|
Právě je sob 27. dub 2024 18:49:38
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
kozka
|
Napsal: ned 11. říj 2009 21:05:36 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Hledal jsem to v manuálu, ale žádný čísla jsem tam nenašel. Pokud by to měl někdo v merku a poslal mi tu konrétní stranu, odkaz nebo tak něco udělal by mi radost. Přetržení? Spíš bych myslel, že to bude tak vytahaný, že napínáky budou nadoraz (přestanou napínákovat) a začne to chřestit po těch vodítkách nebo ten plech nahoře. Mám za to, že i minimální kmitání toho řetízku by dělalo randál. Spíš bych se obával, že to blbým způsobem opotřebí ta řetězová kola a při nějakém prasení to přeskočí ... a to už by bylo finále Sem to samozřejmě dohnat nechci, ale zároveň si myslím, že měnit to po 40tis km je zbytečná panika. Nemám s 2V zkušenosti. Asi to protažení proběhne rychleji než na řadovém čtyřválci - jsem to měnil v okamžiku kdy to zarachotilo.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: ned 11. říj 2009 21:19:21 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: ned 11. říj 2009 21:27:05 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
stafflik píše: v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna ... řetěz nebo řemen na tom autě?
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: pon 12. říj 2009 17:14:05 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: pon 12. říj 2009 22:51:24 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
popi píše: po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil... Já ho mám změřený od jarní kontroly vůlí. Jen nevím s čím to porovnat, protože v manuálu jsem konkrétní hodnoty prostě nenašel. Můžeš mi poradit? Děkuji.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: úte 13. říj 2009 17:54:00 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
kozka píše: stafflik píše: v podstatě je to v pohodě do doby než vezneš ražňéš za plyn. Pak se buď trhne nebo přeskoči a většinó je náprava daleko dražši než véměna eném rozvoďáku Jinak pokud to neni uplně vyšlehany tak se s tym jet dá, ale je to o držku. Mě to přeskočilo na autě a to co následovalo byla celkem pakárna ... řetěz nebo řemen na tom autě? Řetaz. A staženy kilásky při koupy. Takže sem vesele drandil, až sem dodrandil. Pak už sem se jenom mlátil do palice že to co se mě zdálo že je slyšet rozvoďák tak to fakt rozvoďák byl ..
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: úte 13. říj 2009 17:54:40 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
kozka píše: popi píše: po 40000 nemusíš být ve stresu, ale po 65 a kdoví jestli reálných bych si ten řetěz já osobně rozhodně změřil... Já ho mám změřený od jarní kontroly vůlí. Jen nevím s čím to porovnat, protože v manuálu jsem konkrétní hodnoty prostě nenašel. Můžeš mi poradit? Děkuji. no tak já jsem ho tam taky nenašel... ale je to divný... hádal bych se že jsem to někde četl... případně bych ještě zkusil nějakýho dealera...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: úte 13. říj 2009 21:05:01 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Tak ... ne, že bych chtěl zkoušet nějaké krajní meze, ale trochu jsem se do tématu zakousl a začal jsem prolízat kde co na síti, jen tak pro zajímavost. Došel jsem k tomu, že se majitelé motocyklů dělí obecně na tři skupiny. 1. ortodoxní manuálisti 2. mění až se řetěz ozve 3. až se to nedá poslouchat Taky jsem narazil na zajímavý způsob kontroly protažení rozvoďáku - vytažením napínáku a kontrolou jeho vysunutí (jednalo se tuším o nějaké XTčko). Prostě po vytažení zkusil kolik zoubků chybí do úplného vysunutí a 3 zoubky označil za krajní mez.
Na foru ER5 zas majitelé mluví o jakémsi záhadném drnčení kolem 5tis. ot. Ten výraz „drnčení“ bych řekl, že je to pravé slovo, pro zvuk, co se ozvývá kolem 4 tis. ot na mém (a zdá se nejen na mém) SV. Trochu jsem nad tím přemýšlel a řekl bych, že to drnčí právě ten, některý z řetízků. O jednu větev řetězu se stará napínák a ta druhá má přece jen trochu volnosti.
Nabízí se tedy otázka zda se ten záhadný zvuk kolem 4 tis. ot. vyskytuje i po výměně, nebo u strojů s prokazatelně malým počtem km ? Děkuji za odpovědi.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: úte 13. říj 2009 21:34:32 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
i s prokazetelně malou dávkou najetých km mi to dělalo moje SV a asi všechny který znám... známýmu to dělá i V-Strom fungl novej. metoda podle vysunutí npínáku podle mě není moc dobrá, protože není jasná nějaká hranice o kolik se napínák může vysunout. je jasný, že pokud změřím řetěz a je na maximální hranici protažení, podívám se kolik zubů je od konce npínáku, tak můžu potom říct že obecně u té a té motorky platí že do X vysunutých zubů je to OK...
Ale to já nevím, kolik to u SV dělá... podle mě je nejbezpečnější změřit řetěz...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
Jimbo
|
Napsal: úte 13. říj 2009 22:36:52 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Kožka napiš tomuhle pánovi, myslím že by ti mohl poradit... rf.moto@volny.cz
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: stř 14. říj 2009 21:26:55 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Tak jsem tam teda napsal dotaz. Počítám, že se plácne do čela, zakroutí hlávkou a napíše ať si to koukám vyměnit Vyšťoural jsem něco o měření prodloužení řetězu: U řetězu měříme jeho protažení, které nesmí přesáhnout dovolenou mez (+2%), aby se zabránilo nadměrnému opotřebení řetězových kol a to následujícím způsobem: řetěz položíme na rovnou podložku a změříme vzdálenost 20 čepů ( roztečí, od naměřené hodnoty odečteme tabulkovou hodnotu téhož počtu roztečí, rozdíl délek nesmí přesahovat 2% celkové délky téhož počtu článků nového řetězu. Pro rychlou kontrolu opotřebení je možno použít speciálních kalibrů a měrek. S těmito měrkami je možno určit stupeň opotřebení řetězu přímo na převodu bez nutnosti jeho demontáže. Zajímavé informace jsou i tady http://www.gsxr.wz.cz/vacky.htm
Přílohy: |
měrka.jpg [ 7.16 KiB | Zobrazeno 5199 krát ]
|
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: stř 14. říj 2009 21:33:39 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
no vidíš... tak hurá na to...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: stř 14. říj 2009 21:51:00 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
... a pro ty komu se nechce otevírat ten odkaz (jsou tam hezky popsané napínáky, časování atd.) stojí tam mimo jiné i toto:
„Výměnu rozvodového řetězu provádíme pokud změříme prodloužení jak je uvedeno níže nebo pokud uběhne doba udávaná výrobcem. Je to kolem 40 000km. Pokud nedojde k plastické deformaci a znatelnému prodloužení tak i v tomto případě může dojít k prasknutí řetězu. Na co doplatí je únava materiálu. Čím menší otáčky tím víc řetěz trpí ... “ atd.
Takže hurá na to. Kdyby se mi chtělo, jak se mi nechce ...
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: pát 16. říj 2009 12:51:54 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
no konečně jsi na to přišel...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: ned 17. led 2010 0:44:53 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
Caute SVckari! Ako som cital tento clanok,nedalo mi nezaregistrovat sa a neprispiet svojou skusenostou. Rozovodove retaze aj s napinakmi som menil tuto zimu, moje SV 650S ma 70000 km. Robil som to prave kvoli tym klepavym zvukom (na zohriatom motore, na volnobehu), ktore popisujete ako normal u SV. Ale tych 70000km sa mi zdalo uz dost vela. V mojom pripade to bolo zbytocne, klepanie sa vobec nezmenilo (ventily su v norme), retaz vyzerala ako nova - fakt som bol prekvapeny (mozno bola o nejaky milimetrik dlhsia-nemeral som ju, iba prilozil), ale mozno u Vas bude potrebovat vymenu. Nikde som nenasiel nejake limity, ktore by mala splnat, a merat celu jej dlzku... ked uz si date tu robotu a celu ju vyberiete z motorky, tak tam uz urcite dajte novu - iba za tesenia a pracu date viac ako za nove retaze. Keby si ich nejaky psychopat chcel menit sam , tak mi mozte napisat spravu a podelim sa o skusenosti. Diky za upokojenie ohladom toho klepania, asi sa na to tiez vykaslem.
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: ned 17. led 2010 12:31:24 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Přiznám se, že jsem se nakonec na výměnu vyprdl. Rozebíral jsem to s další fůrou lidí a uzavřel jsem to s tím, že si počkám až bude slyšet nebo v souvislosti s něčím dalším. V manuálech jsem o nějaké výměně nedočetl nic. Tak dost strašení. Vždycky se může něco stát.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: ned 17. led 2010 14:25:09 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
Toho psychopata som myslel samozrejme zo srandy. Myslim, ze vacsina motorkarov by sa do takeho niecoho nepustila - musis vediet, co robis, musis mat dobre naradie, vela casu a velku trpezlivost. A ked to robis poctivo podla prirucky (ako som ja robil, iba som nechal motor v rame a nedaval som dole valce), tak rozoberies pri tom polovicu motorky (chladic, kryty hlav valcov, kryty motora z oboch stran, spojku, alternator...). Asi najhorsie je to prvy krat. Ked uz s tym mas skusenosti, tak to nemusi byt az take strasne. Inak verim, ze by tie retaze isli vymenit tak, ze das dole iba kryty hlav valcov a bocne kryty motora nedavas dole, len treba mat nitovacku na danu retaz... nabuduce by som to skusil touto cestou.
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
michal84
|
Napsal: ned 31. črc 2011 6:35:55 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 28. bře 2010 6:45:32 Příspěvky: 69
|
Zdarec neviete poradit kde dat nastavit ventily v okoli Noveho Jicina alebo Frydku? Mate skusenost s nejakym servisov? V Paskove je Suzuki, boli ste tam niekt, su v pohode? Nie som zvyknuty davat motorku do servisu ale tie ventily sam nezvladnem. Alebo sa najde niekto z Vas kto by to bol schopny a ochotny urobit ? samozrejme by sme sa nejako dohodli
_________________ Suzuki SV1000S (2003)
|
|
Nahoru |
|
|
Nejt
|
Napsal: úte 02. srp 2011 8:07:40 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Mám v Hlučíně kontakt, je to kousek za Ostravou, ale stojí to za to, borec má servis přímo doma a bere to fakt zodpovědně. Dokud jsem se v tom okolí pohyboval, ani jsem jinam nejezdil. A je bezesporu jeden z nejlacinějších. Jméno Pavel Kubín, pokud neženeš kontakt na webu, pošlu do PM.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|