|
Právě je stř 23. črc 2025 19:46:52
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
kozka
|
Napsal: stř 03. čer 2009 20:05:11 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Asi to nakonec číhá na každého. Jen se s těžkým srdcem utrácejí porachy za takové malé gumové „nic“. Příloha:
gumičky - pozice 2.jpg [ 31.54 KiB | Zobrazeno 3225 krát ]
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
NecMaster
|
Napsal: stř 03. čer 2009 20:37:11 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17 Příspěvky: 270
|
Tak jsem právě koukal jak vyměnit ty desky a je tu napsaný, vyndat, zandat, zalepit a jet, ale vypadá to že to tak jednoduchý nebude. Tak by mě zajímalo co mam teda všechno vyčistit a namazt atd...než tam šoupnu nový desky ?
_________________ Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<
|
|
Nahoru |
|
 |
kozka
|
Napsal: pon 08. čer 2009 0:04:33 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Co vyčistit a namazat? Pokud nejsou vyhřezlé ty vnější gumové kroužky „gumičky“ - resp. prachovky, tak bych velmi opatrně shrnul ty dvě manžetky (obr. pozice 5 a 6) na vodících oskách a zkontroloval zda jsou namazány. Pokud ano tak bych se v tom dál nešťoural a nic nepřimazával. Jednak aby to nevykyplo kam nemá a taky aby se nepoškodily ty gumové manžetky - jsou také za nějaké stokoruny. Poškozené pak rozhodně vyměnit! Dále bych dokonale očistil pístky, zatlačil je a namontoval ty desky, které bych před tím neomatlal mastnýma rukama. Pokud by však ty vnější prachovky na pístkách byly vyhřezlé jako na snímku, tak bych příště jen prověřil zda pístky chodí, netečou a nic bych nečistil namontoval desky, dál jezdil a dával pozor, kdy to začne prosakovat - to je jedna možnost!, nebo - v sobotu jsem to úplně rozebral. Ty prachovky vytlačil oxid, který se pod nimi v drážce tvořil a hodně vysunutý pístek jim v tom samozřejmě pomohl. Troufám si říct, že kdyby se to podchytilo na začátku, než se ty prachovky zdeformovaly, drážka vyčistila a mázla silikonovou vazelínou ušetřilo by to spoustu peněz. Jinak ty vnitřní gumky byly v pořádku a za nima jsem v obou třmenech našel cca kávovou lžíci vazelíny, která těm vnitřním gumičkám usnadňovala život. ... (Lepení šroubů jsme už prodiskutovali) ... Na závěr montáže bych to prostříknul čističem brzd a s rozumem vyzkoušel. Jenže tohle mě teprve čeká, protože sady gumiček jsou zatím na cestě.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
Karlie
|
Napsal: pon 08. čer 2009 21:54:32 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 13. dub 2008 12:48:06 Příspěvky: 125 Bydliště: Praha-východ
|
Tak jsem se ptala na výměnu destiček 4 mechaniků a krom jednoho mi všichni řikat - lepit neni třeba, jen pořádně dotáhnout, ba naopak, lepit by se neměly... Nedávno taky kolovala historka z okruhu, kdy se tam někdo vysekal, protože mu "odlítla brzda" - mluvila jsem s kamarádem dotyčného a opět mi bylo řečeno - jen to pořádně nedotáhnul Nijak bych s tim lepidlem nevyšilovala (jinak já ho tam taky nikdy neměla a 15tis. naprosto v klidu) 
_________________ Only A Biker Knows Why A Dog Sticks Its Head Out Of A Car Window. www.karlie.wbs.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 08. čer 2009 22:00:56 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Ale to lepidlo není na škodu... právěže s tím festovním dotahováním je to takový na prd, protože to je všechno hrozný blato a ono to pak stojí docela dost, když se strhne závit. Teď jsem si koupil momeťák a docela jsem čučel, jak malou silou se třeba třmeny mají dotahovat. Kdybych jezdil ještě na silnici a tím pádem se ve třmenech nevrtal tak často, pak bych rozhodně lepil. Naopak kvůli okruhu už třeba osy kol a další vály, do kterých často vrtám, dotahuju minimálně a lepidlo je samozřejmě hloupost. Ale nese to sebou ruční kontrolu těch nejdůležitějších věcí před každým vyjetím.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: pon 08. čer 2009 22:52:53 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Nejt píše: Teď jsem si koupil momeťák a docela jsem čučel, jak malou silou se třeba třmeny mají dotahovat. Hovno? a rozsah? a cena ? 
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: pon 08. čer 2009 23:06:53 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
jen bych rad podotknul, ze pri pouziti lepidal, se zmeni treci podminky v zavitech, cili pkud mas predepsanych trebas 20Nm (za sucha), ty tam das lepidlo v dobre vire, ktere vytvari pred zatvrdnutim kluznou vrstvu, tak momentak mas sice na 20Nm, ale ve skutecnosti sroub dotahnes trebas na 30Nm....
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 08. čer 2009 23:13:54 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Mates - no to nechápu... jako jasně, že budeš muset vyvinout o dost větší sílu na povolení, ale tady už nehrozí strhnutí závitu (přinejhorším zkurvení hlavy nebo cokoliv).. jde o to, že lepidlem předejdeš tomu, že strhneš závit při dotahování. A pokud se bavíme o lepení, tak stačí pouhá kapička! Umím si představit, že když se to přežene, tak už s tím šroubem nehne nic a akorát se dokurví.
Jimbo - 10-210 Nm, Hornbach, 750 kč... určitě neměří přesně, ale to já ani nepotřebuju a práce s ním je bezvadná.
Jinak ještě dobrá metoda u těhle věcí je použít bílou barvu, čím si označíte místo, kde je šroub vzhledem k závitu a jenom okem tak jde dobře kontrolovat, jestli nedošlo k povolení.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: úte 09. čer 2009 7:14:24 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No ten první moment, než to lepidlo "popraská", byl teda aspoň pro mě vždycky malinko zápas...
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
kozka
|
Napsal: úte 09. čer 2009 8:39:34 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Nóo, mohlo by to být horší - takové ty různé kombibace kovů co „srostou“ jakoby do kupy ..., asi zkrátka budou navždy dva tábory - lepiči a nelepiči  nakonec jde možná jen o dobrý pocit, červenou lepivou tečku - přidanou hodnotu na konci dobře odvedené práce 
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: úte 09. čer 2009 11:01:47 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Nejt píše: No ten první moment, než to lepidlo "popraská", byl teda aspoň pro mě vždycky malinko zápas... tak tak... lepidlo jak zaschne udělá sklovitou struktůru, která při povolování popraská a vydrolí se. Ta sklovitá struktura právě zabraňuje tomu nežádoucímu samopovolení...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
Mara
|
Napsal: úte 09. čer 2009 14:10:21 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14 Příspěvky: 370 Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
|
kozka píše: Nóo, mohlo by to být horší - takové ty různé kombibace kovů co „srostou“ jakoby do kupy ..., asi zkrátka budou navždy dva tábory - lepiči a nelepiči  nakonec jde možná jen o dobrý pocit, červenou lepivou tečku - přidanou hodnotu na konci dobře odvedené práce  Já teď měnil přední gumu, jelikož měla DIN březen 2003 typuju že na motorce byla tak 5-6 let...když jsem chtěl povolit brzdiče tak jsem si musel vzit velkou golu k tomu asi metrovou tyč a docela fest zabejčit...jestli bylo lepeno nebo ne nevim ale pral jsem se s tim docela fest
|
|
Nahoru |
|
 |
kozka
|
Napsal: úte 09. čer 2009 17:17:39 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Pokud vyloženě nespěchám, tak použiju penetrační olej (vyhovuje i WD40) poklepu spoj, nechám to třeba i do druhého dne, nemorduju to za každou cenu ... už se mi mockrát zatmělo před očima, když jsem něco sprasil  opakuju - to lepidlo nejen, že spoj zajistí, ale částečně i jaksi separuje od sebe povrchy, takže by se to nemělo tak zakousnout a tudíž následně i lépe povolit - zrovna u třmenů to mám vyzkoušeno X x. Po vyšroubování je třeba šroub očistit - v supermarketech prodávají za dvacku takovou sadu malých kartáčků s ocelovovými, mosaznými a plastovými štětinami, k tomuto účelu jako stvořené.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
Majk
|
Napsal: úte 09. čer 2009 18:02:39 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pát 30. lis 2007 21:04:23 Příspěvky: 344 Bydliště: Uherský Ostroh
|
kozka píše: 534,-Kč je cena za sadu na jeden pístek - tj. 2gumičky takže pokud budu důsledný bude to stát 2136,- + pošta  ... takže peníze nebo život. ja presne tohle resil loni. Drazka ve trmenu je zahumusena oxidaci slitiny. Desky na to nemaji zadny vliv. Proste stari. Kupoval jsem tes na partsdepotu a za tu petibabu jsem udelal komplet jeden trmen. Tzn., ze me poslali 2manzety + 2 prachovky. Jo je dobre si poznacit polohu a poradi pistku pokud jsou gumy dobre, ale musis pistky vytahnout. Pokud je prohodis uz budou slzet. Vseobecne pokud vytahnes pistek, tak menis i gumky. Jinak vse jak psali kluci.
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: úte 09. čer 2009 20:43:08 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
S tím lepením jste tak trochu strašáci... Já Nikdy nic nelepil a vše co bylo kdy zalepené tak se akorát při povolování kurvilo...
Neměl jsem nikdy potřebu na motorce cokoliv lepit, nikdy se mi žádnej šroub nepovolil...
Třmeny jsem sundával každejch 2000km a vždy byly dotažený...
Když jsem měl zalepenou matici pro řetězový kolečko, tak jsem při povolování rodil ježky... ohnul jsme ráčnu a za pomoci trubky jsem potrhal závit kterej byl v matici přilepenej... a na jaký hovno? když je tam zajišťovací podložka...
Třmeny na GSXR jsou zalepený a povolil jsme je až imbusem od Narexu za 140kč kterej jsem neohnul... a hovno... lepidlo se nevydrolilo, zůstalo tuhý ještě v závitu kterej jsem tím málem potrhal...
Nevím teda čím to bylo lepený, ale dobrý zkušenosti s tím nemám...
Až na motorce najdu šroub katerej budu pořebovat lepit, udělám to...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Majk
|
Napsal: úte 09. čer 2009 20:53:00 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pát 30. lis 2007 21:04:23 Příspěvky: 344 Bydliště: Uherský Ostroh
|
Budu asi o vikendu menit retezovku tak uz se nemuzu dockat povoleni kolecka  jestli je to tak dorvane a zalepene jak Popi rikas tak zarucene neco zkurvim nebo si dojebu ruky Jinak souhlasim, ze lepeni sroubovych spoju, kde se casteji leze je volovina. A tam kde se leze 2x za zivot taky, protoze to casem stejne zakvete a je problem to povolit.
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|