Home SV Forum SV a vse kolem nich Doplňky a tuning Ladáky Měření hlučnosti SV650 K3 IXIL
Právě je čtv 28. bře 2024 19:27:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Měření hlučnosti SV650 K3 IXIL
Nový příspěvekNapsal: úte 15. říj 2013 9:58:05 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. úno 2013 21:38:01
Příspěvky: 101
Bydliště: Zlínský kraj
Ahojte, měřil jsem na konci září hlučnost IXILu na své Suze SV650 K3 a jak ji ovlivní ta tlustší tlumivka + změny v akustickém spektru a rád bych se s váma podělil o výsledky. Pro detaily mrkněte sem: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=82 ... ddid=43362

Tlumivka
Obrázek

Zvukoměr
Obrázek

Pozice mikrofonu zvukoměru vůči koncovce
Obrázek
Obrázek


Naměřené hodnoty:

Případ 1: koncovka s tlumivkou

Otáčky motoru
(S/2 = 6000 ot./min,
3S/4 = 9000 ot./min) ------ Max. hladina ak. tlaku [dB(A)]
Volnoběh (1250 ot./min) ----------------- 78,5
S/2 (1) --------------------------------------- 92,7
S/2 (2) --------------------------------------- 92,9
S/2 (3) --------------------------------------- 92,6
3S/4 ----------------------------------------- 100,2

Případ 2: koncovka bez tlumivky
Otáčky motoru
(S/2 = 6000 ot./min,
3S/4 = 9000 ot./min) ------ Max. hladina ak. tlaku [dB(A)]
Volnoběh (1250 ot./min) ----------------- 84,0
S/2 (1) --------------------------------------- 99,0
S/2 (2) --------------------------------------- 98,6
S/2 (3) --------------------------------------- 98,8
3S/4 ----------------------------------------- 106,3

Akustické pozadí: 47 dB(A)

Akustická spektra:
1) volnoběh s tlumivkou (zelená), bez ní (červená křivka)
Obrázek

2) volnoběh - rozdíl spekter "s" a "bez"
Obrázek

Je dobré si to i poslechnout - nahraný zvuk, který posloužil k analýze, můžete stáhnout tu: http://uloz.to/x8zCSRu2/mereni-hluku-motocyklu-sv650n-zip

Z měření vyplývá, že tlumivka výslednou maximální hladinu akustického tlaku snižuje o 6dB. V akustickém spektru přítomnost tlumivky způsobuje posun rezonancí k nižším hodnotám a jejich mírné tlumení. Ve vyšších frekvencích (nad 500 Hz) je pak zřejmý nárůst energie. Motorka hlukem překračuje limit (měl by být 80 dB - je toto správný údaj?) s tlumivkou i bez ní. Existuje ještě jeden typ tlumivky pro tento výfuk, který má menší průměr těla i perforace (děr), proto její tlumení bude určitě účinnější.


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz