|
Právě je stř 02. črc 2025 9:25:51
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
sharna
|
Napsal: pon 21. dub 2008 11:30:53 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 22. lis 2007 9:18:57 Příspěvky: 19
|
Lidičky, kde nejlépe sehnat lamely a pružiny na spojku? Spojka mi začala zabírat na uplném kousičku, takže počítám, že asi brzo odejde. Tak ať vím na jakou palbu se připravit. Bude třeba kupovat i ty ocelové lamely? Ty snad vydrží fest ne? V případě co teda třeba vše vyměnit?
_________________ Member of Xriders Orlová
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 21. dub 2008 11:48:24 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Jak "zabírá na úplném kousíčku"? Jako že ti zabírá až v závěru při pouštění páčky? A kontroloval jsi seštelování na lanku a i na pastorku?? Pokud ti spojka neprokluzuje, tak bych ještě o koupi nové teda neuvažoval. Kolik má ta spojka nalítáno? Problémy často vznikají jen špatným seřízením. Jinak pokud to teda dělá jiné psí kusy jako třeba prokluz, tak to je potom taková alchymie, že ideální řešení ti v podstatě neřekne nikdo. Variant je X (pokud nejsou lamely sjeté, ale prokluzujou, tak je nechat oborusit nebo jiný olej, tvrdší pružiny nebo všechno dohromady!). Pokud jsou lamely sjetý, pak je to pochopitelně rovnou na výměnu. Ale pokud chce mít člověk naprostou jistotu, potom je třeba vyměnit spojku komplet, tedy pružiny, lamely i plechy, přestože jsou třeba sjetý jen lamely. Bohužel řeším stejný problém, mě lamely prokluzujou a sjeté ještě nejsou, takže se na nich pravděpodobně vytvořila sklovitá vrstva, která prokluz způsobuje. Zkusím koupit tvrdší pružiny a jemně přebrousit povrch lamel a když to nezabere, na další laborování seru a kupuju novou spojku. Výrobců a dealerů je milion, já budu jednat nejdřív s EBC http://www.ebc.cz/
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
sharna
|
Napsal: pon 21. dub 2008 12:26:42 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 22. lis 2007 9:18:57 Příspěvky: 19
|
No o to že zabírá až na konci to nic, to se seřdilo šroubem na páce, ale že zabírá na velmi krátkém úseku chodu té páčky. Že při rozjezdu ji povolím do určitého stádia kdy zabírá a pak jí musím držet na tom místě než se motorka rozjede, protože kdybych jí ještě povoli, tak by to škublo, či chcíplo. Má najeto 32tkm.
_________________ Member of Xriders Orlová
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 21. dub 2008 17:52:51 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No pokud to není vystavením, potom jediný, co mě napadá, je zadrhávání třecích kotoučů v důsledku jejich deformace. Je to vlastně opak prokluzu.. spojka zabírá i v situaci, kdy by měla být mimo záběr nebo jen v částečném záběru. Místo toho hned sepne, a proto možná dojde k tomu cuknutí, případně to zdechne. Kotouče se od sebe řádně neoddělují, protože jsou prostě "pozohýbané", takže se hůř řadí a spojka zabírá víc, než by měla. V extrémním případě deformace nelze mít ani zařazenou jedničku se zmáčknutou spojkou a stát, protože motorka má tendenci popojíždět dopředu. Jinak už vážně nevím, každopádně tohle se dá ověřit přiložením plechů a lamel na sklo nebo nejlépe letovací desku. Pokud jsou pokroucené, je třeba vyměnit spojku komplet.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 21. dub 2008 19:56:56 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
sharna píše: No o to že zabírá až na konci to nic, to se seřdilo šroubem na páce, ale že zabírá na velmi krátkém úseku chodu té páčky. Že při rozjezdu ji povolím do určitého stádia kdy zabírá a pak jí musím držet na tom místě než se motorka rozjede, protože kdybych jí ještě povoli, tak by to škublo, či chcíplo. Má najeto 32tkm. a kolik máš na SV naježděno? jestli to není spíš obsluhou, protože SV má dost ostrou spojku oproti třeba H6. Já když ho kupoval, tak jsem se na volnoběh ani nemohl rozjet rotože oproti GS500 ta spojka zabrá hodně z vostra... takže to chce jen po pár kilometrech dostat do ruky ten správnej cit...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
sharna
|
Napsal: úte 22. dub 2008 8:21:44 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 22. lis 2007 9:18:57 Příspěvky: 19
|
No naježděno mam na ní asi 1500km. A právě, že jsem si zvykl na tu spojku, ale tohle nedělala, teď zabírá prostě uplně jinak.
_________________ Member of Xriders Orlová
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: úte 22. dub 2008 10:00:44 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
zkus ještě jednou detailně popsat co ta spojka dělá a při čem...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
dany
|
Napsal: úte 22. dub 2008 12:06:48 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 21. lis 2007 7:55:51 Příspěvky: 189 Bydliště: Ceske Budejovice
|
Mozna to s tim nesouvisi, ale minuly rok mi najednou zacala prokluzovat spojka, tak jsem ji na riditkach povolil co to slo. Kilaky tomu neodpovidaly, aby bylo po ni. Kdyz jsem ji povolil tak aby neklouzala, nevracela se packa v posledni poloze sama, ale kdyz ji clovek pomohl, tak se vratila(cca 1cm). Celkove ta spojka zacala mit velmi kratky chod tesne pred tou polohou, nez se packa prestala vracet sama. Rozebral jsem ten kryt co je za radickou a zjistil, ze se to teleso(poz.17), kde je ukoncene lanko se hybe sem-tam mimo osu te tycky(poz.15), coz by nemelo. Tak jsem povolil zajistovaci matici(poz.19), utahl tu zavitovou tycku(poz.18) a zase zajistil matici. Packa se zacala vracet sama, dokonce jsem musel to lanko zase pritahnout a spojka jde zase normalne. Vsechny ty pozice jsou videt na mickrofichi v kapitole clutch.
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: úte 22. dub 2008 12:14:51 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Dany - jasný, řešil jsem to samý, kromě lanka se spojka seřizuje právě ještě na tomhle pastorku, může to být i tím. Proto tak nějak zkoumám, jestli je opravdu správně vystavená ta spojka na všech pozicích (lanko, pastorek). Pokud je, potom je opravu problém s některou "vnitřní" součástí a je třeba ji nejspíš vyměnit, resp. celou spojku.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
sharna
|
Napsal: stř 23. dub 2008 10:50:26 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 22. lis 2007 9:18:57 Příspěvky: 19
|
No abych to trochu více popsal. Tak spojk. páčka je co se týče chodu v pořádku. Ale udělá 3/4 dráhy bez záběru spojky a pak stačí jen kousíček a zase je spojka již vypnutá uplně. Prostě mam velice krátkou dráhu kdy je spojka v záběru.
_________________ Member of Xriders Orlová
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 23. dub 2008 11:24:37 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Tak to prostě ještě zkontroluj na tom pastorku (přesný postup kdyžtak v návodu i v manuálu), celý to seřiď a když to tím nevyřešíš, pak to bude nejspíš tou deformací kotoučů a je třeba je vyměnit. Ještě si pro jistotu zkontroluj lanko, jestli někde nezadrhává nebo něco.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: stř 23. dub 2008 14:34:24 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
já si myslím že je to v rukách... nemůžu si pomoct.. pokud spojka netahá když je vystavená, tak je to OK... takže rukama
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
pajiiik
|
Napsal: pon 26. kvě 2008 22:42:32 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 22. lis 2007 22:37:59 Příspěvky: 244 Bydliště: Velké Meziříčí a Praha 6
|
Mam takovej trosku lama dotaz Spojka mi zabira taky az asi na poslednim kousicku (tak centimetr od konce) Celkem mi to nevadi, ale chtel bych vedet, jestli to muzu nejak poupravit, aby to bylo alespon tak 2 cm. Predpokladam, ze je k tomu sroub u packy, ale nevim na jakou stranu bych to mel tocit a nechce se mi s tim laborovat, abych to uplne nerozhasil. Sorry, za ten dotaz, na jawce, jsem to resival jinak 
_________________ malinkaty kolo s pomocnejma koleckama > vetsi kolo bez pomocnejch kolecek > Jawa 50 > Jawa 250 > SV 650 N K3 + jednokolka :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 26. kvě 2008 23:04:44 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
dá se to nastavit na páčce spojky tím stavěcím šroubem. Povolíš jeho aretaci a vyšroubuješ ho o kousek ven a přitom zkoušíš vůli lanka na spojkové páčce, terá by měla být 15mm na konci páky.až nastavíš, tak přitáhneš aretaci a je to... Neboj, tím nic nedomrdáš... jen tam musíš nechat tu vůli, jinak se ti bude nadměrně opotřebovávát axiální ložisko přítlačáku...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Bougi
|
Napsal: čtv 22. led 2009 23:06:17 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: stř 21. led 2009 10:48:35 Příspěvky: 38
|
Zdravim,  potřeboval bych poradit s jedním problémem. Když jedu v klídečku na mašině a dam plný plyn, ručička otáčkoměru vyletí na 9tic. otáček, ale motor nemá takový zátah, tahne, ale ne na dané otáčky které ukazuje otáčkoměr, během vteřiny ručička spadne na 7500 což už tomu odpovídá a v tenhle moment otáčkoměr ukazuje už normálně. Prostě zrychlení neodpovídá ukazujícím otáčkám. Je to poznat jak na tahu motoru tak na zvuku. Je tam proluka, zrchluje ... náhle motorka přestane zrychlovat a vyletí otáčky, a po chvíli otáčky spadnou a motorka už zrychluje normálně. Nevím jestli prokluzuje spojka nebo vynechava valec ... Kdyby to byla spojka tak je to při každé rychlosti si myslím. Vubec nevim co s tim.
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: pát 23. led 2009 22:04:40 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
Pokud slyšíš že otáčky lezou nahoru a motorka nezrychluje, tak je to spojka. Zkus ji trochu popustit na lanku, pokud to nepomůže, tak je to na výměnu  ...
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pát 23. led 2009 22:55:52 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Souhlas, já řešil problém se spojkou dost dlouho, abych se za každou cenu vyhnul výměně a přesně tohle jsou příznaky prokluzu. A pokud ti to dělá už trochu dýl, popuštění lanka pravděpodobně nepomůže (resp. dlouhodobě nevyřeší), protože dosavadní prokluzy musely značně hoblovat třecí obložení lamel a už to nebude vono (kvůli zeskelnatění povrchu). A jedno doporučení - moje špekulování se spojkou a oddalování výměny lamel způsobilo, že se lamely nakonec sjely na kov a vydřely mi rýhy do přítlačáku, přepálily plechy a i pružiny byly na vyhazov... to ani nemluvím o tom bordelu, kterej se mi dostal do oleje a pro motor to asi taky nebylo to pravý. Tak jsem na tom akorát "vydělal" 2 litry navíc a to jsem ty díly koupil ještě extrémně levně v Anglii. Takže... kup lamely a to co nejrychleji. Ber to tak, že je to spotřební zpotřební zboží a není to zas taková pálka.
A s tím, že by to dělalo na všech kvaltech, to není vůbec směrodatný, prokluz spojky se standardně začíná projevovat pod plným plynem na 4.-5. převodovej stupeň u SV kolem 6-7 tis. otáček (tam, kde má moto největší nárůst točáku). Když se to projevuje už i na nižší kvalty nebo na 6., seš už hodně blízko stavu sjetý první lamely na plech a odrovnanýho přítlačáku... nebo už to dokonce nastalo.
Rozdělej spojku, přeměř pružiny a zkontroluj barvu plechů (nesmí být namodralá). Měřit tloušťku lamel nemá moc smysl, spojka neprokluzuje jen kvůli ojetí, ale i kvůli přepálení, což je záležitost zeskelnatění povrchu lamel a nemáš šanci to okem poznat a na tloušťce se to neprojeví (nebo aspoň to nezjistíš šuplerou). Pokud jsou pružiny i plechy v poho a lamely vypadají normálně, vyměň jen lamely, pokud jsou v hajzlu i ostatní díly, stopro vyměň i ostatní. V obou případech však stopro vyměň olej i filtr.
PS: kdyby ses tohodle zákroku bál, pak je k dispozici sepsanej přesnej postup rozebrání, kontroly a složení spojky, když jsme to prováděli na mojem SV kdysi s Popákem.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: pát 23. led 2009 23:20:47 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
Kdyz menis lamely, deji novy pruziny! .... plechy jakbylo receno - kdyz nebudou vyhraty, tak neresit ...
kdyz to tu uz kluci menili, tak ti poradej ... kazdopadne bacha na spravny poradi lamel ...
.... a investice to neni tak strasna ... ORIGO lamely a pruziny sezenes cca za 3300,- (u nas)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pát 23. led 2009 23:44:47 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
... což je právě docela dost. Mě vyšly na 3000 lamely, pružiny, plechy, přítlačák i podložky pod poslední lamelu. Všechno Suzuki, lamely EBC. Ale jak říkám, bylo to v Anglii a lamely jsem měl jen za litr (nepoužitý z druhé ruky).
Jinak s těma pružinama to se názory různí... někdo říká když už měnit lamely, pak i plechy, někdo zas pružiny, já říkám, že pokud jsou rozměry v normálu, pružiny můžou zůstat, ale pro klid v duši je to ta nejmenší investice, takže proč ne.. klidně i pružiny.
Správný pořadí lamel se týká jenom tý první (ze směru od přítlačáku, ta, co na tebe koukne jako první, ale když lamely vkládáš zpět do koše, dáváš ji jako poslední).. ta je už od pohledu menší než ostatní, který jsou stejný. Prostě až se v tom budeš vrtat, přesně si zapamatuj ten postup demontáže a v opačným pořadí to přesně udělej i při montáži.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: pát 23. led 2009 23:58:43 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
No plechy mají myslím kontrolní drážky (ďůlky), které značí opotřebení. Pokud nejsou opotřebené až na tyto drážky, nejsou zapálené (namodralé) a pokroucené, tak bych je nechal původní. Lamely mám od EBC a fungují na výbornou  . Oproti originálním mají jedinou nevýhodu a to že se při delším stání (třeba přes zimu) slepí a je nutné je odtrhnout. U lamel je ukazatel opotřebení jejich tloušťla (v servisním manuálu je popsaná minimální). Pokud to budeš mít rozhozené, tak pružiny vyměň určitě (stojí kolem 300 Kč – a to zas není taková pálka).
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|