.



e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop :)

jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ...

netvrdim,že se do toho nedá lejt 95 jen říkám,že motor kterej má účinně využít 100 oktanů musí mít kompresi větší jak tohle ;) jinak je to nošení dříví do lesa.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 100 oktanů ???
Nový příspěvekNapsal: čtv 02. říj 2008 20:27:06 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
popiSV píše:
hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co?

jj ... presne tak .... prilnavejsi pneu = nizsi vykon, podhustena guna = nizsi vykon...

proto se u zavodnich maloobjemovych motek pouzivaj bezokrouzkovy retezy (kvuli valivymu (nemam tam chybu?)odporu)... stejne tak se na MX motkach nepouzivaj krouzkovy retezy, pac by ti to treni v krouzcich (resp.mezi nima a clankem) zastavilo ve vzduchu kolo a sel bys na drzku ... tam se kolo musi volne tocit...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz