Home SV Forum SV a vse kolem nich Doplňky a tuning Laděný výfuk - seřízení karburátoru
Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Laděný výfuk - seřízení karburátoru
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=23&t=4714
Stránka 1 z 1

Autor:  Rolda89 [ ned 09. lis 2014 19:23:27 ]
Předmět příspěvku:  Laděný výfuk - seřízení karburátoru

Zdravím, chtěl bych se zeptat na zkušenosti se seřízením karburátorů při montáži laděného výfuku. Jedná se o SV 650 rok 2002, koupil jsem ji s Creptusem, přes léto nebyl nějak čas to řešit, svíce sou úplně bílý (vyměněný před 2tis km) a občas si plivne do sání (při vrknutí plynem). Teď jsem sundal karbce, všechno omyl, vyfoukal vzduchem. Šroubky bohatosti byly seřízený oba jinak jeden měl 2a1/2 otáčky a druhý přes 3, zkusil jsem teď oba seřídit na 3 otáčky a zvednout jehly o zářez, zdálo se mi že dost pomalu klesaj otáčky, jako by to bylo se sytičem. Jehli jsem znova schodil na původní nastavení. Hledal jsem tu ve fóru, něco podobného se řešilo někdy v květnu, ale žádný výsledek tam nebyl napsanej. Hlavně by mě zajímalo jestli je možný to bez přetriskování nějak normálně naladit. Děkuju za každou radu ;)

Autor:  Franta. [ pon 10. lis 2014 13:07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

Ja si o tom zatim jen ctu, ale tohle by se te mohlo tykat: http://mickk.net/motorcycle/documents/R ... _Notes.pdf

Carburetor Backfiring
Normally caused by either a loose ignition wire, an air leak on the intake manifold, an overly lean air mixture screw
setting or clogged Pilot Jet.

Taky tam pisou, ze pokud bys musel pilot screw povolit o vic nez 3.5 otacky (zvysujes bohatost), tak potrebujes pilot jet s vetsim prumerem.

No a posouvanim jehel se meni bohatost ve strednich otackach, ale to uz jsi udelal. Kdyz jsi tam nastavil moc bohatou smes, tak to taky strilelo do sani?

Too Rich - If acceleration is crisp but the engine hesitates or staggers as the throttle is quickly closed from 3/4 to
1/2 throttle, the mixture is too rich. Lower the Jet Needle one notch (i.e. make it leaner) and repeat the test. The
needle will be correct when acceleration is crisp at mid-rpm yet the engine does not load up when you wind the
throttle back down.

Autor:  Rolda89 [ pon 10. lis 2014 13:25:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

Díky to si doma přečtu, vypadá to zajímavě a mohlo by to pomoct. Četl jsem že při vyšroubování o víc jak 3 otáčky může šroubek vypadnout, nevím co je na tom pavdy. pak už to do sání nestřílelo, ale jak sem psal, bylo to jak na sytiči

Autor:  Rolda89 [ pon 10. lis 2014 15:37:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

jdu to zkusit projet s jehlama vejš o jeden zářez, ať se mám od čeho odpíchnout :)

Autor:  Rolda89 [ pon 10. lis 2014 19:21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

takže jehly o zářez víš nemají na barvu svíček žádný vliv a jsou pořád bílé, ale na projevu motoru je to hrozně znát, jde o hodně líp od spodu hezky se zvedne už od 2tisíc, předtim jsem musel podřazovat na 6, až sem sí říkal, že je to jinej motor a při ubrání skoro nestřílí. Jediná chyba, tak pří zastavovaní z kopce hodně klesnou otáčky, jako by se ulejval, zítra ještě zkouknu hladiny karburátorů a dám jehly nejvejš, ať se ukáže, jestli to má na barvu svíček vůbec nějaký vliv

Autor:  Franta. [ úte 11. lis 2014 11:00:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

To rad slysim, ze to jede lip. Sam to potrebuju poladit, nez se motor roztoci tak se nic nedeje a pak najednou skokovej narust sily utrhne v zatacce kolo. Ted s vetsima vackama je to jeste vic patrne.

Sroubek by s vic nez trema otackama vypadnout nemel, spis jde o to, ze dalsim povolenim uz se pruchozi plocha nezvetsi - musi se zvetsit pilot jet.

Na jehlach se da udelat jeste dalsi levna uprava - "needle shimming" (je to uz zmineno i v literature nahore, tady je dalsi popis http://www.reocities.com/catpoopman/howtoshim.html). Jestli jsem to dobre pochopil, tak se na jehlu da extra podlozka, takze pujde nastavit jeste bohatsi smes.

Autor:  Rolda89 [ úte 11. lis 2014 19:35:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

Dneska jsem na zkoušku dal origo výfuk, s "nalaďeným" karburátorem jako včera (jehla na 3 zářezu z hora a 3 otáčky šroubku), svíce opět bílý (standart CR8E) takže bych se chtěl zeptat, jaký je základní nastavení jehli a šroubku (měl jsem 2. zářez z hora a 2 a1/2 otáčky). Musim říct, že včera ten motor jel opravdu dobře, akorát to padání otáček při prudkým dobrždění, dneska jsem tam zkusil dát vložku a pak to bylo o hodně lepší..

Autor:  Rolda89 [ pon 24. lis 2014 19:29:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Laděný výfuk - seřízení karburátoru

Řekl bych, že se mi v rámci možností povedlo doladit motorku celkem do pěkného stavu, třeba se to někomu bude hodit. Určitě se vyplatí karburátory kompletně vyčistit a seřídit (hladinu, snímač klapky, podtlaky..). Jehly jsem nechal na třetím zářezu z hora a šrouby bohatosti na 2 a 1/2 otáčky (při 3 otáčkách padali otáčky pří sklonu motorky dopředu nebo do zadu, asi se lehce ulejvala, teď naprosto v pořádku) a výsledkem je opravdu znatelně lepší zátah od spodních otáček, lepší reakce na plyn, poblafává do výfuku znatelně míň, hlavně při otáčkách 2500 a míň, při vyšších je vše v pořádku, ale to je dáno prostě otevřeným výfukem. Nevím jestli se nějak hnula spotřeba, ale řekl bych že spíš ne ( řekl bych že na dosážení a udržení stejný rychlosti mi stačí míň plynu). Plyn jde celkově lehčeji, nikdy jsem neměl problém se studenými starty, vždy na první naskočila ihned, stále ještě jezdím a musim říct, že starty jsou ještě o hodně lepší a i studená pěkně běží. Kdyby někdo chtěl poradit s vyčíštěním a seřízením rád pomůžu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/