Autor: |
PajaSV [ pon 22. úno 2010 18:52:01 ] |
Předmět příspěvku: |
Problém se startováním |
Ahoj, tak sem se dneska po dlouhé době dostal do garáže a chtěl sem nastartovat moji motorku a ejhle ono to nefunguje.Abych trochu popsal závadu, tak když otočím klíčkem a začnu startovat, tak pod sedačkou to začne cvakat a občas i malinko jiskřit. Po pár zkoušení to dělalo pořád, aby toho nebylo málo, tak to během toho cvakání vypne celej displej, ovšem ten to zase po chvíli rozchodí ale motorka nenastaruje. Ovšem zkoušel jsem to přes kabely z auta a naškubla se za chvíli(po pár pokusech, už ani přes kabely nic ).Baterka je nová, tak nevím čím by to bylo, ani co tam cvaká, budu rád za každou radu. Díky.
|
Autor: |
jaja83 [ pon 22. úno 2010 19:16:37 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Pod sedačkou - třeba pojistky. Mi se to stalo jednou po zimě na Banditovi. Přišel jsem, otočil jsem klíčkem a nic. Mrtvo. Asi se přez zimu kotakty nějak zoxidujou a přestane to být vodivé. U mě úplně stačilo vytáhnout pojistku a zase zatrčit. Tím se mechanicky odřou kontakty a je to OK. Teďka po zimě vytáhnu pojistky, prostříkám Konkorem a dám je zpátky - dělám to už preventivně...
A prosím Tě, promiň za buzeraci, ale když to nestaruje, cvaká a DOKONCE jiskří! tak zkoumám co tomu je - sundám kryt, sundám aspoň sedačku...a né to mordovat ještě kabelama z auta prosím Tě!
To jsi možná i klidně mohl odpálit kontakt - někde to bylo nevodivé (zaoxidované), vytvoří to velký odpor a při průchodu proudu to může cvakat a jiskřit - a samozřejmě se to zahřívá! Koukni, jestli není pod sedačkou nějaký kontakt takový divný, olezlý nebo i černý. Může to být tohle (a taky nemusí, ale zde bych začal).
|
Autor: |
misha [ pon 22. úno 2010 20:09:12 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
máš jednoduše slabou baterku. cvaká rélé protože startér má tak velký odběr až klesne napětí natolik, že relé se už neudrží. když vypne, napětí zase stoupne a ono sepne. opakuje se to velmi rychle a vyzní to jako cvakání. kabely na auto baterku ti nepomohly, protože máš někde velký přechodový odpor. mě to taky na 650 nešlo, pak jsem si koupil lépe konstruované a šlo to. teď si prostě nabij baterku a uvidíš jak pak krásně chytne
|
Autor: |
PajaSV [ pon 22. úno 2010 20:39:17 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
jaja83 píše: Pod sedačkou - třeba pojistky. Mi se to stalo jednou po zimě na Banditovi. Přišel jsem, otočil jsem klíčkem a nic. Mrtvo. Asi se přez zimu kotakty nějak zoxidujou a přestane to být vodivé. U mě úplně stačilo vytáhnout pojistku a zase zatrčit. Tím se mechanicky odřou kontakty a je to OK. Teďka po zimě vytáhnu pojistky, prostříkám Konkorem a dám je zpátky - dělám to už preventivně...
A prosím Tě, promiň za buzeraci, ale když to nestaruje, cvaká a DOKONCE jiskří! tak zkoumám co tomu je - sundám kryt, sundám aspoň sedačku...a né to mordovat ještě kabelama z auta prosím Tě!
To jsi možná i klidně mohl odpálit kontakt - někde to bylo nevodivé (zaoxidované), vytvoří to velký odpor a při průchodu proudu to může cvakat a jiskřit - a samozřejmě se to zahřívá! Koukni, jestli není pod sedačkou nějaký kontakt takový divný, olezlý nebo i černý. Může to být tohle (a taky nemusí, ale zde bych začal).
Neboj, než sem to napojil na kabely, tak jsem koukal pod sedačku, a nejiskřilo to na pojiskách
|
Autor: |
jaja83 [ pon 22. úno 2010 22:40:01 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Aha, tak to jo, promiň. Z toho Tvého dotazu jsem měl dojem, že "když to nejede normálně, přidám tomu ještě víc, i kdyby se ozývaly zvuky jak z kovárny "
To by mohlo být to relé, jak píše příspěvek nade mnou. To může cvakat.
|
Autor: |
Kaja [ pon 22. úno 2010 23:37:27 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Kámoš měl podobnej problém a byla to špatná kostra,tak na to mrkni.
|
Autor: |
PajaSV [ úte 23. úno 2010 19:28:15 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
No tak sem přešel vše od startéru, vyčistil kontakty prošel pojistky a pravděpodobně to bylo slabou baterií, jenom doufám že mě potom někde mrcha nenechá, na to že je rok stará, tak se mi zdá že moc velkou výdrž neměla
|
Autor: |
jaja83 [ úte 23. úno 2010 20:41:05 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
No to jo, na to že je rok stará....moc extra tomu nerozumím, ale já jsem kupoval motorku jednou v životě na Jawu 350. Od té doby, co máme různé motorky, tak přes zimu jen dobiju a žádný problém.
Nikdy jsem neměl motorku déle než 2 zimy, ale na to, že v nich jsou baterky už předtím bůhví jak dlouho, tak vždy úplně v pohodě......
|
Autor: |
PajaSV [ stř 24. úno 2010 17:43:41 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Zas taková pí.a abych nechal přes zimu svítit světla nejsem a to kolem motorky chodím pomalu každej den .Baterka z lidlu neni, je objednaná normál z obchodu. Jediný co mě napaldo tak že by to vybil alarm, ale to se mi nezdá že by vypnutej žral tolik baterku
|
Autor: |
Buriel [ stř 24. úno 2010 18:17:33 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Tohle sem řešil už několikrát na Kawě a tam mi to dělaly kontakty co mi oxidovaly.Na SV sem tohle řešil vloni na podzim když mi parkrát zahaprovala baterka ale nějak se pokaždé rozešla až naposled mi udělala to samé,bzučení,jiskření a zhaslej displej a to se opakovalo pořád dokola.Vyřešil sem to koupí nové,to že máš novou od loňska neznamená že nemůže být špatná bohužel.
|
Autor: |
Milda [ stř 24. úno 2010 18:50:55 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Tak to se mi stalo první zimu, kdy jsem měl SV. Chtěl jsem pečovat o baterku, tak jsem ji několikrát dobíjel - ale normální nabíječkou - BLBEC. Pak jsem se na jaře divil, co se děje - ta samá závada, jen pod sedlem lupalo relé a nic - tímto jsem baterku odrovnal . Tato zkušenost mě stála 1.200,-Kč, už sem chytřejší...
|
Autor: |
jirin.sv [ stř 24. úno 2010 19:26:53 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Problém se startováním |
Milda píše: Chtěl jsem pečovat o baterku, tak jsem ji několikrát dobíjel - ale normální nabíječkou - BLBEC. Pokud člověk neví jak na údržbu baterky, tak je nejlepší mít přes zimu ve vhodných podmínkách a prostě ji nechat 4 měsíce odpočinout. Hlavně ji ale na jaře před prvním startem napíchnout přes kabely na autobaterku. Ta pobere největší ráz prvního startu, no a pak normálně motobaterku dobít jízdou. Dělal jsem to tak léta, když jsem neměl nabíječku cca 2 sezóny a baterku mám doteď.
|
Stránka 1 z 1 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|