Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba SV 650 výměna předních brzdových destiček sv 650 r.v. 2000
Právě je sob 15. čer 2024 22:21:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
Nový příspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 11:20:51 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. úno 2012 20:27:02
Příspěvky: 50
Bydliště: Šestajovice
chtěl bych se s vámi podělit o moji zkušenost, když jsem si poprvé měnil přední brzdové destičky, jelikož jsem spíš mechanik laik, tak hlavně s první stranou jsem se pral snad půl hodiny a už jsem to chtěl vzdát a dát tam zpátky staré :D tak snad tohle pomůže těm co se do toho chtějí pustit a taky to ještě nikdy nedělali.

první jsem si sundal ty dva velký šrouby který drží třmen, žádné jiné tam nejsou, takže bez problémů a třmen byl dole. Poté chvilka dumání jak vyndat destičky. nakonec jsemm zjistil, že defakto vzato drží na takový tyčce č. 10. To byl první kámen úrazu, nakonci té tyčky je klasická matice myslím že to byl průměr 5, tak jsem si řekl, že se to asi bude muset vyšroubovat, chvíli točím a ejhle, omyl :D . Není tam závit, ale jen malá sponka č. 11, jelikož to všechno bylo hrozně zasajratěný od takovýho gumo-pracho-mazu, tak jsem ji prostě neviděl. Když jsem ji objevil, stačilo kleštičkama vytáhnout sponku ven a pak už šla bez problémů ven ta tyčinka( č. 10). Poté člověk lehce vyndá obě brzdové destičky. Následně šel ven díl č. 3, člověk to musí dělat opatrně aby nepotrhal ty gumičky č.5 a č.6, následně jsem to celý očistil a máznul tu část pod gumičkama vazelínou. Následně jsem se totálně zasekl a chtěl jsem to vzdát, protože mi nešli zatlačit pístky č. 1, abych tam měl dost místa na nové destičky.
:x :x :x
Nebudu tady snad ani radši popisovat, co všechno sem s tím dělal a co všechno jsem posral, než jsem na to přišel.
Ale postup který nakonec fungoval, je následující :prvně jsem si opatrně brzdou napumpoval, aby mi ty pístky vylezly trochu ven. Nastříkal jsem to trochu čističem na řetěz, pak kartáček, šroubovák na oškrábání toho co nepustilo , nakonec hadr a pístky byli jako nový. Nahoře jsem si odšrouboval víčko od nádržky na brzdovku, vzal kleště, strčil je mezi pístky a třmen a krásně zajeli zpátky až na doraz. Potom jen umístit zpátky díl č.3, nandat nové destičky, zasunout váleček č. 10, zacvaknout sponku č. 11, nandat třmen zpátky, dvě kapky lepidla na každý šroub a bylo hotovo.

Největší zádrhel pro mě byl, že jsem si neoddělat víčko nádrže na brzdovku a neočistil pořádně ty pístky a rovnou jsem je chtěl zamačkávat zpatky, což prostě nešlo.

Tak snad to někomu pomůže a jestli jsem něco udělal špatně, tak mě potkáte někde v pangejtu :) ale zatím to brzdí ok :D a než vyjedete, nezapomeňte si napumpovat brzdu :D


Přílohy:
trmen.jpg
trmen.jpg [ 183.82 KiB | Zobrazeno 1282 krát ]
{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 12:04:23 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Tady jsme to celkem pěkně probrali viewtopic.php?f=34&t=1552 , vypadá to, že jsi měl štěstí a vše gumové bylo ještě dobré. V každém případě si hlídej jestli to někde neprolíná ...

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 12:33:27 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. úno 2012 20:27:02
Příspěvky: 50
Bydliště: Šestajovice
myslíš u těch pístků? tam ty gumičky vypadali docela good. Ty dvě co jsou na tom kraji stáli teda za ..., tak na půl zkornatělý, ale tam to asi není tak žhavý, ne?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 12:55:27 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Ty první Okroužky jsou prachovka proti bordelu, takže až půjdou úplně do háje, je otázkou času, kdy začnou prolínat ty Okroužky uvnitř. Zkrátka jak to začne prolínat tak je třeba to opravit. Prostě si to pohlídej v rámci kontroly stroje před jízdou, stejně jako kontroluješ olej atd. Mně to začalo přes veškerou opatrnost při čištění prolínat hned jak jsem ty pístky zatlačil. Jak ty moje prachovky vypadaly jsi asi viděl ve vlákně, které jsem ti poslal. Tohleto nové vlákno Shark jistě brzy zruší :)

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 15:02:33 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. úno 2012 20:27:02
Příspěvky: 50
Bydliště: Šestajovice
ok,dík za radu. Na ty tvoje prachovky jsem kouknul a ty moje byly rozhodně lepší. Celý jsem to měl teda megazasraný asi tak 100x víc než ty, ale ty gumky v poho.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz