Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba SV 650 PROSÍM-OSKA PŘEDNÍHO KOLA - PROSÍM
Právě je pát 25. črc 2025 18:49:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PROSÍM-OSKA PŘEDNÍHO KOLA - PROSÍM
Nový příspěvekNapsal: úte 23. pro 2008 21:43:34 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. kvě 2008 13:34:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Frýdek-Místek
Čaute chlapi,potřebovala bych poradit , jestli je možné nechat na soustruhu udělat novou osku př.kola,a musí to být nějaký spešl materiál? i když jsem vyměnila obě nové ložiska,tak ta oska se v tom nepatrně hýbe ( jde to cítit v ruce ) ono to dělalo i při těch starých,proto jsem to měnila!!! ale dělá to i na těch nových!!! za jízdy mi to trošku klepalo tak jsme vyměnili olej,gufera,no a přišli jsme na to,že to bude asi tím! v krku je to pevný! děkuji .


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 23. pro 2008 22:57:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
No pokud to chceš dělat z Al-slitiny, tak bych volil vysokopevnostní dural, alespoň 400MPa, nebo pevnější automatovou ocel např 11600.

Ale dle mého bych to udělal klidně z 11373 obyč. válcované tyče...


No a jak velkou vůli tam máš? vůle tam být musí, jinak by jsi to nenasadila rukou...
Je ta původní hřídel omačkaná v uložení nebo co jí je?

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 24. pro 2008 12:11:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
popiSV píše:
No pokud to chceš dělat z Al-slitiny, tak bych volil vysokopevnostní dural, alespoň 400MPa, nebo pevnější automatovou ocel např 11600.

Ale dle mého bych to udělal klidně z 11373 obyč. válcované tyče...


No a jak velkou vůli tam máš? vůle tam být musí, jinak by jsi to nenasadila rukou...
Je ta původní hřídel omačkaná v uložení nebo co jí je?

dural radši ne.
ale automatovka je tak nějak i záruka pevnosti :good:

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 24. pro 2008 12:42:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Kasym_ proč by jsi to nedělal z duralu? je mnohem lehčí než ocel a nezvýší si tím neodpruené hmoty, kor na přední vidlici

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 24. pro 2008 15:26:36 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. lis 2007 21:04:23
Příspěvky: 344
Bydliště: Uherský Ostroh
Jsem nepochopil, kde je to volne. Jinak jestli tam neni nahodou oska z bandasky ci neceho podobneho. Ikdyz to bude taky na stejnych loziskach. Kazdopadne neni problem sehnat za 500,-pouzitou. Tu automatovku bych jeste provrtal skrz :grin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 24. pro 2008 15:27:50 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh ... tion=97336

Tady si ju muzes koupit,ale jak psal Majk,da se sehnat jeta
http://www.motovraky.cz/sv-650-00-podvo ... 2&sort=20a

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 24. pro 2008 16:32:11 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. kvě 2008 13:34:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Frýdek-Místek
Majk píše:
Jsem nepochopil, kde je to volne. Jinak jestli tam neni nahodou oska z bandasky ci neceho podobneho. Ikdyz to bude taky na stejnych loziskach. Kazdopadne neni problem sehnat za 500,-pouzitou. Tu automatovku bych jeste provrtal skrz :grin:



Tak ještě jednou,kolo si normálně postavím na stůl,strčím do něj osku tak aby mi trčela stejně s každé strany,přidržím si kolo trochu tělem , uchopím osku do obou rukou a pohybuji s ní směrem nahoru dolů!(samozřejmě v rychlejších intervalech) oska v ložiskách lechce klepe! né ale ložiska ,nýbrž ta oska! tak že ta oska musí být o nějakou tu setinku průměrem menší než je asi zdrávo,podle mě ta oska do toho kola musí jít trochu těžko,ale jde tam úplně lehko!nevím jak bych to už lépe vysvětlila?!zase na druhou stranu když koupím starší,tak by to mohlo být tosamé že jo :) zase ale dávat za novou kolem1000,-kačen :cray: každopádně všem DĚKUJI. :wave:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 25. pro 2008 4:11:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
Uplne nejlepsi reseni je vzit si mikrometr a proste to zmerit,na zacatku osy-minimalni opotrebeni a na mistech kde dosedaji loziska,zjistis opotrebeni a podle toho rozhodnout esi nova nebo ne.kazdopadne to stejny muzes udelat pokud budes kupovat jetou....nereknu ti(to asi nikdo bez presnych hodnot) esi ta co tam mas je dobra nebo ne,pac sem ji nevidel ani nemeril,ale tohle je asi jedina moznost jak zjistit jak na tom ta oska je.A dyz sem sundaval predni kolo,nerekl bych ze tam ta oska jde nejak tezko....

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 25. pro 2008 11:52:58 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
No já jsem z toho všeho trochu zmaten. Prostě bych spíš normálně nasadil kolo, všechno dotáhl (hlavně dát pozor, ať je kolo ve vidlici v ose, tj. ať je hlava osy přesně v zákrytu s pravým ramenem vidlice), zafixoval nějak řízení a zkusil, jestli má teď kolo nějakou vůli. Pokud ne, vykašlal bych se na to. Ještě bych ověřil jízdou, jestli to nedělá nějakou neplechu a hotovo. Až pak bych případně řešil novou osu a tak.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 25. pro 2008 19:13:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
no pokud je kolo nasazeny a chytne ti nekdo rizeni a zabrzdi a ty budes tahat za kolo tak tam je mala vule... tam musi byt vule aby si nepretahl sroub od utahovani kola... ja teda utazeni resil podle jineho esvecka jak mu z druhy strany cumi osa... nejlepsi je ji mit soubezne s vidlici aby ta osa nevylejzala ale aby ani nebyla zasoupla a nedotazena a pokud to tak mas tak pak tam vule... a kdyz pretahnes osu tak se stane jedina vec roztahnes vnitrni prumer snimace v nem se ti tim padem nebude protacet magnet protoze se zasekne a jizdou ulames vsechny packy na magnetu pak musis vymenit jinej snimac a magnet protoze ten magnet z toho nedostanes ani kdyby ses posral takze potom uz osu tolik nedotahovat rikam to ze svy zkusenosti ale vule kdyz budes brat za kola tam urcite musi byt
tady to mas na obrazku jsem to nakreslil ta cervena cara tak to je jakoby prkno aby ta vidle byla soubezna s tim koncem osy... ja se takhle koukal i na 08 esvo jak to tam ma i na jiny a takhle sem prisel na to jak dotahovat predni kolo protoze mi nikdo nebyl schopnej poradit a pak tak dopadl i snimac a magnet


Přílohy:
DSC01995.JPG
DSC01995.JPG [ 63.88 KiB | Zobrazeno 5230 krát ]

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 25. pro 2008 19:24:57 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
já měl trošku tu osu vykouklou po první závit cca, takže jsem to zas takhle dal zpátky, při rozdělání byl šnek v pořádku, tak se snad něco neposere...

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 25. pro 2008 19:28:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
Shorty píše:
já měl trošku tu osu vykouklou po první závit cca, takže jsem to zas takhle dal zpátky, při rozdělání byl šnek v pořádku, tak se snad něco neposere...

jo to bude ok ale ja to pretahl tenkrat fakt fest protoze sem mel furt v kole vuli a utahoval sem to metrovou ocelouvou tyci jako paka nez teda mi doslo podle jinejch esvecek ze to dotahuju fakt zbytecne protoze tu vuli predniho kola tam ma kazdej tak sem se koukal jak to maj vsici utahovany a podle toho to taky delam...

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 26. pro 2008 1:50:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
sting píše:
Shorty píše:
já měl trošku tu osu vykouklou po první závit cca, takže jsem to zas takhle dal zpátky, při rozdělání byl šnek v pořádku, tak se snad něco neposere...

jo to bude ok ale ja to pretahl tenkrat fakt fest protoze sem mel furt v kole vuli a utahoval sem to metrovou ocelouvou tyci jako paka nez teda mi doslo podle jinejch esvecek ze to dotahuju fakt zbytecne protoze tu vuli predniho kola tam ma kazdej tak sem se koukal jak to maj vsici utahovany a podle toho to taky delam...

Tak to je mazec, metrovou tyčou dotahovat šroub do hliníku :lol: to myslím můžes být rád žes to tenkrát nestrhal ten závit ve vidlici...

jinak já nevím, tohle sem nikdy neřešil jak moc to má vylízat, dotahuju podle citu vpodstatě všechno páč nemám momenťák...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 26. pro 2008 1:58:57 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
Jimbo píše:
sting píše:
Shorty píše:
já měl trošku tu osu vykouklou po první závit cca, takže jsem to zas takhle dal zpátky, při rozdělání byl šnek v pořádku, tak se snad něco neposere...

jo to bude ok ale ja to pretahl tenkrat fakt fest protoze sem mel furt v kole vuli a utahoval sem to metrovou ocelouvou tyci jako paka nez teda mi doslo podle jinejch esvecek ze to dotahuju fakt zbytecne protoze tu vuli predniho kola tam ma kazdej tak sem se koukal jak to maj vsici utahovany a podle toho to taky delam...

Tak to je mazec, metrovou tyčou dotahovat šroub do hliníku :lol: to myslím můžes být rád žes to tenkrát nestrhal ten závit ve vidlici...

jinak já nevím, tohle sem nikdy neřešil jak moc to má vylízat, dotahuju podle citu vpodstatě všechno páč nemám momenťák...

no ja to tady rikam z toho duvodu ze momentak ma asi malokdo a ono kdyz kazdej rika ze podle citu to je prd pravidlo kazdej cit ma jinej...
njn ten imbus je na pytel ja to mel totiz pekne dotazeny z pneuservisu tak jinak sem to nepovolil bez ty trubky pakou samozrejme ze ted to dotahuju rukou ale ja si myslel ze kdyz je to tak utazeny tak to tak vratim ale picu

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 14:57:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
sting píše:
ale ja to pretahl tenkrat fakt fest protoze sem mel furt v kole vuli a utahoval sem to metrovou ocelouvou tyci jako paka


Někteří účastníci tohoto fóra mě nepřestanou udivovat nikdy...

Pokud nemáš momenťák a zdá se ti to utažený divně, tak přece můžeš najít jakým momentem se to má utahovat a přepočtem si vypočítáš jakou tíhou se to má utáhnout na jak dlouhý páce chceš a získáš určitej cit pro určitej moment...

Navíc tvou radu o zarovnaným šroubu s vidlicí bych vůbec nebral vážně!
Na straně závitu je to potřeba dotáhnout určitým momentem a plovoucí srtana vidlice kde se "hlava" osy stahuje půleným kroužkem musí být v rovině s vnější částí vidlice!
Pak pro jistotu porovnáš vzdálenosti třmenů od držáků kotoučů, vizuelně prohlédneš jestli ti nemá co dřít o kotouč a je to hotovo.

Je to v pořádku dokud někdo před tebou nedotáhne osu metrovou tyčí :scratch:

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 15:16:15 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Vichřice ta oska ti tam litat bude vždy. Neni moc na přesno. Jinak bys ji nevytahla. Podivej se na šlapaci kolo. Tam ti to ty rychloupináky drží skoro sténym zpusobem. A taky je ta oska sotva pětka kulatinka v centimetrové diře. (vim že srovnávat tyhle dvě věci je békovina, ale připadá mě to jako asi néjednodužši vysvětleni :scratch: )

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 18:30:41 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
vis ale to dotazeni se delalo kdyz mi nedrzelo vubec rizeni a muselo se zjistit cim to je takze se dotahovala osa kola a pak rizeni a ono kdyz ti to daj z pneuservisu kde to dotahujou pistoli a nemuzes to povolit rukou tak asi tezko poznas ze je to moc kdyz to povolujes a pak to chces dotahnout tak sem si nasel jiny reseni a meli to takhle 4 esvecka tak to asi nebude u me jinak kdyz to je vsechno stejny... vsechno se delalo na zacatku minuly sezony tak mi diky tomu vylamali magnet pak sem to lepil podle jirina a rizeni sem resil s neithem takze ja za to nemuzu ze to posrali v pneuservise ja vse utahuju jak to bylo protoze cas na vypocty ani momentak nemam...

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 18:58:51 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
sting píše:
vis ale to dotazeni se delalo kdyz mi nedrzelo vubec rizeni a muselo se zjistit cim to je takze se dotahovala osa kola a pak rizeni a ono kdyz ti to daj z pneuservisu kde to dotahujou pistoli a nemuzes to povolit rukou tak asi tezko poznas ze je to moc kdyz to povolujes a pak to chces dotahnout tak sem si nasel jiny reseni a meli to takhle 4 esvecka tak to asi nebude u me jinak kdyz to je vsechno stejny... vsechno se delalo na zacatku minuly sezony tak mi diky tomu vylamali magnet pak sem to lepil podle jirina a rizeni sem resil s neithem takze ja za to nemuzu ze to posrali v pneuservise ja vse utahuju jak to bylo protoze cas na vypocty ani momentak nemam...


Pěkný dobytkové,jestli ti utahovali osu vzduchem bez momenťáku.I na pistole jsou moment.skrutné klíče.Dnes se i kola na autech utahují přes moment. klíče/většina 110Nm až 130Nm/.
Ale na motorce bych to pistolí nedělal ani v sebeobraně.Běžná rázová pistole "umí"650Nm!!!
To už ale táhneš závit jako prase.Lepší je to slušně utáhnout silou ruky,než to dorvat do zkurvení závitu.
Jinak SV má65Nm osu,šroub držáku hřídele 25Nm,šroub třmenu př brzdy 40Nm.
Takže pozor ŽÁDNÉ RVANÍ!!!

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 19:04:51 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
to vichřice: osa je vždy o dost menší než vnitřní otvory ložisek.Je tam pro navedení rovinnosti.Po utažení všech komponentů nepřichází v úvahu,že by "skákala" v ložiscích.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. pro 2008 19:47:42 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
zdeněk píše:
to vichřice: osa je vždy o dost menší než vnitřní otvory ložisek.Je tam pro navedení rovinnosti.Po utažení všech komponentů nepřichází v úvahu,že by "skákala" v ložiscích.


Taky myslím, prostě normálně správně nasadit kolo, všechno dotáhnout a neměl by bejt problém...

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz