|
Právě je pát 25. črc 2025 22:41:42
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
popi
|
Napsal: stř 29. čer 2011 17:16:12 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
popuštění v brýlích: nižší těžiště, ostřejší úhel řízení, snadnější překlápění motorky, horší stabilita v přímém směru. na vlnění by to moc velký vliv mít nemělo...
spíš bych zkontroloval tlak v pneu, předepnutí pružení a nastevení tlumení.
ale zrovna od SV nemůžeš chtít zázrtaky... víceméně je to normální
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 29. čer 2011 18:20:07 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Jak praví Popis. Jenom s tou zhoršenou stabilitou v přímém směru... teoreticky by to tak být mělo, ale já zaznamenal jenom plusy, nestabilitu v přímém směru vůbec žádnou... ale možná je to tím, že sv v podstatě nejede a z kopce už si to nepamatuju  . Nejdřív zkontrolovat co psal Popis, ale klidně to i spusť dolů, jestli máš rád sportovnější jízdu, tak je to jedna z mála věcí, co na tom fechtlu můžeš zrobit (ještě snížení řídítek a zostřit úhel k nádrži).
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
marse
|
Napsal: stř 29. čer 2011 19:15:55 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 17. zář 2010 18:09:51 Příspěvky: 51
|
V první řadě bych zvýšil předpětí pružin. Ty máš ty štelovací šrouby asi na první čárce (skoro nejmenší předpětí). Já mám cca. 70 kg a nejvíc mi vyhovuje předpětí na předposlední čárce (šrouby skoro zašroubované). Výrazně se tím zjistí vedení motorky v zatáčkách a právě by to mělo odstranit nebo zmírnit to vlnění. Jinak ta přední vidlice není úplně nejlepší, takže tím dotažením se to zlepší, ale i tak to bude mít svý mouchy. Osobně NEDOPORUČUJU dělat tu píčovinu, že dáš do vidlí hustej olej jak to tady spousta lidí dělá. Rychlost zasunutí kola při najetí na hrbol bude skoro stejná jako s olejem co tam má být, ale zpomalíš tím vysunutí kola zpátky, což v určitých případech (víc nerovností zasebou atd.) znamená ztrátu přilnavosti kola a třeba i pád, když zrovna v tom začneš brzdit... Mám již bohužel odzkoušeno.
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pát 01. črc 2011 19:35:13 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
marse píše: V první řadě bych zvýšil předpětí pružin. Ty máš ty štelovací šrouby asi na první čárce (skoro nejmenší předpětí). Já mám cca. 70 kg a nejvíc mi vyhovuje předpětí na předposlední čárce (šrouby skoro zašroubované). Výrazně se tím zjistí vedení motorky v zatáčkách a právě by to mělo odstranit nebo zmírnit to vlnění. Jinak ta přední vidlice není úplně nejlepší, takže tím dotažením se to zlepší, ale i tak to bude mít svý mouchy. Osobně NEDOPORUČUJU dělat tu píčovinu, že dáš do vidlí hustej olej jak to tady spousta lidí dělá. Rychlost zasunutí kola při najetí na hrbol bude skoro stejná jako s olejem co tam má být, ale zpomalíš tím vysunutí kola zpátky, což v určitých případech (víc nerovností zasebou atd.) znamená ztrátu přilnavosti kola a třeba i pád, když zrovna v tom začneš brzdit... Mám již bohužel odzkoušeno. 1. předpětí, neboli statický propružení se nenastavuje podle pocitu, ale podle předepsaných hodnot. 2. pokud dáš hustší olej, tak se napsosto stejně změní jak komprese, tak odskok kola. kompresní ventil by měl být vždy menší.. jestliže je vídlice nastavitelná, opět se odskok škrtí méně. Předpoklad je mít správně nastavený pružení. pokud je za sebou víc nerovností případně ještě při stoupání a jdeš na nich na brzdy, tak tě nezachrání žádná vidlice...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
marse
|
Napsal: pát 01. črc 2011 22:28:23 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 17. zář 2010 18:09:51 Příspěvky: 51
|
1. předpětí, neboli statický propružení se nenastavuje podle pocitu, ale podle předepsaných hodnot. 2. pokud dáš hustší olej, tak se napsosto stejně změní jak komprese, tak odskok kola. kompresní ventil by měl být vždy menší.. jestliže je vídlice nastavitelná, opět se odskok škrtí méně. Předpoklad je mít správně nastavený pružení. pokud je za sebou víc nerovností případně ještě při stoupání a jdeš na nich na brzdy, tak tě nezachrání žádná vidlice...[/quote] Pokud se dá do tlumiče hustší olej, tak se stejným poměrem nezmění jak komprese, tak i odskok kola a to z jednoduchýho důvodu: když se kolo zasouvá, tak olej jde přes otevřený ventil nebo obtékací kanálky co nejznažší cestou za píst tlumiče, zatímco když jde píst opačným směrem, tak je bržděn tím, že jde opačně přes menší ventily (který jsou u lepších tlumičů nastavitelný). U SV je od výrobce předepsaný olej 10W, takže pokud se tam dá 20W bez dalších změn, tak to vlastnosti vidlí jedině zhorší. Jak píšeš, má se to dělat dle předepsaných hodnot a né dle pocitů...
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: sob 02. črc 2011 10:42:00 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
marse píše: :rotfl: když se kolo zasouvá, tak olej jde přes otevřený ventil nebo obtékací kanálky co nejznažší cestou za píst tlumiče, zatímco když jde píst opačným směrem, tak je bržděn tím, že jde opačně přes menší ventily (který jsou u lepších tlumičů nastavitelný). jak jsi na toto přišel? kdyby tomu tak bylo, tak se vždy vidlice zaklepe a je tam naprosto zbytečná... netuším o jaký lepší vidlidi mluvíš, ale standardně se USD vidlice dá nastavovat jak komprese, tak odskok... Osobně jsem zvětšoval na svém SV jak předpětí kvůli váze, tak i olej. Jezdil jsem právě zmiňovaný 20w aby se tlumením vyrovnal zadnímu, protože jsem 90% jezdil sám. Nikdy jsem žádný negativum neberu li v potaz komfort jízdy nepoznal a nedá se říct, že bych se zrovna na SV kochal... jen jestli nebude v tvém případě problém jinde...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
marse
|
Napsal: sob 02. črc 2011 13:44:12 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 17. zář 2010 18:09:51 Příspěvky: 51
|
S hustým olejem jsem motorku koupil předminulou sezónu. Předchozí majitel tam dal taky 20W. Najel jsem na tom cca. 15 tisíc km. Nyní mám asi 4 tisíce km na plně syntetickým Castrolu 10 W a zcela jednoznačně to je lepší. Kolo líp pracuje a má to vyšší přilnavost. Už se např. nestává právě to odskakování při brždění apod. což už bylo znatelný i v malých rychlostech při dobržďování. Navíc olej 20W je fakt blbost i co jsem se bavil s lidma co jezdí na celkem slušný úrovni. Na okruh se naopak používaj oleje s nižší viskozitou 5W a dokonce i 0W v některých případech a je to právě proto, aby to kolo co nejvíc drželo. Na normální silnici by to ale způsobovalo větší kmitání kola (na okruhu nejsou velké nerovnosti). Ještě citace k tomu tlumiči = jak má prácovat:
"Správně zkonstruovaný tlumič umožní relativně rychlý pohyb kola směrem nahoru, ale asi 3 - 5x pomalejší pohyb směrem k vozovce. Pokud by nebyl pohyb kola takto tlumen, kolo by se dostávalo do krajních poloh - na jedné straně by naráželo na doraz na vidlicích, na druhé by se zase odráželo od vozovky."
to tady dávam proto, že jsi psal nesmysl o tom, že hustý olej tlumí stejně oběma směry ... HUSTÝ OLEJ PŘEDEVŠÍM SNÍŽÍ RYCHLOST VRÁCENÍ KOLA... tím se zhoršuje přilnavost v určitých situacích...
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: sob 02. črc 2011 20:37:04 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
na okruhu se používá olej 5w a 0w pro to, že je minimálně náchylný ke změně kinematické viskozity způsobené zvýšením teploty když tlumič vytváří mechanickou práci. To znamená, aby tlumicí účinek byl co nejkonstantnější za různých teplot. Vzdávám to, pokud nejsi schopen pochopit to, že když nebude průtok oleje škrcen při kompresi, tak kolo vyletí na doraz vidlice a to je pak taková vidlice celkem zbytečná. A ještě k tomu uškrtíš odskok asi tak 5x více... ono se vlastně škrcení komprese na vidlicích dělá jen ze srandy, to tam přece ani nemusí být když všechen olej jde obtokem...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 03. črc 2011 5:22:41 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Teda sorry popi, ale myslím, že jsi vedle jak ta jedle a marse tomu trosicku vic rozumi. Ten olej v podstate nepruzi, ale ma odstranit negativni vlastnosti pruziny (pruzi a nevi kdy prestat  ), ktera ma pri propruzeni na nerovnosti vratit kolo do stejne pozice a kdyz bude olej tuzsi, nestihne to pred dalsi rychle po sobe jdouci nerovnosti...
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: ned 03. črc 2011 12:52:30 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
keyman píše: Ten olej v podstate nepruzi, ale ma odstranit negativni vlastnosti pruziny (pruzi a nevi kdy prestat  ), ktera ma pri propruzeni na nerovnosti vratit kolo do stejne pozice a kdyz bude olej tuzsi, nestihne to pred dalsi rychle po sobe jdouci nerovnosti... to souhlasím. Taky jsem nikde neřekl že hustej olej je to nejlepší co tam můžeš nalít. marse se tady ohání řídkýma olejema co se jezdí na okruhu, a v podstatě i na silnici u lepších vidlic a vlastně ani neví proč se tam tak řídkej olej dává. A zatím mě nepřesvědčil žádnej jeho argument, proč by komprese neměla být škrcená a pouze odskok ano... to by se právě ta vidlice jak píšeš nestíhala vracet nemyslíš? Navíc hustej olej, nebo tvrdá vidlice není zrovna to nejlepší ani na okruh...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 03. črc 2011 13:33:32 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Tak to potom OK. Prislo mi, ze se az prilis zastavas husteho oleje do SV. Oni ti inzenyri, co ho tvorili taky nebyli uplne blby. A je taky pravda, ze ridsi olej lze pouzit spis u vidlic s vetsi moznosti nastaveni. Ale je pravda, ze ti vidlice hustsim olejem neztvrdne ale pouze pomaleji vraci....
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: ned 03. črc 2011 16:22:57 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
Ohledně toho tlumičového oleje do SV, tak sám jsem používal do SV 15W, aby to byl takovej kompromis a byl jsem s tím naprosto spokojen. Chování se zlepšilo a měkká vidlice SV se tak neponořovala, jak u "endura"  Měl jsem to ještě v kombinaci s podložkama pro zvýšení předpětí podle mé váhy. Pak tomu nejvíce pomohli progresivní pružiny, kdy se chování zlepšilo zas o další level. Co se týče tady řešené komprese a odskoku u nastavitelných tlumičů. Tak jsem si sám vyzkoušel na R6, kdy jsem byl u jednoho známého co už s podvozkama na okruhu má nějakých pár let zkušenosti a vidlice se mi vracela nahoru rychleji než jak šla dolů a říká mi, to musí být pěkně na hovno co?  A taky, že se mi to zdálo při brždění někdy, že to není ono a něco je špatně s nastavením. Tak jsem podle jeho rad přitáhl odskok. Předtím jsem ho měl už 2 kliky od maxima, teď jsem ho dal na maximum podle rady, aby se vracela vidlice stejně rychle, jak se ponořuje a pocit z předního kola i na silnici, kde to je sice tvrdší, ale mnohem lépe to filtruje nerovnosti a i na okruhu se zvýšila stabilita. Takže opravdu má být odskok méné utáhlý, aby se kolo vracelo rychleji nahoru než komprese? 
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 03. črc 2011 16:47:40 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Shorty píše: Chování se zlepšilo a měkká vidlice SV se tak neponořovala, jak u "endura"  Ty jsi mel ale babku ne? Netvrdim, ze u novejsich SV byla luxusni vidle, ale zas tak uz nezanorovala. Nicmene jak zde zminil marse, tak by hustsi olej nemel mit az takovy vliv na zanorovani, ale ty progresivni pruziny urcite ano.
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 03. črc 2011 16:57:18 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Shorty píše: Takže opravdu má být odskok méné utáhlý, aby se kolo vracelo rychleji nahoru než komprese?  Rekl bych, ze zalezi na stylu jizdy a kvalite povrchu vozovky. Konec koncu jsou nastavitelne, aby si to kazdy udelal podle sveho. Ale na druhou stranu urcite nedopusti vyrobce moznost takoveho nastaveni, aby ta vidlice nebyla funkcni vubec...
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 03. črc 2011 18:25:51 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Myslim, ze jsem to mel nastavenyy stejne. SV je spis cestovni, nez sportovni motorka a predni vydlice ma spis pohlcovat razy nez zabezpecovat stabilitu pri rychlem prujezdu zatacek (nekdo to na srazu rekl hezky "takovy Citroen") a zadne velke zazraky tam nevymyslis. Snad jen experimentovat s USD a jinym centralnim tlumicem jako jirin, potazmo Shark.
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
marse
|
Napsal: ned 03. črc 2011 22:29:53 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 17. zář 2010 18:09:51 Příspěvky: 51
|
vysočina píše: zdarec.kluci na kerou rysku byste mi doporučily předpětí př. tlumičů?měl sem to z výroby na středu,a zatočil jsem to ,že je vidět jen jedna riska.zdálo se mi to měkké,ale poznal sem na tom kulový  .mám 75kg,jezdím z 99% sám.(zadek-o jednu drážku změkčený od střední polohy z výroby)SV650S2010 má vůbec cenu s tím nějak laborovat? Pokud nechceš s vidlicí víc laborovat, tak bych doporučoval předposlední čárku na sériových pružinách, popř. i poslední pro agresivnější jízdu. Olej syntetický 10W. Nedával bych minerální, protože se víc mění vlastnosti při zahřívání a navíc moc nevydží a už po roce je znát zhoršení vlastností. Syntetický olej vydrží 2-3 roky bez znatelného zhoršení. Jinak dobře zvolené pružiny můžou vlastnosti dále zlepšit, pokud by jsi chtěl do toho víc investovat.
|
|
Nahoru |
|
 |
marse
|
Napsal: ned 03. črc 2011 22:39:16 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 17. zář 2010 18:09:51 Příspěvky: 51
|
popi píše: keyman píše: Ten olej v podstate nepruzi, ale ma odstranit negativni vlastnosti pruziny (pruzi a nevi kdy prestat  ), ktera ma pri propruzeni na nerovnosti vratit kolo do stejne pozice a kdyz bude olej tuzsi, nestihne to pred dalsi rychle po sobe jdouci nerovnosti... to souhlasím. Taky jsem nikde neřekl že hustej olej je to nejlepší co tam můžeš nalít. marse se tady ohání řídkýma olejema co se jezdí na okruhu, a v podstatě i na silnici u lepších vidlic a vlastně ani neví proč se tam tak řídkej olej dává. A zatím mě nepřesvědčil žádnej jeho argument, proč by komprese neměla být škrcená a pouze odskok ano... to by se právě ta vidlice jak píšeš nestíhala vracet nemyslíš? Navíc hustej olej, nebo tvrdá vidlice není zrovna to nejlepší ani na okruh... No kdyby jsis přečetl co jsem psal, tak by to bylo jasný. Tak ještě po třetí: při zasunutí kola jde olej snadněji za píst než obráceně, to je dáno vnitřní konstrukcí tlumiče, kdy jedním směrem olej proudí přes větší ventily než obráceně. Tím pádem hustší olej bude mít větší vliv na vrácení kola než na jeho zasunutí. Podívej se někde na netu na princip fungování tlumiče a snad to konečně pochopíš. Fakt nějak moc nechápu tvoje reakce... 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|