Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

vstrikovani
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=230
Stránka 2 z 2

Autor:  popi [ čtv 10. bře 2011 17:46:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

vždy se dávají zemnicí kleště co nejblíže k svařovanému místu... žádnej problém

Autor:  stafflik [ pát 11. bře 2011 8:35:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Ty vole tak takovó odpověď sem zrovna od tebe Popisu nečekal... :banghead: :banghead: Ten no problem ti nekdy klidně rád předvedu. Pro všechny ostatni doporučuju co psal Mara.

edit: jo a eště semka dopišu takovó fičůrku, ono na to existuje cipovina keró připojiš na baterku a nemusiš odpojovat nic. Totálně nechápu jak to fachči, ale fachči to skvěle. Od té doby ani jedna vypálená řidici jednotka plus komlet nová eletrika :twisted:

Autor:  popi [ pát 11. bře 2011 10:35:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

a už jsi někdy něco svařoval na autě nebo na motorce, nebo na PLC řízených strojích? například RANGE ROVER má řidicích jednotek asi 9 v celým autě, tak by mě zajímalo, jak by jsi je všechny odpojil...

a ano, při svařování se tvoří uzavřená smyčka, kterou teče vysoký proud, ale jak je jistě všem známo, tak proud teče nejkratší možnou cestou. tudíž musíš mu umožnit průtok mimo elektroniku, která takovej proud neunese, jako je baterka, RJ, regulátor a pod.....

Autor:  stafflik [ ned 13. bře 2011 9:10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Ano Popi svařoval a to dokonce docela často. Proto pišu že bych od tebe takovou odpověď nečekal, protože jak známo proud neteče nejkratší cestou, anóbrž cestou nejmenšího odporu. A protože bévá docela složity odpojovat řidici jednotky tak proto se použivá ta ptákovina na baterku. A protože dnes du zase svařovat na autech tak ti ju aji vyfotim že seš to ty. A jinak bavit se o tym mužu páč mám za sebó kompletně vypálené Renault Magnum. Naštěsti né moja vina tak sem to nemusel cálovat :grin:

Autor:  popi [ ned 13. bře 2011 11:48:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Ano, cestou nejmenšího odporu, ale pokud je materiál homogení, tak je to ta nejkretší cesta... to je ale jedno, v tom se shodnem.
Radši mi ale řekni, jak tedy můžeš odpálit RJ pokud přes ni žádnej zvětšenej proud neteče? Je asi jasný, že pokud svařuješ na výfuku a kleště připavníš na koncovku, tak to nemůže nic poškodit... Když budeš svařovat mezi snímači a elektronikou, tak tam asi existuje mnohem větší pravděpodobnost, že se něco poškodí...

Pošli to tvý udělátko na baterku a jak to funguje...

Autor:  stafflik [ pon 14. bře 2011 12:43:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Jak to funguje tě neřeknu, to nemám tucha. Normálně to pichneš na baterky, zapipeto jako že oukej a možeš svařovat. A jak se to vypáli tě taky neřeknu, nésu ani eletrikář, natož nejaké odbornik přes elektroniku. Ale bylo mě to vysvětlovany asi tym stylem že pród teče némenšim odporem, navic existuje neco jako bludny pródy a zkrátka kde je elektronika tak ze svářečkó rač ne e. (Vim že to je vysvětleni jak sfiňa, ale bylo to vysvětlovany mě, takže to muselo byt polopatisticky :) ) Nám se zadařilo vypálit cely auto. Odešlo snad uplně všecko. Takže aji to že pród teče némenšim odporem v totym připadě neplatilo. Oběhalo to cely auto. Dokonca byly zhořeny aji žárovky a to nejen ve světlech ale aji v přistrojovce. Mazec.

Přílohy:
SNC00230.jpg
SNC00230.jpg [ 37.27 KiB | Zobrazeno 2316 krát ]
SNC00229.jpg
SNC00229.jpg [ 42.69 KiB | Zobrazeno 2314 krát ]
SNC00227.jpg
SNC00227.jpg [ 40.37 KiB | Zobrazeno 2310 krát ]

Autor:  Blahic [ pon 14. bře 2011 17:38:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

proud tece jak malym , tak velkym odporem , obojima tece nejaky ... malym ale treba placnu 100mA , a velkym 5mA. To ze tece nejkratsi cestou , to taky ne , pokud je zapojeni paralelne, tak tece vsemi cestami , at uz je ta cesta dlouha kilometr a druha jen centimetr, rozdil je zase v odporu, cim delsi cesta, tim vetsi odpor, takze uz tam potece treba jen mini proudik, popr. zadny :) Ozkusane co to dela pri svareni samozrejme nemam , zatim sem sam nic nesvarel . Soudim jen podle prvniho Kirchhoffoveho zakona :D

Autor:  popi [ pon 14. bře 2011 22:11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

přesvědčili jste mě a pro jistotu jsem odpojil baterku. každopádně jsem ji nikdy neodpojoval, když jsem svařoval hned u kleští. V práci svařujeme taky na plc čízených strojích se snímači 5-20mA a podoobný elektronický srandy. Rozhodně kvůli svařování neodstavuju fabriku. ale pouze kleště dáváme co nejblíže k sobě a taky nikdy problém nebyl... takže já o žádným průseru nevím, ale evidentně v porovnání s tebou jsem tolik aut nesvařoval.

takže bych to viděla asi takto. při svařování odpojujte baterku, protože můžete odpálit elektroniku a jistota je kulomet, o tom žádná. já jsem ji 10 let neodpojoval, a nikdy se mi nic neposralo. jen dávám kleště k sobě.

Autor:  stafflik [ úte 15. bře 2011 9:24:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Tak nejak bych to napsal. Prostě nestává se nic, ale može se stat. Takže pro jistotu odpojit ať je klid.

Autor:  Handrsak15 [ stř 25. lis 2020 19:11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: vstrikovani

Louies píše:
ogari uz jsem na to prisel co to je. diky za rady vsem, hlavne to prepnuti do servisniho stavu mi hodne pomohlo. moc dik!!! jo a bylo to spatne rele( jeste ze ne ta ridici jednotka) :yahoo:

Sice je toto téme řešeno před 12 lety ale mohu se zeptaj jaké přesně to bylo relé?
Řeším ted podobný problém na SV 650S 2005.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/