|
Právě je ned 16. čer 2024 5:05:00
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
dr_obesenec
|
Napsal: pon 15. pro 2014 16:03:23 |
|
|
záklaďák |
Registrován: ned 03. dub 2011 10:34:24 Příspěvky: 16
|
Zdravom vas, cca po 4 mesiacoch som sa dostal k moto a ta nejde nastartovat, r.99 S-ko. motor toci iskru hadze no sviecky su suche, co sa tyka paliva je plna nadrz. skusil som rozobrat ventil na nadrzi a funguje ako ma podtlak z 1 hadicky a z druhej benzin tecie. no mam pacit ze len po pumpu - v postate potrebujem vediet ako dana pumpa funguje, kedze do nej nejde kabelaz tak typujem ze nejak pododbne ako samotny ventil na nadrzi.
Mozem ju rozobrat to nieje problem akurat neviem ci to ma zmysel.
kde inde by mohla byt chyba?
Este jedna vec co sa mi stala pre poslednym jazdenim a to ze na volnobehu mu kolisali otacky resp. ked som vypol sytic tak moto chcipla, no priadal som mech. zopar otacok na volnobehu a bolo to celkom fajn aj ked nie upne idealne.
|
|
Nahoru |
|
|
fidlimydli
|
Napsal: pon 15. pro 2014 18:17:44 |
|
|
záklaďák |
Registrován: sob 31. srp 2013 18:35:03 Příspěvky: 16
|
Celý problém je v suchých karburátorech. Palivový ventil je ovládán podtlakem ze sání, čili aby byl otevřený, musíš točit motorem. To samé je palivové čerpadlo. U tohoto SV je mechanické, kdy membránu čerpadla opět rozechvívá pulzující podtlak při otevírání a zavírání sacích ventilů. BOhužel u SV není palivový kohout se speciální polohou jako třeba u Suzuki GS500, kterým by jsi mohl přemostit okruh potřebující podtlak a přeplavit tak karburátory samospádem. Řešení máš dvoje. Buď točit dobré půl minuty startérem a čekat než se tam benzín dostane, nebo sundat hadičku vedoucí ke karburátorům, napojit ji na nějakou flašku s benzínem a nechat zaplavit karburátory samospádem. (flaška musí mít odvzdušnění, nebo být otevřená, aby benzín tekl) Tohle je prostě každoroční jarní zkouška nervů kdo vydrží víc. Jestli startér s batérií, nebo Ty.
|
|
Nahoru |
|
|
dr_obesenec
|
Napsal: pon 15. pro 2014 23:21:17 |
|
|
záklaďák |
Registrován: ned 03. dub 2011 10:34:24 Příspěvky: 16
|
dik za predchadzajucu odpoved no tocil som mozno 3-4 min az som vytrepal baterku (tu som uz dobil ) a nic. dat to napriamo ma tiez napadlo. skor rozmyslam ci nieje ta benzinova pumpa zalepena (nejak neviem ako) ..... je mozne aby bol problem este v karburatoroch? ak ano kde? nejak nechapem naco je na Svcke aj podtlakovy ventil na nadrzi a este aj podtlakova benzinova pumpa (ked funguje presne ako ventil na nadrzi, ak sa mylim opravte ma, nezvysuje tlak ani nic podobne........ci?)........
|
|
Nahoru |
|
|
zdeněk
|
Napsal: pon 15. pro 2014 23:36:21 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Nefunguje to stejně,ventil se podtlakem otevře,ale čerpadlo podle pulsací v sání pumpuje palivo.A to jak jsi psal nazačátku s chcípnutím by ukazovalo na nečistoty v karburaci.Tím,že karburace vyschnou,tak se na stěnách usazuje síra z paliva a ta pak taky tvoří nečistotu,bylo by asi dobré karburátory pořádně vyčistit.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
|
dr_obesenec
|
Napsal: pon 15. pro 2014 23:52:17 |
|
|
záklaďák |
Registrován: ned 03. dub 2011 10:34:24 Příspěvky: 16
|
zdeněk píše: Nefunguje to stejně,ventil se podtlakem otevře,ale čerpadlo podle pulsací v sání pumpuje palivo.A to jak jsi psal nazačátku s chcípnutím by ukazovalo na nečistoty v karburaci.Tím,že karburace vyschnou,tak se na stěnách usazuje síra z paliva a ta pak taky tvoří nečistotu,bylo by asi dobré karburátory pořádně vyčistit. nuz necitim sa velmi na cistenie, hlavne potom nastavenie...............to asi neni jawa 350
|
|
Nahoru |
|
|
fidlimydli
|
Napsal: úte 16. pro 2014 0:38:28 |
|
|
záklaďák |
Registrován: sob 31. srp 2013 18:35:03 Příspěvky: 16
|
dr_obesenec píše: dik za predchadzajucu odpoved no tocil som mozno 3-4 min az som vytrepal baterku (tu som uz dobil ) a nic. dat to napriamo ma tiez napadlo. skor rozmyslam ci nieje ta benzinova pumpa zalepena (nejak neviem ako) ..... je mozne aby bol problem este v karburatoroch? ak ano kde? nejak nechapem naco je na Svcke aj podtlakovy ventil na nadrzi a este aj podtlakova benzinova pumpa (ked funguje presne ako ventil na nadrzi, ak sa mylim opravte ma, nezvysuje tlak ani nic podobne........ci?)........ Čerpadlo nemá tak těsný ten přepouštěcí ventil, aby dokázalo udržet tlak benzínu. Většina nádrže je totiž nad úrovní karburace a čerpadlo není při této hladině ani potřeba, proto je tam ještě podtlakový kohout. Při nižší hladině v nádrži by to zase samo tahalo benzín z karburátoru do nádrže. Jestli je něco s pumpou zjistíš jednoduše. Napojíš na hadici , která bude ústit výše, než je hladina v nádrži, nebo rovnou do nádrže a uvidíš jestli dává. Spíš si zkontroluj všechny podtlaky jestli nejsou popraskané hadice a to i na membránách. Přicpaný karbec se mi nezdá. Je celkem malá pravděpodobnost, že by se přicpaly oba naráz a i tak by to mělo snahu po nahromadění občas blafnonut, nebo střelit, protože sytič bude aktivovat další okruh.
|
|
Nahoru |
|
|
fidlimydli
|
Napsal: úte 16. pro 2014 1:01:14 |
|
|
záklaďák |
Registrován: sob 31. srp 2013 18:35:03 Příspěvky: 16
|
dr_obesenec píše: nuz necitim sa velmi na cistenie, hlavne potom nastavenie...............to asi neni jawa 350 Když nebudeš do ničeho rýpat, nepotřebuješ nic nadstavovat. Odpočítáš si jen otáčky šroubu bohatosti směsi do zatažení a pak to dáš stejně. Nicméně SV mám 3 zimy, letos jsem něco s karburátory řešil a nebylo tam vůbec nic a kdo ví jestli to kdy kdo přede mnou vůbec čistil. Nicméně jak jsem psal v druhém přízpěvku, aby se karbec zacpal úplně,že moto ani neblafne, musel by být seklý hlavní jehlový ventil na plováku a že by se to ucpalo u obou karburátorů naráz je nepravděpodobné. O to víc, že by zůstal seklý při prázdném karbecu v otevřené poloze.
|
|
Nahoru |
|
|
speedymratin
|
Napsal: stř 17. pro 2014 23:21:56 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 30. dub 2013 3:42:08 Příspěvky: 237 Bydliště: Hradec Králové-Pardubice
|
venda_rce píše: cus, sundej vzduchovej filtr (celej ten cernej box) chce to dlouhej krizak, drzi to na 2 sroubkach a nastrikej vonavku nebo deodorant do sání, toc starterem a obcas tam strikni... To je zajímavé a co ten motor na ten deodorant??? Takhle se dělají emise. Jsi 100% zelenej a máš EURO 50
_________________ SV 650S -> SV 1000S K7
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: čtv 18. pro 2014 12:29:02 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Tak to už spíš nějaký ten startovací sprej. A buď ve střehu a moc se nad tím neskláněj ať ti to neblafne do xichtu a taky ať není kolem nic politý benzínem. Bez toho spreje to na jaře ani nezkouším nastartovat.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: ned 21. pro 2014 12:23:37 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Při startování vojenské techniky byl problém v tom, že ta dávka byla dost velká aby to byla tutovka. Šlo to tam přes takové udělátko, motor na to naskočil otáčky vyletěly až do nebe a chvíli na to běžel... S tím sprejem to chytne úplně přirozeně - spousta se toho stihne odpařit, žádné rány a otáčky, nemoříš zbytečně baterku, startér, volnoběžku... Kdo nechce o spreji ani slyšet, tak je dobré akumulátor v motorce podpořit přes startovací kabely třeba s baterkou v autě. Ono totiž neznamená, že když startér jakoby normálně otáčí motorem, zbyde dost i pro zapalování - to je klasika když to dýl stojí. Neztrácím na jaře čas nějakými neplatnými pokusy, ulitými svíčkami a tohle se mi osvědčilo.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: pon 22. pro 2014 20:15:27 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Na vojně celé dva roky nebyla pořádná zima, díky bohu . Ten start jsem viděl na statku na V3S. On teda na V3S i běžný start zní jako destrukce . Kapsle se zasune do adapteru (vypadá to trochu jako karburátor), uzavře se to a až pak tu nádobku jehla propíchne a ruční pumpičkou na boku se to natlačí do sání. To množství co tam jde přímo se s běžným použitím startovacího spreje nedá srovnat, zvlášť když se sprejem startuju z jara když už je kolem 15°. Nikomu to samozřejmě nenutím. Kdo má pocit, že to není dobré ať to prostě nepoužívá.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: úte 23. pro 2014 8:42:15 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Hele ber mě spiž že se ptám, ne že reju. Ale jak to chytne na ten sprej tak to nende to do vyšších otáček?? To by byla jiná. Na té V3Sce to tak totiž bylo. Proto mělo byt to opotřebeni tak velky. Dals studenymu motoru kouř hned na začátku, kdy ještě pořádně nemaže. Proto mě to s tym sprejem nejak neštymuje. Sem sice stříkneš daleko menší dávku, ale V3Ska má zas daleko větší objem motoru a pomalejší otáčky....
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: úte 23. pro 2014 19:14:08 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
V pohodě. Jen tak tlacháme. Jsou vánoce, spousta času... Tomu éteru kdysi jsem nevěnoval nějakou zvláštní pozornost jak ty patrony došly, přestalo se to používat. Pak už všechno roztahovali na tyči, nad odlučovači oleje a prachu se držely zapálené noviny, motory a baterky se polévaly konvemi horké vody a podobné blbosti. Co se týče toho spreje, je dobré aby měl tak nějak „pokojovou“ teplotu aby když se to zmáčkne, šel z toho aerosol a né aby to teklo. Vteřinový střik do sání, zastartuješ, prvních pár otočení motoru jede na tuhle směs, pomůže to naplnit karbce benzínem spíš než pomalé převalování motoru startérem. I když to pak třeba zdechne, příští pokus i bez spreje bývá úspěšný. Dokonce jsem viděl jak soused v garáži měl z krosky dole nádrž a potřeboval vyzkoušet jestli motor běží, nastříkl to, nastartoval a pár vteřin to pak udržoval v chodu zkušeně jen tím sprejem. Motor běžel v závislosti na tom, kolik tam toho nastříkal, zjevně to nedělal poprve. Ale řešíme tady ptákoviny. Jsou borci, co ixkrát za zimu přijdou do studené garáže nahrčet svoji mašinu, dobrou minutu to ječí na sytič... takže nějaký jeden jarní start s pomocí startovacího spreje mi přijde košer. Jako potravinový doplněk pro karburátorové samohyby
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
qjetinac
|
Napsal: úte 23. pro 2014 23:16:05 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 02. úno 2013 21:38:01 Příspěvky: 101 Bydliště: Zlínský kraj
|
To jsou dobré finty, co tady píšete. Posledně, co jsem se bavil s klučinou v servise, říkal, že nejvíc práce ze začátku roku mají s oživováním. Že je to díky benálu, co se dneska tankuje a že ty karbce musí vždycky rozebrat a vyčistit. Ale o deodorantu nic neříkal Taky trochu smrděl, tak ty finty asi nezná.
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: stř 24. pro 2014 12:22:27 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
A jaké máš duvod toto nesrovnávat? Oboje je jenom z teho duvodu, abys dosáhl vyšich otáček při startu než co ti poskytuje točeni startérem na batrku a dostal palivo tam kam patři. A pokud si mysliš že V3Sku nastartuješ se zmrzlou naftou tak se pleteš. To nenahodiš žádnyho dyzla. Parafin tě ucpe filtry....
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|