Právě je sob 27. dub 2024 18:49:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 11. říj 2009 21:05:36 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Hledal jsem to v manuálu, ale žádný čísla jsem tam nenašel. Pokud by to měl někdo v merku a poslal mi tu konrétní stranu, odkaz nebo tak něco udělal by mi radost.

Přetržení? Spíš bych myslel, že to bude tak vytahaný, že napínáky budou nadoraz (přestanou napínákovat) a začne to chřestit po těch vodítkách nebo ten plech nahoře. Mám za to, že i minimální kmitání toho řetízku by dělalo randál. Spíš bych se obával, že to blbým způsobem opotřebí ta řetězová kola a při nějakém prasení to přeskočí ... a to už by bylo finále :scratch: Sem to samozřejmě dohnat nechci, ale zároveň si myslím, že měnit to po 40tis km je zbytečná panika. Nemám s 2V zkušenosti. Asi to protažení proběhne rychleji než na řadovém čtyřválci - jsem to měnil v okamžiku kdy to zarachotilo.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 11. říj 2009 21:19:21 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku :cry: Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna :banghead:

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 11. říj 2009 21:27:05 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
stafflik píše:
v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku :cry: Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna :banghead:


... řetěz nebo řemen na tom autě?

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: pon 12. říj 2009 17:14:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: pon 12. říj 2009 22:51:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
popi píše:
po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil...


Já ho mám změřený od jarní kontroly vůlí. Jen nevím s čím to porovnat, protože v manuálu jsem konkrétní hodnoty prostě nenašel. Můžeš mi poradit? Děkuji.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 17:54:00 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
kozka píše:
stafflik píše:
v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku :cry: Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna :banghead:


... řetěz nebo řemen na tom autě?

Řetaz. A staženy kilásky při koupy. Takže sem vesele drandil, až sem dodrandil. Pak už sem se jenom mlátil do palice že to co se mě zdálo že je slyšet rozvoďák tak to fakt rozvoďák byl .. :doh:

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 17:54:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
kozka píše:
popi píše:
po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil...


Já ho mám změřený od jarní kontroly vůlí. Jen nevím s čím to porovnat, protože v manuálu jsem konkrétní hodnoty prostě nenašel. Můžeš mi poradit? Děkuji.

no tak já jsem ho tam taky nenašel... ale je to divný... hádal bych se že jsem to někde četl...
případně bych ještě zkusil nějakýho dealera...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 21:05:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Tak ... ne, že bych chtěl zkoušet nějaké krajní meze, ale trochu jsem se do tématu zakousl a začal jsem prolízat kde co na síti, jen tak pro zajímavost. Došel jsem k tomu, že se majitelé motocyklů dělí obecně na tři skupiny.
1. ortodoxní manuálisti
2. mění až se řetěz ozve
3. až se to nedá poslouchat
Taky jsem narazil na zajímavý způsob kontroly protažení rozvoďáku - vytažením napínáku a kontrolou jeho vysunutí (jednalo se tuším o nějaké XTčko). Prostě po vytažení zkusil kolik zoubků chybí do úplného vysunutí a 3 zoubky označil za krajní mez.

Na foru ER5 zas majitelé mluví o jakémsi záhadném drnčení kolem 5tis. ot. Ten výraz „drnčení“ bych řekl, že je to pravé slovo, pro zvuk, co se ozvývá kolem 4 tis. ot na mém (a zdá se nejen na mém) SV. Trochu jsem nad tím přemýšlel a řekl bych, že to drnčí právě ten, některý z řetízků. O jednu větev řetězu se stará napínák a ta druhá má přece jen trochu volnosti.

Nabízí se tedy otázka zda se ten záhadný zvuk kolem 4 tis. ot. vyskytuje i po výměně, nebo u strojů s prokazatelně malým počtem km ? Děkuji za odpovědi.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 21:34:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
i s prokazetelně malou dávkou najetých km mi to dělalo moje SV a asi všechny který znám... známýmu to dělá i V-Strom fungl novej.
metoda podle vysunutí npínáku podle mě není moc dobrá, protože není jasná nějaká hranice o kolik se napínák může vysunout.
je jasný, že pokud změřím řetěz a je na maximální hranici protažení, podívám se kolik zubů je od konce npínáku, tak můžu potom říct že obecně u té a té motorky platí že do X vysunutých zubů je to OK...

Ale to já nevím, kolik to u SV dělá... podle mě je nejbezpečnější změřit řetěz...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 22:36:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Kožka napiš tomuhle pánovi, myslím že by ti mohl poradit... rf.moto@volny.cz

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: stř 14. říj 2009 21:26:55 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Tak jsem tam teda napsal dotaz. Počítám, že se plácne do čela, zakroutí hlávkou a napíše ať si to koukám vyměnit :)

Vyšťoural jsem něco o měření prodloužení řetězu:

U řetězu měříme jeho protažení, které nesmí přesáhnout dovolenou mez (+2%), aby se zabránilo nadměrnému opotřebení řetězových kol a to následujícím způsobem:

řetěz položíme na rovnou podložku a změříme vzdálenost 20 čepů ( roztečí,
od naměřené hodnoty odečteme tabulkovou hodnotu téhož počtu roztečí,
rozdíl délek nesmí přesahovat 2% celkové délky téhož počtu článků nového řetězu.

Pro rychlou kontrolu opotřebení je možno použít speciálních kalibrů a měrek. S těmito měrkami je možno určit stupeň opotřebení řetězu přímo na převodu bez nutnosti jeho demontáže.

Zajímavé informace jsou i tady http://www.gsxr.wz.cz/vacky.htm


Přílohy:
měrka.jpg
měrka.jpg [ 7.16 KiB | Zobrazeno 5199 krát ]

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: stř 14. říj 2009 21:33:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
no vidíš...
tak hurá na to...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: stř 14. říj 2009 21:51:00 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
... a pro ty komu se nechce otevírat ten odkaz (jsou tam hezky popsané napínáky, časování atd.) stojí tam mimo jiné i toto:

„Výměnu rozvodového řetězu provádíme pokud změříme prodloužení jak je uvedeno níže nebo pokud uběhne doba udávaná výrobcem. Je to kolem 40 000km. Pokud nedojde k plastické deformaci a znatelnému prodloužení tak i v tomto případě může dojít k prasknutí řetězu. Na co doplatí je únava materiálu. Čím menší otáčky tím víc řetěz trpí ... “ atd.

Takže hurá na to. Kdyby se mi chtělo, jak se mi nechce ...

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: pát 16. říj 2009 12:51:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
no konečně jsi na to přišel...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 17. led 2010 0:44:53 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
Caute SVckari! Ako som cital tento clanok,nedalo mi nezaregistrovat sa a neprispiet svojou skusenostou. Rozovodove retaze aj s napinakmi som menil tuto zimu, moje SV 650S ma 70000 km. Robil som to prave kvoli tym klepavym zvukom (na zohriatom motore, na volnobehu), ktore popisujete ako normal u SV. Ale tych 70000km sa mi zdalo uz dost vela. V mojom pripade to bolo zbytocne, klepanie sa vobec nezmenilo (ventily su v norme), retaz vyzerala ako nova - fakt som bol prekvapeny (mozno bola o nejaky milimetrik dlhsia-nemeral som ju, iba prilozil), ale mozno u Vas bude potrebovat vymenu. Nikde som nenasiel nejake limity, ktore by mala splnat, a merat celu jej dlzku... ked uz si date tu robotu a celu ju vyberiete z motorky, tak tam uz urcite dajte novu - iba za tesenia a pracu date viac ako za nove retaze. Keby si ich nejaky psychopat chcel menit sam :) , tak mi mozte napisat spravu a podelim sa o skusenosti. Diky za upokojenie ohladom toho klepania, asi sa na to tiez vykaslem.

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 17. led 2010 3:52:54 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 13. bře 2008 17:56:21
Příspěvky: 449
yves: proc psychopat? rozhodne lepsi menit na V2 ted jsem si je menil na TLR a v pohode :twisted: a ted menim kamarodovi na gixeru 750 a tam radsi sel motor ven(cca 40 min) protoze tam videt na rysky na vackach je fakt umeni


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 17. led 2010 12:31:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Přiznám se, že jsem se nakonec na výměnu vyprdl. Rozebíral jsem to s další fůrou lidí a uzavřel jsem to s tím, že si počkám až bude slyšet nebo v souvislosti s něčím dalším. V manuálech jsem o nějaké výměně nedočetl nic. Tak dost strašení. Vždycky se může něco stát.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 17. led 2010 14:25:09 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
Toho psychopata som myslel samozrejme zo srandy. Myslim, ze vacsina motorkarov by sa do takeho niecoho nepustila - musis vediet, co robis, musis mat dobre naradie, vela casu a velku trpezlivost. A ked to robis poctivo podla prirucky (ako som ja robil, iba som nechal motor v rame a nedaval som dole valce), tak rozoberies pri tom polovicu motorky (chladic, kryty hlav valcov, kryty motora z oboch stran, spojku, alternator...). Asi najhorsie je to prvy krat. Ked uz s tym mas skusenosti, tak to nemusi byt az take strasne.
Inak verim, ze by tie retaze isli vymenit tak, ze das dole iba kryty hlav valcov a bocne kryty motora nedavas dole, len treba mat nitovacku na danu retaz... nabuduce by som to skusil touto cestou.

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 6:35:55 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 28. bře 2010 6:45:32
Příspěvky: 69
Zdarec neviete poradit kde dat nastavit ventily v okoli Noveho Jicina alebo Frydku?
Mate skusenost s nejakym servisov? V Paskove je Suzuki, boli ste tam niekt, su v pohode? Nie som zvyknuty davat motorku do servisu ale tie ventily sam nezvladnem.

Alebo sa najde niekto z Vas kto by to bol schopny a ochotny urobit ? samozrejme by sme sa nejako dohodli :)

_________________
Suzuki SV1000S (2003)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ventily
Nový příspěvekNapsal: úte 02. srp 2011 8:07:40 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Mám v Hlučíně kontakt, je to kousek za Ostravou, ale stojí to za to, borec má servis přímo doma a bere to fakt zodpovědně. Dokud jsem se v tom okolí pohyboval, ani jsem jinam nejezdil. A je bezesporu jeden z nejlacinějších. Jméno Pavel Kubín, pokud neženeš kontakt na webu, pošlu do PM.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz