Nazdárek,
zeptám se Vás zkušenejších střelců, jak na to. Jde mi o průjezdy zatáčkovitým terénem. Jasně, když je jedna zatáčka tak se hezky na motorce "našteluju" a pošlu ji tam, ale mám problém v rychlých překlápěčkách. Jezdím na Nku 650. Před zatáčkou nechodím moc ostře na brzdy - neumím ještě plynule jít z brzd do plynu abych si nerozhoupal motorku. Takže před zatáčkou si nejčastěji přibrzdím motorem + lehce přední brzdou, posunu zadek tak na čtvrt / půl prdele ven, koleno dám lehce od motorky (žádný páčení ven), trup tlačím do vnitřní strany zatáčky a jdu s ramenem a hlavou dolu a k řidítku. Na stupkách jsem přes špičky. Při nájezdu už mám motorku trochu pod plynem, aby byla jistější a od apexu přiměřeně akceleruji.
Můj problém nastává v rychlých překlápěčkách, kdy vyjedu z jedné zatáčky pod plynem a teď v té krátké chvilce mám přehodit prdel na druhou stranu sedadla a ještě si dobrzdit abych neměl příliš velkou nájezdovku... často si přitom způsobím zavlnění motorky. Přistihl jsem se, že když přehazuju prdel z jedné strany na druhou, tak v podstatě nesedím na sedle a většinu váhy držím ve stupkách a prdelí jen škrtám o sedlo... Šteluju se ještě před zatáčkou, chvilku před tím, než ji "zalomím".
Nejdřív jsem vůbec nevysedával, ale zrychloval jsem, až jsem se dostal k tomu, že mi ujížděl jak předek i zadek (přičemž jsem se málem p*sral), pak jsem se začal pokoušet vysedávat a zrychlil jsem. Ale co ty rychlý překlápěčky?
Vše to trénuji na jednom úseku, který dobře znám a ty zatáčky se pekelně rychle střídají. Jízda na 3ku a 4ku. Rychlosti v zatáčkách od 70 - 105km/hod.
Rychlé překlopení se mi jistě bude hodit i do budoucna, nerad bych byl někde překvapen.
Díky střelci
