Home SV Forum SV a vse kolem nich Doplňky a tuning Pružiny progresiv + centrálka ze ZZR
Právě je čtv 28. bře 2024 21:11:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Návod na upgrade zadního tlumiče.
Nový příspěvekNapsal: sob 20. úno 2016 18:20:53 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. zář 2014 17:20:46
Příspěvky: 121
Rozhodl jsem se, že bych rád vyměnil zadní tlumič za něco lepšího, než je tam od výroby. No když jsem zjistil, že na CZ webech není prakticky nic pořádně napsaného, musel jsem na ENG weby. Napadlo mě, proč to nezpracovat nějak rozumně do češtiny pro ostatní, co mají stejný plán?
Tak jo, snad to bude mít hlavu a patu.


Všichni asi víme, že SVčko je na tom s podvozkem poměrně špatně. Jsou tu pro mě dvě známé varianty, jak to zlepšit. Samozřejmě už hledáme něco, co je plně stavitelné.
1.) „Poměrně“ finančně náročná varianta, koupit aftermarket tlumič od firmy jako je Ohlins, Penske, Matrix a podobně. Tlumiče od cca 1o ooo,- a vejš.
2.) Koupit tlumič z jiné motorky a hodit ho na SVčko.
Problém je v tom, že ne všechny tlumiče jsou natolik stejné s tím z SV, že by se dali jen vyměnit. Některé vyžadují řezání do boxu pro baterku, jiné do boxu na nářadí a určitě se najdou i další jiné potřebné úpravy.
Já bych radši zvolil variantu dvě.

Na výběr je z několika tlumičů. Nejčastěji se používají tlumiče z Kawasaki ZX-10R 06-07, ZX14 06-08, Suzuki SV1000 03-07 a Suzuki GSX-R.

Záleží na váze jezdce (v plné polní), v tom co zrovna nabízí na inzerci, na rozpočtu, na odvaze se vrtat v motorce a smířenosti s tím, že to sice bude změna k lepšímu, ale bude se trochu řezat.

Jako první je potřeba zjistit, tuhost pružiny.

Výrobní tuhost pružiny:
1999-2002 SV650 a SV650S 510 lbs/inch pružina
2003-2008 SV650 a SV650S 430 lbs/inch pružina

Doporučovaná tuhost pružiny 1. generace SV650 a SV650S:

54 – 72,5 kg jezdec – 625 lbs/inch pružina
72,5 – 86 kg jezdec – 650 lbs/inch pružina
86 – 102 kg jezdec – 675 lbs/inch pružina
102 – 118 kg jezdec – 700 lbs/inch pružina

Doporučovaná tuhost pružiny 2. Generace SV650 a SV650S

54 – 72,5 kg jezdec – 475 lbs/inch pružina
72,5 –86 kg jezdec – 500 lbs/inch pružina
86 – 102 kg jezdec – 525 lbs/inch pružina
102 – 118 kg jezdec – 550 lbs/inch pružina


Přikládám tabulku, kterou jsem našel na internetu. Podle „tabulky“ uvedené výše zjístíš, jak tuhou potřebuješ pružinu a v tabulce koukáš po kolonce „lb/in“.
Ikdyž není uplně kompletní, zobrazuje pár vybraných zadních tlumičů a jejich parametry. Nejsem si jist 100% správností tabulky, takže bych si to případně někde ověřil.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IIrxmjyvwgXI-tWVbi4f0P5GhcMPC7CxXQCZ6dYVad0/edit#gid=1

Kawasaki ZX-10R 06-07: Asi nejlepší varianta. Bohužel poměrně těžko realizovatelná, protože od doby, kdy se přišlo na to, že se tato výměna dá uskutečnit, šly ceny a poptávka po nich neskutečně nahoru. Tzn. najít tento tlumič je na delší dobu, a když už se poštěstí, cena je někde okolo 3-3,5 tisíc.
Jsou totiž „bolt in“, neboli padnou bez nějakých velkých úprav. Ano, je u nich malá úprava, ale to jen taková, že se musí koupit spodní šroub+matka od tlumiče. Co mi sdělil jirinsv, tak sedí šroub a matka tlumiče z GSX-R. Je prý dostatečně pevný a má potřebnou délku.
Parametry šroubu: M10×1,25×55 a odpovídající jistící matice.
Číslo šroubu: 09103-10143, Matice: 08319-31107.

Co se týče tohoto tlumiče, je o 8mm delší než originální SV tlumič, což znamená zvýšení zadku o údajné 2 cm (nemám změřeno, beru z toho, co čtu). Zvýšení zadku prý změní jen ovladatelnost motorky a to k lepšímu. Je prý hravější. Jde to samozřejmě vyřešit výměnou kostí přepákování, což ale není doporučované, protože se pak změní úhel uložení tlumiče, což může zapříčinit jeho nesprávné fungování. Tlumič je podle tabulky výše pro lehčí jezdce.

Kawasaki ZX-14 06-08: Stejně tak jako tlumič ze ZX-10R padne přímo na místo. Jako jediné bych čekal zase výměnu spodního šroubu+matky tlumiče.
Tenhle tlumič má už ovšem správnou délku (330mm) tak jako originální zadní tlumič, tudíž se nekoná žádné zvednutí zadku a případné změny kostí a podobné hovadiny :-D. Samozřejmě, podle přiložené tabulky je vidět, že je pro těžší jezdce.

Suzuki GSX-R 1000 05-06: Hodně používaný centrál, ovšem při jeho instalaci je potřeba vyřezat díru do boxu pro baterku a sehnat menší. Pokud se tak neučiní, nádobka tlumiče drhne o box. Jeho další chyba je, že po namontování jde zadek o cca 2cm dolů. Dá se to vyřešit jinýma kostma, ale zase, změní se úhel tlumiče a neví se, jestli mu to nějak nevadí.
Varianta jedna je, nechat ho jak je, druhá je taková, že o co klesne zadek, tak se popustí předek. Ani jednu variantu nemám ověřenou, je to všechno jen to, co jsem přečetl na zahraničních fórech.

SV1000 03-07: O téhle výměně jsem se nedočetl prakticky nic. Podle uvedené tabulky je tlumič kratší o 5mm, podle druhé tabulky je zase stejně dlouhý. Každopádně co se ví, tak sedne přímo na místo. Nemá o moc tužší pružinu než origo centrál, ale je plně stavitelný, což je určitě zlepšení oproti originálu. Navíc potěší cenovkou, je to něco kolem 1-1,5 tkč.

Jak rozeznat ZX-10R 07 od ZX14 06-08:
Tlumič ze ZX-10R může mít dvě barvy. Zlaté tělo s červenou pružinou a nádobkou umístěnou do pravého úhlu od těla tlumiče nebo černé tělo se stříbrnou pružinou. V tom druhém případě může byt ale velice lehce zaměněn za tlumič ze ZX14 který má stejné barvy. Proto zde sepíšu rozdíly, díky kterým se dají od sebe rozeznat.

Oba mají černé tělo a stříbrnou pružinu.
ZX14 má ale tužší pružinu než ZX-10R.
ZX14 je o 8mm kratší než ZX-10R.
ZX14 má štelovací vrchní šroub a spodní šroubek stříbrný. Spodní šroubek není úplně v ose tlumiče, ale je umístěn pod úhlem 45 stupňů.
ZX10 má vrchní štelovací šroub černý a spodní šroubek je v ose tlumiče a má černý okraj.

Přikládám i foto kde jsou vyznačené rozdíly.

Tlumič ze ZX14
Příloha:
Poznámka: ZX14
ZX14.jpg
ZX14.jpg [ 519.38 KiB | Zobrazeno 5154 krát ]


Tlumič ze ZX-10R
Příloha:
Poznámka: ZX-10R
ZX-10R.jpg
ZX-10R.jpg [ 543.22 KiB | Zobrazeno 5175 krát ]


Snad to nějak někomu pomůže, dal jsem si s tím docela prácu.
Kdyby jste našli nějaké chyby, určitě mi napište, opravím to.
:hello: :wave:

_________________
Honda CBR125R K6 >Suzuki SV650 N K4


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 20. úno 2016 20:40:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 13. dub 2012 13:43:00
Příspěvky: 65
Pecka, myslim ze je zde receno vsechno. Pekne zpracovane, urcite to majitelum SV hodne pomuze.
Aby tohle tema neupadlo v zapomeni, doporucuju jej zpracovat i primo na web suzukisv.cz.

Michal

_________________
Suzuki SV650S K3 -> prodáno
Suzuki SV1000S K3 -> aktuální


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 20. úno 2016 22:11:05 
Offline
záklaďák

Registrován: ned 09. lis 2014 19:00:23
Příspěvky: 73
Mám na svém SV tlumič ze ZX6R (636) 03-04, sehnal jsem ho za 1500 ve velmi hezkém stavu a nemůžu si ho vynachválit, jediné mínus je potřeba předělání komplet podsedlovky s baterkou a je vhodnější udělat zhruba milimetrovou podložku do spodního oka, je o to širší a nelíbilo se mi stahovat ten hliník.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 20. úno 2016 22:34:32 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. zář 2013 15:12:46
Příspěvky: 39
Ja si prihodim svoje (SV650S K3):

Mam central z GSX-R 1000 K6 (predek z GSX-R 600 K5, takze nemuzu soudit, jak moc to ovlivni chovani motorky). Montaz je docela zlo, laboroval jsem s tlumicem skoro dve hodiny, nez konecne prosel kyvkou. Co bylo potreba udelat - vyndat baterku, vyriznout dno battery boxu a baterku presunout pod sedacku spolujezdce. Staci tam odrezat par plastovejch pacek a zbytecnejch vystupku z podsedlovky a sedne paradne. Zarazil jsem ji o jednu z plastovejch pacek pred ridici jednotkou. Samozrejmosti je prodlouzeni a znovunavedeni kabelu k baterce.

Cim si nejsem jistej, je pouzitej spodni sroub. Co si pamatuju, jeden (SV nebo GSX-R) mi drhnul o kost, vyreseno podlozkou. Kratsi delka tlumice byla vyresena prepackem (+40mm "jack up").

Co se tyce rezani boxu na baterku, ne vzdy je to potreba. K3 jsou trochu specificky (radicka, zadnej tuulbox atd... ). Par lidem na SVrideru se povedlo namontovat a nic nerezat (ale tohle nemam uplne overeny, mozna se to tykalo tlumice z jinyho roku).

_________________
Modifikace na SV650S K3:
GSXR - kotouce 1000K1, trmeny 750K6, vidle 600K5, brejle 1000K4, central 1000K6
SV1000 - predni kolo/oska
Svody Arrow, stavitelny riditka/stupacky, brzdova pumpa R6 2008
Co jeste bude - zadni kolo z GSXR 600K6 a 180/55 guma. Ha!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz