Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Kontrola trubek vidlic
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=2349
Stránka 1 z 1

Autor:  duplux [ sob 27. bře 2010 8:53:19 ]
Předmět příspěvku:  Kontrola trubek vidlic

Zdravim,budu delat gufera na vidlich a potrebuji zjistit jestli nemam trosku hle trubky vidlic -moto je po padu ale do niceho nevrazila a trubky jsou vizualne v poradku i se zda ze to normalne pruzi ale jistota je jistota. Da se to nejak resit doma?Napadlo me ji jedine vymontovanou polozit na sklo,otacet a bedlive pozorovat jestli se nekde neudela skvirka.Co myslite? :)

Autor:  stafflik [ sob 27. bře 2010 14:16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

Přesně tak to zjišťoval v servisu mě. Jinak je stoprocentni v soustruhu a uchylkoměr....

Autor:  duplux [ sob 27. bře 2010 18:09:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

tak to jsem rad ze to tak jde,pujdu to hned zkusit,tak doufam ze si nezkazim sobotni vecer :D

Autor:  duplux [ ned 28. bře 2010 20:54:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

Tak trubky jsem polozil na sklo a kdyz s nima otacim tak se veprostred zvednou asi o milimetr,takze jsou trosku prohnute...ale asi by to nemelo vadit pac to pruzilo normalne,nikde to nedrhlo...nebo ma nekdo jinej nazor?
A pak potrebuji pomoct od nekoho kdo to taky rozdelaval vidlice na babce.V pravy vidlici tam bylo pod tim prepoustecim ventilem takovy silonovy krouzek (je to zrejme soucast toho prepousteni) se slabou pruzinkou do kteryho zajizdi ten kolik.V levy vidlici nic takovyho a silonovyho vubec nebylo.Je to normalni?

Autor:  kozka [ pon 29. bře 2010 13:17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

To sklo mi nepřipadá zrovna optimální a kdyby to teda bylo s tím milimetrem pravda tak teda určitě rovnat. To musí být za jízdy znát, sjíždět divně přední gumu nebo dělat dvě stopy. Rozepsal jsem se trochu o „fofr“ kontrole vidlic minulý týden ve vlákně „Slávova trefa“. Vůbec nemusíš do něčeho vrazit abys ohnul vidle. Pokud se týče těch vnitřností, když jsem je rozdělával na 99 tak byly vnitřky identické. Nezbylo něco uvnitř?

Autor:  kozka [ pon 29. bře 2010 13:25:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

Fotonávod je třeba zde http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/svs_fork_oil/ schema vidlice tady http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh ... tion=97330 nebo si stáhni celý manuál, ale to schema je tam tuším ve stejném provedení.

Autor:  duplux [ pon 29. bře 2010 16:16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

No jsou podle myho ohnuty uplne minimalne...rozdelaval jsem to u mechanika v garazi a ten mi rikal ze pokud je to trosku hnuty tak to nevadi,pokud to normalne pruzi a nikde to nedrhne.Nevim motorku jsme jiz padlou koupil takze nevim jestli to ma nejaky vliv na jizdu ale mne se na tom jezdi dobre. Spis bych potreboval pomoct s tim ze v jedny vidlici nebyla vubec ta podlozka pod horni matkou coz asi taky neni v poradku kdyz v druhy byla,ale co mi trapi je,ze tam nemam v tej jednej tu bilou silonovou nesmysl co je tady na ty fotce co jsi mi poslal v tom super odkazu:

http://www.bluepoof.com/motorcycles/how ... 1_5192.JPG

To je to jediny v cem ty vidlice nejsou identicky a v poradku to asi zrovna neni co?

Autor:  stafflik [ pon 29. bře 2010 20:17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

Vliv to mět bude. Ale eši je to milimetr tak se to dá srovnat.

Autor:  popi [ pon 29. bře 2010 21:07:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

jak můžete říct jestli to vliv mět bude nebo ne?
pokud je pravda, co psal a dělá to milimetr, tak budou ohnuté jen nepatrně a to určitě těsně pod spodníma brejlama, kde je největší namáhání...
Pokud ty trubky upne do brejlí správně a to tak , aby se ohýbaly pod motorku, nebo před ni, ale hlavně vůči sobě identicky, tak to nepozná nikdo z nás.

úhel řízení se mu změní o pár desetin stupně a to je vše. pokud je ale prohnutá činná část po které jezdí kluzák, tak to problém je i ten milimetr...

Autor:  kozka [ pon 29. bře 2010 23:52:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kontrola trubek vidlic

Já si prošel tím rovnáním na staré motorce, která má podstatně menší průměr trubek, takže součástí blatníku zespod je cosi co ztužuje tu vidlici a už desetinová odchylka zhruba uprostřed trubek kroutila celý plechový blatník i s tím stabilizátorem v něm, takže se to dvakrát přerovnávalo a nakonec mi na ty trubky nakreslili značky jak je mám namontovat aby se to „nějak“ dalo. A to šlo o desetiny. Taky jsem měl naprasklé spodní brejle, úplně nepatrná vlasová prasklinka. Malá nehoda, žádný náraz, jen jsem drobet „usnul“ v plném fofru v zatáčce a pokračoval rovně na louku, kde jsem sebou plácnul.

... ale zpátky k problémku, kousek vnitřností chybí a neměl by být problém sehnat ho, byť třeba i s celou ohlou vidlí. Stačí chvíli počkat, každou chvilku to někdo rozmlátí :) Rozhodně bych si tu rouru nechal rovnat a srovnat co nejlépe. Navrhovanou cenu za rovnání třeba porovnat s cenou za novou rouru. Pokud to teklo, možná právě kvůli tomu, byla by škoda nového oleje, gufer, práce. A když nic jiného tak pro dobrý pocit, že to je v pořádku.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/