|
Právě je pát 25. črc 2025 13:16:11
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
Krtejkk
|
Napsal: pon 20. dub 2009 19:44:38 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 31. bře 2009 7:12:33 Příspěvky: 42 Bydliště: Modřišice
|
Čaute lidi, mam problém se spojkou, nejde mi seřídit, aby fungovala správně, jak by spojka měla  . Problém je v tom, že když spojku úplně vymáčknu (páčku až k řidítkům), zařadím jedničku, tak motorka cukne a někdy i chcípne. Navíc když stojím se zařazenou jedničkou, motorka táhne dopředu, jako kdyby byla spojka málo zmáčklá, takže ani neutrál zařadit nejde. Spojku sem se snažil seřídit na tom šneku, tyčku se závitem jsem zašrouboval tak, aby moc netlačila na tyč, co vede do spojky, ale aby s ní byla v kontaktu. Takhle by měla být seřízená, ne? Ale pořád to nestačí. Motorka je r.v. 2001 a podle tachometru má 25000 km. Olej jsem ještě neměnil, ale brzo na řadu přijde. Myslíte, že je akorát špatně seřízená (to se mi nezdá, ale byl bych za to nejradši  ) nebo by mohl být problém v jetém oleji? Asi poslední možnost je podle mě, že bude spojka v čudu, ale to se mi nezdá, kdyby byla po smrti, tak by se chovala jinak, nebo se mýlim? Díky moc za rady, je to hrůza, motorku nemám dlouho a ještě jsem se pořádně neprojel.
|
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 20. dub 2009 20:20:03 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Krtejkk píše: Čaute lidi, mam problém se spojkou, nejde mi seřídit, aby fungovala správně, jak by spojka měla  . Problém je v tom, že když spojku úplně vymáčknu (páčku až k řidítkům), zařadím jedničku, tak motorka cukne a někdy i chcípne. Navíc když stojím se zařazenou jedničkou, motorka táhne dopředu, jako kdyby byla spojka málo zmáčklá, takže ani neutrál zařadit nejde. Spojku sem se snažil seřídit na tom šneku, tyčku se závitem jsem zašrouboval tak, aby moc netlačila na tyč, co vede do spojky, ale aby s ní byla v kontaktu. Takhle by měla být seřízená, ne? Ale pořád to nestačí. Motorka je r.v. 2001 a podle tachometru má 25000 km. Olej jsem ještě neměnil, ale brzo na řadu přijde. Myslíte, že je akorát špatně seřízená (to se mi nezdá, ale byl bych za to nejradši  ) nebo by mohl být problém v jetém oleji? Asi poslední možnost je podle mě, že bude spojka v čudu, ale to se mi nezdá, kdyby byla po smrti, tak by se chovala jinak, nebo se mýlim? Díky moc za rady, je to hrůza, motorku nemám dlouho a ještě jsem se pořádně neprojel. popis seřízení se mi jevý správný, že by toto udělal starej olej se mi nechce věřit... Ale spíš to vypadá na zvlněné mezilamelové plechy... Spojka jinak drží, neklouže? Spojku jsi zkusil přitáhnout na maximum? Olej ještě vypadá jako olej nebo jako břečka ze septiku?
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 20. dub 2009 20:39:31 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Krtejkk píše: Motorku jsem ještě moc neprojel, ale skoro jistě spojka neprokluzuje. Ty plechy by tomu asi odpovídali, pokud by to bylo jima, tak se asi musí vyměnit, že?.
Dotáhnout na maximum, myslíš tu závitovou tyčku ve šneku dotáhnout na max.? to jsem nezkoušel.
Olej bych přirovnal spíš k břečce, v tom okýnku pro kontrolu množství skrz něj neni vidět ani ten plech, co tam je. No, přepálený plechy většinou doprovází i lamely a ty by ti v tom případě měly klouzat, ale není to pravidlo... že je olej černej je normální, ale když na něj šáhneš, musí ještě pořád připomínat že to kdysi byl olej... Ještě bych zkusil dotáhnout tu tyčku na max, ale nejezdi s tím stabilně, nebo budeš muset brzo měnit axiálku... Já bych rozdělal spojku a mrknul na ní, popřípadě vyměnil... Ale pokud jsou zvlněný plechy, musela by spojka dostat pořádnej záhul... No a nemáš ji třeba úplně novou? To co říkáš by udělala i nezaběhnutá spojka...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Krtejkk
|
Napsal: pon 20. dub 2009 20:51:05 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 31. bře 2009 7:12:33 Příspěvky: 42 Bydliště: Modřišice
|
Na olej jsem nešahal, takže nevim, jak je na tom. jinak kdybych tu tyčku dotáhnul na maximum, tak by spojka klouzala, ne?
Že by byla spojka nová, to netušim, ale nezdá se mi to, já ji neměnil, na motorce mam najeto asi 60 km. Motorka je dovezená od překupníka, ten o ní moc nevěděl, takže jestli ji předchozí majitel měnil, to vůbec netušim. Mám teda protokol ze servisu v Německu, kdy měla najeto asi 22500 km a tam píšou, že je vše v pořádku, ale co dělali tam nikde není, takže je to asi prd platný.
Takže to vypadá, že se na ní budu muset mrknout, to asi nic moc náročnýho neni, co?
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 20. dub 2009 23:55:57 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No jo, vymrdaný spojky, věčná potíž.... všechno už řečeno bylo, možný příčiny jsou buď ohnutý plechy, nová spojka a špatnej olej nebo špatný seřízení. Takže pochopitelně postupuj od toho nejjednoduššího... nejdřív podle manuálu spojku správně seřiď (měl by být ke stažení v galerce), jinak aspoň na novým modelu se seřizovala tak, že jsi povolil všechny zajišťováky, na páce lanko dotáhl na max, axiálu jsi dotáhl do chvíle, než začne klást odpor, pak ju povolil o cca 1/4 otáčky nazpět a zajistil. Na páčce pak lanko došteloval tak, aby mělo vůli volného kmitu na konci páky do cca 2 cm (už nevím přesně, dělám to podle citu). S tímhle si pohrej, se spojkou to bude chtít trpělivost, ale třeba se to tímhle vyřeší. Olej budeš měnit tak jako tak, ale když už bych ho vypouštěl, rovnou bych to spojil s rozebráním spojky. Rovnost plechů (pokud nejsou úplně zkroucený) zjistíš jen na letovací desce, obyč sklo zpravidla nestačí. Ale to předbíháme, nejdřív se hrej si štelováním a pak dej semka vědět.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: úte 21. dub 2009 17:42:53 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Krtejkk píše: Na olej jsem nešahal, takže nevim, jak je na tom. jinak kdybych tu tyčku dotáhnul na maximum, tak by spojka klouzala, ne? no tobě právě neklouže, ale málo otvírá, porto bych zkusil naladit spojku bez vůle, jestli otevření bude stačit, pokud ne, rozborka spojky tě nemine... nedělal bych si iluze že má 9 let stará motorka 25000km... takových moc není... ty jsi motorku před koupí neprohlídl? neprojel? na to jsi přece musel přijít hned ne?
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Krtejkk
|
Napsal: úte 21. dub 2009 20:39:32 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 31. bře 2009 7:12:33 Příspěvky: 42 Bydliště: Modřišice
|
Tak ještě ji zkusim seštělovat a uvidim, co bude dělat pak, každopádně když se to nezlepší, tak se na spojku mrknu, jak budu měnit ten olej a pak dám vědět, jak to vypadá.
popi: no 25 000 km na 8 let, vypadalo to docela věrohodně, podle toho protokolu o servisu měla motorka 17. 3. 2008 nalítáno 22617 a ještě byla poslední 4 roky přihlášenou na cca 50letou paní. Ale člověk nikdy neví, taky se na to spolehnout nemůžu, lítat na tom moh kde kdo. Jinak prohlížel jsem ji, projel taky a když jsem na ní jel, tak to nedělala, nebo o hodně míň, že jsem si toho nevšiml.
|
|
Nahoru |
|
 |
Rosťa
|
Napsal: úte 21. dub 2009 23:18:03 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. lis 2007 12:30:15 Příspěvky: 410 Bydliště: okr. Olomouc
|
Jen tak pro info, i já jsem skoro 50-ti letej pán a za rok najedu na moto 8-12 tis km. Na mojí nové K9 jsem najel za 3 týdny 1.850 km Údajům tachometru u jetejch motorek se nedá moc nevěřit, vždy platí - jedna paní povídala, nebo spadla jen ze stojanu,.... (však to známe jak to chodí) Když jsem prodával mojí starou r.v.2000 jsem uváděl poctivejch 61.500 km i s výměnou rozvodů, seřízením ventilů, atd,. Ty co mají nepoctivejch 25.000 novej rozvodovej řetěz neviděli, někdy ani žádný servis (protože tomu tá 50-ti letá paní možná nerozuměla). A navíc ta moje spojka byla po 61.500 km originál a neklouzala ani po zařazení rychlosti při správném seřízení "nekopala".
_________________ SV-čko jsem miloval aje nenávratně pryč, ale V-Stromek 1000 taky není k zahození :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: stř 22. dub 2009 8:17:33 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
pokud ti nepomůže seřízení a budeš jí rozebírat tak pohledej v manuálu jak mají být silné lamely tak i ty plechy a změř je.dál si pohlídej jak tam ty plechy jdou za sebou nevim jak SV ,ale některý motorky maj jeden ten plech silnější a v případě blbýho složení se stává to co tobě.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Krtejkk
|
Napsal: stř 22. dub 2009 16:41:42 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 31. bře 2009 7:12:33 Příspěvky: 42 Bydliště: Modřišice
|
S těma km je samozřejmě pravda, že to většinou neni jistý, kolik to opravdu má najeto, ale i těch 25 000 za 8 let bude na některejch strojích poctivě (teď netvrdim, že zrovna ten můj to je), hlavní je, aby motor pořád dobře šlapal S tou spojkou, zrovna jdu z garáže, měl jsem dneska čas, tak jsem se na tu spojku mrknul, přeměřil tloušťku lamel, ta byla v pořádku. Pak jsem si na soustruhu uchytil ty plechy, jeden po jednom, a měřil, kolik hážou, u všech to bylo taky v toleranci, rozměr pružin byl taky naprosto v pořádku, prostě jsem neviděl nic, co by mělo vadit, tak jsem všechno naházel zpátky (1 tlustší lamela byla správně i předtim) a ejhle, najednou necuká, nepopojíždí, prostě funguje jak má, takže problém vyřešen, aspoň doufam, že zas nepřijde. Tak dík za rady  snad to vydrží takhle fungovat i dál.
|
|
Nahoru |
|
 |
piskot1987
|
Napsal: čtv 23. dub 2009 22:07:38 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 15. bře 2009 18:40:47 Příspěvky: 12
|
Urcite menil i olej, mohlo to byt i tim, ne?
|
|
Nahoru |
|
 |
Krtejkk
|
Napsal: čtv 23. dub 2009 22:50:54 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 31. bře 2009 7:12:33 Příspěvky: 42 Bydliště: Modřišice
|
Olej jsem právě neměnil, najel jsem s motorkou na prkno a dal na bočák a pak se spojka dá v klidu prohlídnout a nikde nic neteče, možná i bez toho prkna, ale jistota je jistota  . Olej jsem taky neměnil, protože ho ještě nemam doma, ale když jsem koukal, že to jde bez jeho vylití, tak sem se do toho pustil...jinak ten co je v motorce se zdá docela v pořádku, žádná srajda to není, ale stejně ho vystřídá novej...
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|