Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

Dobijeni
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=34&t=730
Stránka 1 z 2

Autor:  grufa [ pon 14. črc 2008 9:03:11 ]
Předmět příspěvku:  Dobijeni

Zdravim vsechny SVckare. Prosim Vas, mam problem s dobijenim. Myslel sem ze mam spatnou baterku, ale vcera jsem zjistil ze je dobra. Zkousel sem ji premerovat a take sem zkousel dat do me masiny kamosovu novou baterku. V jeho SV sme namerili hodnoty 13.5 - 14.3V a ta same bateie v me masine dosahovala hodnot 12.5V a rychle se vybijela. Poradte prosim Vas cim to muze byt. diky moc

Autor:  p.ninja [ pon 14. črc 2008 12:43:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

dobíjecí relé. taky jsem je měnil. je to taková krabička pod pravym zadnim plastem pod sedlem. Origo stojí mazec, ale od ignitechu to přijde asi na 3500,-Kč

Autor:  Jimbo [ pon 14. črc 2008 17:33:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Po te co to tu tenkrat resil p.ninja si myslim ze je to taky dobijeci rele

Autor:  grufa [ pon 14. črc 2008 17:54:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

A kde ho mužu sehnat?

Autor:  SV Mušketýr [ pon 14. črc 2008 18:52:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Tak když už se tu řeší to dobíjení tak by jsem se taky na něco zeptal. Kamarádovi se projevila stejná závada, nedobíjelo mu to. Dobíjecí relé jsme vyměnili, ale zase se strašně moc hřeje. Prý je to tím že se to přebíjí. Otázka tedy je co může způsobovat to přebíjení??? Bude se muset rozdělávat altík??? Předem moc díky za reakci. Jo a jedná se o SV650S r.v. 2000 najeto cca 33000 km

Autor:  Jimbo [ pon 14. črc 2008 20:31:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Pokud to nezvlada rele regulovat, tak do nej asi pujde moc velky napeti z alternatoru, v manualu je popis jak se da zmerit, esi je to OK nebo KO, zmeri se napeti primo co jde z alternatoru... zkusil bych to

Autor:  SV Mušketýr [ pon 14. črc 2008 20:45:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Jimbo píše:
Pokud to nezvlada rele regulovat, tak do nej asi pujde moc velky napeti z alternatoru, v manualu je popis jak se da zmerit, esi je to OK nebo KO, zmeri se napeti primo co jde z alternatoru... zkusil bych to
No to jo, změřit to budeme asi zítra, ale co když tam půjde moc napětí??? Znamená to že je alternátor KO, nebo to může být jen nějaká kravinka na něm??? Navíc když polezu k alternátoru nemusím vypouštět olej???

Autor:  jirin.sv [ pon 14. črc 2008 20:51:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Ten originální regulátor se hřeje, nebo nějakej „neorigo“? Vím že jsou regulátory stavěné podle toho kolik proudu jsou schopny uregulovat vit třeba VAPE.

Autor:  SV Mušketýr [ pon 14. črc 2008 20:55:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

jirin.sv píše:
Ten originální regulátor se hřeje, nebo nějakej „neorigo“? Vím že jsou regulátory stavěné podle toho kolik proudu jsou schopny uregulovat vit třeba VAPE.
Je to regulátor z jiného SVčka, je na něm i stejné číslo takže předpokládam že bude originální, vypadá úplně stejně. Měnilo se protože to původní zřejmě odešlo úplně.

Autor:  jirin.sv [ pon 14. črc 2008 21:13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

SV Mušketýr píše:
Je to regulátor z jiného SVčka, je na něm i stejné číslo takže předpokládam že bude originální, vypadá úplně stejně. Měnilo se protože to původní zřejmě odešlo úplně.

Aha tak tam pere asi alternátor moc, můžeš leda změřit proud co přes regulátor teče jestli to odpovídá nějakejm předepsanejm hodnotám viz. manuál.
Jinak jak si psal v úvodu těch 12,5 V je hodně málo. Ideál je mezi 13,8 V a 14,5 V (mám na to udělanej jednoduchej obvod, kterej připíchnu pod sedadlo na moto a můžu dobíjení sledovat). Ještě mě napadá, nemáš tam s eletrikou něco upravovanýho (třeba vyhříváky a pod. spotřebiče)? Teoreticky by to mohlo hodně z baterky odebírat, klidně by tam mohl bejt i nějakej kraťas.

Autor:  SV Mušketýr [ pon 14. črc 2008 21:30:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

jirin.sv píše:
SV Mušketýr píše:
Je to regulátor z jiného SVčka, je na něm i stejné číslo takže předpokládam že bude originální, vypadá úplně stejně. Měnilo se protože to původní zřejmě odešlo úplně.

Aha tak tam pere asi alternátor moc, můžeš leda změřit proud co přes regulátor teče jestli to odpovídá nějakejm předepsanejm hodnotám viz. manuál.
Jinak jak si psal v úvodu těch 12,5 V je hodně málo. Ideál je mezi 13,8 V a 14,5 V (mám na to udělanej jednoduchej obvod, kterej připíchnu pod sedadlo na moto a můžu dobíjení sledovat). Ještě mě napadá, nemáš tam s eletrikou něco upravovanýho (třeba vyhříváky a pod. spotřebiče)? Teoreticky by to mohlo hodně z baterky odebírat, klidně by tam mohl bejt i nějakej kraťas.
S elektrikou tam nic dělaného není, vše je naprosto standart. Před výměnou nám to taky ukazovalo hodnoty kolem 12,5 V ale po výměně se to dostalo na na hodnoty kolem 14 V ale zase se to začalo moc hřát :( Není tam ještě nějaká kravina mezi alternátorem a tím regulátorem??? Hlavní asi bude co ukáže měření, ale snažím se už dopředu spekulovat co když alternátor bude ukazovat vyšší hodnoty, co potom????

Autor:  jirin.sv [ pon 14. črc 2008 21:50:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

SV Mušketýr píše:
S elektrikou tam nic dělaného není, vše je naprosto standart. Před výměnou nám to taky ukazovalo hodnoty kolem 12,5 V ale po výměně se to dostalo na na hodnoty kolem 14 V ale zase se to začalo moc hřát :( Není tam ještě nějaká kravina mezi alternátorem a tím regulátorem??? Hlavní asi bude co ukáže měření, ale snažím se už dopředu spekulovat co když alternátor bude ukazovat vyšší hodnoty, co potom????

Nevím, ale regulátor sám o sobě určitě topí, otázka jak moc. Třeba na ČZ jsem dával relé od VAPE a má hodně velký žebrování a trochu teplý po jízdě je taky. Chtělo by to proměřit dle manálu, jsou tma popsané hodnoty všech čidel atd, tak předpokládám, že tam bude i tohle.

Autor:  SV Mušketýr [ pon 14. črc 2008 22:01:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

To topí, ale tady na tom nejde skoro udržet ruka, no uvidíme zítra, teď už toho asi moc nevymyslíme. Každopádně zatím moc díky všem za rady a postřehy.

Autor:  p.ninja [ pon 14. črc 2008 22:02:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

no tak ten regulátor se trochu hřeje každej. origo i neorigo. jinak ja jej koupil na ignitech.cz

Autor:  klobi [ úte 21. črc 2009 21:56:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Zdravim všechny,
tak mám taky problém s dobíjenim, bohužel. Motorka mě skoro nechala na benzíně na dálnici, no docela ve mě hrklo. Naštěstí se mi jí napotřetí tak tak podařilo nastartovat. Doma jsem proměřil napětí na svorkách baterky a se světlama to vyleze max. na 12,6 V. (podle návodu to má dávat 13,5 V až 15 V, takže KO). Tak jsem odpojil regálátor a přeměřil jsem napětí mezi fázema z alternátoru, to bylo při 5000 ot./ min. mezi všema fázema přiblizně stejný cca 80 V ( podle montážní příručky by mělo být víc než 70 V, takže OK). Baterku mám starou tři měsíce, takže ta předpokládám, že je v cajku. Prolezl jsem taky všechny možný kabely a svorky jestli není problém tam, ale na nic podezdřelýho jsem nenarazil. Ted jsem byl ještě u kamaráda přeměřit dobíjení na jeho SV 650 03 a dávalo mu to na svorkách baterky 14,5 V se světlama, takže mám docela jasno. Koukal jsem, že v Ignitechu chtějí za regulátor 2500 Kč, tak budu muset holt chtě nechtě zaivestova.

Dám potom vědět jak jsem dopadl, kdyby měl někdo stejný problém, at ví, co ho čeká.

Mějte se

Autor:  klobi [ stř 31. bře 2010 13:42:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Tak problém vyřešen!!

Byla to ta druhá varianta a to vadné vinutí. Chlapík co mi to opravoval pro jistotu ještě upravil napojení jednoho drátu na statoru, které má tendence dělat neplechu. Jaký přesně nevím, neviděl jsem to. Převinutí, těsnění pod víko alternátoru a práce vyšla na 4 tis. O něco dražší varianta než vadný regulátor, ale to si holt nevybereš.

O víkendu bude testovací jízda :)

Autor:  Radusz [ pon 31. kvě 2010 20:36:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Ahoj kluci mam problem zrejme s dobijenim .uz sem se dival do teto rubriky tak pisete nekdo ze to madavat tak do 14.5 me to dava tak 13.5 pri vyssich otackach mezi 3-5 tis.Pri vonobehu je to tech 14.4 jak ma byt.A to jsem nezkusil pustit svetla.Ani bych to neresil ale asi je tech 13.5 malo protoze po tydnu to nemuzu navrknout.Neda se to nejak zachranit?Nebo je pouze varianta vymeny dobijeciho rele?diky za odpovediRadusz

Autor:  jirin.sv [ pon 31. kvě 2010 21:46:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Radusz> Důkladně dobij baterku a projdi tenhle postup: http://motoride.sk/?ID=418
Budeš pak vědět, na čem jsi.

Autor:  klobi [ pon 31. kvě 2010 22:07:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Ahoj, podobnej problém jsem nedávno řešil taky. Problém může být buď v regulátoru nebo v špatnym vinutí na statoru. Určitě bych nejdřív proměříl vinutí. Odpoj regulátor a proměř odpor mezi jednotlivými fázemi, měl by si naměřit cca 0,2 až 0,5 ohmu. Potom proměř odpor mezi jednotlivými fázemi a kostrou...tady by si neměl naměřit ani u jedné fáze nic!!!!! Pokud naměříš nějaký odpor, je špatný vinutí na statoru. Poduk to bude OK, bude to nejspíš regulátor. Kdyby to byl regulátor, můžu ti prodat novej od Ignitechnu i s koncovkou na suzuki za hodně dobrou cenu.

Autor:  jard60 [ čtv 24. čer 2010 20:41:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni

Zduř všem, po 3/4 hodinový vyjížďce jsem měl vyžranou baterku tak dokonale, že mi neukazovaly budíky a byl jsem rád, že jsem dojel. Po nabití a následném změření elektrikářským všechnoměrem, dg. nedobíjí. Na doporučení známého závodníka jsem si objednal regulátor dobíjení za 2000 + poštovné 150 zde- www.previjeni-regulatory.cz -a pohoda. Koupil jsem ten velkej 25A (do sériového plastu r. 2000 se vejde). Zásuvky jsou sice jiný, ale v balení je protikus a konektory, takže už nic nesháníš a předélal jsem 1 závit na uchycení. Doporučuji. Ahoy.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/