|
Právě je pát 25. črc 2025 21:20:27
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
stafflik
|
Napsal: stř 11. úno 2009 17:00:12 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
može ti to žrat mozor.. može to jit do vody... ale tak se to řict nedá. kolik si dolival? za kolik km? kolik máš najeto? máš mašinu dlouho, nebo čerstvé kup?
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: stř 11. úno 2009 18:33:27 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
nedolil s to hned po zastavení? Pokud jede motor, neni v okynku vidět hladina oleje. A chvilu to po zastaveni motora trvá než to steče. Kósek projet je u tebe co? 100, 500, 1000km? Prostě koliks ujel km od prvniho doliti po druhy. Nemosi to byť přesně, odhadem....
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 11. úno 2009 18:38:53 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Pokud hladina přesto ubývá, nejjednodušší je vypustit někam chladící kapalinu a zjistit, jestli do ní neprolíná olej. Pokud bude zasraná, chce to přetěsnit víko spojky a vyměnit jak olej, tak chladící kapalinu a celý chladící okruh ještě nejlépe pořádně propláchnout vodou. To by bylo to šťastné řešení. Pokud je čistá, můžeš ji sice bez obav nalít zpět, ale pak je chyba někde v motoru, protože při těhle km by SV žrát olej moc nemělo. Dá se to zjistit i podle barvy kouře a smradu z výfuku. Každopádně pokud to žere nějak rapidně, chce to servis (překroužkování či co já vím), anebo pokud to není tak hrozný, stačí použít hustší motorový olej (15W50). Každopádně bych to řešil co nejdřív, pokud by šlo o prolínání, pak se stejně tak kapalina dostane do motoru a to už asi není to pravý ořechový...
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 11. úno 2009 18:42:22 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No každopádně dolívat po jakékoliv jedné jízdě 2-3 deci je fakt sakra hodně. Mrkni na ten stav před jízdou! Po jízdě olej fakt potřebuje nějaký čas, než steče všechen dolů, ale zas půlhodina to taky není (max. 5 minut a to už přeháním). Takže na to mrkni, jestli bude olej nad horní rysku (v důsledku zbrklého dolévání), určitě část odpusť, jinak budeš mět moc velkej tlak a půjdou do piče gufera.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: stř 11. úno 2009 19:09:15 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Neith má recht. Dvě deci je dost aji dyby to bylo 1000 km.. Pokáť to bylo jenom po jedné projižďce toš je to na pytel. Eši to máš kópeny chvilu a nejezdils na tym před zimó a tak moc to žere olej, toš je to na reklamačku. S husťéšim olejem se mě to nelébi. Jenom bys odrbal závadu. To néni řešeni. Pokud máš chyceny króžky toš ti to trocha na chvilu pomože, ale závadu s tym neodstranil...
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 11. úno 2009 23:33:57 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No některý mašiny (hlavně Yamahy) žerou olej furt a starší motorky taky (bajvoko 30 tis. km a víc). Pokud to žere jen trochu, pak není důvod nic opravovat a stačí použít hustší olej, řeší to tak kde kdo, je to efektivní a jednoduchý řešení a kdo si myslí, že to může mít vedlejší negativní účinky nebo zhoršený mazání, tak neví nic o olejích. Já teď leju 15W50 i do Pyčoletu z úplně jinejch důvodů (olej mě motor nežere ani mililitr). U Motulu je důležitý (pro nás) pouze to označení 5100, zbytek jsou pouze teplotní indexy, jinak je ten olej v prakticky stejnej jako 10W40. 10W50 už je něco zas jinýho, ten už je moc řídkej, takže je naopak mnohem náchylnější k úbytkům a kvůli příliš vysokýmu teplotnímu rozsahu má mnohem kratší životnost a je nepoměrně dražší... ale to už jen teoretizuju, samozřejmě pokud mu to 13 tis. km žere olej a hodně, pak je jasný, že je potřeba servis. Jen jsem polemizoval na téma obav z použití jiný viskozity oleje.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: čtv 12. úno 2009 23:30:22 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Toš to dófám. To je totiž ta nélepši varianta......
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pát 13. úno 2009 12:49:55 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No ale pak hlavně mrkni, jestli jsi nedolil moc oleje a nejsi nad horní ryskou.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|