Ahojte, měřil jsem na konci září hlučnost IXILu na své Suze SV650 K3 a jak ji ovlivní ta tlustší tlumivka + změny v akustickém spektru a rád bych se s váma podělil o výsledky. Pro detaily mrkněte sem:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=82 ... ddid=43362Tlumivka

Zvukoměr

Pozice mikrofonu zvukoměru vůči koncovce


Naměřené hodnoty:
Případ 1: koncovka s tlumivkou
Otáčky motoru
(S/2 = 6000 ot./min,
3S/4 = 9000 ot./min) ------ Max. hladina ak. tlaku [dB(A)]
Volnoběh (1250 ot./min) ----------------- 78,5
S/2 (1) --------------------------------------- 92,7
S/2 (2) --------------------------------------- 92,9
S/2 (3) --------------------------------------- 92,6
3S/4 ----------------------------------------- 100,2
Případ 2: koncovka bez tlumivky
Otáčky motoru
(S/2 = 6000 ot./min,
3S/4 = 9000 ot./min) ------ Max. hladina ak. tlaku [dB(A)]
Volnoběh (1250 ot./min) ----------------- 84,0
S/2 (1) --------------------------------------- 99,0
S/2 (2) --------------------------------------- 98,6
S/2 (3) --------------------------------------- 98,8
3S/4 ----------------------------------------- 106,3
Akustické pozadí: 47 dB(A)
Akustická spektra:
1) volnoběh s tlumivkou (zelená), bez ní (červená křivka)

2) volnoběh - rozdíl spekter "s" a "bez"

Je dobré si to i poslechnout - nahraný zvuk, který posloužil k analýze, můžete stáhnout tu:
http://uloz.to/x8zCSRu2/mereni-hluku-motocyklu-sv650n-zipZ měření vyplývá, že tlumivka výslednou maximální hladinu akustického tlaku
snižuje o 6dB. V akustickém spektru přítomnost tlumivky způsobuje posun rezonancí k nižším hodnotám a jejich mírné tlumení. Ve vyšších frekvencích (nad 500 Hz) je pak zřejmý nárůst energie. Motorka hlukem překračuje limit
(měl by být 80 dB - je toto správný údaj?) s tlumivkou i bez ní. Existuje ještě jeden typ tlumivky pro tento výfuk, který má menší průměr těla i perforace (děr), proto její tlumení bude určitě účinnější.