Právě je stř 01. kvě 2024 17:34:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 22:42:14 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
jen zvidava otazka .... co to je za hodnoty? :D

ted fakt nevim ... proto se ptam ... pac nam leze na brzde graf s hodnotama neco ku necemu ... idela by mel byt neco kolem 13,8 : 1 ... z tohoto jse trosku vedle :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 22:45:18 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
popiSV píše:
no já nevím, moc křivej jsem sice neviděl, ale myslím si že by měla bát rovna 1 aby byl dodržen správný stechiometrický poměr vzduchu a paliva


myslim ze to neni velka odchylka,stejne to v servise naladi a pak jezdis zmeni se podminky-teplota vzduchu,motoru,vlhkost tlak a je to trochu jiny......muj nazor.ale je jasny ze se to musi motat kolem 1 kolik je maximalni odchylka nevim.....

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 22:47:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Mno já tomu moc nerozumím, nebo jako rozumím jak to popi myslím, ale moc křivek bohatosti sem zatím neviděl tak nevím...
Nicméně budu panu Frankovi věřit že je to OK, přece jenom je to špička na japonce...
Až si pro to pojedu tak to sním rozeberu co a jak...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 22:49:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
mateSAS píše:
jen zvidava otazka .... co to je za hodnoty? :D

ted fakt nevim ... proto se ptam ... pac nam leze na brzde graf s hodnotama neco ku necemu ... idela by mel byt neco kolem 13,8 : 1 ... z tohoto jse trosku vedle :(

v pravo má stupnici pro lambdu...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:16:22 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
popiSV píše:
no já nevím, moc křivej jsem sice neviděl, ale myslím si že by měla bát rovna 1 aby byl dodržen správný stechiometrický poměr vzduchu a paliva


Máš pravdu.Má to dost bohaté.Lambda stechiometrický poměr je výpočet.Ideal je 1.
Proto máš tzv.lambda sondu,/to je kyslíkový senzor/,která má za úkol ten poměr hlídat.
Na emisích je povolený poměr v rozmezí 0,970až1,030.Co je pod 1 je bohatá směs,co je nad1 je chudá směs.
Stechiometrický poměr se udává v AFR abenzín má asi14,6:1.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:26:35 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
nicmene .... proc 14,6? kdyz ideal je tusim kolem 13,8?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:31:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
zdeněk píše:
popiSV píše:
no já nevím, moc křivej jsem sice neviděl, ale myslím si že by měla bát rovna 1 aby byl dodržen správný stechiometrický poměr vzduchu a paliva


Máš pravdu.Má to dost bohaté.Lambda stechiometrický poměr je výpočet.Ideal je 1.
Proto máš tzv.lambda sondu,/to je kyslíkový senzor/,která má za úkol ten poměr hlídat.
Na emisích je povolený poměr v rozmezí 0,970až1,030.Co je pod 1 je bohatá směs,co je nad1 je chudá směs.
Stechiometrický poměr se udává v AFR abenzín má asi14,6:1.


No jak říkám, nejsu na to odborník, tak daleko nevidím, ale že by mně napsal že je to good a vy mně tady napsali že to mám moc bohatý, no nevim...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:33:20 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
ve spodnich otackach se podari idealne odladit malokterou motku ..... :( dycky to je cestou nejmensiho zla :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:38:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Asi jo, zase na druhou stranu, spotreba se me nezvedla s ladakem, nestrili me ve svodech nespalena smes...takze ja su spokojene, zvuk taky pěknej, nějakej ten koník je tam taky, takže :good:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pon 03. lis 2008 23:52:14 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
mateSAS píše:
nicmene .... proc 14,6? kdyz ideal je tusim kolem 13,8?



Je to mírně do bohata a to je zcela OK.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 0:11:07 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
matesas_Tady je to docela pěkně vysvětlený
Princip a použití Lambda sondy
Antonín Vojáček, 13 Červen, 2006 - 18:56

* Měření­ a regulace


Jistě každý, kdo se trochu zajímá o auta, už někdy slyšel o Lambda sondě, která ve výfukovém potrubí automobilu měří výfukové plyny a dává signál pro řízení spalování motoru. Patrně už ne každý ví, co přesně Lambda sonda měří a na jakém principu funguje. Pro ty, co se to chtějí dozvědět, by mohl posloužit následující článek.

To, co se nazývá Lambda sonda, je ve skutečnosti senzor kyslíku ve výfukových plynech, který je nutný pro řízení spalování motoru s třícestným katalyzátorem, aby bylo dosaženo snížení koncentrace škodlivých látek ve výfukových plynech. To znamená, že Lambda sonda měří koncentraci kyslíku ve výfukové potrubí a získaná hodnota napětí na jejím výstupu řídí poměr paliva a vzduchu v sání nebo ve válci tak, aby bylo co nejvíce dosaženo optimální směsi. Za tu se považuje tzv. stechiometrický poměr pro spalování. Ten je označován hodnotu λ = 1 a fakticky mu odpovídá poměr zhruba 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva (benzínu). Samotný lambda senzor zjednodušeně pracuje na principu baterie, kdy přítomností různé koncentrace kyslíku na mikropórovitých platinových elektrodách, mezi nimiž se nachází pevný elektrolyt, vzniká el. napětí úměrné právě rozdílu koncentrace kyslíku. Aby vše fungovalo co nejlépe, je senzor zahříván na teplotu okolo 550 °C.


Obr. 1. Nová a použitá Lambda sonda Bosch v základním provedení pro automobily
Co udává a k čemu slouží hodnota Lambda ?

Aby bylo možné se bavit o principu a úloze samotné Lambda sondy, označované také jako Lambda senzor, je nutné si nejdříve říct, co vlastně hodnota Lambda prakticky představuje, k čemu je a proč se měří.

Suchá definice hodnoty Lambda λ (Excess-air Factor) by mohla znít následovně: Hodnota označovaná jako λ (lambda) představuje součinitel přebytku kyslíku, resp. vzduchu, ve výfukových plynech, vzniklé spalováním směsi vzduchu a paliva v Ottově spalovacím motoru. Z matematického pohledu je součinitel λ (lambda) definován jako poměr motorem nasávaného, a tedy spotřebovaného množství vzduchu M k množství, které by bylo potřebné pro dokonalé spálení (Mt = teoretická spotřeba vzduchu) => λ = M / Mt.
Proč vlastně hodnotu Lambda měřit ?

Při spalování směsi paliva (benzínu) a vzduchu v poměru, tak jak to vyžaduje princip Ottova spalovacího motoru, vznikají výfukové plyny, které obsahují různé složky a plyny více či méně toxické pro životní prostředí (emise). Jejich složení a množství je výrazně závislé právě na vstupním poměru (směsi) vzduchu a paliva (fuel-air ratio), přičemž existuje určitá nejvýhodnější úroveň, kdy je vznik všech škodlivých látek co nejvíce redukováno. Tato úroveň se označuje jako stechiometrická hodnota (stoichiometric level) pro dokonalé spálení a odpovídá jí hodnota součinitele λ = 1. Pokud se k nasávanému vzduchu přidá více paliva, jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) a palivo (uhlovodíky) se spálí pouze částečně. Koncentrace uhlovodíků (látek CxHy) a oxidu uhelnatého CO ve výfukových plynech odpovídajícím způsobem stoupne. U chudé směsi (lean mixture - λ < 1) se palivo beze zbytku spálí a ve výfukových plynech zůstane kyslík. V důsledku špatného spalování stoupá podíl HC a NOx s rostoucí hodnotou součinitele λ. Na obrázku 2. je znázorněna oblast rozsahu lambda-regulace a účinnost katalyzátoru likvidovat jednotlivé plyny. Oblast hodnot λ od 1 do cca 0,88 odpovídá bohaté směsi. Příprava směsi těchto parametrů byla typická pro motory starší generace. Naopak pro motory nové konstrukce je typické, že pracují v oblasti chudé směsi s hodnotami λ až 1,15. Uvedený rozsah hodnot je dán tzv. hranicemi chodu. Pro bohatou směs leží tato hranice kolem hodnoty 0,7 a pro chudou směs kolem hodnoty 1,3. Za těmito hranicemi je směs paliva se vzduchem tak bohatá, resp. tak chudá, že již není možný chod motoru.

Obr. 2. Účinnost třícestného katalyzátoru na jednotlivé složky emisí výfukových plynů a závislost napětí Lambda sondy na hodnota λ
Lambda-regulace

Úloha měření hodnoty λ je tedy zpětná regulace směsi v motoru (engine) prostřednictvím systému přípravy směsi paliva (Fuel induction system) tak, aby bylo dosaženo požadované hodnoty koncentrace škodlivých látek ve výfukových plynech, co možná nejvhodnější pro funkci katalyzátoru (catalytic converter) vloženého do výfukového potrubí. Požadované pásmo lambda-regulace, ve kterém musí poměr vzduch – palivo ležet, je tedy velmi úzké. Pohybuje se nejčastěji v rozsahu λ = 0,98 až 1,02. Pro dosažení těchto hodnot je nutno použít uzavřený regulační okruh se snímačem, který měří koncentraci zbytkového kyslíku ve výfukových plynech. K tomuto účelu se nejčastěji používá tzv. napěťová lambda sonda.

Obr. 3. Jednoduché blokové schéma Lambda-regulace (Engine managment system = řízení směsi paliva (fuel) a vzduchu (air))

Poznámka: Třícestný katalyzátor (3-way catalytic converter) pak přeměňuje škodlivé složky CxHy, CO, NOx na vodní páru, oxid uhličitý a dusík (účinnost až 90%). Z důvodu dosažení co nejnižší spotřeby se výrobci snaží využívat co možná nejchudší směsi i za cenu vzniku zvýšeného množství oxidů dusíku NOx.
Princip typické Lambda sondy

Lambda sonda je snímač přítomnosti kyslíku ve výfukových plynech. Jde o elektrochemický člen, který na základě chemické reakce vytváří elektrický signál. Jeho výstupní hodnota se mění v závislosti na přítomnosti kyslíku ve výfukových plynech. Princip činnosti sondy je založen na chování keramického materiálu na bázi ZrO2, který se stává po dosažení určité teploty elektricky vodivým. Když vrstva keramiky při dané teplotě odděluje od sebe dvě plynné směsi s rozdílnou koncentrací kyslíku např. odděluje výfukové plyny na jedné straně od vzduchu na straně druhé, dojde k pohybu kyslíkových iontů uvnitř keramického materiálu a tím i ke vzniku el. napětí, které je úměrné rozdílu koncentrací kyslíku.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 1:00:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
pěkně popsáno :thumbsup:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 19:35:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Jimbo píše:
pěkně popsáno :thumbsup:

takže jsi z cca 60% dosáhl nehořlavé směsi zcela nevhodné pro chod motoru... to se mi nezdá moc dobré ani z pohledu laika...
Nechť se vyjádří někdo fundovaný...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 19:39:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
popiSV píše:
Jimbo píše:
pěkně popsáno :thumbsup:

takže jsi z cca 60% dosáhl nehořlavé směsi zcela nevhodné pro chod motoru... to se mi nezdá moc dobré ani z pohledu laika...
Nechť se vyjádří někdo fundovaný...

To bylo na ten článek o tom jak funguje lambda sonda... jinak podle toho co tam psali tak pod 0,8 by to nejelo, ale ja to nad 0,8 mam....
Ale jeko nejsu odbornik jako ty, vy, takze do toho nebudu kecat...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 19:46:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
podle toho co tam psali by to nejelo pod 0,7 a přes 1,3
proto říkám že jsi toho dosáhl z 60% od ideálního stavu...

No nevim, zkusil bych se na to poptat ještě v jiných firmách...

Navíc Mates co by ladič, by to měl vědět nebo být schopnej zjistit v práci...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 19:50:04 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
C je spravne ... zjistim v praci ... ncimene dneska a zitra se jdu vylejt do putyky ... cili tu nebudu :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 21:05:52 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
jimbo_Dnes jsme blíže studovali ty tvoje křivky.Není nám zcela jasné,proč tam je lambda ve voltech,když hodnota lambda je "stechiometrický poměr bez jednotek".
Další možnost je,že do výfuku někdo strčil "lambda sondu"/kyslíkový senzor/a na něm měří napětí,které senzor vyrábí a to by odpovídalo těm voltům.
I pak je jasné,že to máš bohaté.
Lambda sonda na bázi ZrO2 vyrábí podle množství kyslíku ,se kterým přichází do styku,napětí v rozsahu cca 0,1V až 0,9V,kde 0,4V je asi tak střed a co je pod 0,4V znamená obohať/směs chudá/ a co je nad 0.4V /směs bohatá/ochuď.
Správný elektr. průběh napětí z lambda sondy by měl vypadat přibližně jako sinusovka kolem 0.4V.To je výsledek reakcí říd.jednotky u vstřikování.
U karburátorů,které nemají žádnou odezvu na signál z lambda sondy by byl asi ideál cca0,45až0,50Vrovná přímka,ale tak to nikdy nebude.
V každém případě skoro trvale 0,8V je ochuď,ochuď,ochuď.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: stř 05. lis 2008 0:57:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No každopádně sním tyhle reakce pořeším, až si proto v pátek pojedu, beru vás jako odborníky, a neberu to na lehkou váhu, ale taky si pořád stojím za to, že toho pána znám, a že je to odborník, kerej by tím, že by mně kecal nasral sám sobě na hlavu, páč kdyby dál měřil a ladil tak tak si aspoň víc vydělá...

Zeptám se ho jak a co mu ta lambda měří a dám vědět...

Nicméně pochybuju, že by mě napsal že je to OK, když bych měl podle vás křivku na píču a nehorázně bohatou směs....

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pát 07. lis 2008 20:17:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak sem motku dovezl ze servisu...

tady přidávám ještě krouťák:
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=36128

Jináč k té bohatosti, vysvětloval nám to tak, že 0,7 je špatně - chudá směs, 0,9 je taky špatně - bohatá směs, a já že to mám trošku bohatší, ale nijak katastrofálně, že to ničemu nevadí, a že to štelovat by nemuselo mít lepší efekt a stálo by to možná dost peněz... takže tak...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CREPTUS
Nový příspěvekNapsal: pát 07. lis 2008 22:16:45 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Jimbo píše:
Tak sem motku dovezl ze servisu...

tady přidávám ještě krouťák:
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=36128

Jináč k té bohatosti, vysvětloval nám to tak, že 0,7 je špatně - chudá směs, 0,9 je taky špatně - bohatá směs, a já že to mám trošku bohatší, ale nijak katastrofálně, že to ničemu nevadí, a že to štelovat by nemuselo mít lepší efekt a stálo by to možná dost peněz... takže tak...



A co ti řekli k té lambdě,co to je?Nějakou tam vrazili /myslím fyzicky kyslíkový senzor/a měří její napětí.Nebo co ti k tomu grafu podali přesně na vysvětlenou.Vždyť jsem ti už psal jak to s tím senzorem je.Hodnota lambda je stechiometrický poměr a nemá jednotky,je to jen číslo.Myslím,že třeba ani sami nevědí,co měří a klasicky od zásahu odradí dle naučeného scénáře. 1. odradit cenou
2. nereaguje-li,tak termínem.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz