Autor: |
oni [ stř 15. črc 2009 17:07:31 ] |
Předmět příspěvku: |
jak je na tom baterka?? |
Mam problem se startovanim,nezavisle na nicem obcas proste nenastartuju,pak chvily tocim a naskoci. hledal jsem tady na foru,ale nejak z toho nejsem moudrej,jak poznam ze baterka je ok nebo ne? protoze jak jsem delal ten budik,baterku jsem uplne vydundal,pak jsem ji dal na naormalni nabijecku,jenze asi po hodine nabijeni jsem zjistil ze to je gelovka! nebo co by to mohlo byt? Baterka ma normalne 12,3 voltu a pri nastartovanym motoru se napeti hybe mezi 13,5 -14,5 zhruba,coz znamena ze dobiji v poradku! co by mohlo bejt jeste spatny?
|
Autor: |
jaja83 [ stř 15. črc 2009 18:55:31 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Baterka má 12,3 voltu píšeš. To klidně může mít i baterka před smrtí Zapni světla, blinkry, brzdové světlo a pak měř napětí - musí se měřit v zátěži! Pokud spadne na (nevím přesně...) 9, 8 voltů, tak je určitě v řiti. Mělo by to i při zátěži zůstat kolem 12 voltů. Jinak Ti asi víc neporadím.....
|
Autor: |
petr [ stř 15. črc 2009 20:16:31 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Pravděpodobně jsi oddělal baterku, udělal jsem temer to same a pak jsem kupoval novou baterku a nabiječku optimate - od te doby je to ok  12,3V je na nabitou baterku malo. Pokud ti to dobiji a dela problemy od doby kdy jsi ji vybil a nabijel, je to na 99% baterka
|
Autor: |
Jimbo [ stř 15. črc 2009 22:19:27 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
to není pravda, že na nabité baterce pokud máš 12,3 V, tak že je to málo... já teda baterku nenabíjím, páč sem to ještě na SV za 3 sezony nepotřeboval, ale po zimě mývá kolem 12V nezatížená a nikdy nebyl problém. Sežeň si pořádnou nabíječku, nabij to a pak uvidíš. Když ti to dobíjí a budeš s motorkou normálně zacházet, nebudeš muset nabíjet...
|
Autor: |
jirin.sv [ stř 15. črc 2009 23:31:46 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Záleží na typu baterky. Mám ozkoušeno, že v klidovém stavu mají MF baterie (schválně říkám MF né gelovka – gelovky se na moto ani v autech nepoužívají) nižší napětí něž klasické olověné baterie. Klasicky když porovnám auta co máme doma, tak to s olověnou baterkou má den po jízdě 12,65 V a to s MF má 12,3 V. Obě baterky jsou skoro nové a dobíjení funguje dobře. Samotné klidové napětí vpodstatě o ničem nevypovídá (i mrtvá baterka může bez probému dát v klidu přes 12 V, ale jen do tý doby než se k ní připojí nějaký spotřebič). Rozhodující je kapacita a voltáž, kterou baterka dá při zátěži. Jinak doporučuju nabíječku Optimate 4 má dobře vyřešené jak udržování stavu baterie, tak i testování stavu .
|
Autor: |
petr [ čtv 16. črc 2009 10:08:15 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
No když jsem nabíjel tu novou baterku tak po sundani a pred prvnim startem mela pres 13V nevím ted jestli 13,6 nebo 13,8 ale to je jedno. Akorat by se tu rozjela debata nad terminem nabitá baterka A to je fuckt jedno:)
Nejlepší asi bude to co psal jirin.sv zkus ji nabít nabiječkou k tomu určenou a uvidíš. Je fakt, že já tu svou baterku auto nabíječkou nabyl cca 3x a pak už byla total KO - dokonce se skroutil obal u 2 článků . (cpal jsem tam 2A) Tak třeba tu hodku na nevhodny nabiječce rozdejcha
|
Autor: |
Kasym [ čtv 16. črc 2009 10:34:42 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
asi už to psaly nahoře ,ale nechce se mi to všechno číst...změř si kolik ti dává baterka během startování...jestli sklesne ke 12V a nebo níž tak je buď vybitá a nebo už prostě špatná.takže nabít..stačí i normál nabiječkou ,ale hlídej si kolik do ni jde ampér nemělo by jít víc jak 4A a jen na krátkou dobu..max hodinu nebo míň a úměrně delší dobu...no a nebo nějakou nabíječku z řadi Optimate.
|
Autor: |
oni [ čtv 16. črc 2009 12:46:08 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Tak při startu to klesne na tech 11,4 plus minus, takze ji mam zkusit dat na nabijecku jak si psal na tu hodku a pod 4 ampery nabijeci proud?
|
Autor: |
Kasym [ čtv 16. črc 2009 14:56:39 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
jo zkus to,ale hlídej jí...kdyby se ti moc přehřívala tak okamžitě vypnout..tahle baterka nemá odvětrání takže by někde vystřelila a to určitě nechceš. Ber to ale jen jako dočasný řešení...protože pokud opravdu KO tak to pomůže jen na čas. Jinak maximalni nabijecí proud a čas je napsanej tušim i na baterce.
|
Autor: |
zdeněk [ čtv 16. črc 2009 22:07:09 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Ty vogo,4A do 10Ah baterky? To ji běž hned vyhodit. Baterky se dobíjejí max. 1/10 kapacity nebo automatickou nabíječkou a bezobslužné pulzní. Doporučuji buď Astip nebo Optimate.
|
Autor: |
jirin.sv [ čtv 16. črc 2009 22:10:37 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
4A jsou hodně, 1A je fakt bezpečné maximum. V nouzi třeba poslouží vláčkové trafo, které dá necelou 1A, ale na Optimate a lepší nabíječky samozřejmě nemá.
|
Autor: |
Kasym [ pát 17. črc 2009 6:50:30 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Jsem jen citoval co mám napsaný na baterce na Banditovi a tam je menší baterka jak v SV.Já dávám baterku na nabiječku s automatickou regulací nabíjecího proudu a za 4 roky žádný problém.
|
Autor: |
jirin.sv [ pát 17. črc 2009 9:52:06 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
No ale před tím si neřekl kouzelné slovíčko „nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu“, takováhle nabíječka si proud pořeší a do 10Ah baterie nikdy nepustí plné 4 A. Když má někdo „tupou“ nabíječku, která hrne do baterie stále ty 4 A, tak tou si baterku opravdu zničí
|
Autor: |
Kasym [ pát 17. črc 2009 10:26:20 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
jirin.sv píše: No ale před tím si neřekl kouzelné slovíčko „nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu“, takováhle nabíječka si proud pořeší a do 10Ah baterie nikdy nepustí plné 4 A. Když má někdo „tupou“ nabíječku, která hrne do baterie stále ty 4 A, tak tou si baterku opravdu zničí  nejsem elektrikář a i tak co člověk to názor,ale myslim,že ani dobíjení z motorky tu baterku nijak nešetří takže pokud ta baterka neni fakt KO kdy už ji stejně neublížíš tak by to měla bez problémů vzít.taky jsem tam psal i něco o menšim proudu mám tucha  Za to kouzelné slovíčko se omlouvám...příště se polepšim.
|
Autor: |
oni [ pát 17. črc 2009 10:57:50 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Asi budu muset poridit tu nabijecku. kdyz doma mame obycejnou a kvlui jedny baterce kupovat druhou nabijecku?? budu to muset nejak vymslet!
|
Autor: |
Kasym [ pát 17. črc 2009 13:03:47 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
oni píše: Asi budu muset poridit tu nabijecku. kdyz doma mame obycejnou a kvlui jedny baterce kupovat druhou nabijecku?? budu to muset nejak vymslet! já bych to neviděl tak horký nevim co máš za obyč nabiječku,ale pokud jdou na ní nastavit ampéry a nejmenší volba je nějaká použitelná tak jí zkus aspon oživit šup do motorky a udělat tak 150 km výlet nejlépe bez zastávky a měla by se dobít v motorce.
|
Autor: |
Jimbo [ pát 17. črc 2009 14:11:01 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
No 4 A to by byla fakt šupka a baterka by šla srát.... no jinak nech si poradit od jiřina, ten se v nabíječkách přece jenom vyzná
|
Autor: |
MartinSV01 [ pát 17. črc 2009 19:11:47 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Předem chci říct, že elektrice houby rozumím, ale na tohle musím reagovat. Sice je všeobecně známé, že se baterka dobíjí proudem 1/10 kapacity, a to ať staré nebo nové baterky (bezúdržbové), ale mám v motorce stále originální baterku (YUASA) a poslední 4 roky ji na jaře vždycky připojm na obyčejnou starou autonabíječku, která dává 4A, na cca 0,5 až 1 hodinu. A zatím s baterkou žádný problém. Dobýjím vždy jen na jaře. Takže není pravda, že když se baterka dobýjí tak velkým proudem, tak jde hned do kytek. Konečně i na baterce samotné je napsané - rychlodobíjení 5A x 1hod.
|
Autor: |
stafflik [ pát 17. črc 2009 20:11:17 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
Jojo, čtyry ampéry žádná hruza. jedna desetina kapacity je takzvaně šetrné nabíjení. Ovšem pokud baterku budeš vybijet a nabijet třeba každé měsic tak vyrazně zkracuješ životnost. Rychlonabijeni pouze na jaře je na životnost bezvyznamny....
|
Autor: |
oni [ pon 20. črc 2009 9:53:23 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: jak je na tom baterka?? |
No nabijecku mam sice velkou krabici,ale neni to zadny samodomo vyroba,je na ni ampermetr a 4 polohy nabijeni,zkusim kolik ty stupne sou! Jinak taky vemte v uvahu,jak nabijecka nabiji, protoze matorka ma dobijeci proudy urcite desetinasobne vetsi nez 4ampery! Ja to tedy dam na co nejmensi proud,jak nepujde pod 5 amper,tak to tam davat ani nebedu.
|
Stránka 1 z 2 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|