Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 11:55:12 ] |
Předmět příspěvku: |
Baterie |
Zrejme me odesla baterka v masine tak koukam po nove,zjistil sem ze tam patri oznaceni YTX9-BS.Volal sme do motokseftu v brne,tam me rekli ze ju maji za 2100Kc,koukal sme na netu http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=showitem&choice=142 http://www.mulac.cz/cenik.php?typ=moto tip Bat. 508012 VARTA LF 12V/ 8Ah/ 80A za 1252.00Kc http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=2999
Tak se chcu zeptat esi mate nekdo zkusenosti s kupovanim baterky do sv650 r.v.2002.Popripade esi ste kupovali pres net a kde a esi uz dosla naformatovana,pac jak ne tak je me to nahovnec. Napred se ujistim esi je to teda baterkou-zkusim tam dat jinou a uvidim. Jel sem normalka na masine do hokny a du z hokny otocim klickem a nic-zadna elektrika vubec nic,zkousel sem pohnout snimacem spojky,zkousel sem kontakty na baterce a nic,vytahl sem baterku,dotahl dom zkusil sem ju na dratky-pres zarovku a ta se ani poradne nerozsvitila,jen vlakno se trochu rozzhavilo,takze soudim ze je po ni dyz se z niceho nic tak naraz vybije asi ne?
|
Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 12:02:23 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Ted me tak napadlo-zkousel ste nekdo nastartovat masinu pres kably z auta?Ma to taky 12V ale jiny ampery tak se chcu zeptat esi to jde nebo esi bych tim neco zkurvil....
|
Autor: |
Nejt [ pát 06. čer 2008 12:06:49 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Jde to jednoduše, jeden kabel na startér, druhý na rám a davaj, nemusíš ani lozit přímo k baterce... na karbecový verzi mě taky odešla baterka a špatněl jsem startoval, takže jsem to takhle řešil častokrát.
|
Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 12:09:54 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Neith píše: Jde to jednoduše, jeden kabel na startér, druhý na rám a davaj, nemusíš ani lozit přímo k baterce... na karbecový verzi mě taky odešla baterka a špatněl jsem startoval, takže jsem to takhle řešil častokrát. A dyz to dam proste na poly na baterku tak by to melo taky jit ne?....takze nevadi ze auto ma jiny ampery?v tomhle se prave moc nevyznam.Sem hodil tu baterku na nabijecku tak ju zkusim hodit do masiny a esi nastartuje tak ju snad dovezu dom-jak masina jede tak jede na alternator ne a baterku skoro nepotrebuje-dyz pojedu bez svetel a blinkru....kdyby chcipla tak ju nahodim pres auto...
|
Autor: |
Nejt [ pát 06. čer 2008 12:18:27 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
No já nejsem elektrikář, takže teorii ti neřeknu, ale řeknu to takhle... nouzově jsem to dělal snad stokrát, kdekoliv se objevil ochotnej chlápek s kablama, v životě jsem neřešil, co je to za auto, resp. jakou má baterku. Připojili jsme kably, já to nahodil, kably do frcu a hurá pryč. Samozřejmě můžeš i přímo k baterce, dělal jsem to tak i tak, ale proč zbytečně lozit k baterce...? Jak už nastartuješ, tak je to samozřejmě v pohodě, jenom bacha, ať brzo nestáhneš sytič, rádo to zdechá.. ale to už asi znáš dobře sám. Takže ještě s nahozeným sytičem bych raději nic neřešil a rozjel se co nejdřív a stáhl ho částečně až po rozjezdu a úplně až po aspoň částečném zahřátí motoru.
|
Autor: |
Nejt [ pát 06. čer 2008 12:25:32 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Jinak zkoušel jsem pro tebe najít tu baterku, kterou jsem na kupoval na ročník 99 a vyšla mě tehdy na 1.100 kč! Bohužel si nevzpomenu a papíry od ní jsem někde asi upotřebil na hajzlu nebo nevím, prostě je nemám.
|
Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 12:30:46 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Nevadi,baterku sem si zjistil ktera tam patri-spis by me zajimalo kde si kupoval,ale to uz si snnad nejak poradim.Zkusim to nastratovat pres auto a uvidim-baterku tam musim dat pac ju mam doma tak to pripojim primo na nu,dik,snad to vyjde a masina bude doma...
|
Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 14:24:02 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Tak sem do ni hodil nabitou baterku a vse je v cajku,takze ted resim esi mam vubec kupovat novou baterku nebo esi je tahle dobra,nerad bych aby me zas nekde vypekla-treba ted u Kurta.Dobijite baterku pres leto?ja ted jezdim hodne casto,skoro kazdej den do hokny a z hokny takze si myslim ze se musi stihat dobijet,tak ale jak je mozny ze se me z niceho nic vybila??sakra
|
Autor: |
Nejt [ pát 06. čer 2008 15:11:41 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Mě se baterka vybila kvůli alarmu. Když je integrovanej, bere si šťávu, i když není aktivovanej. Jinak netuším.. kontrolovals dobíjení? Přes léto baterku nedobíjím, je teplo a když člověk jezdí aspoň jednou za 3 týdny, neměl by být absolutně žádný problém. Teď budu odjíždět na měsíc pryč, tak ju na dobíječku hodím, ale jinak na to peču.
Jinak je třeba proměřit celkovou kapacitu baterky. Pokud klesne její voltáž pod 10, už je to špatně a baterka už bude mít docela slabou výdrž a bude třeba ji častěji dobíjet nebo pro klid rovnou vyměnit. Mě tehdy baterka klesla na nějakých 8V a když motorka stála déle než dva dny, už byl problém ji rozjet, naštěstí mám garáž na kopci, tak jsem ji nakonec vždycky nahodil, ale tohle není řešení. Jak říkám, tohle není ani spočítaný ani teoretické vysvětlení, tohle je moje zkušenost s chováním baterky na SV 650 99.
|
Autor: |
ewans [ pát 06. čer 2008 17:02:45 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Ok,nejak promerim a uvidim...
|
Autor: |
Jimbo [ sob 07. čer 2008 11:29:58 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
No tos k tem kabelum, neni to absolutne problem, tebe zajima akorad udaj ze baterka ma 12V, a ten zdroj od koho chces startovat (auto) musi mit taky 12 V, ja mam zatim zkusennost ze sme takhle s kamosem nahazovali CBR600F a nebyl problem, ale hodnekrat nam to chciplo, tak na po3 uz se to drzelo... A k tomu dobijeni, presne jak psal neith, je to teplo a navic kdys jednou za cas vyjedes tak by se to melo dobijet, a ty kdys stim litas do hokny tak tuplem. Nevidim duvod proc bys mel nabijet, pokud se covek stara dobre o baterku tak mu bez nabijeni vydrzi treba i 5 let... Navic bacha na to nabijeni, je potreba impulsni nabijecka nikoli klasicka... Chce to nechat masinu treba den stat a pak zmerit napeti, nemelo by byt pod 11V... Tak ja se neska nebo zetra teda stavim a zmerame to
|
Autor: |
p.ninja [ sob 07. čer 2008 14:24:11 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
no hele já koupil od akumi, která stále asi litr, já to měl po slevě asi za 700,-Kč, ale to se tě netýká a šlape normálně.
|
Autor: |
popi [ sob 07. čer 2008 23:34:09 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Neith píše: v životě jsem neřešil, co je to za auto, resp. jakou má baterku. Připojili jsme kably, já to nahodil, kably do frcu a hurá pryč tak bacha na liazky.... neb. jiný podivnosti co mají 24V
|
Autor: |
popi [ sob 07. čer 2008 23:35:22 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
jinak jsem mašinu taky startoval přes kabely.... Jen je dobrý auto nastartovat portože i ta motorka má celkem velkej odběr a pokud ještě nechce chytnout, taky by jsi potom nemusel ani s autem odjet
|
Autor: |
Jimbo [ ned 08. čer 2008 1:54:18 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Tj, tak to snad kazdyho napadne ze kdy uvidi jednou tak velkou baterku nez je v aute, treba ta liazka tak ze to ma vic clanku a tim padem vic voltu, to by byl pruser Jinak jak pise popi, stejne jak kdys startujes auto pres kabely, nahodit auto, zapojit minusovej pol, pa ka opratrne plusovej, nekdy to jiskri trochen, a pak teprve startovat,jak uz sem psal tak tu CBR sem nahodil az na po 3ti, to ste meli videt jak te octavce 1.9 TDI padaly otacky, cili sme to meli jeste lehce pod plynem, zase tak lehce to neslo...
|
Autor: |
stafflik [ ned 08. čer 2008 14:01:06 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
99% náklaďáku má 24 voltu. Neni to počtem článků, nebo velikostí baterky, prostě só tam ty baterky dvě...
|
Autor: |
popi [ ned 08. čer 2008 15:37:28 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
stafflik píše: 99% náklaďáku má 24 voltu. Neni to počtem článků, nebo velikostí baterky, prostě só tam ty baterky dvě...  no tak nezáleží kolik je tam baterek, ale jak jsou zapojený( serie/paralel) a kolik voltů dávají jednotlivé články...
|
Autor: |
Jimbo [ ned 08. čer 2008 15:47:16 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
presne tak...
|
Autor: |
stafflik [ ned 08. čer 2008 16:43:52 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
Eště sem neviděl aby olověné článek dával vic jak 1,5 voltu...(lip řečeny olověné článek=1,5V) A 24 voltovou baterku v autě sem viděl jednó. Náklaďáky sou na 24 a je jedno jak máš řešeny baterky. Jenom ty mali ludry só na 12... Jasny že mužeš mět čtyry baterky a bude ti to dávat podle zapojeni klidně 12V, ale o tym sem se nebavil...Velikost baterky ovlivňuje jenom kapacitu, ne volty. To by ta baterka musela mit vic článků a jak řikám to sem viděl jednou v životě.... Jedna baterka 12V, proto se to řeši dvěma. Tak je naprostá většina náklaďáku.. Jo eště třeba Vétřieska je řešená jinak. Ta má dvě baterky,fachči na dvanáct, jenom při startu se zapoji aji druhá baterka a fachá to na 24..... Ale taky nevim eši to má eště nejaky auto...
|
Autor: |
ergevan [ ned 08. čer 2008 17:43:33 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Baterie |
stafflik píše: Eště sem neviděl aby olověné článek dával vic jak 1,5 voltu...(lip řečeny olověné článek=1,5V) A 24 voltovou baterku v autě sem viděl jednó. Náklaďáky sou na 24 a je jedno jak máš řešeny baterky. Jenom ty mali ludry só na 12... Jasny že mužeš mět čtyry baterky a bude ti to dávat podle zapojeni klidně 12V, ale o tym sem se nebavil...Velikost baterky ovlivňuje jenom kapacitu, ne volty. To by ta baterka musela mit vic článků a jak řikám to sem viděl jednou v životě.... Jedna baterka 12V, proto se to řeši dvěma. Tak je naprostá většina náklaďáku.. Jo eště třeba Vétřieska je řešená jinak. Ta má dvě baterky,fachči na dvanáct, jenom při startu se zapoji aji druhá baterka a fachá to na 24..... Ale taky nevim eši to má eště nejaky auto...
Tak pokial viem, tak oloveny clanok ma 1,9-2,2V. Vybity clanok ma 1,6V. Ak klesne napatie pod hranicu 1,6V, tak dochadza k poskodeniu clanku.
|
Stránka 1 z 2 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|