Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Výměna oilu ve vidlích
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=1105
Stránka 4 z 4

Autor:  NecMaster [ sob 30. kvě 2009 15:54:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Nojo taky bych to tam nacpal, ale nemam to. No a kolik už jste takle najeli s doma dělanejma guferama ?

Autor:  Jimbo [ sob 30. kvě 2009 16:13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

NecMaster píše:
Nojo taky bych to tam nacpal, ale nemam to. No a kolik už jste takle najeli s doma dělanejma guferama ?

něco málo přes 2K, ale já sem tu bílou vazelinu k tomu dostal a máznul sem to...

Autor:  kozka [ úte 02. čer 2009 15:08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

MALÝ TIP pro ty, kteří se pustí do výměny - než nalejete do trubky nový olej, zkuste jestli ta trubka kluzáku chodí nahoru dolů. Může se totiž stát (jako mně se stalo, cheche), že ta plastová věcička zkrz kterou prochází dole „ta věc“ ve které je závit do kterého se zespod zašroubuje šroub co to drží pohromadě ... tak ta zasr...plastová věcička zůstane zaklepnuta do trubky a je pak třeba za tu trubku trochu škubnout. Což znamená, že když tam už máte olej a pružinu ... tak se buď tím olejem zlejete při tom škubnutí (a pak vám jedna plechovka nebude stačit) nebo zase opatrně vytáhnete pružinu - necháte okapat do čisté nádoby, olej vylejete zpátky do plechovky ... garantuju vám, že tuto chybku uděláte jen u jednoho tlumiče, neboť zážitek je to neopakovatelný :rotfl:

VAZELÍNA - jelikož jsem u nových gufer neměl žádnou, použil jsem čirou, silikonovou a drahou ale myslím, že to nebude ono. Přišla mi příliš řídká. Ale zato je vhodná na gumová těsnění a neoxiduje. Uvidím.

PRODLOUŽENÍ ŽIVOTNOSTI gufer - můj vlastní vynález - snažím se samozřejmě udržovat „akční“ část trubek v čistotě, samozřejmě, ale vždy než vyrazím lehce popráším tu akční-pracovní část trubek silikonovým sprejem - POZOR chce to buď grif nebo si zakrýt kotouče, jinak si ověříte úžasné mazací schopnosti silikonu jinak. Na XJ to tak úspěšně dělám asi 20000 km. Druhá věc je, že tam mám tak dlouho i ten hnusný olej uvnitř :grin:

Autor:  popi [ úte 02. čer 2009 17:45:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

kozka píše:
PRODLOUŽENÍ ŽIVOTNOSTI gufer - můj vlastní vynález - snažím se samozřejmě udržovat „akční“ část trubek v čistotě, samozřejmě, ale vždy než vyrazím lehce popráším tu akční-pracovní část trubek silikonovým sprejem - POZOR chce to buď grif nebo si zakrýt kotouče, jinak si ověříte úžasné mazací schopnosti silikonu jinak. Na XJ to tak úspěšně dělám asi 20000 km. Druhá věc je, že tam mám tak dlouho i ten hnusný olej uvnitř :grin:


no, nejsem si jistej účinkem... spíš mi připadá že se ti na trubku nalepí víc prachu kterej ji poškozuje...

ale těžko říct, jakej to má ve finále vliv

Autor:  kozka [ úte 02. čer 2009 20:24:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

... to s tím prachem se právě neděje. Usnadňuje to hlavně „ty první hnutí“ gufera i prachovky. Jde o to jen to poprášit. Žádné tečení - v tom případě to vždy raději setřu. Fikané to je i na plexi a světlomet - hmyzáci tak neulpívají a to i když ten film rozleštíš. Nikomu to samozřejmě nenutím. Od minulé výměny gufer (XJ 650) už to běhá jako nové už dalších cca 20000km. Sama mašina už má hrubo kolem 150000km. Jen tak na okraj - když to srovnám s SV, dřív se dělaly věci trochu poctivěji. Svezení však srovnání nesnese :grin:

P.S. Silikon není špatný ani na dámský hrudník, ale pozor - všeho s mírou :rotfl:

Autor:  Jimbo [ úte 02. čer 2009 21:47:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

kozka píše:
P.S. Silikon není špatný ani na dámský hrudník, ale pozor - všeho s mírou :rotfl:

Kam ty ten silikon nedáváš čéčé :lol:

Autor:  kozka [ úte 02. čer 2009 22:15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Kamarád co byl u mne v garáži říkal, že tolik chemie ještě u nikoho na polici neviděl :grin: já si ale stejně vystačím jenom se silikonem ... stříkám si ho třeba i na suchý chleba - líp to pak klouže tam a na druhém konci ven. To víš silikon :rotfl: asi založím nové vlákno pod názvem SILIKON.

Autor:  Jimbo [ úte 02. čer 2009 23:39:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

kozka píše:
Kstříkám si ho třeba i na suchý chleba - líp to pak klouže tam a na druhém konci ven. To víš silikon :rotfl: asi založím nové vlákno pod názvem SILIKON.

:rotfl: ty seš kořeň

Autor:  Rossinka [ úte 20. črc 2010 12:07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Takže jen pár mých poznatků k výměně oleje....

Objednala sem si v okracingu pár věcí a olej 15W litr s tím, že to chci přitvrdit,( to už sem tu tak nějak pročetla)…a taky simerinky – přesně ty rozměry co má Popi v návodu na výměnu oilu ve vidlích..

Nj, ale nejdřív mi přišla z Okracingu odpověď s tím, že se do SV 650 dává 10W a proč tam chci 15W…tak sem tedy chtěla vysvětlení…a tady sem ho dostala, takže by mě zajímalo co si o tom myslíte?

„Pokud chcete přitvrdit vidlici, tak nalijte víc oleje...myšleno zvedněte
hladinu oleje, tím zmenšíte vzduchovou kapsu nad olejem která slouží jako pružina a tím docílíte větší tvrdosti vidlice. Tím že dáte hustší olej, tak akorát dosáhnete toho že Vám budou více tlumit útlumy a až najedete v zatáčce na větší nerovnost půjdete k zemi. Zkuste tam nalít předepsané množství + 1 cm zvíšit hladinu. Pokud to bude málo, zkuste opět přilít o 1x cm více až do té doby, kdy Vám to bude vyhovovat.
Nezapomeňte že tam musít aspoň nějaký vzduch nechat!!!!“

Takže sem nakonec dala na tyto rady a objednala 10W (byl i o pulku levnější než ten 15W) a ty simerinky….

Včera měl být den „D“ kdy se konala výměna.......

Ale to bych nebyla já aby vše proběhlo v pohodě…. :-D

Svěřila sem to do odborných rukou – vše šlo rychle a v pohodě vyndat….z vidle vytekla taková zvláštní „sračka“ no ale skoro ten půllitr jí tam bylo….vše už bylo vyčištěno, připravené k výměně…nj, ale při montáži toho simerinku mi mechanik řekl, že je to na houby…že sice podle tabulek tam ten simerink má jít, ale prostě vůbec tam netěsní, měl pravdu, oproti tomu origo to bylo mnohem horší…byl prostě nižší, a šel tam hrozně „zlehka“..…takže mi bylo doporučeno, se na to vysr….že by se to mohlo povolit a vytekl by mi olej…takže objedná trošku jinný který tam budou pasovat líp nebo origo nový…no takže tam přes filtr nalil tu starou „sračku“ co tam byla, upravil starej simerink a ve čtvrtek tam jedu znova…..tak sem na to zvědavá...

Máte někdo podobnou zkušenost s tím simerinkem jako já? že by to prostě netěsnilo, by mě to zajímalo…

Dík Rossinka

Autor:  zdeněk [ úte 20. črc 2010 17:48:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Zcela běžně montuji ty,co mám tady v nabídce a nikdy s tím nebyl problém.
http://www.suzukisv.cz/index.php/sv-for ... f=4&t=1100

Autor:  tony_ul [ úte 20. črc 2010 18:08:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Ross> já bohužel taky koupil někde na netu ty gufera za myslim nějak čtyři stovky. a teďka mě čeká opět výměna, ptž mi levé gufero trochu propouští. měřil jsem kolik tam toho ve vidli je, a víceméně nic neuteklo, ale tvoří se mi tam olejovej prstýnek, takže to musim předělat no. koupit lepší gufera. jinak já sem pročetl fóra dal jsem 15w motul fork oil. takže tak.

Autor:  Rossinka [ úte 20. črc 2010 18:14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

no ty gufera stály 240Kč značka už nevim myslím že "API" nebo tak nějak :-D a olej mám repsol za 230Kč litr....

Autor:  kozka [ úte 20. črc 2010 20:48:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Mně nová gufera sice připadaly volnější - moc snadno šly nalisovat, vpodstatě jsem je tam vtlačil kouskem novodurové trubky ale přesto jsem je namontoval a fungují spolehlivě. Zato 15W mě trápí, občas to po nerovnostech docela mlátí což před tím nědělalo. Je to pravda trošku tužší, přesto však dám příště raději 10W, pro běžnou jízdu mi to přišlo pohodlnější.

Autor:  Kaja [ úte 20. črc 2010 22:43:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Kozka taky jsem dal 15W a v poho,nvm jestli to bude olejem.10W byl strašně měkej předek,ale je pravda že už mel hodně za sebou.

Autor:  jirin.sv [ stř 21. črc 2010 21:04:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

No přiznám se, že jsem si na přitvrzování vidlic vzpomněl, když jsem jezdil po Rumunsku. Tam bych vás chtěl s těma různě přitvrzenejma šavlema vidět :-D. Docela jsem litoval, že jsem si blbec nevzal klíč na povolování předpětí (potřeboval jsem to krapet povolit) :wave:
Jinak by se určitě hodil tlumič řízení, na těch muldách bylo mimo obec už i 100 km/hod docela o hubu ;).

Ale každý jezdí jinam, že
: motosmileV :

Autor:  NecMaster [ čtv 22. črc 2010 21:19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

Koukám, že každýmu vklouzly jak nic a já je tam pěchoval 2 dny. Drtil jsem je celkem fest 2x1 hodinu přes dřívka a jiné vychytávky abych to nezničil, protože podle návodu mi to nešlo ani o milimetr. Měl jsem strach že je strhnu, ale už mají najeto přes 5000km a zatim to funguje jak má. Co se týká oleje dal jsem 15W a nevidím v tom problém, ani mi nějak nepřišlo, že by to bylo tvrdší a do zatáčky jsem taky k zemi nešel. Teď mám UpSideDown tlumiče a to už rozdíl je.

Autor:  Shrek [ ned 01. bře 2020 17:53:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oilu ve vidlích

popi píše:
lojzek píše:
Zdarec mně se protáčí ten spodní imbus zajišťující kluzák (teda i snim) nevíte někdo co s tim.

strč do vidlic z vrchu násadu od smetáku a tím to zaklíňíš, potom půjde normálně vyšroubovat..


Čoveče, mám Ti poděkovat za mou manželku, jelikož taková pí*ovina zachránila klidné rodinné odpoledne. Když se mi to začalo protáčet, začal jsem jemně propadat panice. :-D

Díky moc za návod na těchto stránkách v technické sekci i Popimu za "smetákový tuning" ;-)

Stránka 4 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/