Právě je úte 22. črc 2025 14:25:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 11:41:54 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. dub 2009 16:54:55
Příspěvky: 24
ten jsem nekoumal, to zjistim dnes...a nevíš jestli to můžou nějak zjistit v servisu? :this:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 12:11:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak já nevidím důvod proč by se měla mašina přehřívat, pokud je nalitej správnej objem chladící kapaliny....
možnost vodního čerpadla že by bylo špatný se mně nezdá, to je poháněný mechanicky a za chodu jde slyšet. No a pokud by se ti to fakt přehřívalo tak by ti měla sepnout vrtula, a ta když sepne tak to vskutku uslyšíš, když zastavíš... No a pro případ že už je to fakt vprdeli hafo přehřátý je tam kontrolní LED dioda, nevím jak u modelů K3+ ale u starých je umstěná v otáčkoměru...
No v servisu by ti to asi projeli a pak by mohli poznat že se to přehřívá právě podle známek co sem psal...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 12:55:45 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. dub 2009 16:54:55
Příspěvky: 24
jasný, tak moc dík, já to dnes ještě vykoumu. Mně bylo právě divný, že z ní šlo až moc velký teplo a cítil jsem spálenou gumu. Já to ještě dnes očekuju a zeptám se kámoše. Zatím dík ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:07:44 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
K3+ má v budíku teploměr...tam vidíš kolik tam je.
Napadlo tě třeba použít teploměr?Jsou i multimetry který ho maj v sobě zabudovanej.
Jinak teda nejsem si jistej jestli má SV termostat,ale s velkou pravděpodobností jo.Pokud říkáš ,že hadice na chladič je rozpálená tak termostat funguje.Jen tak mezi náma...zkus si vzít horký kafe v plastovim kelimku..taky ho dlouho neudržíš v ruce a teplota je podobná jako v motoru.
Jinak pokud nevíš co tam máš za kapalinu tak bych jí radši vyměnil 90,- za litr Fridexu + 30,- za litr destilky tě nevytrhne.Je tu někde vlákno kde kdosi psal zkušenost ,že jen s vodou se to víc ohřívá a dřív vaří. :thumbsup:

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:16:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Mě přinde, že se tady rádo zapomíná na fakt, že chladící kapalina není jen o chlazení, ale taky o mazání a to je důvod, proč se vyplatí investovat o pár desítek kč navíc do pořádný kapaliny pro machny (Motul, Castrol apod.). Je to investice jednou za dva roky a jestli dám za směs Fridexu a vody 120 kč/litr nebo Castrol chladící kapalinu za 200 kč/litr, tak mám docela jasno teda...

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:45:09 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
Jak říkáš jednou za dva roky..to neztratí svoje vlastnosti ani ten blbej fridex :) nech si schválně změřit bod tuhnutí po dvou letech na tý rádoby spešl pro motorky...uvidíš ,že je to po dvou letech stejný jak u toho fridexu...jinak pokud by jsi namítal ,že to nemá vliv na mazání...tak právě ty ethylen glykoli který zajištují bod tuhnutí tam mažou a právě ty ztrácej svoje vlastnosti :-)
Možná do tvojeho kružítka který dostává na okruhu extrémně zabrat na chlazení to má smysl,ale na běžný ježdění si myslim,že ne.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 14:14:19 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. dub 2009 16:54:55
Příspěvky: 24
já tam čerstvě nalil růžovej antifreezer, takže kapalina by měla být ok:)

až budu sundávat kapoty, tak Vám sem hodim foto chladiče. Když jsem měnil vepředu svíčku, tak se mi ty žebra dost zničili omylem. Tak se optám, jestli to půjde opravit nebo něco :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící�apalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 14:49:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Kasym píše:
K3+ má v budí� teploměr�.tam vidíš ��k tam je.
Napadlo tě tře� p�žít tep��r?Jsou i�ultimetry který ho maj v�obě zabudovan�.
Jinak teda nejsem si jistej jestli má SV termost�,ale s velkou pravděpodobností j�Pokud říkáš ,že hadic�� ��dič je rozpálená tak t�mostat f�guj�[/quote][

Jasný že mají stříkačky tep�měr, ale�eví��st� tam mají�u ledku &q�t;už je to vprde�" nebo ne, a� asi by tam k ničemu nebyla že...
No jinak změřir�eplotu nebu� jen tak, multim�� sice mají možnost připojení čidla a měření te�oty�ale ne�m jak � � tam to či�o �yž nená ani závit�těsnilo, a vzhledem� tomu že�e ta�celkem�lak kd� je to vřelý tak nevím no�.����

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící�apalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 15:44:14 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
Jimbo píše:
Kasym píše:
K3+ má v budí� teploměr�.tam vidíš ��k tam je.
Napadlo tě tře� p�žít tep��r?Jsou i�ultimetry který ho maj v�obě zabudovan�.
Jinak teda nejsem si jistej jestli má SV termost�,ale s velkou pravděpodobností j�Pokud říkáš ,že hadic�� ��dič je rozpálená tak t�mostat f�guj�
[

Jasný že mají stříkačky tep�měr, ale�eví��st� tam mají�u ledku &q�t;už je to vprde�" nebo ne, a� asi by tam k ničemu nebyla že...
No jinak změřir�eplotu nebu� jen tak, multim�� sice mají možnost připojení čidla a měření te�oty�ale ne�m jak � � tam to či�o �yž nená ani závit�těsnilo, a vzhledem� tomu že�e ta�celkem�lak kd� je to vřelý tak nevím no�.����[/quote]
Hmmm a co takhle v době kdy se to údajně přehřívá motor vypnout a velmi opatrně otevřít chladič a změřit teploměrem??? ;)

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 16:59:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Nevím to mně nepřijde jako ideálka, to tak opařit se... ale toš mně je to jedno že... přijde mně to jako moc náhod zároveň aby mu ani nespínal ventilátor, ani varovná ledka nesvítila. Možná to taky je jen jeho subjektivní pocit...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 17:32:38 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Kudla nezlobte se na mě, ale mám dojem, že Kasyme tvoje rady fakt potěž koště... otvírat chladič, když je motorka rozpálená, to může udělat jenom pičus fakt... mám z tebe už dojem, že napíšeš cokoliv, jen aby tvoje verze byla prostě ta originální alternativa. Fajn, v mnoha věcech určitě pravdu máš, ale tohle, co tu řešíš, je hloupá Pat a Mat metoda, neřeší to daný problém a je to tudíž naprosto zbytečný vůbec dělat.

Solek - jestli chceš mít jistotu, vypusť kapalinu, do chladiče vraž hadici s ne příliš agresivním průtokem, pořádně celej systém propláchni přes výpušťák ven normální vodou, dokud nepoteče ven absolutně čirá voda (tím dostaneš ven všechny nečistoty a usazeniny), dostaň z tama poslední zbytky téhle vody, napusť celej systém novou pořádnou kapalinou a je to. Máš problém, tak ho řeš pořádně a nešpekuluj nad ušetřením padesáti kč. Jestli máš nějak výrazně pozohýbaný žebra, taky to může mít vliv... je to měkký, vem si nějakej vhodnej nástroj a rovnej. Taky je možný, že ti nefunguje termostat, protože je zasranej nečistotama (ty vznikají hlavně jako usazeniny z přestárlé kapaliny nebo když se naleje jiná barva bez předchozího důkladného propláchnutí oběhu)... každopádně termostat teoreticky nepotřebuješ, pokud je chlazení v pořádku.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 17:41:45 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. dub 2009 16:54:55
Příspěvky: 24
ale já přeci nespekuloval o ušetření korun. Jediné co padlo v souvislosti s penězi bylo, že jsem se ptal, kolik by asi stálo to nechat zjistit v servisu :write:

A byl jsem to dnes projet (pár km) a větrák spínal. Já to ještě pokoumu. Ten smrad gumy se mi nelíbí :grin:

jinak zatim všem dikec

a jak píšeš, myslim, že to má nějakou souvislost těma žebrama. Jsou zaražený docela hluboko. Až to svléknu a vyfotim, tak Vám to sem hodim na vočíhnutí :clapping:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 17:44:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak pokud ti větrák spíná i po pár km, a pokud to není v městě, ale za plynulé jízdy tak bude vskutku někde chyba...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 19:25:01 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. dub 2009 16:54:55
Příspěvky: 24
jenže když jsem měnil kapalinu, tak jsem to tak pětkrát vypláhnul destilkou, až tekla jenom čirá kapalina. tak nevim..Jedině asi těma žebrama by to mohlo být:( :banghead:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 19:35:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
To se mně nezdá ani když bys na chladič šlápnul a skoro všechny žebra pomačkal tak to nemůže tak blbě chladit :scratch:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 20:31:30 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
[quote="Nejt"]Kudla nezlobte se na mě, ale mám dojem, že Kasyme tvoje rady fakt potěž koště... otvírat chladič, když je motorka rozpálená, to může udělat jenom pičus fakt... mám z tebe už dojem, že napíšeš cokoliv, jen aby tvoje verze byla prostě ta originální alternativa. Fajn, v mnoha věcech určitě pravdu máš, ale tohle, co tu řešíš, je hloupá Pat a Mat metoda, neřeší to daný problém a je to tudíž naprosto zbytečný vůbec dělat.

říkej tomu jak chceš..já bych to tak udělal a i dělal.pokud je člověk opatrnej nic se stát nemůže.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 21:08:11 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Jen na okraj, když jsem měl chladič dole tak jsem s ním zacházel extra opatrně. Propláchnul jsem ho, vystříkal opatrně sprchou žebroví z obou stran (s odmontovaným ventilátorem, pro jistotu) - tam vám bylo křídlaté zvěře! Druhý den, až hezky proschnul tak jsem si jej položil na klín jako miminko a žebérka co mi je hmyzáci a malí stouni (kamínci) ohnuli, jsem kulatou pinzetou co ji mám v nářadí hezky opatrně srovnal. Když jsem byl hotov, vzal jsem černý sprej a lehce to poprášil. Po zaschnutí to ještě poprášil silikonovým sprejem - chladič jako nový, bude slušet eSVéčkovi :grin: Konec chvilky poezie.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: pon 07. zář 2009 12:21:39 
Offline
záklaďák

Registrován: úte 26. kvě 2009 18:22:20
Příspěvky: 10
Zdravím,mám problém s únikem chladící kapaliny.Když se vrátím z projížďky a zaparkuji teplý motocykl do garáže,je vše v pořádku,ale druhý den ráno,po vychladnutí motorky,mám na zemi louži chladící kapaliny a na motorce mokré všechny spoje na hadicích.Jako by tam byl nějáký tlak a ty spoje změnou teploty povolily.Neví někdo,kde by mohl být problém?Motorka se nepřehřívá,jen začala trošku papat olej.Díky za názory.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: pon 07. zář 2009 19:11:13 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 09. úno 2009 23:24:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Plzeň
Mischell píše:
Zdravím,mám problém s únikem chladící kapaliny.Když se vrátím z projížďky a zaparkuji teplý motocykl do garáže,je vše v pořádku,ale druhý den ráno,po vychladnutí motorky,mám na zemi louži chladící kapaliny a na motorce mokré všechny spoje na hadicích.Jako by tam byl nějáký tlak a ty spoje změnou teploty povolily.Neví někdo,kde by mohl být problém?Motorka se nepřehřívá,jen začala trošku papat olej.Díky za názory.

Jako přetlak v chladiči je, ae aby se povolil nějakej spoj po snížení tlaku... nebyl třeba chladič lepenej? a víš co, měl bys skusit zjistit kde to teče... nalejt vodu a kde bude utíkat... mi tě to podle toho popisu těžko zjistíme... : pumpuj :


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chladící kapalina
Nový příspěvekNapsal: pon 07. zář 2009 22:42:42 
Offline
záklaďák

Registrován: úte 26. kvě 2009 18:22:20
Příspěvky: 10
Tak to že v okruhu je tlak,je jasný :oops: :-D .Chladič lepený není a voda se nikde sama neztrácí,za jízdy ani když déle stojí.Pouze po odstavení teplé motorky,mám druhý den po vychladnutí mokré veškeré spoje hadic,např.: u termostatu a hlavní hadice ke chladiči.Prostě všude,kde jsou stahovačky a pod motorkou je louže.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz