Právě je sob 26. črc 2025 1:45:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 12:42:32 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. říj 2008 9:05:51
Příspěvky: 32
Zdravím všechny,
mám SV 650 N a přes zimu budu měnit řetězovou sadu. Při té příležitosti mě napadla změna převodu a to proto že jezdím hodně (a prakticky denně) přes Prahu a tudíž je to samý rozjezd a časté popojíždění tj. jízda na 1. a 2. rychlost.
Jestli jsem se správně díval tak standardní převod u eNka je 15 -45 (rětez 110 článků) a eSko má 14-44 (řetěz 108 článků).
Otázka zní jaký převod zvolit -14-45 ?? nebo rovnou 14-46 ??
Už jsem se díval na kalkulačku převodů ale to je na mě moc teorie. Zajímala by mě spíš praktická zkušenost.
Ještě doplním že nějaké téma o převodech jsem našel ale vždy se jednalo o opačnou změnu. Na motorkařích jsem o tom také něco našel a většinou lidi doporučovali pastrek o jeden zub menší, ale jednalo se vždy o dost silnější motorky než SV...
Předem díky za odpovědi.


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 17:12:14 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Moc to tedy nechápu.Ale jestli ti jde o měkčí 1 a 2,tak musíš jít tzv dorychla \těžší převod,menší síla,vyšší rychlost\ a ne do pomala\lehký převod,větší síla,niřší rychlost\.
Pak stačí dát přední kolečko 16 zubů.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 19:32:32 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. říj 2008 9:05:51
Příspěvky: 32
Asi jsem to špatně napsal ale jde mi o menší rychlost, vyšší otáčky, větší sílu, tj. převod do pomala.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 19:53:11 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Tak pak je to jasné. :-D

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 20:49:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
nechápu tu pointu, proč do města víc síly? pružnost motoru se tím zhorší a budeš pořád řadit... nehledě na to, že stejně využíváš sotva polovinu výkonu v běžným provozu...

to je ale tvoje věc, každpopádně když víc do síly, tak vepředu o zub míň, nebo vzadu o 3 víc... aby jsi to náležitě poznal...

počítej ale s častějším řazením a vyšší spotřebou...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: ned 09. říj 2011 11:00:21 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. dub 2009 21:37:09
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 10
Já to celkem chápu.
Pokud s tím potřebuje popojíždět v kolonách, měl by si koupit skútr :D
Ne, beze srandy, já znám ten pocit, ty kolony, kdy se sotva rozjedeš a hned brzdíš.
A hlavně, jak já, tak i mladej na Stromu dooobře známe, když na jedničku chceš pustit spojku, tak ta motorka zatáhne a hned jede řekněme 10-15 km/h. Ale ta kolona tak rychle asni nejede! A pomalejc se jet nedá, bo to škube. Zvlášť u mojí karburátorové mrchy. Pak furt spojkuješ jak kokot a jsi z toho otrávený....tak asi o něco takového mu jde, aby mu to prostě jelo pomalejc při stejných otáčkách.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: ned 09. říj 2011 11:13:26 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08
Příspěvky: 2078
Bydliště: Rosice
Já se teda přiznám, že jsem s motorkou v koloně nestál už hodně dlouho – od toho ostatně člověk jezdí do města na 2 kolech ne :-)?
Doporučuji si projet nějaké motorky alá Ducati a to je pak opravdu lahůdka pomalu projíždět, ale celkově jet i jen těch 50 km/hod. U motorek se suchou spojkou je to ještě úplně jiná kapitola... Proti tomhle je SVéčko naprosto hodná a userfriendly motorka do města.

Jinak vše už zde popsal Popi, osobně bych to nedělal protože když pak někde vyrazíš po dálnici, tak bude spotřeba dosti vysoká (ona už není úplně nejlepší i s normálním převodem).

_________________
Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: ned 09. říj 2011 19:55:47 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. říj 2008 9:05:51
Příspěvky: 32
Díka za odpovědi.
Uznávám že na moje ježdění by byl často skůtr lepší ale esvéčko je super univerzální motorka takže i kličkování po městě jí jde super.
Ale jak už tu bylo zmíněno někdy je jednička moc rychlá a pak taky občasná nutnost podřazování za jedna není nic moc. Proto mě napadlo zkusit změnit převodový poměr.
Nechám to ale tak jak to je a změním "styl" jízdy...:o)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: úte 11. říj 2011 14:19:14 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 30. lis 2007 12:22:13
Příspěvky: 64
Koukám,že to nikdo z pisatelů nejezdil.Proto jsou názory (ty samože nikomu neberu) takové jaké jsou.
Jezdím změněný převod tři roky.Kozu mám z minulého století 650N,kde byl původní převod 15:45.
Měmil jsem řetězovku a tak jsem přikoupil i druhý menší pastorek (14zubů).Zas taková řecha do rozpočtu to nebyla. :-)
Od té doby mám tu 15 někde v regále.Už na kozu prostě nepůjde.
Ono jde o to,že při popojíždění nebo pomalé jízdě tam,kde na normální převod spojkuješ,tady už nemusíš neb
tam máš,při stejné rychlosti,o něco více otáček a nejedeš cukatůru.Což je fajn.
Řadí se o něco častěji,ale opravdu to není nic tragického.
Maximálku neřeším,nevěděl jsem jí předtím a nevím jí ani teď..o něco spadla určitě,selský rozum ví,ale to není veličina,kvůli které jsem si kozu pořídil..
Spotřeba-motorku mám pro radost a když si řekne o půl a nebo o litr navíc,tak jí ho dám,protože mi to za tu
radost stojí..
Jen příklad..Ostrava-Bílá-Makov-Bytča-Rajec-Fačkovské sedlo-Harmanec(Šturec)a zpět.
Nádherných 450km,start v 9h,návrat 15:30,45v tom 30min.oběd..celkem svižně..
Spotřeba-5litrů.
Dynamika-znatelně lepší..i na šestku je znát.
Jen můj názor,každopádně,u mě dobrý.


Naposledy upravil Pšán dne úte 11. říj 2011 18:10:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: úte 11. říj 2011 17:10:59 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 27. dub 2011 8:49:09
Příspěvky: 41
Silnejší=pomalší prevod je do mesta ale aj na bežné okresné cesty dobrý. Motorka ožije ,akoby mala vyšší výkon.
Ja som to mal na endure SuperTenéré ,krásne gumovala a stavala sa na zadné :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: úte 11. říj 2011 19:51:04 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. říj 2008 9:05:51
Příspěvky: 32
2 Pšán: Super super!!! Tohle je přesně ta odpověď, ve kterou jsem doufal.
Díky za ní.
Kupuju pastorek se 14 zuby a jsem na to moc zvědav.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pát 14. říj 2011 19:49:46 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
Jo příspěvek Pšána mi přijde nejrozumnější, i když jsem to taky nejezdil. Zaujala mě ta 6-ka...co jezdím na Julietky SV, opravdu tam jde šestka dát až při 110, jinak se mi zdá ten motor podtočený a "třepe se to". Teoreticky při jízdě na okresce by se mohla spotřeba i snižit, ne, když při 100 km/h už bude člověk moct mít šestku.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: ned 16. říj 2011 23:19:32 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15. dub 2008 21:52:51
Příspěvky: 255
Bydliště: Trutnovsko
Tak ja se taky podelim.
Ted na jare jsem menil retezovku a menil jsem i prevod. Nejdriv te upozornim na co si dat bacha kdyz se rozhodnes pro zmenu. Jednak si nejdriv musis rozmyslet kde pridas a dke uberes ale pak musis resit taky pocet clanku a vzdalenost pastorku od rozety aby se ti nestalo ze se nevejdes do napinaku.
Ja se rozhodl dopredu o zub min a dozadu o zub vic. Kdyz jsme to menil tak jsem zjistil ze uz tam vlastne zmenenej prevod byl a sice vepredu o zub min a vzadu puvodni. Jezdilo se mi s tim fajn. Muj ninejsi prevod je jeste o malicko kratsi. Vyhoda je ze to je pruznejsi a kdy jsem predtim sestku tahal 180 tak ted se stihne rozmotat ke 190. Zvedla se mi i maximalka protoze motor to dokaze rozmotat leckde az k 11 000 (fuj) na coz predtim nemel silu. Po strance dynamiky jednoznacne plus. Co je ale minus je ze jednicka a dvojka jsou proste opravdu hodne kratky a clovek sotva stiha radit. Na vyssi kvalty uz to pak je v pohode a resit to nemusis. Spotreby se neboj protoze kde jsi predtim jezdil na trojku tak ted das zase ctyrku a bude to OK. A jeste jedno minus je ze kdyz chces jet rychle a drzis si cestovnich 160 tak motor uz toci skoro 8000 otacek. Kdyz chces jet trvale 200 tak uz tocis asi 9500 a to uz mi prijde na nejaky delsi setrvani zbytecny trapeni motoru. Takze pokud litas po meste a jezdis spis do 160 tak kratsi prevod neni spatnej ale pokud jezdivas i kolem dvou kil tak tam uz to je pro motorku trapeni.

_________________
fichtl -> mustang -> MZ RT 125 01' -> SV 650 S 99' -> Aprilia RSV 1000 Mille 01'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 8:30:48 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 29. říj 2008 9:05:51
Příspěvky: 32
Moc díky za příspěvěk !

Jen jestli tomu dobře rozumím, tak jelikož máš Sko, které má seriový převod 15 x 44, tak teď máš 14 x 45?? Chápu to správně??
Já jelikož mám Nko, tak mám seriový převod 15 x 45, tj. změnou pastorku (o zub méně) budu mít stejný převod jako máš teď ty.
Jen bych se chtěl zeptat jak dlouhý řetez jsi kupoval??
Nko má seriový řetez 110 článků narozdíl od Ska, které má 108 článků.
Předpokládám že těch 110 článků bude asi OK neb menší pastorek není zase taková dramatická změna, ale možná se pletu.
Předem díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 9:30:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
lidi naučte se používat převodovku... proto tam fakt je. nechápu smysl v tom dát převod víc do síly a říkat jak to na trojku táhne... když to je s origo převodem na dvojku to stejný... důležitej je výsledný převod motor/kolo.
jedinej důvod může být zmiňovaný snížení nebo zvýšení minimální či maximální rychlosti. o pružnosti se dá reálně mluvit při použití na závodní tratě, aby převodovka lépe pasovala na daný charakter dráhy...

pokud chci na trojku sílu motoru který poskytuje dvojka, tak kurva proč měnit sekundární převod, když na primárním ji tam můžu zařadit...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 12:44:44 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03
Příspěvky: 318
Bydliště: Novomlýnské nádrže
Přesně jak píše popi ... na to popojíždění v tom nevydím smysl. Pokud už potřebuju jet teda hodně pomalu mezi kolonou, nebo k semaforu, tak tam na těch pár metrů šupsnu jedničku a projedu to s ní. Je to jednodušší než si měnit kolečka. A jinak hážu dvojku/trojku podle potřeby ne?
Opravdu jediný důvod vidím když chci jet rychleji na šestku .... ale to já osobně s Nkem stejně nepotřebuju jak jsem zjistil, tam mě už omezuje aerodynamika ;) Takže změna koleček zbytečná.

_________________
zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Změna převodu - do síly
Nový příspěvekNapsal: čtv 20. říj 2011 1:09:52 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 30. lis 2007 12:22:13
Příspěvky: 64
..Popi-aby převodovka lépe pasovala na daný charakter dráhy..
..rozumněj-město..
..ty máš špricku,ta si to asi přebere a není problém,ale u karbeců je to asi o něčem jiném,co se cukátůry týče..(ono pojíždění ve městě)
..ale v důsledku je mi jedno,co tam kdo má za sekundární převod..
..jsme v důsledku každý jiný a každemu vyhovuje to své..
..proto to nikomu nevnucuji..jen jsem napsal své poznatky..
..a špajsku jsem se naučil používat v míře vrchovaté na předchozí motorce..si tedy skromně myslím..
..myslet,znamená hovno vědět,já vím,já vím.. :oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz