|
Právě je stř 18. čer 2025 2:40:46
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 19 ] |
|
Autor |
Zpráva |
BigF
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 21:07:58 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Prosím o pomoc. Mám 3. rok SV 650 r.v. 2001 a na každou sezónu novou baterku. Ta poslední vydržela 1 měsíc (1000 km). Přisuzoval jsem to zimní odstávce a nevhodné nabíječce. Ta poslední baterka odešla teď během 1 měsíce bez odstávky a dobíjení mimo motorku. Myslel jsem, že mám smůlu na baterky (gelové 8-9 Ah: FIAMM, KOYO). Při instalaci jsem si měřil dobíjecí napětí a to bylo od 13,5 do 14,3 V, v závislosti na otáčkách a zátěži. Po konzultaci u mechoše jsem zjistil, že by mohl být špatný regulátor, který nevykryje špičky a občas baterce naloží, což GEL nesnáší. Já jsem ale žádné špičky nezaznamenal. Jsou schopní to diagnostikovat v autorizovaném servisu? Nechce se mi na pokus a omyl kupovat rego za minimálně 2.000, abych pak zjistil, že je to třeba špatný alternátor nebo něco jiného. Moc prosím o radu. Nepište prosím, abych si to vyhledal, že už se to mnohokrát řešilo nebo že to mám polámaný. Předem díky za pomoc. 
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 21:21:44 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
Ty kupuješ opravdu gelové motobaterie? Já že jsem ještě žádnou takovou neviděl  – mají je snad jen závodníci kvůli úspoře místa a hmotnosti. Vzhledem k těm značkám a ceně, co píšeš jsou to obyčejné bezúdržbové baterie. Podle toho, co popisuješ, bych to opravdu viděl na regulátor. Je potřeba vše důkladně proměřit. Ideální je zkontrolovat dobíjení podle tohoto postupu: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/kontrola-dobijeci-soustavy-17909.html. Jen pro zajímavost, při jakých otáčkách si posledně to napětí měřil – je potřeba vysokých otáček, tam je pravděpodobné, že to přeleze rozumnou hranici dejme tomu 15 V. Asi nejsnadnější řešení si je na motorce, pokud máš CL zásuvku hodit měřák (umístit třeba do tankvaku), a koukat na to za jízdy (já si tak testoval dobíjení na všech motorkách i v autě).
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 21:29:35 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Jako gelové je deklarují prodejci, tak nevím. V každém případě jsou to alternativy např YTX 9 BS a tak. Vytáhnu fousy z baterky na multimetr a pořádně to osolím. Bez zátěže to nejde. Ten tankvak je dobrý nápad, má z horní strany olačku jako dělanou na měřák. Dík za reakci a rozumnou radu.
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 21:37:33 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
Nemáš zač, jinak ještě přidávám jeden step-by-step návod: http://motoride.sk/?ID=418
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 21:43:02 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Návody jsou v pohodě, jenom najít ty správné dráty. Měly by být asi u rega, že!?
Naposledy upravil BigF dne ned 29. kvě 2011 22:03:18, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 22:22:55 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
BigF píše: Návody jsou v pohodě, jenom najít ty správné dráty. Měly by být asi u rega, že!? Určitě, ale pro identifikaci použij schéma – zde  . Jo a jinak, kdyby sis chtěl hrát, tak si na motorku hoď tuto věc: http://www.flajzar.cz/5-stupnovy-indikator-dobijeni.htmMám to stejné v autě a pro zhruba identifikaci to dostačuje.
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: ned 29. kvě 2011 22:56:25 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Ještě jednou děkuji za vyčerpávajíci HELP. Určitě se to někde 100x řešilo. Problém je v tom, že v těch zdlouhavých diskusích se vtipnýma vsuvkama ti často unikne podstata. Stačil jeden ochotný motorkář, který ví o čem je řeč a jde k věci. Jsem starší člověk a mám problém s dohledáním jádra. Se měj. P.S. Když tak dám vědět, jak to pokračuje a jak to dopadlo.
|
|
Nahoru |
|
 |
Kaja
|
Napsal: pon 30. kvě 2011 9:26:30 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 13. dub 2009 11:06:22 Příspěvky: 260
|
Taky sem měl stejnej problém u feldy,já to poznal tak že se mi při vyšších otáčkách vyplo rádio,naštěstí má přepěťovou ochranu a po přeměření sem zjistil výkyv až 20V(ŘJ to naštěstí přežila;) .Jinak mam doma takovej měřák,něco co ukazoval Jiřin s těma diodama,koupil sem to na burze za 50Kč a tím se to dá snadno zjistit.
_________________ Simson,Jawa,MZ,SV 650S K3,GSR 750 L2
|
|
Nahoru |
|
 |
mpisa
|
Napsal: pon 23. dub 2012 21:23:31 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 02. srp 2010 21:52:13 Příspěvky: 21 Bydliště: Písek
|
ahoj prosimte vyresil si ten problem s nicenim nejak? ja mam totiz ted ten samej problem pripisoval sem to zime ale ted mi to znicilo novou baterku taky bylo to ta regulace?? dekuju moc za odpoveed
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: úte 24. dub 2012 22:08:34 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Jo, problém jsem vyřešil hned na jaro 2011. Nejdřív jsem koupil regulátor R90 přímo od firmy VAPE Kroměříž na jejich eshopu za 1.950,-Kč plus nějaké poštovné. Dále jsem přikoupil novou bat. VARTA 10 Ah za cenu kolem 1.400,-Kč. Ještě než jsem to tam namontoval, tak jsem si proměřil i alternátor, který jsem měřil naprázdno odporově, kdy se jedná o střídavý stroj se zapojením asi do hvězdy a všechny 3 větve musí mít definovaný odpor. Po nastartování jsem ještě změřil střídavé napětí, které bylo ve špičce asi až 190 V. Podrobný návod najdeš na mororkářích.cz, pod klíčovým slovem třeba kontrola dobíjení. Už bohužel nevím, přesně kde to bylo, ale určitě to najdeš. Jsou tam vyčerpávající informace. Cesta, kterou jsem šel se osvědčila, protože jsem po 1 roce a hlavně po zimě nastartoval a už mám skoro 1.000 km ujetých, aniž bych od instalace v 06/11 dobíjel. Baterku jsem před tím jenom jenom nalil a našrouboval. Po delších odstávkách (u mš jenom po zimě) ale motorku startuju z velké baterky přes kabely, protože nechci ždímat tu maličkou z motorky. Ještě chci říct, že jsem na jaro 2011 asi za měsíc odrovnal jednu fungl novou baterku zn. FIAMM. Každou sezónu, tedy 3x za sebou, jsem na jaro kupoval novou baterku, která stačila na starty při stálém ježdění, ale postupně ztrácely kapacitu a na další jaro jsem už nenastartoval. Baterka nebydržela delší točení a dal ji na nabíječku, což nepomohlo, ztratila kapacitu. Naivně jsem si myslel, že mám špatnou nabíječku, která mi baterky ničí. Možnost byla ui nevhodná baterka. Na motorce jsem si nabíjecí napětí několikrát měřil a vždy se zdálo být v pořádku. Než jsem to vloni začal konečně radikálně řešit, tak jsem to různě konzultoval a bylo mi doporučeno, že by bylo dobré změřit dobíjecí napětí při provozu, kdy by mohly vyskakovat špičky ničící baterku. Přilepil jsem si proto na nádrž digi multimetr a pár kilometrů jsem to honil v otáčkách až do 9.000, které ani nejezdím a žádná špička mi nevyskočila, napětí bylo stále tuším pod 13,6 V. Jedem komák mi pak řekl, že tím nic nezjistím, protože bych musel jezdit s registračním osciloskopem nebo jak se to jmenuje, protože digi měřák údajně není schopen v krátkém čase reagovat. Proto jsem se vysral na laborování a koupil jsem náhradu regulátoru made in CR. Do origa za cíce jak 3 litry se mi nechtělo. Zatím to jede. Kdybys chtěl, dohledal bych ti moji diskuzi s technikem fy VAPO na mém emilu.
Doufám, že jsem ti zodpověděl potřebné.
Tel na mě je 737843676.
Mnoho štěstí
|
|
Nahoru |
|
 |
mpisa
|
Napsal: úte 24. dub 2012 23:57:36 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 02. srp 2010 21:52:13 Příspěvky: 21 Bydliště: Písek
|
moc dekuju za pro me cene rady musim to ted zacit resit asi taky radikalne jako ty a pujdu stejnou cestoou protoze motrku mam 3 roky a 3 baterky mi prijde dost takze taky budu muset sehnat rele ale jeste to zkusim promerit kdyby nahodou ale moc dekuju za rady!!
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: stř 25. dub 2012 18:23:17 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Asi budeš mít stejný problém, zřejmě soudruzi z Japonska udělali někde chybu, protože předchozí majitel mé motky měnil baterku za 4 roky asi 2x a já potom 3x za 3 roky. Nechci to zakřiknout, ale už to hraje v pohodě. Alternátor u motorky je jednoduché zařízení bez elektroniky. Z toho plyně, že se s tím bije rego (originál) a nepozorovaně kurví baterky, takže asi neměli japončíci v roce 2001 svůj rok. Měl jsem strach tam to VAPE dávat, protože dělají v podstatě jeden model pro všechny motorky, ale dopadlo to. Fyzikální princip je jeden, spíš jde o tvar, velikost, konektor a tak. V pohodě se ti vleze pod kapotáž pod sedlem, kde bylo původní. Ještě máš možnost si objednat u VAPE konektorovou redukci, ale přišla mi dost drahá na to, že to vyřeší pár fastonků a je to rovněž rozebiratelné.
|
|
Nahoru |
|
 |
mpisa
|
Napsal: ned 06. kvě 2012 12:56:16 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 02. srp 2010 21:52:13 Příspěvky: 21 Bydliště: Písek
|
hele a jeste sem se chtel zeptat kdyz si to obednam od ty firmi vape tak jak se to pripojuje? protoze sem sundal se se svoji motorky a tam sou 2 svazky po 3 kabelech a tady na ty fotce na jejich strankach je asi jenom jeden. jak si to udelal? jestli muzu poprosit o radu
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: ned 06. kvě 2012 21:39:32 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
Ja už nevím, jak přesně jsem to udělal, ale asi jsem vytahal z jejich jednoho konektroru jeenotlivé drátky, které jsem pak napíchl do 2 konektorů na motorce. Jak jsem ale psal, ve Vape nabízí i kabelovou redukci, která může stát kolem 250,-kč. Našel jsem v poště odpověď z loňska od Vape: Dobrý den, můžete použít regulátor R90 http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R90/ , redukční kabeláž můžete vybrat tady http://www.vape.cz/e-shop/kabelaze/ . Akumulátor který píšete je kyselinový (i gelový olověný akumulátor je kyselinový) akorát nemá šroubovací uzávěry komor. Po tento akumulátor je R90 určený. Co se týká gelových akumálorů, píšu o tom tady http://www.vape.cz/podpora/dotazy-zodpovezene/ úplně dole, ale není to Váš případ. S pozdravem Ing. Ladislav Vašíček VAPE spol. s r.o. Tel: 573 308 133 GSM: 731 554 972 E-mail: ladislav.vasicek@vape.cz web: www.vape.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
lojzek
|
Napsal: stř 08. kvě 2013 19:55:16 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 14. pro 2007 23:55:13 Příspěvky: 159 Bydliště: Mělník
|
Ahoj.Mam obdobný problem s ničením baterek,ale nedaří se mně podle návodu z Motorkáři.cz změřit alt proti kostře,nevíte co by mohlo být problémem.Dík
_________________ Jawa-555-pionýr>Jawa-23-mustang>Simson S-51 E>Jawa-350-634>Jawa-350-639>Suzuki SV 650 S(01)>
|
|
Nahoru |
|
 |
BigF
|
Napsal: čtv 09. kvě 2013 15:56:30 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: ned 29. kvě 2011 20:25:50 Příspěvky: 11
|
V měření ti víc neporadím, protože mě ten návod stačil. Nejsem žádný elektrolumen, ale nějak jsem se s tím dohodl. Altík je 3 fázový a proti kostře by měl být dle mého laického názoru isolovaný. Myslím, že jsem měřil fáze proti sobě, kde mi skákalo řádově kolem 200V střídavého napětí. Proti kostře bys mohl něco naměřit pouze, kdyby to bylo zapojené do hvězdy s ukostřeným středem.
|
|
Nahoru |
|
 |
Marek
|
Napsal: sob 11. kvě 2013 11:18:02 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: stř 27. dub 2011 8:49:09 Příspěvky: 41
|
Ja pridám svoj príbeh ... minulý rok som odpálil regler tak že som nemal zapnuté spotrebiče -svetlá a regler sa v letnej horúčave a pomalej jazde prehrial. Neprebíjal ale málo dobíjal 12V. Kúpil som originál z novšej SV 650 (búračka) a bolo to OK. Ďalej začiatkom roka sami zdalo že 2,5roka stará (bezúdržbová) baterka stráca kapacitu a ledva točí štartér (aj keď má 12V).Premeral som ampéricky či ju nevybíja(mínus pól batérie kostra , odber má byť do 1mA) a bolo to OK. Baterku som oživil tak že som do každej priečky striekol striekačkou kyselinu sýrovú a ožila. V návode pre batériu prísne zakazovali baterku otvárať že sa zničí- a nezničila sa 
|
|
Nahoru |
|
 |
lojzek
|
Napsal: čtv 16. kvě 2013 21:45:03 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 14. pro 2007 23:55:13 Příspěvky: 159 Bydliště: Mělník
|
ještě jsem tam před dvěma lety dal imobilizér od gt alarm a od té doby to asi začlo.
_________________ Jawa-555-pionýr>Jawa-23-mustang>Simson S-51 E>Jawa-350-634>Jawa-350-639>Suzuki SV 650 S(01)>
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 19 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|