Autor: |
Miki [ ned 11. pro 2011 11:48:43 ] |
Předmět příspěvku: |
Údržba před zimou |
Čau. Někteří už máte asi zazimováno, mě to teprve čeká. Vím, že je tu toho napsáno hodně na tohle téma. Mě spíš zajímá: Mám motku K5 najeto total necelých 10.000. Minulou zimu jsem jen měnil olej a filtr (od té doby najeto asi 4.000km). Dotaz na údržbu: Má cenu s tím nějak jezdit do servisu aby se tam na něco podívali? Má cenu opět měnit olej s filtrem? Myslím že brzdovka se tam ještě neměnila a chladící kapalina taky ne...ty bych měl asi vyměnit že..? + dával jsem ladák, chci dat KN vzduch filtr..je třeba to dávat na brzdu nebo něco podobného?..nehce se mi za to zbytečně vyhazovat peníze... + napadá vás na co se ještě podívat? (množství benzínu, čistý řetěz, atd tu řešit nemusíme....)
moc díky!!!
|
Autor: |
misha [ ned 11. pro 2011 12:04:14 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
první co mě napadá je, že by si to pro tu motorku i rád všechno udělal, ale asi řešíš prachy
kámoška přejížděla limit oleje i o 10 tis km a jezdí ji doteď, takže ti ještě příští sezónu vydrží
všechno ostatní je fuk, zbytečně vyhozené prachy
ještěže se mě to netýká, rád ji to dopřeju
|
Autor: |
Miki [ ned 11. pro 2011 12:28:48 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
hmmm.... to ani ne...prachy neřeš (nemám problém koupit olej a filtr za litr..spíš mě zajímá jestli ho mám měnit po roce, nebo po kilometrech - v mem pripadě po 4.000km, atd...)...ty se najdou...
peníze stranou...já chci slyšet co bych tam na tom měl udělat při těchhle kilometrech... (na druhou stranu nechci zbytečně vyhazovat peníza to je jasný)..proto se ptám!!!
|
Autor: |
vysočina [ ned 11. pro 2011 12:40:26 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
zdarec.tak za mě...při těch kilometrech bych zatím nic neřešil.mám na ní necelých 14000km,a jen měním po 6ti volej+filtr,odpočívá vyčištěná s pořádně mázlým řetězem,vyfoukaným vzduchovým filtrem a plnou nádrží,a myslím že víc pro ní netřeba dělat.jestli bude stále bez závad,plánuju jí šoupnout do servisu cca při 24000km na kompletní prohlídku(ventyly,svíčky,kapaliny,....)je to 2010,tak si myslím že tam ty náplně ještě rok vydrží.snad jen...jelikoš mám suzanku rád,dal sem jí do nádrže ňamku http://www.kraupner-auto.cz/detail.asp? ... 0906000003
|
Autor: |
misha [ ned 11. pro 2011 12:46:33 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
jednou za rok koupit olej zas taková investice snad není...
k tomu vem chladící, brzdovku (které by za 6 let určitě chtěly výměnu, když je to K5) a vysněné K&N. na jaře to pošleš na brzdu a máš to
ventily jsou ve 24 tis, na rozvody máš min tvých 10 let čas
prosincovým vyjížďkám ZDAR
|
Autor: |
Kawa [ ned 11. pro 2011 14:21:16 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Miki - olej měnit dle manuálu - tzn. po ujetých km. Po nasazení laďáku + KN si to jednotka "nastaví" sama. Bez pwc je brzda vyhození peněz, nic ti tam nepoladí, řídící jednotku samu o sobě nepřenastaví. Na K3, K7 jsem dal laďáky, KN, nikam jsem to na brzdu nedával - max. si můžeš vyzkoušet, jak to vypadá v serii, pak přehodit laďák, KN a vyzkoušet, co to udělalo. Za mě -vyhozené love za 2x měření. Na pyčoletce, kde jsem dával nový laďák a měl jsem pwc, tak jsem investoval do brzdy. Ovšem, než to naladili - stálo mě to 18 kil. Ale ten rozdíl byz znát.... http://www.suzukisv.cz/sv-gallery/?g2_itemId=108899 http://www.suzukisv.cz/sv-gallery/?g2_itemId=108902 Ale jak říkám, bez pwc to nemá smysl... A - o zazimování toho bylo napsáno mraky... Ovšem sám mám zkušenost, že když se na to "vysereš" a aspoň vytáhneš baterku, tak se taky hovno stane.....
|
Autor: |
Brkos [ ned 11. pro 2011 17:28:23 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Tak já teda měnim olej každý rok. Respektive teď u FZ ne, protože to je v záruce takže po 10ti tisících km, ale u SV jse měnil po pěti a každou zimu. Ta investice neni veliká a aspoň se člověk v zimě zabaví. Jinak ten laďák a KN je každé motorky individuální. Vim co to dělalo mě u SV a vim co to dělalo u GSR. Lehce nesouhlasim s kawou, protože seriová jednotka jde upravit o 20 procent, tak aby to fungovalo líp. Jinak by ti stačil FI tuner od healtechu... Brzdovku měnim taky každý rok. Chladící kapalinu tak jednou za 2 roky. A baterku já ani nevyndavám, prostě jí občas dobiju...
|
Autor: |
vysočina [ ned 11. pro 2011 17:53:08 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Brkos píše: Tak já teda měnim olej každý rok. Respektive teď u FZ ne, protože to je v záruce takže po 10ti tisících km, ale u SV jse měnil po pěti a každou zimu. Ta investice neni veliká a aspoň se člověk v zimě zabaví. Jinak ten laďák a KN je každé motorky individuální. Vim co to dělalo mě u SV a vim co to dělalo u GSR. Lehce nesouhlasim s kawou, protože seriová jednotka jde upravit o 20 procent, tak aby to fungovalo líp. Jinak by ti stačil FI tuner od healtechu... Brzdovku měnim taky každý rok. Chladící kapalinu tak jednou za 2 roky. A baterku já ani nevyndavám, prostě jí občas dobiju... co to konkrétně dělalo u SV a GSR? nemam zatim moc zkušenost...prostě jsem tam hodil škorpíka,a kromně krásnýho zvuku,jde líp cca od 9000ot do omezovače.(s origo už to tam bylo mrtvější)dole nijaký propad neregistruju.myslíš že po úpravě jednotky by byl ještě znatelnej rozdíl?stojí za to s tím něco dělat?nebo to neřešit.to by se jenom změnil průběh výkonu,ale koníci by nepřibyli? (filtr originál)
|
Autor: |
Brkos [ ned 11. pro 2011 18:09:12 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
vysočina píše: Brkos píše: Tak já teda měnim olej každý rok. Respektive teď u FZ ne, protože to je v záruce takže po 10ti tisících km, ale u SV jse měnil po pěti a každou zimu. Ta investice neni veliká a aspoň se člověk v zimě zabaví. Jinak ten laďák a KN je každé motorky individuální. Vim co to dělalo mě u SV a vim co to dělalo u GSR. Lehce nesouhlasim s kawou, protože seriová jednotka jde upravit o 20 procent, tak aby to fungovalo líp. Jinak by ti stačil FI tuner od healtechu... Brzdovku měnim taky každý rok. Chladící kapalinu tak jednou za 2 roky. A baterku já ani nevyndavám, prostě jí občas dobiju... co to konkrétně dělalo u SV a GSR? nemam zatim moc zkušenost...prostě jsem tam hodil škorpíka,a kromně krásnýho zvuku,jde líp cca od 9000ot do omezovače.(s origo už to tam bylo mrtvější)dole nijaký propad neregistruju.myslíš že po úpravě jednotky by byl ještě znatelnej rozdíl?stojí za to s tím něco dělat?nebo to neřešit.to by se jenom změnil průběh výkonu,ale koníci by nepřibyli?  (filtr originál) Neřeš koně Tak třeba u GSRka to nejelo, chcípalo.. U SVčka mi to zas hrozně střílelo (sem tam i pod plynem) ale je fakt že jsem měl komplet svody. Já bych to KNko nekupoval, pokud jo, tak uvidíš co ti to udělá, je to individuální u každý motorky.
|
Autor: |
standamz [ ned 11. pro 2011 18:13:37 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Souhlasím s Brkosem.Výměnu oleje buďto po 6 tis., nebo po roce, podle toho co nastane dříve. Brzdovku po max. 2 letech, chladící kapalinu stejně. No a k laďáku. Letos jsem ho také dal na svoji babku a říkal jsem si, že to s tím nemůže nic udělat. Na podzim jsem pořídil KNko a Dynojet kit stage 1/3 a domluvil si nabrždení. Pak jsem byl rád že jsem to udělal. Tlumič přidal pár kobyl (první brždění ukázalo 78PS) , ale také hodně velké propady hodnoty lambda, čili to bylo hodně chudé. Takže pomocí Dynojetu jsme pak už jenom dolaďovali bohatost směsi a výkon už nahoru nepovylezl. Takže za mě, už při výměně koncovky nabrzdit, teda pokud jí máš rád. V lepším případě zjistíš že je to dobré a budeš mít klid. Jinak jak psal Kawa že si to jednotka upraví sama, tak neupraví. Nemá podle čeho, to by musela být na motoru lambdasonda.
|
Autor: |
Miki [ ned 11. pro 2011 18:33:27 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Ok. Tak tam hodím Kn filtr a vyměním olej a kapaliny. Dotaz: Jak je to s brzdící a chladící kapalinou? Nevím jakou tam mám ted. Je to jako u oleje že by se nemely zbytecne míchat znacky nebo je to jedno? A jakou byste doporucovali? Na parts depot mají nejaký motul brake fluid a inugel... nebo používáte něco jiného nebo je to jedno?
|
Autor: |
Brkos [ ned 11. pro 2011 18:42:48 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Ty si hrozný motorkářský embrio Hele motul DOT4 brzdovku a tu chladící bych neměnil
|
Autor: |
standamz [ ned 11. pro 2011 18:48:30 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Brzdovku používej DOT4 a je jedno od jaké značky (Bral bych od značkových výrobců a né noname), já používám brzdovku od VW. Chladící kapalinu používej do motoru s hliníkovými vnitřnostmi, já kupoval od Zdeňka tady z fóra. Doporučuju po vypuštění staré propláchnout destilovanou vodou. Jinak chladící kapalina se mění proto, že obsahuje látky, které vyprchávají a né proto, že by ztrácela schopnost nemrznout. Tyto látky, když to zjednoduším, chrání vnitřek chladícího systému proti poškozování.
|
Autor: |
Kawa [ ned 11. pro 2011 19:55:23 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
standamz píše: Jinak jak psal Kawa že si to jednotka upraví sama, tak neupraví. Nemá podle čeho, to by musela být na motoru lambdasonda. no, chápu, že ty ji na babce(ani jednotku, ani lambdu?? - nevim, nejsem znalec přes babky) nemáš. já ju na litru mám, tže u mě má podle čeho.... http://www.suzukisv.cz/sv-forum/viewtop ... w=previous http://www.suzukisv.cz/gallery/main.php ... 517bdc744e kapitola 4-93
psal jsem svoje zkušenosti. na 650 K3 + předpokládám, že je taky.....když se o ní píše.... http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=29213&fid=20#
Jinak Miki - stáhni si z galerky manuály, tam máš napsáno, co kam a jak nalít.....ne, že bych si z tebe chtěl dělat prdel, ale čekám od tebe ještě dotaz tipu: Povolil jsem svíčky, nejdou vytáhnout, jsou moc hluboko....jak mám otočit motorku vzhůru nohama, abych je vysypal a nevytekl mi benzín...??
|
Autor: |
standamz [ ned 11. pro 2011 20:07:53 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Jestli je tam lambda, tak se omlouvám. Je i na 650 K5 ? Pokud tam je , tak ok , ale stejně bych pro klid nechal tu lambdu změřit. Ono to jedno nabrždění nebude stát víc jak 500 kč. Mě cca 12 brždění stálo 1500.
|
Autor: |
Miki [ ned 11. pro 2011 20:27:06 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
...hele kluci soráč za možná pro Vás úplně pitomý otázky, ale je to jednoduší se rovnou zeptat než tam něco posrat a aspon vím rovnou co a jak...v motorech se nehrabu tak nevím co se tam leje. (zase vím jiný věci ) ...na druhou stranu to umím hezky vyleštit a mačkat spojku a tahat za plyn a pak jen ...fííííí  tož díky za rady
|
Autor: |
Brkos [ ned 11. pro 2011 20:47:11 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Údržba před zimou |
Miki píše: ...hele kluci soráč za možná pro Vás úplně pitomý otázky, ale je to jednoduší se rovnou zeptat než tam něco posrat a aspon vím rovnou co a jak...v motorech se nehrabu tak nevím co se tam leje. (zase vím jiný věci  ) ...na druhou stranu to umím hezky vyleštit a mačkat spojku a tahat za plyn  a pak jen ...fííííí  tož díky za rady  Tak na jaře potaháme zase na karlštejn a křivoklát
|
Stránka 1 z 1 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|