Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba SV 650 náhon tacho - jine predni kolo
Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

náhon tacho - jine predni kolo
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=2490
Stránka 1 z 1

Autor:  Canichon [ stř 12. kvě 2010 13:29:21 ]
Předmět příspěvku:  náhon tacho - jine predni kolo

Čaudys.

Zímní trošku nucený tunning SV650S K2 už se blíží ke zdárnému konci, potřebuju už jen dořešit náhon tachomentru...

Na USD vidle z TeLete se pasovalo kolo ze SRADa, což pokud zůstanou originální budíky, trošku nejdou dohromady s původním náhonem.

Co radíte? (Prosím, neříkejte mi jiný kolo :D ) Nějaký fígl, vychytávka?
Jasně, jezdit bez tacha je taky možnost, prý bych se i zrychlila, ale já bych přeci jenom ráda to nějak vyřešila :grin:

Autor:  Jimbo [ stř 12. kvě 2010 14:18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

A srad má náhod tachecu od motoru ne? z primárního kolečka řetězovky...
Myslím sem to už řešil s tím tvojim tunerem (medved_pilot_bedrich) a bude to každopádně oříšek...

Autor:  popi [ stř 12. kvě 2010 18:57:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

no tak základ je od něčeho vzít impulsy který jsou přímo úměrný rychlosti. Přepočet na správný počet impulsů, aby to zobrazovlao správně dokáže vyřešit elektronika s naprogramovaným švábem... což by měl zvládnout každej druhej elektrotechnik myslím..

Autor:  Jimbo [ stř 12. kvě 2010 19:11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Kua popis ty to vidíš jak hurvajs válku :) to tak easy nebude. Zvládl by to možná tak 1 z 10 elektrotechniků.... ;)

Autor:  popi [ stř 12. kvě 2010 21:40:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Jimbo píše:
Kua popis ty to vidíš jak hurvajs válku :) to tak easy nebude. Zvládl by to možná tak 1 z 10 elektrotechniků.... ;)


no dobrá... :grin:

ale pokud bude mít signál, tak se upravit dá, aby origo budík fungoval správně... ni?

kamarád ze střední mi jednou udělal na MZ251 takový elktronický udělátko v hezký černý krabičce, který když jsem správně připojil a pomocí programu nadefinoval průběh předstihu, dokázalo to upravovat předstih vůči otáčkám... reagovalo to skokově v intervalech po 50ti otáčkách, takže se křivka předstihu dala nastavit naprosto přesně a bylo to neuvěřitelně poznat. Pokud je nastavenej jeden předstih a ty to předěláš na optimální pro každý otáčky... tenkrát mi to málem urvalo ruce :grin:

od tý doby si vždycky představím takovou krabičku a je to vyřešený... : demnapivo :

Autor:  Canichon [ stř 12. kvě 2010 22:07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

popi píše:
...od tý doby si vždycky představím takovou krabičku a je to vyřešený... : demnapivo :

mám v sobě lahvinku vína a taky mi to připadá hrozně jednoduchý :good: :grin:

Autor:  Jimbo [ čtv 13. kvě 2010 0:17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Jako určitě by s tím šlo pracovat, ale musel by se prvně někde vytvořit nějakej signál. Když nemá elm snímač na předním kole, tak bude muset do krytu předního řetězovýho kolečka zabudovat snímač otáček tak jak to máme my na pyčoletu, kterej bude snímat otáčky pastroku a pak stím signálem dál pracovat, třeba nějakým el. obvodem, kterej by to upravil na požadovanou úroveň. Pak by se muselo zjistit co z toho leze za signál, a jakej signál žerou budíky a na základě toho nechat naprogramovat nějakej chip kterej by to převáděl na požadovanou úroveň ...

Autor:  shark [ čtv 13. kvě 2010 0:24:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

vytvarim signal
signal je velmi jednoduchy
ma nekolik promile a ukazuje rychlost podle potreby :D

Autor:  Jindrs [ čtv 13. kvě 2010 0:29:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

jo tak pro tebe medved shanel ty dily :) Hele a co dat proste universalni tacho s otackomerem a kontrolkama treba od acewell nebo koso ?

Autor:  Jimbo [ čtv 13. kvě 2010 8:18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

To si myslím že by byla škoda to takhle prznit, navíc zase musíš někde ty signály brat...

Autor:  Canichon [ čtv 13. kvě 2010 9:17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Koukám, Sharku, že jsme včera asi lovili signál stejně : demnapivo : Jsme byli na stejný radiový vlně :D

Autor:  popi [ čtv 13. kvě 2010 9:56:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Jimbo píše:
Jako určitě by s tím šlo pracovat, ale musel by se prvně někde vytvořit nějakej signál. Když nemá elm snímač na předním kole, tak bude muset do krytu předního řetězovýho kolečka zabudovat snímač otáček tak jak to máme my na pyčoletu, kterej bude snímat otáčky pastroku a pak stím signálem dál pracovat, třeba nějakým el. obvodem, kterej by to upravil na požadovanou úroveň. Pak by se muselo zjistit co z toho leze za signál, a jakej signál žerou budíky a na základě toho nechat naprogramovat nějakej chip kterej by to převáděl na požadovanou úroveň ...

šak o tom mluvím

Autor:  jirin.sv [ čtv 30. zář 2010 23:18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

Ahoj,
vzhledem k tomu, že přes zimu asi SV taky postavím na USD vidle jsem pátral a řešení mám :-).
Snímač na všech SV je řešen pomocí hallova principu (magnet který se točí kolem snímače). Bohužel GSX-R / TL vidle nemají záchyt na snímač, musí se to řešit jinak. Co je potřeba? Snímač a magnety.

Snímač lze koupit třeba tady: http://cz.mouser.com/ProductDetail/Cherry-Electrical/GS101202/?qs=sGAEpiMZZMs29kr3d%252bndI2CBTdFRg0IT18g2icH3l3o=
Víceméně to může být libovolný HALL snímač, který snímá rychlost (pozor, většina jich snímá rychlost) a je na voltáže do 12DCV (ideálně 4,5 – 12V).
Obrázek
Pak jsou potřeba magnety – neodymové (hodně silné)
Počet magnetů je různý podle ročníků SV. SV do K04 potřebují 4, SV K05 a výš pak 8 (je to stejné jako s šnekem náhonu). Magnety se dají sehnat třeba tady: http://unimagnet.cz/6-kotouce.

No a jak to nabaslit?

Magnety je potřeba umístit na kolo, aby se točily kolem snímače. Ideální místo jsou kotouče (vlepit epoxidovým lepidlem) a na šrouby, které drží buď třmeny nebo blatník, umístit snímač. Takže asi sám použiji toto řešení:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

No a snímač se zapojí na původní kabel, schéma je:
Kód:
           SV snímač        HALL
12V        Oranžovo/červený   →   Hnědý
6V         Černo/bílý  →   Modrý
Signal     Růžový         →   Černý


Více tady:
http://www.socalsvriders.org/forums/showthread.php?s=&postid=210084
http://www.gregoryli.com/2007/05/speedo-fix-for-gsx-r-front-end-swap.html

Jinak to může posloužit i náhrada těm, co nechtějí používat ten bazmek v předním kole (například se rozláme). Pokud pokud se použijí levné snímače (jen šváby, které se zatáhnou do bužírky), tak se lze s řešením vejít do 100 Kč :-)

Autor:  shark [ pát 01. říj 2010 13:10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho

hustokruty
tak az to budes resit a kupovat
vem rovnou 3x
pro me cannichon a tebe :-)

Autor:  jirin.sv [ pát 01. říj 2010 21:26:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho - jine predni kolo

OK, to by neměl být problém. Je to fakt plnohodnotná náhrada toho křehkého nesmyslu v předním kole. Škoda, že to takhle jednoduše nemohli pořešit hned z výroby.

Jinak chystáš se taky na úpravu podvozku? Jestli budu mít chvíli, tak se sepíšu, co zatím o výměně vím a co je ± potřeba pořídit, upravit atd. Já už mám víceméně všechno rozmyšlené, kromě horních brýlí – to je zatím kámen úrazu. Bohužel jsem vhodné brýlepro USD vidle s objímkami pro řidítka nenašel. Takže se buď musí zprznit GSXR brýle představcemi nebo budu muset nechat udělat brýle na CNC.

Dovolím si tady trochu OT, kdybyste náhodou někdo věděli o dobře rozstřelené GSX-R 600/750 K4/K5, tak prosím dejte echo. Plánují z ní použít většinu dílů (vidle, brzdiče, kolo, kotouče, brýle, osku kola...). Údajně vidlice 600/750 K4/K5 jsou top (Showa), fungují prý o dost lépe než Kayaba z GSX-R 1000 ze stejných ročníků (né že by to jezdec jako já poznal, že :-D).

Autor:  shark [ sob 02. říj 2010 10:30:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho - jine predni kolo

no mam zamluveny komplet predek ze 750 K4, ceka se jen na penize od pojistovny ktere stale nejsou a nejsou........

Autor:  jirin.sv [ ned 03. říj 2010 0:32:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho - jine predni kolo

shark píše:
no mam zamluveny komplet predek ze 750 K4
Tak to je dobrá volba (viz co jsem psal před tím o vidlích), navíc u K4/K5 na eSko pasují bez úprav i horní brýle tzn. funguje i zámek řízení. Na eNko se bohužel brýle budou muset udělat, na rozdíl od eSka tam potřebuji představce na řidítka, ale hlavně úchyty na přišroubování budíků. Ale už jsem sehnal mustr. Borec to v USA i vyrábí, musím se optat na cenu, případně to porovnám s tím, na kolik by tahle sranda vyšla u nás.
Příloha:
Clipboard05.jpg
Clipboard05.jpg [ 40.51 KiB | Zobrazeno 6908 krát ]

Příloha:
Clipboard06.jpg
Clipboard06.jpg [ 57.93 KiB | Zobrazeno 6911 krát ]

Příloha:
IMG_1400r.jpg
IMG_1400r.jpg [ 120.63 KiB | Zobrazeno 7018 krát ]

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/