Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Odstranění PAIR
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=15&t=4414
Stránka 1 z 3

Autor:  hOOrNeT [ sob 21. zář 2013 13:32:41 ]
Předmět příspěvku:  Odstranění PAIR

Ahoj,

hledal jsem, ale moc jsem toho o odstranění/zaslepení PAIR systému nenašel. Mám laďáka Delkevic a střílení z laufu mi prostě vadí. Nejsou to žádný rány, ale při deceleraci okolo 4tis ot. to ve výfuku dost bublá. Většina lidí by si toho možná ani nevšimla, nebo to neřešila, ale mě to prostě vadí a jsem toho názoru, že by se to dít nemělo :banghead:

Ptám se tedy, je tu někdo, kdo už odstranil PAIR? Protože krmit výfuk.potrubí hned za ventylem čerstvým vzduchem je pro ekologii sice fajn, ale pro mě už tak ne.

Našel jsem jen toto: http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv650k3_pair.htm

Je potřeba odstranit celý PAIR systém, nebo stačí pouze ucpat přívod vzduchu do PAIR? Přívod vzduchu je z airboxu, pod tou molitanovou houbičkou?

Došlo při ucpání/odstranění pair k minimalizaci nežádoucích výbuchů?

Děkuji

Autor:  hOOrNeT [ sob 21. zář 2013 18:13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

takže jsem dnes prolezl moto a už vím, že nasávání PAIR není v airboxu pod tím molitanem, ale na druhý straně airboxu. Pod tím molitanem je jen odfuk z převodovky či co.

Nikdo s tím nemá žádnou zkušenost?

Autor:  hOOrNeT [ ned 22. zář 2013 15:07:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Nikdo nic? To zase budu průkopník? :scratch:

Autor:  hOOrNeT [ ned 22. zář 2013 18:54:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Tak mi to nedalo a dnes jsem vyřadil z činnosti PAIR.

Dlouho jsem přemýšlel, jak to udělat. Nechtěl jsem celý PAIR demontovat z motorky a vyrábět záslepky viz odkaz výše. Navíc při jeho odpojení je potřeba udělat zásah do elektriky, jinak hlásí řídící jednotka chybu.

Rozhodl jsem se tedy, že jen zaslepím nasávací otvor PAIRu. V airboxu by to šlo ale poměrně blbě, aby to nebyla prasečina a bylo to v případě potřeby demontovatelné. Navíc se mi nelíbila představa, že by se mi náhodou zátka uvolnila a byla by nasáta ke klapkám :scratch: .

Nakonec mě napadlo kulantní řešení, které všem rád poradím, protože nejsem určitě jediný, komu laďák střílel.
Nejjednodušší je ucpat hadici PAIRu, která vede z airboxu do roztrojky (odkud už vedou dvě hadice každá do jednoho válce) To stačí udělat kulatinou průměru 8mm a délkou 20-25mm. Ta se vloží přímo do plastové roztrojky, kde jde poměrně ztuha a hezky se to tím utěsní. Takže celý systém tam je, je zapojen, ale žádný vzduch za výfukový ventyl nejde ;)

Je to práce asi na 10 minut.

A teď výsledek:

Spotřeba - stejná (já jezdím za 5 litrů). Zvuk super, při deceleraci žádný nepříjemný střílení, takže člověk může mít otevřenej tlumič a přitom nemusí poslouchat výstřely z poplašňáku. Nezpozoroval jsem ani, že by to jelo hůř. Naopak, s novým tlumičem mi jede motorka lépe než s origo. Je hladovější po otáčkách. Na brzdě jsem s tím samozřejmě nebyl, ale je to zkoušeno na letišti kde jsem jezdil sprinty a porovnával jsem dosažené rychlosti na daném úseku. Mám i s výstrojí něco přes 70kilo a při ostrém startu musím na 1. i 2. kvalt ležet na nádrži, protože se vzpouzí ;)

Doufám, že se to bude někomu hodit, protože já jsem tím svůj problém vyřešil a jsem nadmíru spokojen :good:

Autor:  Kawa [ pon 23. zář 2013 9:04:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Když by se ti chtělo, napiš, co vlastně ten PAIR systém na mašině dělá, proč se tam vůbec montuje, když po odstranění je to lepší...?....moc o tom nevim.
Do vejfucku mně to nestřílí, ale tak pro zajímavost....

Autor:  hOOrNeT [ pon 23. zář 2013 11:30:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

PAIR je výmysl kvůli snížení emisí. Je naveden kousek za výfukovým ventylem. Tím, jak ti proudí směs od výfukového ventylu do výfuku, tak ti vzniká podtlak (viz teorie proudění - je to podobné principu karburátoru) a z potrubí PAIRu je nasáván čerstvý vzduch přes jednosměrný ventyl (jazýčkový). Tím, že spálenou směs promícháš hned za výfuk.ventylem čerstvým vzduchem docílíš toho, že směs ještě dohoří vlivem okolní teploty. A pokud nedohoří, tak se aspoň "naředí". Díky tomu měla motorka nižší emise. Tuhle věc výrobci nemůžeme zazlívat, je to dnešní dobou a pokud chtějí, aby jejich mašina šla na trh, musí se tomu přizpůsobit.

Ale na emise se s motorkou nechodí. A když na to koukám "zelenýma očima", tak ten malej 650kovej motor moc nečistoty do ovzduší nenadělá. A kdyby do budoucna zavedli měření emisí i na motorky, tak mám PAIR během deseti minut v činnosti.
Já svůj problém vyřešil a jsem si jist, že jsou spokojeni i moje výfukové ventyly ;)

Schéma:

Obrázek

A takhle to vypadá na SVčku (fotky převzaty z netu) :

Obrázek

Obrázek

Autor:  shark [ pon 23. zář 2013 12:25:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

co by nam k tomu asi rekl zdenek? zdenku vyjadri se, ty vsechno hrozne vis ;-)

Autor:  qjetinac [ pon 23. zář 2013 14:23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Takže to střílení je způsobené tímto? Mně to při razantnějším brždění motorem (asi tak nad 5000 rpm) dělá taky a to tam mám IXIL dělaný přímo na toto SV.

Autor:  hOOrNeT [ pon 23. zář 2013 15:23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

přesně tohle mi taky dělalo. Odstranil jsem PAIR a byl to zkusit na letišti. Roztáhl jsem trojku až k omezovači a pak jen brzdil motorem až někam ke 3 tis. Absolutní ticho, tak jak má být. Teď přede jako koťátko : motosmileV :

Ale rozhodně tuhle úpravu nikomu nenutím. Ať si každý střílí z laufu jak je mu libo :grin:

Autor:  zdeněk [ pon 23. zář 2013 16:10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

shark píše:
co by nam k tomu asi rekl zdenek? zdenku vyjadri se, ty vsechno hrozne vis ;-)

Joooo,Hoornet má pravdu,taky už jsem to dělal.Na své jsem to nemusel,protože jezdím s tlumivkou,ale na otevřený Voxan jsem to taky zaslepil a byl klid.Jen jsem měl k dispozici tu sadu z USA.
Joooo a na klepající napínáky rozvodů jsem taky měl z USA lék v podobě mechanických napínáků-jen se musely tak 1x za rok dopnout.
Napínáky byly odsud
http://www.sudco.com/apeCamchain.html

Autor:  stafflik [ pon 23. zář 2013 16:19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Hmm, to mě zčéná zajimat. Občas mě to při deceleraci bóchne a docela mě to serinká...

Autor:  hOOrNeT [ pon 23. zář 2013 16:21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

to znám, já furt koukal jestli někde u cesty nestojí myslivec s flintou :grin:

Autor:  mirekk [ pon 23. zář 2013 20:47:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-)

Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :

Autor:  jantri [ pon 23. zář 2013 21:03:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

mirekk píše:
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-)

Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :

Taky neřeším... Občas si při deceleraci prdne, jeden prd, lepší než 10 doktorů :D :D :D : ride1 :

Autor:  qjetinac [ úte 24. zář 2013 8:41:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Tak to rád slyším. Říkal jsem si, jestli je to normální. Pokud to ničemu nevadí, ať si klidně prdne :D

Autor:  hOOrNeT [ úte 24. zář 2013 9:16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

qjetinac píše:
ať si klidně prdne :D


Tvoje výfukový ventyly tě budou milovat :clapping:

Autor:  Kawa [ úte 24. zář 2013 11:34:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

Mně to do laufu při deceleraci prdne jen na n ezahřátém motoru a to ještě tak málo...Mám KN, výfuky Leo Vince, homo vložky vytažené
OK, jakou jinou výhodu to má mimo ukončení střílení do laufu? Mimo popsaných pocitových, že to lépe jde za plynem...??

Autor:  Kawa [ úte 24. zář 2013 11:36:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

mirekk píše:
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-) Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :

Co jsi ladil na seriové řídící jednotce? Nebo tam máš pwc?

Autor:  hOOrNeT [ úte 24. zář 2013 12:13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

kawo, jestli ti to nestřílí, tak to neřeš. Jede to asi stejně. Ty pocity co jsem psal se týkaly spíš otevřený koncovky, s kterou jsem si ale taky dlouho hrál :roll: Mě to právě střílelo víc ohřáté - jak se rozpálily svody tak to díky čerstvýmu vzduchu dost dohořívalo..

Pokud ti to nestřílí, tak bych to nechal jak je, ničemu si nepomůžeš ;)

Jsem zvědavej co to bude dělat, až tam dám KN filtr. Třeba to při kombinaci otevřený tlumič výfuku + KNko tolik nědělá. Nevím. Já mám origo filtr.

Autor:  Kawa [ úte 24. zář 2013 12:43:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odstranění PAIR

hOOrNeT_ čemu říkáš otevřený koncovky? Otevřený tlumič?
Jinak origo filtr bych osobně v kombinaci na laďák nikdy nenechal. Už jen třbas kvůli ceně. KN, BMC se zdá na prvotní investici dražší.
Ae když si uvědomíš, že před každou sezonou ten filtr jen vyčistíš, tak tím ušetříš. Tím něříkám, že origo filtr je třeba měnit před každou sezonou, ale on se tam nějakej ten bordel nasbírá. Tže úreventivní vyčištění KN podle mě jen prospěje.
Jo, je samozřejmě rozdíl v tom, jakej kdo má nájezd za sezonu, že áno.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/