|
Právě je úte 01. črc 2025 21:57:12
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 17 ] |
|
Autor |
Zpráva |
NecMaster
|
Napsal: úte 30. zář 2008 18:29:06 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17 Příspěvky: 270
|
Asi každý chcem pro svojí motorku to nejlepší, proto mě napadlo, že bych pořídil 100 oktanovej benzín Shell V-Power Racing. Musel jsem kvuli tomu 30km od baráku, páč u nás ve městě jsou Shellky 2, ale ani jedna toto nenabízí. Načepoval jsem plnou a myslel, že pocítím aspoň minimální rozdíl, ale nestalo se. Naopak, když jsem stál na křižovatce kolísal mi +/- 100 otáčkek volnoběh, což předtím nikdy nedělalo. Myslíte že je dobré to tam lít, nebo je lepší zůstat u Natural 95 ???
_________________ Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: úte 30. zář 2008 18:33:50 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Uz se to tu rozebiralo, ze je SV stavene na 91 oktanu. Lit tam vic nez 95 je zbytecny luxus, ktery ten motor neoceni.
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
NecMaster
|
Napsal: úte 30. zář 2008 18:35:19 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17 Příspěvky: 270
|
Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval  , jinak v manuálu mám napsáno minimum 95 a víc.
_________________ Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<
|
|
Nahoru |
|
 |
shark
|
Napsal: úte 30. zář 2008 18:54:38 |
|
 |
Administrátor |
 |
Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12 Příspěvky: 6567 Bydliště: Praha
|
pokud vim tak se tu rikalo ze mensi spoterba
a hlavne to prej vycisti to kudy to prochazi, proto je dobre to obcas timhle prolejt
_________________ (2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5) > (2021) SV650RR K8 + GSX-R1000 K6 + CBF600S-ABS K6
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: úte 30. zář 2008 20:15:36 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
 )))))))))))))))))) hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus... jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ... z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd ....
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: stř 01. říj 2008 8:15:54 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
mates_ není co dodat
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: stř 01. říj 2008 8:19:44 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: stř 01. říj 2008 9:37:32 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
NecMaster píše: Právě jsem to tu nikde nenašel, jinak bych neotravoval  , jinak v manuálu mám napsáno minimum 95 a víc. Tak to mas asi nejaky unikatni manual. Vsude jinde je psano 91. Viz. zdejsi v galerii i na moji K8....
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
petr
|
Napsal: stř 01. říj 2008 10:57:11 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15 Příspěvky: 63 Bydliště: Praha 3
|
mateSAS píše: :)))))))))))))))))))
hosi, hosi ... Oktanovy cislo vam udava pomer oktanu (antidetonacnich slozek) v benzinu. Jelikoz vlivem komprese ve valci se spalovaci prostor a smes jako takova zahriva, coz muze vest k predcasnemu samovzniceni (driv nez od svicky) ... cim vyssi komprese, tim se vic a driv ohreje, timpadem potrebujes vyssi oktanove cislo (vyssi obsah antidetonacnich slozek). Tudiz - jestli nedas do motoru vysokokompresni pisty atd, tak je viceoktanovej benzin naprosto zbytecnej! Jeho jedina vyhoda je v tom, ze je to tak maloobjemove obezivo, ze se ho nevyplati nejak pajcovat ... navic je to benzin, kterej se tady nerafinuje, ale dovazi, cili je u nej zarucena jistota ... tot asi jedine jeho plus...
jinak z toho tedy vypliva, ze benzin jako takovej NEJDE vyrobit vic jak 100oktanovej (je to procentuelni pomer). TEORETICKY jde zvysit "oktanovy" cislo nad 100 (uz to pak ale neni oktanovy cislo) ruznyma aditivama a atrakcema typu NOS ...
z toho duvodu taky jezdej plochodrazky na metylakohol a podobny dobroty, pac pri jejich kompresnim pomeru 16:1 by benzin bouchal sam jako prd .... jj takhle nejak mi to popisoval tatik chemik  )) ..ale znas to tatikovi se zas tak moc neveri a hlavne nerikal nic o velikosti komprese.. videl to jen z pohledu chemika:))) tak kdy zacneme zvysovat kompresy u SV ? - na jawce sem mel snizenou hlavu  )) Jako dalsi pozitivum tedy dle servisu... je, ze kdyz motku na zimu uskladnite... do 100 oktanu neni pry treba pridavat aditiva... kdyz to stoji celou zimu s tou jednou nadrzi. Kdyztak mi to vyvrat.. 
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: stř 01. říj 2008 17:09:14 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Já žádný aditiva nedávám, naliju benál až po dekl a hotovka... Ale to patří spíš do vlákna zazimování...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
zdeněk
|
Napsal: stř 01. říj 2008 21:17:04 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: čtv 02. říj 2008 0:00:27 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
zdeněk píše: Plochodrážky jezdí metyl hlavně kvůli chlazení.Nemají totiš žádnou vodu a chladič,ale taky žádné žebrování pro vzduch.Jsou chlazené palivem a spec.olejem do něj. omyl! je to prave kvuli zminovanymu vysokymu kompresnimu pomeru ....
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: čtv 02. říj 2008 0:02:55 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop  jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ...
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: čtv 02. říj 2008 2:12:38 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
mateSAS píše: Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop  jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ... hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co?
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: čtv 02. říj 2008 8:06:15 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
mateSAS píše: Kasym píše: konečně někdo další kdo chápe princip využití vysokoktanovýho benzínu.Mám pocit ,že 100 oktanovej benzín má smysl při kompresi nad 11,7:1(nebo tak nějak) což SV fakt nemá. Pokud chcete svym miláčkum dopřát lepší papání tak má smysl 95 plus od Shell...na tehle benzín je znatelný nárůst v celém rosahu otáček a i o něco menší spotřeba. e e - Husaberg s vym 12,6:1 Ti taky jezdi na 95 .. ale je to uz na knop  jinak .... o rozdilu jednoho kone nema smysl se bavit .... kdyz jsme ladili motku K.Pragerovi tak jsme zkouseli i ruzny smesi pneumatik .... a rozdil mezi lepivou a nelepivou gumou byl 3 kone na zadnim kole (preneseno na valec - silnici)!!!! to jen tak na okraj ... netvrdim,že se do toho nedá lejt 95 jen říkám,že motor kterej má účinně využít 100 oktanů musí mít kompresi větší jak tohle  jinak je to nošení dříví do lesa.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: čtv 02. říj 2008 20:27:06 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
popiSV píše: hmm... tak to je zajímavý... předpokládám že ším lepivější, tám nižší výkon.... co? jj ... presne tak .... prilnavejsi pneu = nizsi vykon, podhustena guna = nizsi vykon... proto se u zavodnich maloobjemovych motek pouzivaj bezokrouzkovy retezy (kvuli valivymu (nemam tam chybu?)odporu)... stejne tak se na MX motkach nepouzivaj krouzkovy retezy, pac by ti to treni v krouzcich (resp.mezi nima a clankem) zastavilo ve vzduchu kolo a sel bys na drzku ... tam se kolo musi volne tocit...
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 17 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|