|
Právě je pát 16. kvě 2025 0:17:05
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lukas cz
|
Napsal: pon 15. pro 2014 19:05:34 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 15. pro 2014 17:31:03 Příspěvky: 39
|
Uvažoval jste někdo o vypínači světel ??? Já byl z předchozí motorky zvyklej světla zapínat a vypínat manuálne . Ale o to ani tak nejde . Jde mi spíš o to, že při startování jsou světla zapnute , tudíž baterie dostává zabrat a asi se dříve vybije. Díky za nápady
_________________ SV 650 N stříbrná 2003 , SV 1000 N modrá 2003
|
|
Nahoru |
|
 |
Martas607
|
Napsal: sob 07. bře 2015 15:53:53 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 01. bře 2014 18:38:49 Příspěvky: 48
|
Tohle by mě taky zajímalo, oživuji téma.
|
|
Nahoru |
|
 |
shark
|
Napsal: sob 07. bře 2015 16:21:18 |
|
 |
Administrátor |
 |
Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12 Příspěvky: 6566 Bydliště: Praha
|
tak vypinac na svetla neni problem, staci prerusit privod a dat tam vypinac jenze to pak zapomenete zapnout takze druha vec je dat na vypinac didu ktera bude svitit kdyz budou svetla vypnuta, nejlip nejak neprijeme cervene do xichtu ale fakt echt aby to i na slunci zarilo to by moh napsat rasicek jak to nazpojit ve finale podle me blbost, zbytecna prace a pri nezapnuti nejsi tak dobre videt
_________________ (2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5) > (2021) SV650RR K8 + GSX-R1000 K6 + CBF600S-ABS K6
|
|
Nahoru |
|
 |
RASíček
|
Napsal: sob 07. bře 2015 23:47:40 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 13. bře 2011 0:14:59 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha
|
No, myslím, že Suzuki ani nikdo z nás tady neřeší "problém" se svítícími světly při startování. O baterku bych se fakt nebál. Měnil jsem ji poprvé při cca 30tis.km a myslím, že u ostatních to nebude výrazně jinak a baterka zas není taková investice... Teda nejsem žádnej elektrikář, ale pokud bys fakt měl tu potřebu, tak asi není nic jednoduššího, než dát přepínač: zapnutý světla=vypnutá kontrolka a naopak. Je jedno, jestli by jako kontrolka byla žárovka nebo (klasická) LEDka (s odporem cca 1000 Ohmů do série). Další způsob by mohl být i pomocí relátka, ale asi zbytečně složitý... Já osobně jsem si s radostí oproti Yamaze zvykl na ten luxus na světla prostě nemyslet a vědět, že jsem vždycky vidět. Jak se znám, určitě bych jednou zapomněl světla zapnout, sejmula by mě nějaká bloncka v plecháči s mobilem u ucha. Takže i kdyby baterka odešla třeba o 3 roky dřív, rozhodně to za to stojí. Zase je fakt, že jsem kolikrát v garáži něco montoval, potřeboval mít zapalování zapnutý a světla ne...
_________________ BlahoSlaVeni budiž SV
|
|
Nahoru |
|
 |
Martas607
|
Napsal: ned 08. bře 2015 17:05:36 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 01. bře 2014 18:38:49 Příspěvky: 48
|
No dá se koupit za pár kaček vypínač, ale jeden elektrikář mi říkal, že se to tam nemá dávat, něco tam hrozí, teď nevím co, ale říkal jedině obvod s relátkem tuším.... Jinak se to může nějak spálit nebo co.
|
|
Nahoru |
|
 |
RASíček
|
Napsal: ned 08. bře 2015 17:27:05 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 13. bře 2011 0:14:59 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha
|
No nevím, rozum mi dává, že vypínač (nebo přepínač) způsobí rozpojení obvodu, což je - podle mně - totéž jako např. přerušení (shoření) vlákna žárovky, prosté vypadnutí konektoru v parabole nebo uklepání přívodního drátku. Určitě se něco z toho někomu z vás stalo... To by se tedy to "něco" muselo spálit i v takovýchto případech...
_________________ BlahoSlaVeni budiž SV
|
|
Nahoru |
|
 |
zdeněk
|
Napsal: ned 08. bře 2015 18:05:11 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Musel bys dát spínač,který vydrží dost velký proud.Pokud máš S model,tak nezapomeň,že máš dvě žárovky po 55W.Proto ti doporučil zapojení přes relé,které se na vysoký proud snadno sežene.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
 |
speedymratin
|
Napsal: ned 08. bře 2015 19:49:38 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 30. dub 2013 3:42:08 Příspěvky: 237 Bydliště: Hradec Králové-Pardubice
|
zdeněk píše: Musel bys dát spínač,který vydrží dost velký proud.Pokud máš S model,tak nezapomeň,že máš dvě žárovky po 55W.Proto ti doporučil zapojení přes relé,které se na vysoký proud snadno sežene. jj, Zdenda má pravdu. Když to spočítaš 2x 55W a hlavně musíš myslet na Ampery, tak takový vypínač bude velký na motorku. Nejlepší bude spínací relé. Osobně bych se na to vys....l. Pokud tam bys měl xenony nebo nějaké LEDky, které na starty pláčou, asi bych do toho šel. ALE, kdo dnes má na moto xenony a LEDky??? Žárovkám je jedno, jestli svítí při startovaní moto a baterka to taky zvládne. Určitě mě zajímá, jak to uděláš a držím palec pro tvůj úspěch a dokonalou prácičku. 
_________________ SV 650S -> SV 1000S K7
|
|
Nahoru |
|
 |
RASíček
|
Napsal: ned 08. bře 2015 20:30:01 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 13. bře 2011 0:14:59 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha
|
Já bych ten přepínač tak úplně nezatracoval, i když jsem si neuvědomil, že se jich takových moc nedělá, většina je sice na 250V, ale jen tak na 3A. Máme-li 2 žárovky po 55W, jeto dohromady 110W. 110W/12V je cca 9,2A. v GM electronic jsem našel tenhle na 250V/A6A: http://www.gme.cz/p-c1720hosw-p631-181Samozřejmě relátko je asi lepší, použitelné je třeba tohle z GES electronic: http://www.ges.cz/cz/rele-4-26-200-GES05701357.html, zapojení se dá vymyslet podle tohoto: Příloha:
rele1.jpg [ 17.07 KiB | Zobrazeno 7905 krát ]
nebo tohoto: Příloha:
rele2.jpg [ 22.72 KiB | Zobrazeno 7870 krát ]
, ALE já osobně bych si radši užíval ten luxus na světla vůbec nemyslet...
_________________ BlahoSlaVeni budiž SV
|
|
Nahoru |
|
 |
RASíček
|
Napsal: ned 08. bře 2015 20:50:21 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 13. bře 2011 0:14:59 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha
|
Vlastně by mě spíš zajímalo, kam bys chtěl ten vypínač umístit, případně i tu kontrolku. Ono k tomu přepínači (i kontrolce) totiž povede "pár" drátků, který je určitě potřeba schovat, relátko se taky musí dát někam (do sucha...). Jestli máš Sko, tak asi není takový problém, do kapoty se toho vejde spousta, ale i tak to musí být někde po ruce. Na Nku to bude větší problém, tam moc není kam. Já si dělal taky nějaký kontrolky, napájení navigace a bez přídavného panelu se to neobešlo... (Mám to v galerce v vyfocený)
_________________ BlahoSlaVeni budiž SV
|
|
Nahoru |
|
 |
crowack
|
Napsal: čtv 09. črc 2015 14:01:52 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 10. črc 2014 21:50:51 Příspěvky: 81 Bydliště: Moravská Třebová
|
Omlouván se, že oživuji poněkud starší téma, ale myslím si, že k této otázce nepadla jedna důležitá věc: Jde o to, jestli je potřeba opravdu světla vypnout, aby se dalo jezdit bez světel (výlet na ukrajinu, svítící motorka je tam magnet na policajty, místní nesvítí, turisti jsou pro fízle pojízdný pokladničky) - pokud je třeba je opravdu vypnout, pak jde fakt o to, přerušit přívod a spínat světla spínačem přes relé, řešit signalizaci atd. Pokud jde jen o to, šetřit baterii při startu (ony se ty ampéry zepředu i zezadu nasčítají a pokud je slabší baterka, je každý ampér dobrý), nejjednodušší je použít rozpínací relé. Ovládací okruh připojit na spínač startéru, a spínacím okruhem přerušovat napájení světel. V praxi to bude fungovat tak, je jakmile zmáčknu tlačítko startéru, světla zhasnou, a jak přestanu startovat, zase se rozsvítí. Blbovzdorné, jednoduché a funkční. Pro totální šetření by se dal stvořit nějaký plošňáček, co po zapnutí zapalování čeká na impuls od startéru a pak čeká trimrem nastavený interval, než světla zapne, ale to už je dost složité oproti předchozímu řešení.
_________________ SV 650 (N) 2002 z IT. "Nachystejte květináče, na Vánoce jsem zpátky!"
|
|
Nahoru |
|
 |
Kožis
|
Napsal: čtv 09. črc 2015 22:34:37 |
|
 |
nováček |
 |
Registrován: čtv 09. črc 2015 16:39:48 Příspěvky: 3 Bydliště: Hrabůvka
|
Dalo by se do okruhu světel vložit relé na denni sviceni. Má napěťové spínání. To znamená že při zvýšení napětí v síti sepne a při poklesu napětí rozepne. V praksi to funguje tak, že pokud otočíš klíčem a zapneš přístrojovku, světla nesvití. Jakmile nastartuješ, altík začne dobíjet, tím se ti zvíší napětí v síti, relé sepne a světla svítí. No a když vypneš motorku chcípákem, alternátor ti přestane nabíjet, světla svým odběrem sníží napětí v síti a relé rozepne, ale přístrojovka je furt zapnutá. Pak záleží na zapojení toho relé, jestli se napájení relé zapojí na stálý proud od baterky, nebo na spínaný proud od klíčku. Samozřejmě je potřeba zjistit jak a čím jsou spínaná světla v origo zapojení a potom do okruhu vložit výše jmenované relé. Také je třeba zvlolit relé s patřičnými spínacími proudy. Např. aby spínalo při 13,5v a vypínalo v 13,0V
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|